Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Weer eens een bericht met foto's 24-3-2023

Gestart door M.user zondag 03 januari 2010, 20:13:47

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:Van niets tot ? Nieuwe foto's 9-10-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Nieuwe foto's 9-10-2011
Citaat van: Einte op maandag 10 oktober 2011, 21:42:34
Hallo Ronald,

Dat begint er al mooi uit te zien,
ga er weer zin in krijgen, om aan mijn baan te beginnen.
Ga zo door  :)

Gr Einte

Hoi Einte,

Leuk om weer wat van je te vernemen. Hoe bevalt het als getrouwde man?
Hebben Rita en jij een leuke bruiloft gehad?

Veel geluk samen en tot gauw weer in Houten.

Ben benieuwd naar je nieuwe updates van je nieuwe baan.

Groet, Ronald
Re:Van niets tot ? Nieuwe foto's 9-10-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Nieuwe foto's 9-10-2011
Citaat van: Golfer op maandag 10 oktober 2011, 21:39:41
Hallo Ronald,

Met een beetje scenery lijkt het meteen al flink op te schieten. Soms heb je dat even nodig hè? Leuke indeling maar het gebied is nog wel wat doods. Er hangt nog een klinisch sfeertje  :D Je natuur leeft wel mooi  :thumbup:
Veel succes met de verdere vorderingen.

groet, Michiel


Inderdaad Michiel er moet nog wel het een en ander aan gebeuren. Ik zoek nog allerlei leuke items voor de aankleding en daar ben ik helaas in Houten afgelopen zaterdag nog niet echt in geslaagd. Er moeten natuurlijk wel wat baanwerkers etc komen. Ook bij de gebouwen moet nog veel gebeuren, stukjes weg en voertuigen. Ook daarbij natuurlijk wat bevolking om wat leven in de brouwerij te krijgen.

Groet, Ronald
Re:Van niets tot ? Draaischijfproblemen met CS2 25 oktober 2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Draaischijfproblemen met CS2 25 oktober 2011
Ik heb een probleem met het aansluiten van de draaischijf op de CS2.
De speciale decoder is aangesloten volgens het schema van Marklin. Vervolgens is het de bedoeling om de sporen te gaan programmeren in de CS2.
Hiervoor is speciaal in het toetsenbord nummer 15 beschikbaar. Alle pictogrammen zijn daar al aanwezig. Het stap voor stap inprogrammeren gaat prima maarmna het afsluiten van het programmeren gaat het fout. De draaischijf reageert niet meer op zijn commando's. Je hoort wel een klik bij de draaischijf bij het geven van een commando maar verder gebeurt er niets.

Helaas is Marklin zeer summier in het geven van info hoe precies alles op de CS2 te laten verlopen.

Wie heeft hier ervaring mee en kan mij aangeven hoe ik dit aan moet pakken.

Vast bedankt en groet,

Ronald
Re:Van niets tot ? Draaischijfproblemen met de CS2 25 oktober 2011
Ha Ronald,

Ik zie dat je ook je locloods gevonden hebt, ziet er prachtig uit, evenals wat je er weer omheen gaat maken.
Met de draaischijfproblemen kan ik je niet helpen. De mijne heeft eigenlijk nooit problemen, zeker niet met de aandrijving (lees: aandrijver :D), ik gooi er af en toe een flesje bier in en hij draait alle kanten op. Veel succes iig.

Gr. Peter
Re:Van niets tot ? Draaischijfproblemen met de CS2 25 oktober 2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Draaischijfproblemen met de CS2 25 oktober 2011
Citaat van: PH op woensdag 26 oktober 2011, 06:16:27
Ha Ronald,

Ik zie dat je ook je locloods gevonden hebt, ziet er prachtig uit, evenals wat je er weer omheen gaat maken.
Met de draaischijfproblemen kan ik je niet helpen. De mijne heeft eigenlijk nooit problemen, zeker niet met de aandrijving (lees: aandrijver :D), ik gooi er af en toe een flesje bier in en hij draait alle kanten op. Veel succes iig.

