Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Losse onderdelenzakje Seetal-rijtuig Roco.

Gestart door Swiss-fan zondag 10 januari 2010, 15:53:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Losse onderdelenzakje Seetal-rijtuig Roco.
Goedenmiddag.
Bijgaande foto is een weergave van de inhoud van 1 zakje wat bij een Seetal-rijtuig van Roco geleverd wordt, lijkt mij niet helemaal compleet.
Artikelnummer van de rijtuigen 44730 en 44731.
Huidige artikelnummers 45095 en 45096, wijken deze heel veel af van de vorige serie....?
Weet iemand of ik rechtstreeks in Oostenrijk terecht kan, of dat altijd via de tussenhandel moet....?

 

Zijn er trouwens tekeningen bekend hoe en waar ik alles monteer op het rijtuig.

Groet.
Dolf
Re:Losse onderdelenzakje Seetal-rijtuig Roco.
Hoi,

als het goed is, horen er 4 metalen handgrepen in het zakje te zitten, dat is zowel bij de oude (44730/1) als bij de nieuwere (45095/6) zo te zijn. Aan een tekening kan ik je helaas niet meer helpen. Maar ik kan je wel dit vertellen:

1 de onderdeeltjes midden boven zijn handgrepen. die moet je aan de wagenkast bevestigen bij de balkons.
2 de onderdeeltjes rechts (rechthoekjes) zijn dakventilatoren. Moeten dus op het dak ingestoken worden.
3 de onderdeeltjes rechtsonder is de dynamo en moet aan èèn van de draaistellen worden bevestigd.

De overige onderdelen kunnen aan de bufferbalk gezet worden.

Onderdelenzakjes kun je via je dealer bestellen. Heb ik ook wel eens gedaan en meestal had ik ze binnen een week of 3 à 4 binnen.

Groetjes

Harry
Re:Losse onderdelenzakje Seetal-rijtuig Roco.
Goedenavond Harry.
Bedankt voor je reactie.
Van de dynamo's denk ik zelf dat er dan 2 van dit soort in horen te zitten.......?
Heb namelijk 4 van dit soort rijtuigen, en nu blijkt dus dat de zakjes niet allemaal compleet zijn.
Is allemaal erg slordig van Roco.
Groet.
Dolf
Re:Losse onderdelenzakje Seetal-rijtuig Roco.
Hoi,

Meestal zat er slechts 1 dynamo aan èèn van de draaistellen gemonteerd. Het andere draaistel heeft er geen.
Hebben al je rytuigen dan incomplete zakjes of slechts enkele? Ik heb ook enkele van deze rytuigen gehad en kan me geen ontbrekende delen herinneren.

Groetjes

Harry
Re:Losse onderdelenzakje Seetal-rijtuig Roco.
Hallo.
Ja ik mis al een setje dakroosters en per rijtuig heb ik al 4 hekwerkjes nodig, heb 4 rijtuigen, totaal dus 16.
Heb er maar 11 in alle zakjes bij elkaar.
Ga er vanuit dat er maar 4 in elk zakje zitten, zal er dus 2 bij moeten hebben.....
Nou, ja bedankt voor je ondersteuning, ga ze wel bestellen...
Groet.
Dolf
Re:Losse onderdelenzakje Seetal-rijtuig Roco.
Dolf,

Heb je ze in een winkel gekocht? Dan ga je toch gewoon terug en zeg je ik mis het volgende?

Gr Joost
Re:Losse onderdelenzakje Seetal-rijtuig Roco.
Hey Joost.
Goed opgemerkt, ook aan gedacht hoor, moet alleen vreselijk nadenken waar ik ze ook alweer gekocht heb.. :?
Groet.
Dolf
Re:Losse onderdelenzakje Seetal-rijtuig Roco.
Hallo.
Heeft 1 van jullie deze rijtuigen wellicht in bezit?
Op het bijgaande papiertje(zitten er bij mij ook niet bij) staat het artikelnummer van de losse onderdelen.
Zou ik graag willen weten....
Groet.
Dolf 
Re:Losse onderdelenzakje Seetal-rijtuig Roco.
Ik zal morgen even kijken.

Gr Joost