Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

maken loc lift

Gestart door stefant4 woensdag 13 januari 2010, 17:14:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
maken loc lift
stefant4
gast

maken loc lift
ik kan voor op mijn nieuwe baan wel een loclift gebruiken,maar ik weet niet hoe ik die moet maken. Is er iemand die dit wel weet en die me dit kan vertellen? ik rij met c rails en een ms. ik kan denk ik wel een draadje aan een losse rail solderen voor stroom,maar ik weet niet hoe ik die lift moet maken.
Re:maken loc lift
woutje
gast

Re:maken loc lift
Eh... wat is een loc lift?

Gr, Ben.
Re:maken loc lift
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:maken loc lift
Hallo Ben,

dat is toch logisch ff. googlen,

http://www.agri24.ch/occasionen,579093,Loclift-Loglift--K900.html  :o :lol: :P

En ik dat het draadje solderen voor het licht van de schijnwerpers zal zijn,

met vriendelijke groet,

Walter
Re:maken loc lift
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:maken loc lift
 :D :D :D :D
Re:maken loc lift
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:maken loc lift
volgens mij wordt er een hef lift/brug bedoeld (losse rail solderen?)
Stefan4 laat je horen.
Re:maken loc lift
redskin
gast

Re:maken loc lift
Citaat van: stefant4 op woensdag 13 januari 2010, 17:14:19
maar ik weet niet hoe ik die lift moet maken.

Even gsnel een idee:
als je een draadeind neemt de deze door een motortje laat draaien, kun je een moet (die niet op het draadeind kan draaien) via het draadeind laten klimmen en dalen. Dan nog een paar geleiders op het platform van de lift om de lift recht omhoog te laten gaan.
De moet sodeer of las je vast op een platform.

het is maar een idee maar wellicht heb je er iets aan.
Re:maken loc lift
stefant4
gast

Re:maken loc lift
@rieske :ik bedoel inderdaad een hefbrug voor locs/wagons. het liefst electrish,dat idee van die schroefdraad en die moer is een begin...
Re:maken loc lift
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:maken loc lift
Ik zou 2 of zelfs 4 draadeinden nemen. Deze door 1 motortje met een tandriel met tandriemwielen (zie conrad) aandrijven.

Roy
Re:maken loc lift
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:maken loc lift
Zo iets maar dan anders?
KLIK
Re:maken loc lift
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re:maken loc lift
Maar eh, wat is het doel hiervan?
Gewoon voor de pret?
Re:maken loc lift
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:maken loc lift
Hoi Liftenbouwers, hebben jullie er aan gedacht dat een lift alleen zin heeft als je een heel treinstel op kan tillen. Tenminste als je dit in het baanplan van mijn zoontje Ronald wilt opnemen, want wanneer rij je nou alleen met een losse loc.  :shock: In andere gevallen is het slimmer om gewoon een klimring in het plan op te nemen. vr gr Arie
Re:maken loc lift
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:maken loc lift
Ach wat maakt het uit waarom iemand iets wil. het bedrag van ?12.000 heeft hem laten schrikken. Natuurlijk wil je dan iets gaan verzinnen, denk ik? Ook mij lijkt het helemaal niks, maar modelbouw is ook het onmogelijke mogelijk maken?
Re:maken loc lift
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re:maken loc lift
Citaat van: Rieske op woensdag 13 januari 2010, 19:50:14
Ach wat maakt het uit waarom iemand iets wil. het bedrag van ?12.000 heeft hem laten schrikken. Natuurlijk wil je dan iets gaan verzinnen, denk ik? Ook mij lijkt het helemaal niks, maar modelbouw is ook het onmogelijke mogelijk maken?

Hola,

Nou ja, doe er maar lacherig over. Ik ben gewoon benieuwd waarom iemand dit zou willen. C'est tout. Zonder mening of oordeel......

H la P
Fred
Re:maken loc lift
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:maken loc lift
Citaat van: IJsengel op woensdag 13 januari 2010, 19:54:12
Citaat van: Rieske op woensdag 13 januari 2010, 19:50:14
Ach wat maakt het uit waarom iemand iets wil. het bedrag van ?12.000 heeft hem laten schrikken. Natuurlijk wil je dan iets gaan verzinnen, denk ik? Ook mij lijkt het helemaal niks, maar modelbouw is ook het onmogelijke mogelijk maken?
Hola,
Nou ja, doe er maar lacherig over. Ik ben gewoon benieuwd waarom iemand dit zou willen. C'est tout. Zonder mening of oordeel......
H la P
Fred
Aloha,
Ik doe er niet lacherig over. Nogmaals modelbouw is iemands eigen fantasie. Mij lijkt het niets een lok in 'n lift.
Tot sinas
Re:maken loc lift
stefant4
gast

