Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Henckens armsein 2045

Gestart door janmeesters zondag 16 februari 2014, 13:55:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Henckens armsein 2045
janmeesters
gast

Henckens armsein 2045
Ik heb in 2010 bovengenoemd sein gekocht en aan de praat gekregen met een servodecoder. MAAR ik weet niet meer hoe ik het ledje moet aansluiten. Er is een grijze en blauwe draad. Wat is het verschil? Er zit een weerstand tussen gesoldeerd. Welke waarde? Hoe sluit ik de diode aan?

Met dank,
Jan Meesters
Re: Henckens armsein 2045
Hallo Jan,

Eerst de weerstand uitmeten met ohm meter, dan heb je de waarde (1k zou voldoende moeten zijn voor 12v, neem je een hogere waarde gaat de led minder fel branden), waarschijnlijk zal dit een weerstand zijn die de led geschikt maakt voor 12v . Maar eerst meten dan ben je zeker.

Hier kan je de weerstand berekenen aan de hand van de spanning ed http://faq.tweakers.net/cme/ledweerstand.html

Je kan de led ook testen met een 9v batterij , +aan de blauwe(met weerstand) en min aan de grijze (met weerstand), weet niet waar de weerstand aan gesoldeerd is daarmee dat ik het tussen haakjes zet, er moet dus één weerstand in serie staan met de led.
Brand de led=> dan weet je dat blauw+ is en grijs -, brandt ze niet =>dan is blauw- en grijs de +.

Hopelijk heb je iets aan m'n uitleg.

Groeten Tom