Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Railherkenning via Marklin Draaischijf 7686 via terugmeldmodule

Gestart door joopduif vrijdag 08 januari 2010, 18:36:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Railherkenning via Marklin Draaischijf 7686 via terugmeldmodule
Goedendag,

Wie zou mij kunnen uitleggen hoe ik bij de digitale draaischijf de rails kan scheiden?

Volgens de handleiding moet dit mogelijk zijn, wordt echter daarin niet uitgelegd hoe.

Ik hen Keuterman Borne hierover al gebeld, maar kreeg daar onvoldoende antwoord op.

Moest het draaigedeelte eraf schroeven en dan de lipjes net zoals bij de C-rails doorknippen.

Echter de lipjes zijn niet zichtbaar.

Wil echter graag een oplossing?
Re:Railherkenning via Marklin Draaischijf 7686 via terugmeldmodule
De rails op de draaibrug zijn toch al gescheiden.
Zie de linker aansluitingen B 0 0 (middengeleider, spoorstaaf, spoorstaaf).

Mvg,
Peter
Re:Railherkenning via Marklin Draaischijf 7686 via terugmeldmodule
Bedankt voor je reactie, echter dat heb ik al geprobeerd. De terugmeldmodule van Marklin geeft op elk van beide railstaven een bevestiging dat er iets op de brug staat, zonder dat er iets op staat. Dit geeft volgens mij aan dat er ergens een scheiding van de staven moet plaatsvinden. Echter hoe?
Re:Railherkenning via Marklin Draaischijf 7686 via terugmeldmodule
Wat staat er in het boekje wat bij de draaischijf is geleveverd:
De buitenrails van de draaischijf zijn elektrisch  gecheiden. Daardoor kan bijv. een van de rails gebruikt voor spoorbezetmelding gebruikt worden .

http://www.digital-bahn.de/bau_ds/ds_anschluss.htm

Mvg,
Peter
Re:Railherkenning via Marklin Draaischijf 7686 via terugmeldmodule
Joop,

De spoorstaven van de brug zijn inderdaad electrisch van elkaar gescheiden echter worden wel doorverbonden met de aansluitende sporen. Je zult dus de lipjes weg moeten knippen anders kun je nooit een bezetmelder maken:

http://www.digital-bahn.de/bau_ds/drehsb/umb/lasche.jpg

Gr, Ben.
Re:Railherkenning via Marklin Draaischijf 7686 via terugmeldmodule
Hoi allen,
heb eindelijk de oplossing. Bij 1 van de 2 nullen die naast elkaar zitten op de terugmeldmodule aangesloten en tevens de aansluitstukjes (7287) de railverbinding doorgeknipt. Nu werkt de draaischijf zoals mijn bedoeling was.
Iedereen bedankt voor het meedenken.