Re:maken loc lift
@ arie:wat je zegt klopt gedeeltelijk, want als ik hem zo lang maak als 2X 24188,dan kan ik er een paar wagons op duwen,naar boven tillen en er weer af halen met een loc die boven/onder staat,en dan de loc er op.
ik ga op zo`n minibaan niet rijden met lange treinen,want dat lijkt niet. bovendien kun je een ice of koploper toch delen? dan past hij wel. maar hoe maak ik toch die aandrijving? heeft er iemand een plaatje of is zoiets nog niet gemaakt,hoe dan wel?
Re:maken loc lift
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:maken loc lift
Citaat van: stefant4 op woensdag 13 januari 2010, 20:11:43
@ arie:wat je zegt klopt gedeeltelijk, want als ik hem zo lang maak als 2X 24188,dan kan ik er een paar wagons op duwen,naar boven tillen en er weer af halen met een loc die boven/onder staat,en dan de loc er op.
ik ga op zo`n minibaan niet rijden met lange treinen,want dat lijkt niet. bovendien kun je een ice of koploper toch delen? dan past hij wel. maar hoe maak ik toch die aandrijving? heeft er iemand een plaatje of is zoiets nog niet gemaakt,hoe dan wel?
Wat als hij niet wil koppelen, schuiven de wagons eraf? Of wil je dat met de hand doen? Hoe moeten we het zien?
Re:maken loc lift
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:maken loc lift
Ik ben bang, dat als je zelf geen enkel idee hebt, hoe je het moet maken, het je ook niet gaat lukken helaas. Wat je hier wilt is geen kattepis, en vergt een secure en doordachte constructie. Dit is niet zomaar even te maken met wat latjes, nagels en een beetje lijm.

Kun je niet overstappen op een spiraal ofzo?

Roy
Re:maken loc lift
stefant4
gast

Re:maken loc lift
ja, ik denk dat ik dat maar doe,maar weet er iemand hoeveel bochten ik nodig heb voor een overbrugging van 15cm hoogte? er moet natuurlijk wel 8 cm overblijven...  (daarmee bedoel ik de verticale ruimte tussen de rails)
Re:maken loc lift
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:maken loc lift
Welk type bocht ga je gebruiken?

Roy
Re:maken loc lift
stefant4
gast

Re:maken loc lift
r1,het gaat hier om een minibaan, en erg veel ruimte heb ik niet...
Re:maken loc lift
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:maken loc lift
Hallo Stefan,

Na 12 bochten zit je boven je 1e bocht 8)

als je 15 cm omhoog wilt zul je twee volle cirkels moeten maken. Je stijgingspercentage is dan overigens behoorlijk stijl. 3.5 %

Groetjes

willie
Re:maken loc lift
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:maken loc lift
Ik kom uit op 3%, bi 7.5cm stijging per omwenteling.

Roy
Re:maken loc lift
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:maken loc lift
Hoi Stefan, denk eraan dat je naar boven en naar beneden kan rijden. Je kan dan het beste een r1 en r2 bocht naast elkaar in 1 klimring maken ( 1 voor stijgen en 1 voor dalen), het baanplan moet dan wel op de schop, succes, vr gr Arie
Re:maken loc lift
redskin
gast

Re:maken loc lift
Citaat van: dolphin op woensdag 13 januari 2010, 19:46:18
want wanneer rij je nou alleen met een losse loc. 
Als ze op mijn rolbrug worden geplaatst, past ook geen compleet treinstel op dus wagons afkoppelen en appart parkeren en trein naar de locloods bij de rolbrug.
Re:maken loc lift
stefant4
gast

Re:maken loc lift
Citaat van: dolphin op woensdag 13 januari 2010, 21:33:54
Hoi Stefan, denk eraan dat je naar boven en naar beneden kan rijden. Je kan dan het beste een r1 en r2 bocht naast elkaar in 1 klimring maken ( 1 voor stijgen en 1 voor dalen), het baanplan moet dan wel op de schop, succes, vr gr Arie

dan moet ik zelfs de hele bovenbouw veranderen!!
ik heb eigenlijk nauwelijks ruimte voor een spiraal van r1 bochten,dus laat staan van r2 bochten...

misschien dat ik dan beter beneden met passagierstreinen kan gaan rijden, en dan tzt een draaischijf kopen waar ik dan met een later te kopen br50 o.i.d. op kan,en een rangeerterrein voor de wagons.

we gaan met minder dan een jaar ook verhuizen, dus ik wil ook niet al te veel meer bouwen,i.v.m. het moeten afbreken.
ik ga ook nog niets doen met scenery, want dat kost ook weer moeite om te verwijderen.

ik wacht totdat we verhuisd zijn en dan ga ik weer grote veranderingen aanbrengen op de baan.

(bovendien moet ik mijn examens dit jaar halen...) :?
Re:maken loc lift
Lid sinds: 2007

offline
Re:maken loc lift
Mogelijk is dit een oplossing voor je .

"klik"

"klik2"
Re:maken loc lift
stefant4
gast

Re:maken loc lift
ja, zou misschien wel iets wezen,maar misschien is dat nog een beetje te moeilijk, en ik ga binnen een jaar of 2 verhuizen, en dan ga ik liever weer opbouwen als ik verhuisd ben...

toch geen slecht idee... :wink: