Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

logisch schaduwstation ??

Gestart door andy vrijdag 08 januari 2010, 11:06:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
logisch schaduwstation ??
Ik heb zoals hopelijk te zien is op de afbeelding
een schaduwstation ontworpen. Nu heb ik er al
heel wat bestudeerd, dus je denkt nu weet je
het toch zelf wel. Maar ja i.v.m. allerlei factoren moet
je alles toch weer aan je eigen situatie aanpassen.
Maar kunnen jullie als ervaringsdeskundigen wellicht
enige kritische noten kraken over dit ontwerp.

http://img709.imageshack.us/img709/7255/schaduwstation.jpg
Re:logisch schaduwstation ??
De twee wissels rechtsboven worden een bottleneck. kijk eens of je het daar ook dubbelsporig kunt uitvoeren, dan kun je je station zelfs in twee richtingen gebruiken. Als je rechts rijdt (?) kun je nu vanuit je opstelsporen alleen maar 'verkeerd' uitrijden. Mijn ervaring is dat kopsporen in een schaduwstation minder handig zijn, dus ik zou zoveel mogelijk doorgaande sporen maken (het tweede spoor van links is nog eenvoudig doorgaand te maken), en verder zou ik voor de onderste twee sporen de wissels aan de rechterkant direct achter elkaar leggen, zo win je nog weer wat lengte. Verder ziet het er goed uit, en heb je een behoorlijke hoop opstelruimte gecreeerd. Succes

Walter
Re:logisch schaduwstation ??
Citaat van: Wasmi op vrijdag 08 januari 2010, 11:23:33
De twee wissels rechtsboven worden een bottleneck. kijk eens of je het daar ook dubbelsporig kunt uitvoeren, dan kun je je station zelfs in twee richtingen gebruiken. Als je rechts rijdt (?) kun je nu vanuit je opstelsporen alleen maar 'verkeerd' uitrijden. Mijn ervaring is dat kopsporen in een schaduwstation minder handig zijn, dus ik zou zoveel mogelijk doorgaande sporen maken (het tweede spoor van links is nog eenvoudig doorgaand te maken), en verder zou ik voor de onderste twee sporen de wissels aan de rechterkant direct achter elkaar leggen, zo win je nog weer wat lengte. Verder ziet het er goed uit, en heb je een behoorlijke hoop opstelruimte gecreeerd. Succes

Walter

Dank je Walter voor je reactie,

Ik heb wat veranderingen aan gebracht. Bedoelde je het
op deze manier ?

http://img8.imageshack.us/img8/7255/schaduwstation.jpg
Re:logisch schaduwstation ??
Andy,

zo bedoelde ik het ongeveer, maar bij nader bekijken heb je eigenlijk 8 opstelsporen. Dat heb ik wat opgeschoond en dan ziet het er zo uit:



Walter