Gr. Peter

Hoo Peter,

Inderdaad eindelijk is de locloods er.
Jouw aandrijving heeft een super aandrijving die geeft nooitmproblemen alleen bij te veel bier kan die wel eens de verkeerde kans op draaien :D

Groet, Ronald
Re:Van niets tot ? Draaischijfproblemen met de CS2 25 oktober 2011
Hallo Ronald,

Mss je cs2 even terug opstarten,ik heb ook decoder besteld voor de draaischijf.je kan ook eens een mailtje naar je M daeler sturen,of naar M zelf veel succes verder.


Groeten peter(ke33)
Re:Van niets tot ? Draaischijfproblemen met de CS2 25 oktober 2011
Breek even kort in !!

Nieuwste update CS2 nu ook op USB-stick...wie weet help dat wel, wel op eigen risico  :D

Schijnt nu ook een aansluitmogelijkhied met een I-pad of WC-pod te hebben, Oh Oh...die heb ik nog niet  :P

http://www.maerklin.de/de/produkte/tools_downloads/software_updates.html

Groeten,

Hans  ;)
Re:Van niets tot ? Draaischijfproblemen met de CS2 25 oktober 2011
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Van niets tot ? Draaischijfproblemen met de CS2 25 oktober 2011
Hoi Rionald,

Balen dat je draaischijf het niet goed doet, helaas heb ik hier geen verstand van maar een oplossing gaat er vast wel voor komen.

Succes nog even  :)


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Van niets tot ? Draaischijfproblemen met de CS2 25 oktober 2011
Hoi Ronald,

Wat een naar probleem heb je daar. Ook ik heb geen draaischijf(-kennis) en kan je niet helpen. Hier op het forum is vast kennis zat en wordt het straks opgelost.

groet,
Michiel
Re:Van niets tot ? Draaischijfproblemen met CS2 25 oktober 2011
Citaat van: M.user op dinsdag 25 oktober 2011, 22:26:13
Ik heb een probleem met het aansluiten van de draaischijf op de CS2.

Ronald,

Helpt dit: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=30312.0

Er staat ook iets in over hoe je moet programmeren.

Van draaischijven weet ik alles, van CS2 niks. :)

Gr, Ben.
Re:Van niets tot ? Draaischijfproblemen met de CS2 25 oktober 2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Draaischijfproblemen met de CS2 25 oktober 2011
Citaat van: peterke33 op woensdag 26 oktober 2011, 08:39:19
Hallo Ronald,

Mss je cs2 even terug opstarten,ik heb ook decoder besteld voor de draaischijf.je kan ook eens een mailtje naar je M daeler sturen,of naar M zelf veel succes verder.


Groeten peter(ke33)

Dat heb ik ook gedaan Peter maar dat helpt helaas niet.

Citaat van: Hansje op woensdag 26 oktober 2011, 08:46:29
Breek even kort in !!

Nieuwste update CS2 nu ook op USB-stick...wie weet help dat wel, wel op eigen risico  :D

Schijnt nu ook een aansluitmogelijkhied met een I-pad of WC-pod te hebben, Oh Oh...die heb ik nog niet  :P

http://www.maerklin.de/de/produkte/tools_downloads/software_updates.html

Groeten,

Hans  ;)

Hans ik heb de nieuwe update er al opgezet en zonder problemen alleen voor de programmering van de draaischijf blijft dit vaag. Er is helaas geen goede beschrijving beschikbaar.

Citaat van: degeluidsman op woensdag 26 oktober 2011, 17:36:10
Hoi Rionald,

Balen dat je draaischijf het niet goed doet, helaas heb ik hier geen verstand van maar een oplossing gaat er vast wel voor komen.

Succes nog even  :)


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Ik had toch wel verwacht dat jij het even voor mij op zou lossen Peter. >:-D Jij hebt namelijk al met zoveel vreemde problemen te maken gehad en ze allemaal weten op te lossen.

