Hallo Gert en Peter, dank voor de info en illustratie daar bij.
Er zijn logische wijs meerdere wegen die naar Rome leiden. Eén ding is zo wie zo zeker de bodenplaat dienst aangepast te worden. Ik zie dat Peter 2 gaten in de bodemplaat maakt voor de uiteinden van de sleper. Die knopen moeten idd wegzakken om voldoende bewegingslag te krijgen.
Ik gebruik de lange sleper en hoef maar één gat te maken. Aan de cabinezijde steekt de sleper net over de bodemplaat heen, Daar hoef ik dus niets aan te passen.
Ik zie dat jullie de sleper bevestiging lijmen. Daar houdt ik helemaal niet van. Spul moet bij mij los kunnen voor onderhoud zonder te slopen.
Ik heb niet alles gefotografeerd, wel wat. zelf rij ik geen NS meer dus heb ik nu ook geen sik meer voor handen. Bij de volgende verbouw zal ik alles fotograferen, bij de vorige heb ik wel iets van gevonden.
Om de bodemplaat te kunnen aanpassen heb ik een aluminium blokje gemaakt waar ik de bodemplaat op kan schroeven. Zo kan ik er makkelijk aan werken.
Ik zei al, van de sleper lijmen gruwel ik daarom maak ik een messing plaatje die ik onder de bodemplaat schroef.
Aangepaste bodemplaat met messingplaatje en M2 schroefjes.
Op het messingplaatje wordt de sleper gesoldeerd. In de midden wordt een gat gemaakt om de verdikking er in te laten zakken om voldoende bewegingruimte te krijgen. Het uitstekend lipje wordt omgebogen en daar wordt een printstekkertje aangesoldeerd. Het draadje is dus met een stekkertje aan het messingplaatje bevestigd
zie eerste foto boven van de onderzijde sikIk hoop dat mijn werkwijze zo een beetje duidelijk is.
Mvg, Johan