Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Dubbeldekker Panther van Lima

Gestart door Riender zaterdag 18 maart 2006, 17:18:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Dubbeldekker Panther van Lima
Kan iemand mij een tip geven hoe ik deze dubbeldekker kan openen ? Ik haal de "rubber tussenflap" ( sorry , ik weet niet hoe dat echt heet ) weg en dan zie je voor en achter een klik dingetje . Daar met een schroevendraaiertje tegen gedrukt en dan gaat deze kant ca 1 mm naar beneden en daar houdt het mee op . Ik wil graag licht erin maken , maar het schiet niet echt op als ik ze niet open krijg .
Dubbeldekker Panther van Lima
Kan nu echt niemand me helpen ????
Dubbeldekker Panther van Lima
Sorry Riender zou het echt niet weten hoe dat gaat.
Staat er niks in de beschrijving?als deze er is?


Groet
Dubbeldekker Panther van Lima
Sorry Riender zou het echt niet weten hoe dat gaat.
Staat er niks in de beschrijving?als deze er is?


Groet
Dubbeldekker Panther van Lima
Riender,

Ik wist dat ik eens iets over de LIMA dubbeldekker had gelezen. Ikke zoeken en ja hoor :

//www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=101&Itemid=80

Deze meneer heeft er iets mee gedaan. Misschien kan je contact met hem opnemen en het hem vragen !

Succes.

Alphons
Dubbeldekker Panther van Lima
Ik heb de Panda-dubbeldekker, ik weet niet of die hetzelfde opengaat. Waarschijnlijk wel.

De truc zit hem in de zijkanten, op de scheiding tussen geel en grijs onder de onderste ramen. Daar moet je (voorzichting!) wat sate prikkers tussen stoppen en zo langzaam de boel openmaken.
Volgens mij moeten die balgen op de kopse kanten er ook af.

Elke keer als ik het moet doen kost het me de nodige zweetdruppels...

Geef mij dan maar Marklin-kwaliteit-rijtuigen met schroefjes!!

Koen
Dubbeldekker Panther van Lima
Alphons , dank . Maar die meneer wil alleen maar helpen als je zijn sluitlichten koopt , daar zit dan de hele beschrijving bij . Ik had dit ook al eens gelezen .
Dubbeldekker Panther van Lima
Richard geeft niet , dank voor het denken .

Koen , ga het proberen , laat je weten hoe het afgelopen is , zal na het weekend zijn denk ik
Dubbeldekker Panther van Lima
Beste Riender,

Het is mogelijk om de kap van de bodemplaat af te halen.
Op de link welke door Fonzo was doorgegeven is in de serie foto's duidelijk te zien dat d.m.v. de onderste rand van de kap nokjes zitten welk uit de bodemplaat moeten worden gelicht.

Mocht je het toch niet aan durven en je bent weer eens bij mij in de buurt, kom dan even langs dan kijk ik wel even voor je en maak deze dan gelijk los waar je bij bent zodat je het in het vervolg zelf kunt doen.

Het is gewoon een kwestie van doen en durven.

Laat het mij op tijd weten als je langs wilt komen want ik zit nog volop in het revalidatie-gebeuren.

Ik hoor het wel.
Dubbeldekker Panther van Lima
Riny , leuk je weer te lezen .
Ik heb nu na je aanwijzing inderdaad ook de kleine nokjes op de foto gezien . Ga van het weekend proberen . Mocht het niet lukken weet ik je te vinden .
Dubbeldekker Panther van Lima
Ik ben benieuwd en ik hoor er wel van.
Re: Dubbeldekker Panther van Lima
Baas Riender,

Hoe is het nu eigenlijk afgelopen, heb je die bak nog open gekregen ??

Re: Dubbeldekker Panther van Lima
Hai Riny , ja , hij is open geweest . Alleen hebben we een grote tijd 2 hypotheken gehad en maar 1 salaris ( en dat 1 salaris blijft ) dus is er wat minder uitgegeven aan de trein . Mijn vrouw vond een koelkast belangrijker dan wat led verlichting . Huis is verkocht , overdracht 16-10 dus daarna gaan we weer eens rustig kopen . Maar dat zal eerst heel veel hout worden en daarna nog veel rails met decoders en motortjes voor de wissels . Pas als de baan ligt gaan we weer aan rijtuigen werken en scenery doen . Tegen de tijd dat het hout er is mail ik je voor een afspraak ivm eerder afgesproken "leersessie" .
Groetjes
Re: Dubbeldekker Panther van Lima
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Dubbeldekker Panther van Lima
Riender ben je zeker wel errug blij met de marklin wisseldecoder aktieset  :wink:
Re: Dubbeldekker Panther van Lima
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Dubbeldekker Panther van Lima
FF door offtopic. Is zo'n externe K83/84 decoder samen met losse wisselaandrijving niet voordeliger???

