Nieuws: De 12,5 jaar 3railforum jubileum set is nog verkrijgbaar!! Lees alles erover in het Info Topic of bestel gelijk in onze webshop!
+  3railforum
|-+  Modelbesprekingen
| |-+  Ombouwen Märklin H0 Modellen
| | |-+  Ombouw 3-rail naar 2-rail
0 leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Ombouw 3-rail naar 2-rail  (gelezen 1997 keer)

Sprinter

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
    • Perrongeluk
Ombouw 3-rail naar 2-rail
« Gepost op: maandag 04 december 2006, 01:26:42 »

Citaat
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met marklin ombouwen voor 2rail?

Ja, daar moet je niet aan beginnen, dat is een bijna onbegonnen zaak.

Andersom is geen probleem, dus van 2 rail naar 3 rail. Dat is een betere optie.


EDIT: draadje gesplitst en Onderwerp daaraan aangepast (Brigitte)
« Laatst bewerkt op: donderdag 07 december 2006, 18:41:52 door Brigitte »
Gelogd
Alleen de waarheid ligt in het midden....

Felixje

  • Gast
Ombouw 3-rail naar 2-rail
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 05 december 2006, 22:40:15 »

Citaat
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met marklin ombouwen voor 2rail?

Ja, daar moet je niet aan beginnen, dat is een bijna onbegonnen zaak.

Andersom is geen probleem, dus van 2 rail naar 3 rail. Dat is een betere optie.
De booster getest, en hij werkt.

Ik heb nu een oude loc voor marklin. Deze zou ik graag om willen bouwen (een v200), verder kan ik dan gewoon rekening houden bij de aankoop van een nieuwe loc. De wagonnetjes zijn toch heel makkelijk om te bouwen door een nieuw wielstel wat isoleert?
Maar hoe moet het met de loc?
« Laatst bewerkt op: donderdag 07 december 2006, 18:42:21 door Brigitte »
Gelogd

Felixje

  • Gast
Re: Hoe digitaal systeem MRdirect testen?
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 06 december 2006, 21:37:03 »

Citaat
Maar hoe moet het met de loc?
Om te beginnen sleper verwijderen, wielassen omwisselen tegen geisoleerde wielassen, stroomafnemers die hier op passen.

Mvg,
Peter
En hoe moet dat dan met die stroomafnemers?
En de wielen aan de motor, zijn die ook zo te vervangen?
Gelogd

Sprinter

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
    • Perrongeluk
Ombouw 3-rail naar 2-rail
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 06 december 2006, 21:50:31 »

Felixje, ik gaf je toch al het advies hier niet aan te beginnen.

De V200 is er niet in een gelijkstroom uitvoering (HAMO), dus de passende geisoleerder wielen en de stroomafname sleper voor tweerail zijn niet voor deze lok beschikbaar. En als de onderdelen er wel zijn, zal het meer kosten dan dat de lok waard is.
« Laatst bewerkt op: donderdag 07 december 2006, 18:43:30 door Brigitte »
Gelogd
Alleen de waarheid ligt in het midden....

Felixje

  • Gast
Ombouw 3-rail naar 2-rail
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 06 december 2006, 23:52:03 »

Graag hier terug naar topic MR direct testen!

Willen jullie apart draadje over ombouw? Zal ik 'm afsplitsen, zodat jullie daar verder over de ombouw kunnen discusseren?

Ik hoor het wel.
Ja, het testen is voltooid, en werkt. Afsplitsen vind ik prima.
« Laatst bewerkt op: donderdag 07 december 2006, 18:44:06 door Brigitte »
Gelogd

Blausee-Mitholz

  • Gast
Re: Ombouw 3-rail naar 2-rail
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 07 december 2006, 19:25:46 »

Felixje, ik gaf je toch al het advies hier niet aan te beginnen.

De V200 is er niet in een gelijkstroom uitvoering (HAMO), dus de passende geisoleerder wielen en de stroomafname sleper voor tweerail zijn niet voor deze lok beschikbaar. En als de onderdelen er wel zijn, zal het meer kosten dan dat de lok waard is.


Juist een uitdaging ................... om je handjes te laten wapperen :P
Met wat handigheid is het best voorelkaar te boksen alleen je moet wel over het gebruik van een draaibankie beschikken..........

Mvg, Johan die geen draaier maar frezer is  :wink:
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Powered by MySQL Powered by PHP SMF 2.0.15 | SMF © 2014, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.284 seconden met 22 queries.