Citaat van: Golfer op woensdag 26 oktober 2011, 22:52:37
Hoi Ronald,

Wat een naar probleem heb je daar. Ook ik heb geen draaischijf(-kennis) en kan je niet helpen. Hier op het forum is vast kennis zat en wordt het straks opgelost.

groet,
Michiel

Ik hoop het Michiel want het is wel een aanwinst op mijn baan die draaischijf. Met het programmeren loopt hij perfect naar elk volgend spoor dus het ziet er wel apart uit.
Het zal wel goed komen

Citaat van: Spoorman op woensdag 26 oktober 2011, 23:04:29
Citaat van: M.user op dinsdag 25 oktober 2011, 22:26:13
Ik heb een probleem met het aansluiten van de draaischijf op de CS2.

Ronald,

Helpt dit: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=30312.0

Er staat ook iets in over hoe je moet programmeren.

Van draaischijven weet ik alles, van CS2 niks. :)

Gr, Ben.

Bedankt voor de tip Ben. Hier ga ik van het weekend mee aan de slag. Ik heb een tekening waarbij de gele en bruine draad van een separate trafo wordt aangesloten en zoals ik nu lees wordt met de nieuwe decoder 7286 deze gele draad niet meer wordt aangesloten. Waarschijnlijk zit daar dus het probleem in. Ik moet alleen een tweede trafo blijven gebruiken voor de aandrijving want die mag niet op de bruine en rode spanning van de digitale stroom staan volgens het boekje.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groet,

Ronald
Re:Van niets tot ? Hoogste punt bereikt 30-10-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Hoogste punt bereikt 30-10-2011
De draaischijf problemen zijn nog steeds niet opgelost. Nu heb ik met een ander aansluitschema helemaal geen beweging meer in de draaischijf.
Waardeloos dus ik ga eerst maar eens een mail sturen naar Märklin, omdat het aansluitschema volgens het bijgeleverde boekje niet klopt. De tekening wijkt duidelijk af van de begeleidende tekst. Dus zo kom je er nooit achter hoe alles aan de praat te krijgen is.
Er zijn ook allerlei verschillende aansluitschema's op pdf formaat te vinden dus dat maakt het ook niet duidelijker.
Er is één schema wat er wel voor zorgt dat je de draaischijf in kan programmeren maar daarna is het uit met de pret.

Dus vandaag maar verder gegaan met de scenery. Eerst een stuk achterwand voorzien van wat grijstinten om zo een beetje in de kleur van de berg te blijven. Er moet nog wat extra kleur in komen en er komt ook nog begroeiing zodat de wand niet te veel de aandacht vestigt.

Tevens stukje ballasten voor het eerst uitgeprobeerd.

Vandaag ook een deel van de cascadewand bewerkt en geweatherd. Tevens het hoogste punt van de baan bereikt.!!
De ruïne is gereed er zit zelfs verlichting in alleen moet dat nog aangesloten worden.

Was dus weer een productief weekend.


Zoek de verschillen  ;)





Even van dichtbij!!



Het hoogste punt van de baan bereikt.  Nu de scenery nog erbij maken.


Groet,  Ronald


Re:Van niets tot ? Hoogste punt bereikt 30-10-2011
hallo ronald,

jammer te horen dat het draaischijf probleem niet opgelost graakt,ik vind het mooi geworden vind die deur wel mooi gedaan.brengt leuke diepte ingang in je muur,een leuke tip die muur voor mijn baantje.


groeten en succes verder;peterke(33)
Re:Van niets tot ? Hoogste punt bereikt 30-10-2011
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Van niets tot ? Hoogste punt bereikt 30-10-2011
Het zit je ook niet mee Ronald, weet Ben spoorman het niet volgens mij is hij goed thuis in de draaischijven.

Gelukkig heb je met de scenery meer geluk, dit ziet er weer puik uit.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Van niets tot ? Hoogste punt bereikt 30-10-2011
He Ronald, je bent sterk in scenery. Dat weatheren van die cascadewand is zeer goed gelukt.
Erg jammer dat de draaischijf niet loopt. Heb je nergens iemand met dezelfde (programmatuur) gezien die je kan aanschrijven?

