Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Conrad 219998 Wisselaandrijvingen

Gestart door Anne W maandag 11 januari 2010, 23:08:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Conrad 219998 Wisselaandrijvingen
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Conrad 219998 Wisselaandrijvingen
Op de laatste beurs in Houten liep ik tegen zo'n wisselaandrijving op voor de som van Euro 5,-- per stuk, ik heb er één meegenomen en uitgetest, maar nog niet onder een wissel gebouwd.

Ik heb even gezocht op dit onderwerp, ik ben geïnteresseerd in ervaringen over de "levensduur", ik heb nu gewone Märklin aandrijvingen en stoor me niet aan het "omklappen",  maar ik heb het idee dat deze Conrad aandrijvingen het wel eens beter zouden kunnen doen bij kruiswissels.

Dus graag hoor ik wat ervaringen, groet, Anne W
Re:Conrad 219998 Wisselaandrijvingen
Anne,

Heb ik niet ergens gelezen dat dit geen geweldige dingen zijn ?
Maar ik weet het niet meer precies waar jammer genoeg.
Johan (Blausee etc.etc.) gebruikt (mini) servo's en servo's zijn krachtige dingen.

Zou dat niet verstandiger zijn ?
Qua prijs maakt het niet uit en die dingen zijn beproefd.
Voor de aansturing van servo's is een extra schakeling nodig, maar die hoeft niet veel te kosten.

Grv Huub

p.s. simpele, goedkope elektronica om een servo aan te sturen is geen probleem......
Re:Conrad 219998 Wisselaandrijvingen
Hallo Anne

Bij mij hebben ze onder mijn baan 2 jaar zonder problemen gewerkt.
Ik vond ze top. Goedkoop en toch goed.

Tijdens het plaatsen had ik er van de 50, 1 uitval.
De boel gekocht bij Conrad, kreeg ik nog korting ook.

Echter bij de nieuwe baan, komen er alleen maar servo's onder.
Re:Conrad 219998 Wisselaandrijvingen
Hallo chris.

kun je me vertellen hoe je de motors ondrbouwt.
en hoe je ze aan stuurd. digitaal ???.
ik wil ze ook kopen.

Anna.
je baan wordt mooi ik volg het graag.

groet J w Bon.

Re:Conrad 219998 Wisselaandrijvingen
Anne

Ik heb op mijn baan 126 wisselbesturingen van conrad zitten maar de werking is niet om over naar huis te schrijven.
Ze maken veel lawaai en zijn niet voor 100% betrouwbaar omdat ze wel eens iets terug willen schieten, waardoor de wissel niet geheel in de juiste stand meer staat.
Ik heb dan ook besloten om ze alle maal te vervangen door servo's.
Gerrit van Driel op Beneluxnet heeft voor mij een printje gemaakt ( zie het toppic op Beneluxnet ) om servo's aan te sturen door ompoling zoals de conrad aandrijving werkt.
De schakeling kost ongeveer 5 euro en de bij behorende servo van conrad no. 233751 kost in nederland bij meer als 6 stuks 4,79 euro.
Als je de moeite neemt om naar duitsland te rijden of er met vakantie komt kost deze daar maar 2,95 euro

Groeten Piet
Re:Conrad 219998 Wisselaandrijvingen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re:Conrad 219998 Wisselaandrijvingen
Neem aan dat je Beneluxspoor bedoeld.  :wink: :mrgreen:

Groeten

Olav
Re:Conrad 219998 Wisselaandrijvingen
Lid sinds: 2006

NS & DB ,. mijn "OK"

offline
Re:Conrad 219998 Wisselaandrijvingen
Piet :D

Dat printje.., hoeveel servo,s kunnen er per print op?

En heb je een linkje / of zoekterm naar ons zusterforum ?


Groet,
Jan
Re:Conrad 219998 Wisselaandrijvingen
goedenmiddag,

beter laat dan nooit reageren op je vragen. ik heb inmiddels ALLE wissel aandrijvingen ( 40 st) vervangen door de conrad aandrijvingen. ze werken vele malen beter en gaan langer mee. een echte aanrader, zeker gezien de prijs!!! wil je ze digitaal maken, moet je een kleine schakeling per stuk maken( kosten max. een euro) let wel even op welke wissel decoders je hebt / gebruikt. hier hangt het n.l. vanaf of je npn of pnp transistors moet gebruiken.

grt
jan