Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Weer eens een bericht met foto's 24-3-2023

Gestart door M.user zondag 03 januari 2010, 20:13:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Van niets tot ? Ladebak voor CS2 + laptop 26-08-2011
Hoi Ronald,

Een mooie lade voor je CS2 en laptop.
Ik heb sinds kort de deksel van een schoenendoos op de CS2 liggen.
Hiermee voorkom je dat er stof op je CS2 komt te liggen.
Ik had dit gezien bij Harry thuis, vandaar.
Eigenlijk zouden ze bij M* hierop iets moeten verzinnen, maar ja dan zelf maar creatief.

Groeten,
Ton.
Re:Van niets tot ? Ladebak voor CS2 + laptop 26-08-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Ladebak voor CS2 + laptop 26-08-2011
Citaat van: Yeoman op zondag 04 september 2011, 21:16:42
Hoi Ronald,

Een mooie lade voor je CS2 en laptop.
Ik heb sinds kort de deksel van een schoenendoos op de CS2 liggen.
Hiermee voorkom je dat er stof op je CS2 komt te liggen.
Ik had dit gezien bij Harry thuis, vandaar.
Eigenlijk zouden ze bij M* hierop iets moeten verzinnen, maar ja dan zelf maar creatief.

Groeten,
Ton.

Hoi Ton,

Dat is een oplossing waar je niet zo maar aan denkt. Ik wil een perspex deksel maken om de lade zo stofvrij te houden.

Zaterdag heb ik de locloods opgehaald. Nu nog in elkaar zetten. Eerst nog alle onderdelen weatheren voordat ik kan beginnen. Als de loods staat kom je maar eens langs.

Groet, Ronald
Re:Van niets tot ? Ladebak voor CS2 + laptop 26-08-2011
Ben al benieuwd naar je loods .
en ivb met plaats voor een muis op je ladebak je hebt toch een touchpad op je laptop en dat lukt even goed (vind ik )  :D

Groeten Tim
Re:Van niets tot ? Ladebak voor CS2 + laptop 26-08-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Ladebak voor CS2 + laptop 26-08-2011
Citaat van: TimT op maandag 05 september 2011, 21:28:54
Ben al benieuwd naar je loods .
en ivb met plaats voor een muis op je ladebak je hebt toch een touchpad op je laptop en dat lukt even goed (vind ik )  :D

Groeten Tim

Ik ben zelf ook al benieuwd hoe het wordt. Eerst de onderdelen weatheren en dan in elkaar zetten.

Als ik de CS2 iets naar achteren schuif dan kan ik eventueel met een muis de laptop bedienen. Gelukkig is er dus genoeg ruimte.

Groet, Ronald
Re:Van niets tot ? Grote update veel foto's 28-09-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Grote update veel foto's 28-09-2011
Eindelijk weer eens een update. De locloods is al een aardig eind gevorderd.

Alle onderdelen zagen er natuurlijk er plastic uit al stond er wel dat het geweatherd is. Op de dakplaten is een cirkel rond de schoorstenen geweatherd, maar dat heb ik inmiddels al teniet gedaan doordat ik de plastic look van het hele dak weg wilde hebben.

Eerst de voegen ingewassen. Ik gebruik voor alles acryl verf. Al de muurpanelen met grijze verf behandeld en vervolgens weer afgenomen zodat de verf alleen nog in de voegen zit.


De deuren ingewassen met zwart op dezelfde manier als de muren



Andere onderdelen op dezelfde manier behandeld.


De vloer is ook ingewassen met zwarte acrylverf en daarna dry-brush met bruin.
Even passen hoe de wanden staan.


Begin gemaakt met het monteren van de onderdelen.


Achterwand is vastgezet op de bodemplaat.



Zijwanden staan vast en duidelijk is te zien dat de constructie een donkerdere grijze kleur heeft gekregen. Geen plastic look meer.



Plaatsen van de dakdelen. Elke daklaag blijft los o de loods liggen zodat de binnenzijde ten allen tijde bereikbaar blijft.



Volledige dak met de nieuwe kleur. Later wordt het dak nog verder geweatherd met de Air-Brush.


Inmiddels hebben de vensterbanken (waterslagen) ook een grijze betonkleur gekregen. Het wordt nu meer details afwerken.



Deuren open klaar voor eerste test. Nu alleen de draaischijf nog aansluiten.
Het is vanaf dit zicht-punt wel duidelijk dat er een achtergrond achter moet komen.



Wordt vervolgd!!

Ook wil ik jullie nog even een paar foto's laten zien van het begin van de bouw van de baan van mijn zoon Mike. Hij is ook al aangestoken door het treinen virus.