Succes!

groet, Michiel
Re:Van niets tot ? Hoogste punt bereikt 30-10-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Hoogste punt bereikt 30-10-2011
Citaat van: peterke33 op zondag 30 oktober 2011, 19:13:04
hallo ronald,

jammer te horen dat het draaischijf probleem niet opgelost graakt,ik vind het mooi geworden vind die deur wel mooi gedaan.brengt leuke diepte ingang in je muur,een leuke tip die muur voor mijn baantje.


groeten en succes verder;peterke(33)

Die muurplaten kun je in Houten kopen Peter. Wel even oppassen met iets lijmen aan de muurplaat. Gewoon met houtlijm doen en niet met de plastic lijm, want dit lost het materiaal op.

Groet, Ronald

Citaat van: degeluidsman op zondag 30 oktober 2011, 19:18:01
Het zit je ook niet mee Ronald, weet Ben spoorman het niet volgens mij is hij goed thuis in de draaischijven.

Gelukkig heb je met de scenery meer geluk, dit ziet er weer puik uit.

Mvg,

Peter / degeluidsman.


Ik zal Ben weer eens om raad vragen. Hij had mij al naar een draadje verwezen alleen daar is de oplossing nog niet gevonden. Kijk maar:  http://forum.3rail.nl/index.php?topic=30312.0

Groet, Ronald

Citaat van: Golfer op zondag 30 oktober 2011, 19:27:29
He Ronald, je bent sterk in scenery. Dat weatheren van die cascadewand is zeer goed gelukt.
Erg jammer dat de draaischijf niet loopt. Heb je nergens iemand met dezelfde (programmatuur) gezien die je kan aanschrijven?

Succes!

groet, Michiel

Ik heb één persoon gevonden met dezelfde configuratie. Hij heeft nu wel aandrijving dus ik snap nog steeds niet wat er misgaat.
Je kunt eventueel zien waar de discussie gevoerd wordt: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=30312.0

De scenery vind ik leuk werk om te doen. Sommige dingen moet ik echt uitvinden en ondervinden omdat ik ze nog niet eerder bij de hand heb gehad. Is altijd leuk om weer nieuwe uitdagingen te hebben.
Je bent zelf ook aardig aan het stoeien met je terugmelders, jammer dat je de oplossing ook nog niet hebt gevonden. Wellicht met de laatste tip op je topic heb je het probleem getackeld.

Groet, Ronald
Re:Van niets tot ? Hoogste punt bereikt 30-10-2011
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Van niets tot ? Hoogste punt bereikt 30-10-2011
Hoi Ronald, balen zeg die draaischijf, gelukkig heb je je frustratie kunnen wegwerken in de scennery, dat ziet er weer top uit, vr gr Arie
Re:Van niets tot ? Hoogste punt bereikt 30-10-2011
Hoi Ronald,

Dat is weer een zeer fraai update. B)
De deur in de rotswand vind ik heel erg goed gelukt. :thumbup:
Ik hoop dat je snel de draaischijf werkend hebt.

Gr.
René
Re:Van niets tot ? Hoogste punt bereikt 30-10-2011
Ha Ronald,

Mooi werk weer, ondanks de schijfproblemen toch een goed weekend dus. Toppie.

Gr. Peter
Re:Van niets tot ? Hoogste punt bereikt 30-10-2011
Hoi Ronald,

Het hoogste punt bereikt is een leuke mijlpaal op je baan.
De deur in de cascade-muur is ook een leuke toevoeging.
Jammer dat de draaischijf nog niet goed werkt icm je CS2.
Ik vind over het algemeen de beschrijving van de CS2 voor aansturing van andere apparaten redelijk summier.