Groeten,
Herman
Re: Dubbeldekker Panther van Lima
Die actie kost ?31,95

groeten busje
Re: Dubbeldekker Panther van Lima
Brigitte , welke aktie en waar kan ik daar info over lezen ? Ik heb de laatste tijd niet veel over akties gelezen omdat er toch geen euro over bleef .
Re: Dubbeldekker Panther van Lima
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Dubbeldekker Panther van Lima
Kijk op www.marklin.nl bij herfstnieuws.
Ze worden ergens nov/dec geleverd.

Bij Modeltreinexpress kost het setje 27,74 euro.
zie startpagina van www.modeltreinexpress.nl
Re: Dubbeldekker Panther van Lima
deze aktie http://www.marklin.nl/nieuws/herfstnieuws2006.html
hij staat op pagina 2 artikel nr. 74444

groeten busje
Re: Dubbeldekker Panther van Lima
Citaat van: Riender op donderdag 14 september 2006, 20:57:25
Tegen de tijd dat het hout er is mail ik je voor een afspraak ivm eerder afgesproken "leersessie" .

Riender,
Zoals je weet, altijd welkom en ik zal je graag helpen.

Re: Dubbeldekker Panther van Lima
Riny , ik weet het , dank .

Busje , dank voor de link.

Brigitte , bij de site van modeltreinexpres staat dat ze pas over een tijd weer leden aannemen . Moet je lid zijn om daar te kopen ??
Re: Dubbeldekker Panther van Lima
Riender, ik zag de vraag aan Brigitte over het lidmaatschap van MTE. Ik ben er ook lid van en las het toevallig vanavond ook. Je hoeft geen lid te zijn om daar te kunnen kopen (het is een gewone winkel), maar het lidmaatschap levert wel korting op. Waarom ze tijdelijk geen leden meer aannemen weet ik niet. Misschien weet Brigitte dat wel: die woont er "om de hoek".
Re: Dubbeldekker Panther van Lima
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Dubbeldekker Panther van Lima
Je hoeft geen lid te zijn om bij hen te bestellen of te kopen! Staat ook op startpagina te lezen  :D

Een aanname zou kunnen zijn voor de leden stop, dat ze nog steeds bezig zijn met het overzetten van de vele info naar het nieuwe systeem. Dat is erg veel werk. Dan kun je ook niet nog eens extra werk van de ledenadministratie gebruiken.

Riender de 'normale' prijs voor die aktieset is al erg scherp hoor!
Lid zijn heeft alleen maar zin in mijn ogen als je ze je hofleverancier zijn.

Re: Dubbeldekker Panther van Lima
Dank Gerard , ik ga ze bellen en zie wel wat er gebeurd
Re: Dubbeldekker Panther van Lima
Brigitte , dank . Zoals hierboven al aan Gerard gemeld ik ga ze bellen .
Re: Dubbeldekker Panther van Lima
Citaat van: Riender op donderdag 06 juli 2006, 23:08:47
Alphons , dank . Maar die meneer wil alleen maar helpen als je zijn sluitlichten koopt , daar zit dan de hele beschrijving bij . Ik had dit ook al eens gelezen .

DAT is dus pertinent NIET waar......

Iedereen die een vraag stelt op mijn site, zal nooit worden verplicht dingen aan te schaffen....
Ik zou het niet in mijn hoofd halen zoiets te doen als geld of goederen te eisen voor informatie.
Re: Dubbeldekker Panther van Lima
Chris , ik wil hier geen ja en nee item van maken . Stuur me eens een PB , dan kunnen we dit onderling uit de wereld helpen . Voor een ieder die dit leest , het is nooit mijn bedoeling iemand zwart te maken . Mocht het zo zijn dat ik Chris tzt verkeerd begrepen heb dan mijn excuses hiervoor .
Re: Dubbeldekker Panther van Lima
PB verstuurd  :wink:
Re: Dubbeldekker Panther van Lima
Chris , reactie gestuurd .
Voor de anderen , persoon in kwestie waar ik toen het antwoord van kreeg was niet Chris . Dus dat is in ieder geval uit de lucht . In ieder geval wat mij betreft .
Re: Dubbeldekker Panther van Lima
Klopt, persoonsverwisseling.

problem solved  :D
Re: Dubbeldekker Panther van Lima
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Dubbeldekker Panther van Lima
Mooi ook weer uit de wereld dan :D