Hola,
Vandaag heb ik eens even een danig stukje omgereden om thuis te geraken. De omweg ging via Apeldoorn en Blausee-Mitholz. Da's een aardig endje uit de buurt als je in omgeving Deventer zijn moet, niet waar? Het blijkt uiteindelijk nog wel mee te vallen, want het betreft hier het Blausee-Mitholz in miniatuur en dat ligt op een kleine 50 minuten hiervandaan. Met de auto dan, maar dat spreekt.
Ik had met Johan (Blausee-Mitholz) afgesproken om langs te gaan na aanleiding van het tot vervelens toe en tot razernij leidende uitvallen der elektrische aandrijving van de Marklinwisseltjes. En ja, als ik dan toch ga, kan ik evenzo goed mijn BR64 mee nemen. Gewapend met een heuse Deventer kruidkoek had ik er alle vertrouwen in dat Johan deze veelwielige dame weer vlot zou krijgen. En of het nu aan de koek lag of niet, het is gelukt!
De kleine feeks had een door de vorige eigenaar toegekend DCC-adres gekregen, dat ik met mijn (simpele) CS1 niet kon wijzigen. Gelukkig heeft Johan de beschikking over een Ecos én sinds vandaag ook Deventer kruidkoek. Is de eerste zeer wel in staat een dergelijk adres aan te passen zodat het ook voor mijn CS1 bruikbaar is, de tweede is gewoon lekker.
De fijnafstemming van vertraging en versnelling (het temmen van de feeks) was daarna slechts 'a piece of cake'. Cake? Nou goed dan: koek!
Johan, dank voor je hulp. We hebben even fijn geklept over wissels en ander niet modelspoor gerelateerd interessants.
Hasta la Pasta
Fred
PS
Nu ik voor de eerste keer een Roco locje rijdend op mijn baantje heb, vallen mij meteen een paar vervelende zaken op. Ten eerste de verlichting. Zowel bij de front- als sluitlantaarns schijnen de ledjes tussen de bufferbalken. Er zit een klein spleetje waar het licht doorgang heeft. Storend en jammer.
Ten tweede het ontspoorgedrag. De loc werkt zichzelf telkens uit de rails wanneer er een wissel moet worden open gereden.
Waarschijnlijk zijn het geringe eigen gewicht en de kleinere wielkransen hier debet aan. Jammer. Gelukkig ontspoort ze nergens als de wissels goed staan.