Groeten,
Ton.
Re:Van niets tot ? Hoogste punt bereikt 30-10-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Hoogste punt bereikt 30-10-2011
Citaat van: dolphin op zondag 30 oktober 2011, 20:25:24
Hoi Ronald, balen zeg die draaischijf, gelukkig heb je je frustratie kunnen wegwerken in de scennery, dat ziet er weer top uit, vr gr Arie

Hoi Arie, Ja die draaischijf is wel een probleemgeval. Ik zag dat jij weer een mooie aanwinst erbij hebt. Veel plezier ermee

Citaat van: Lokkie op zondag 30 oktober 2011, 20:28:26
Hoi Ronald,

Dat is weer een zeer fraai update. B)
De deur in de rotswand vind ik heel erg goed gelukt. :thumbup:
Ik hoop dat je snel de draaischijf werkend hebt.

Gr.
René

Hoi René, zo blijft de elektronica ons allemaal hoofdbrekens geven. Die deur leek me ineens en leuk idee om de eentonige lengte in die wand te doorbreken.

Citaat van: PH op zondag 30 oktober 2011, 20:47:26
Ha Ronald,

Mooi werk weer, ondanks de schijfproblemen toch een goed weekend dus. Toppie.

Gr. Peter

Hoi Peter, Misschien moet ik jouw draaischijf aandrijving maar overnemen ;)

Citaat van: Yeoman op zondag 30 oktober 2011, 20:55:10
Hoi Ronald,

Het hoogste punt bereikt is een leuke mijlpaal op je baan.
De deur in de cascade-muur is ook een leuke toevoeging.
Jammer dat de draaischijf nog niet goed werkt icm je CS2.
Ik vind over het algemeen de beschrijving van de CS2 voor aansturing van andere apparaten redelijk summier.

Groeten,
Ton.

Hoi Ton, Jouw schema met de aansluiting van de gele draad werkte gedeeltelijk. Ik kan ermee programmeren maar daarna kan ik niet bedienen. De schijf geeft dan wel respons maar wil niet naar het volgende spoor draaien.
Ik hoop de oplossing te vinden anders maar een mailtje naar Märklin sturen. Misschien is de decoder wel niet in orde.


Groet Ronald


Re:Van niets tot ? Hoogste punt bereikt 30-10-2011
Hoi Ronald,

Wat een geweldig idee, dat hout in zo'n portaal.
Heel mooi gemaakt.

Groetjes Jac.
Re:Van niets tot ? Hoogste punt bereikt 30-10-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Hoogste punt bereikt 30-10-2011
Citaat van: wacojaco op zondag 30 oktober 2011, 21:28:11
Hoi Ronald,

Wat een geweldig idee, dat hout in zo'n portaal.
Heel mooi gemaakt.

Groetjes Jac.


Hoi Jac., Wat denk je zal ik het portaal ernaast ook hetzelfde doen??

Groet, Ronald
Re:Van niets tot ? Hoogste punt bereikt 30-10-2011
Hoi Ronald,

Tja je moet het natuurlijk niet te veel toe passen, dan gaat de exclusiviteit er een beetje van af.
Maar mischien kan je daar één maken met een andere indeling, maar wel zo dat ze bij elkaar horen.

Groetjes Jac.
Re:Van niets tot ? Hoogste punt bereikt 30-10-2011
Hoi Ronald.

Die ruïne vinden we wel een heel geslaagde.Ook de muur met portaal is mooi geworden.

Harald & Alex
Re:Van niets tot ? Hoogste punt bereikt 30-10-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Hoogste punt bereikt 30-10-2011
Citaat van: wacojaco op maandag 31 oktober 2011, 20:32:51
Hoi Ronald,

Tja je moet het natuurlijk niet te veel toe passen, dan gaat de exclusiviteit er een beetje van af.
Maar mischien kan je daar één maken met een andere indeling, maar wel zo dat ze bij elkaar horen.

Groetjes Jac.


Ik heb nog andere deurtjes Jac. Deze zijn in dezelfde stijl dus ik zal eens kijken of het wat is.

Groet, Ronald


Citaat van: harald en alex op maandag 31 oktober 2011, 21:44:03
Hoi Ronald.