Hij heeft van TON YEOMAN een aantal van de bekende blauwe isolatieplaten gekregen voor onder de rails.
Zeer tof van Ton :thumbup: :thumbup: bedankt.


Van mijn vorige baan heeft hij vast de locloods op zijn baan gezet.


Tijdperk waar Mike mee begonnen is, is tijdperk V.

Wordt ook vervolgd.

Groet, Ronald

Re:Van niets tot ? Grote update veel foto's 28-09-2011
hallo ronald,

die loods ziet er goed uit,keuk gedaan die muren zo verouderd.en je zoontje zal ook blij zijn met een baantje,hier is wout ook al uit wat treintje's zijn 2,5 jaar nu en nu al besmet met treinvirus.

groeten peter(ke33)
Re:Van niets tot ? Grote update veel foto's 28-09-2011
Hoi Ronald,

een mooie loods :thumbup:

Leuk ook om te zien dat je zoon ook besmet is :)

Groetjes, John
Re:Van niets tot ? Grote update veel foto's 28-09-2011
Hoi Ronald.

Ziet er goed uit die loods.Hou oud is je zoontje?

Harald & Alex
Re:Van niets tot ? Grote update veel foto's 28-09-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Grote update veel foto's 28-09-2011
Citaat van: peterke33 op woensdag 28 september 2011, 21:59:30
hallo ronald,

die loods ziet er goed uit,keuk gedaan die muren zo verouderd.en je zoontje zal ook blij zijn met een baantje,hier is wout ook al uit wat treintje's zijn 2,5 jaar nu en nu al besmet met treinvirus.

groeten peter(ke33)

Hoi Peterke, Bedankt voor de reactie.

Citaat van: Tilly op woensdag 28 september 2011, 22:07:21
Hoi Ronald,

een mooie loods :thumbup:

Leuk ook om te zien dat je zoon ook besmet is :)

Groetjes, John


Hoi John,  Bedankt voor je reactie. Mike helpt ook regelmatig mee met mijn baan. Hij vindt het vooral leuk om elektra aan te sluiten en gipswerk te doen.

Citaat van: harald en alex op woensdag 28 september 2011, 22:15:16
Hoi Ronald.

Ziet er goed uit die loods.Hou oud is je zoontje?

Harald & Alex

Hoi Harald & Alex, bedankt voor jullie reactie. Mijn zoon is inmiddels al 15 wordt in februari 16. We werken regelmatig samen aan de baan alleen hij wilde op een gegeven moment zelf een baan gaan maken, omdat hij vooral het modernere tijdperk mooier vindt.

Groet, Ronald
Re:Van niets tot ? Grote update veel foto's 28-09-2011
Locloods is super  :thumbup:

Altijd leuk zo'n foto-reportage !!

Zoals je weet ga ik verhuizen, vandaar de stilte op mijn draadje  :)  ...misschien krijg ik een grotere kamer voor mijn trein als ik nu heb, dat betekend dat ik ook een locloods kan plaatsen achter mijn draaischijf waar ik nu geen ruimte voor heb...duimen maar  :D

Baan van je zoon ziet er ook al goed uit..wens hem maar veel succes en vooral veel plezier !!!  :thumbup:

Ik heb mijn draaischijf nog geweatherd, zie foto...jij ook ??..reling heel licht bescheiden blauw/grijs en de planken slijtage meegegeven en de rail roestig gemaakt.





Groeten,

Hans  ;)
Re:Van niets tot ? Grote update veel foto's 28-09-2011
mooie lok loods.

mvg niKo
Re:Van niets tot ? Grote update veel foto's 28-09-2011
Hoi Ronald,

De locloods ziet er goed uit. :thumbup:
Leuk dat je zoon ook met een eigen baan begonnen is. :)

Gr.
René
Re:Van niets tot ? Grote update veel foto's 28-09-2011
Hallo Ronald,

Je bouwkunsten mogen weer gezien worden  :thumbup:
Erg mooie locloods. Ik zelf heb geen draaischijf, geen ruimte meer voor. Ik heb een enkele locloods (heb je misschien gezien op mijn draadje), ga jij deze ook nog voorzien van elektrische deuren? Ik heb een aantal maanden in een railblad gelezen dat je met een servo heel mooi je deuren van je locloods kan openen en sluiten.

Ga je binnenin nog details aanbrengen zoals preisners en gereedschappen?
Zijn gewoonweg prachtige projecten om je baan eruit te laten springen  :P

Ben erg benieuwd naar je volgende projecten.