Die ruïne vinden we wel een heel geslaagde.Ook de muur met portaal is mooi geworden.

Harald & Alex

Ben er zelf ook zeer tevreden mee. Nu nog de verlichting in de ruine aansluiten en de scenery.

Groet, Ronald
Re:Van niets tot? Draaischijf werkt hoera! 31-10-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot? Draaischijf werkt hoera! 31-10-2011
De draaischijf werkt HOERA. Dankzij de hulp van Sjaak en Ben (Spoorman) is het uiteindelijk gelukt om de boel aan de praat te krijgen.
Via de display van de CS2 is de schijf nu te bedienen. Nu de volgende stap en dat is alle blokken die op de schijf aansluiten afmaken en dan in de memory verwerken.

Groet, Ronald
Re:Van niets tot? Draaischijf werkt hoera! 31-10-2011
Hoi Ronald,

Super dat het werkt. :P

Gr.
René
Re:Van niets tot? Draaischijf werkt hoera! 31-10-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot? Draaischijf werkt hoera! 31-10-2011
Citaat van: Lokkie op maandag 31 oktober 2011, 22:29:01
Hoi Ronald,

Super dat het werkt. :P

Gr.
René

Zeker Rene, ik had gelukkig al die tijd wel het vertrouwen dat de decoder niet defect was, omdatnhet programmeren wel ging. Bij een defecte decoder zou dat ook niet werken. Er moest dus iets in het aansluitschema niet kloppen.
Helaas klopt het boekje van M dat bij de decoder geleverd wordt dus niet.

Groet, Ronald
Re:Van niets tot? Draaischijf werkt hoera! 31-10-2011
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Van niets tot? Draaischijf werkt hoera! 31-10-2011
Pfff, gelukkig, daar wordt je toch even angstig van, vr gr Arie
Re:Van niets tot? Draaischijf werkt hoera! 31-10-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot? Draaischijf werkt hoera! 31-10-2011
Citaat van: dolphin op maandag 31 oktober 2011, 22:43:08
Pfff, gelukkig, daar wordt je toch even angstig van, vr gr Arie

Haha ik niet zo snel bang Arie. Het is alleen frustrerend als je iets alsmaar niet voor elkaar krijgt. Je gaat dan een beetje aan jezelf twijfelen.

Groet, Ronald
Re:Van niets tot? Draaischijf werkt hoera! 31-10-2011
Citaat van: M.user op maandag 31 oktober 2011, 22:47:30

Het is alleen frustrerend als je iets alsmaar niet voor elkaar krijgt. Je gaat dan een beetje aan jezelf twijfelen.


Hoi Ronald,

hier heb ik ook vaker last van gehad :D

Goed om te horen dat het werkt, op naar de volgende klus.

Groetjes, John
Re:Van niets tot? Draaischijf werkt hoera! 31-10-2011
Nee, da's lekker, ik was net halverwege het schrijven van de handleiding van mijn schijfbediening zodat jij de jouwe aan kon passen. Nou ja, altijd handig als ik het zelf een keer niet meer weet. :-)

Mooi dat het werkt Ronald, kan je weer leuke dingen gaan doen.

Gr. Peter
Re:Van niets tot? Draaischijf werkt hoera! 31-10-2011
Hoi Ronald,

mooi dat het draaischijf probleem opgelost is. Er is niets  frustrerenders dan een duur apparaat welke niet werkt zoals het hoort.

Scenery ziet er (als gewoonlijk) ook weer TOP!!!! uit.

groetjes
Henk
Re:Van niets tot? Draaischijf werkt hoera! 31-10-2011
"Nu nog de verlichting in de ruine aansluiten " Licht in een ruine  :help: is het dan nog wel een ruine?
Re:Van niets tot? Draaischijf werkt hoera! 31-10-2011
hallo ronald,

fijn om te lezen dat je draaischijf probleem is opgelost,kan je mij mss binekort ook helpen.heb ook een digitale decoder gebesteld bij mijn M daeler voor mijn draaischijf.


groeten en succes verder;peter(ke33)
Re:Van niets tot? Draaischijf werkt hoera! 31-10-2011
Citaat van: M.user op maandag 31 oktober 2011, 22:47:30
Het is alleen frustrerend als je iets alsmaar niet voor elkaar krijgt. Je gaat dan een beetje aan jezelf twijfelen.

Groet, Ronald

Dat gevoel zullen velen in deze hobby tegenkomen  ;) Super dat het werkt Ronald!
Re:Van niets tot? Draaischijf werkt hoera! 31-10-2011
Supper dat het gelukt is :D en weer mooi gedaan je scenery :D
zo zie je maar de aanhouder wint al is het soms wat lastiger :D
Groeten Tim
Re:Van niets tot? Draaischijf werkt hoera! 31-10-2011
Hallo Ronald,

Je laatste foto's zijn weer super, heel erg netjes gemaakt
vooral die ruine is geweldig..

En erg prettig dat de draaischijf het nu wel doet. plaats je nog een keer een schema hoe het nu wel moet, voor de gene die er ooit nog aan beginnen.... :P

groeten
Rudi
Re:Van niets tot? Draaischijf werkt hoera! 31-10-2011
Hoi Ronald,

Heerlijk om je foto's weer te zien en vooral te lezen dat je draaischijf het doet. Kan je nu lekker rondjes draaien... >:-D

Succes ermee.

Groeten Ronald  :)
Re:Van niets tot? Draaischijf werkt hoera! 31-10-2011
Hoi Ronald,

Mooi dat je draaischijf nu perfect werkt.
Weet ik meteen een adresje voor als ik problemen heb met aansluiten van mijn draaischijf B)

Groeten,
Ton.
Re:Van niets tot? Draaischijf werkt hoera! 31-10-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot? Draaischijf werkt hoera! 31-10-2011
Citaat van: Yeoman op dinsdag 01 november 2011, 21:02:20
Hoi Ronald,

Mooi dat je draaischijf nu perfect werkt.
Weet ik meteen een adresje voor als ik problemen heb met aansluiten van mijn draaischijf B)

Groeten,
Ton.

Zeker Ton. Als je zin hebt kom je binnenkort maar eens een keer kijken.

Groet, Ronald
Re:Van niets tot? Draaischijf werkt hoera! 31-10-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot? Draaischijf werkt hoera! 31-10-2011
Allemaal super bedankt voor jullie reacties en support.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Leuk om te lezen dat iedereen behulpzaam wilt zijn als iets niet lukt.


Groetjes en top de volgende update.

Ronald
Re:Van niets tot? Draaischijf werkt hoera! 31-10-2011
Citaat van: Johnnytrein op dinsdag 01 november 2011, 07:53:34
"Nu nog de verlichting in de ruine aansluiten " Licht in een ruine  :help: is het dan nog wel een ruine?

hahaha !! ...bij mij brand in de avond ook het licht, en als ik om me heen kijk is het ook nog steeds een ruïne hoor, moet nodig weer eens opruimen  :-)

Ronald, succes met je werkzaamheden  :thumbup: en gefeliciteerd met het bereiken van je hoogtepunt ...bedoel je ruïne hoor  :D

Groeten,

Hans  ;)
Re:Van niets tot? Allemaal bedankt voor jullie reacties 01-11-2011
Hans, bedoel je nu dat stort  8o bij jou vergelijk je dat al met een ruine?
Re:Van niets tot? Allemaal bedankt voor jullie reacties 01-11-2011
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Van niets tot? Allemaal bedankt voor jullie reacties 01-11-2011
Hoi Ronald,

Ik lees net pas dat je draaischijf het doet, ik loop een beetje achter met mijn berichten  :oops: :oops:

Misschien heb ik er overheen gelezen maar wat ging er fout ?? ik begreep wel dat het schema niet klopte.

Het is in iedergeval fijn dat het werkt  :).


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Van niets tot? Bezig met de Scenery.
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot? Bezig met de Scenery.
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 05 november 2011, 09:16:07
Hoi Ronald,

Ik lees net pas dat je draaischijf het doet, ik loop een beetje achter met mijn berichten  :oops: :oops:

Misschien heb ik er overheen gelezen maar wat ging er fout ?? ik begreep wel dat het schema niet klopte.

Het is in iedergeval fijn dat het werkt  :).


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Hoi Peter,

Ik loop zelf ook nogal achter met het lezen van de diversen topics. Helaas een beetje druk en zeker de komende 2 weken zal er helemaal wel weinig van de hobby terecht komen.

Wat betreft de draaischijf dit lag puur aan het aansluitschema wat meegeleverd was met de decoder. Märklin houdt er een nogal vreemde eigenschap op na om verschillende aansluitschema's mee te leveren met zijn producten. Dit zorgt nu niet bepaald voor helderheid.
Allerlei verschillende schema's geprobeerd maar niets werkte.
Op deze topic http://forum.3rail.nl/index.php?topic=30312.0#bott die gestart was door Sjaak Lange was gelukkig al een discussie ontstaan over dit onderwerp.

Gelukkig kwam Ben (Spoorman) met een link naar een modelbouw site waar de oplossing voor handen was.

http://www.ollismodellbahnseite.de/images/zip/Drehscheibe.pdf

Dit is dus echt waar het forum zijn nut bewijst!!! :D :D

Het is best fraai om nu de draaischijf te schakelen via de CS2. Later zal dit gekoppeld worden aan I-Train.

Vandaag ben ik nog even bezig geweest met de Scenery en de verlichting in de ruïne is aangesloten.

Voor het eerst heb ik wat ballast aangebracht. Foto's volgen later (het is nu te donker om een redelijke foto te maken)

Groet,  Ronald
Re:Van niets tot? Bezoek 12-11-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot? Bezoek 12-11-2011
Vanmiddag bezoek gehad van Ton (Yeoman).

Hij kwam op de terugweg van Houten langs om mijn baan eens te kunnen zien. Was gezellig en weer leerzaam. Weer wat geleerd over de CS2 en we hebben meteen even gekeken waar ik als ik er aan toe ben het beste de seinen kan gaan plaatsen.

Volgende week met elkaar naar de Gastendag wordt dus weer een gezellige dag uit.

Groet, Ronald
Re:Van niets tot? Bezoek 12-11-2011
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Van niets tot? Bezoek 12-11-2011
Citaat van: M.user op zaterdag 12 november 2011, 18:40:12
Vanmiddag bezoek gehad van Ton (Yeoman).

Hij kwam op de terugweg van Houten langs om mijn baan eens te kunnen zien. Was gezellig en weer leerzaam. Weer wat geleerd over de CS2 en we hebben meteen even gekeken waar ik als ik er aan toe ben het beste de seinen kan gaan plaatsen.

Volgende week met elkaar naar de Gastendag wordt dus weer een gezellige dag uit.

Groet, Ronald

Altijd leuk als forumleden elkaar helpen, volgende week zijn Sander en ik ook op de gastendag  :)


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Van niets tot? Bezoek 12-11-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot? Bezoek 12-11-2011
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 12 november 2011, 22:20:51
Citaat van: M.user op zaterdag 12 november 2011, 18:40:12
Vanmiddag bezoek gehad van Ton (Yeoman).

Hij kwam op de terugweg van Houten langs om mijn baan eens te kunnen zien. Was gezellig en weer leerzaam. Weer wat geleerd over de CS2 en we hebben meteen even gekeken waar ik als ik er aan toe ben het beste de seinen kan gaan plaatsen.

Volgende week met elkaar naar de Gastendag wordt dus weer een gezellige dag uit.

Groet, Ronald

Altijd leuk als forumleden elkaar helpen, volgende week zijn Sander en ik ook op de gastendag  :)


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Leuk Peter, wordt weer een gezellige dag. Ik vond het vorig jaar ook zeer geslaagd.

Groet, Ronald