Groeten Ronald  :)
Re:Van niets tot ? Grote update veel foto's 28-09-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Grote update veel foto's 28-09-2011
Citaat van: Hansje op donderdag 29 september 2011, 09:14:35
Locloods is super  :thumbup:

Altijd leuk zo'n foto-reportage !!

Zoals je weet ga ik verhuizen, vandaar de stilte op mijn draadje  :)  ...misschien krijg ik een grotere kamer voor mijn trein als ik nu heb, dat betekend dat ik ook een locloods kan plaatsen achter mijn draaischijf waar ik nu geen ruimte voor heb...duimen maar  :D

Baan van je zoon ziet er ook al goed uit..wens hem maar veel succes en vooral veel plezier !!!  :thumbup:

Ik heb mijn draaischijf nog geweatherd, zie foto...jij ook ??..reling heel licht bescheiden blauw/grijs en de planken slijtage meegegeven en de rail roestig gemaakt.

Groeten,

Hans  ;)

Hallo Hans, bedankt voor je reactie. De draaicirkel is deels al geweatherd vanaf de fabriek. De loopplanken moeten nog wel onder handen genomen worden.
Ben benieuwd naar je nieuwe woning en treinenkamer. Zijn de plannen dan al zo ver gervorderd?

Citaat van: niko op donderdag 29 september 2011, 09:59:07
mooie lok loods.

mvg niKo


Bedankt voor je reactie Niko.

Citaat van: Lokkie op donderdag 29 september 2011, 12:29:35
Hoi Ronald,

De locloods ziet er goed uit. :thumbup:
Leuk dat je zoon ook met een eigen baan begonnen is. :)

Gr.
René

Hoi Hans, bedankt voor je reactie. Is inderdaad leuk om samen met mijn zoon aan de banen te werken. Ik wil me niet te veel bemoeien met de bouw van zijn baan. Het moet echt zijn ding zijn.
Mike komt in november ook mee naar de gastendag om daar van alles op te steken en natuurlijk de fantastische banen te bekijken.

Groet, Ronald

Citaat van: Varekamp op donderdag 29 september 2011, 16:29:42
Hallo Ronald,

Je bouwkunsten mogen weer gezien worden  :thumbup:
Erg mooie locloods. Ik zelf heb geen draaischijf, geen ruimte meer voor. Ik heb een enkele locloods (heb je misschien gezien op mijn draadje), ga jij deze ook nog voorzien van elektrische deuren? Ik heb een aantal maanden in een railblad gelezen dat je met een servo heel mooi je deuren van je locloods kan openen en sluiten.

Ga je binnenin nog details aanbrengen zoals preisners en gereedschappen?
Zijn gewoonweg prachtige projecten om je baan eruit te laten springen  :P

Ben erg benieuwd naar je volgende projecten.

Groeten Ronald  :)

Hoi Ronald,

Bedankt voor je reactie. Jammer dat jij de ruimte niet hebt voor een draaischijf, maar je ziet ook zonder zo'n ding kun je een prachtige baan hebben.
Ik ben inderdaad van plan om een volledig interieur in de locloods te maken.

De deuren met servo motortjes bedienen lijkt me inderdaad wel een goed plan. Weet jij ergens een bouw beschrijving daarover. Is het dan ook te bedienen via de CS2 of eventueel late via I-train?

Mijn volgende project is trouwens eerst de burcht afmaken die boven op de berg komt.

Groet, Ronald


Re:Van niets tot ? Grote update veel foto's 28-09-2011
He Ronald,

Je baan ziet er goed uit heb alleen een vraagje over je terugmelders. Ik zie bij ene terugmelder dar er twee stekkers op een meldpunt zitten waarom heb je dat gedaan? En heb jij bij je terugmelders diodes ingebouwd of dat niet?

Groet Cobus
Re:Van niets tot ? Grote update veel foto's 28-09-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Grote update veel foto's 28-09-2011
Citaat van: loc6400 op donderdag 29 september 2011, 19:39:13
He Ronald,

Je baan ziet er goed uit heb alleen een vraagje over je terugmelders. Ik zie bij ene terugmelder dar er twee stekkers op een meldpunt zitten waarom heb je dat gedaan? En heb jij bij je terugmelders diodes ingebouwd of dat niet?

Groet Cobus

Hoi Cobus,

Dat is de terugmeldingsmodule voor het schaduwstation.
Ik heb geen diodes ingebouwd zoals veel dit momenteel doen. Dit komt omdat ik eigenlijk geen stroomproblemen heb. Het enige probleem is soms dat een trein op een wissel blijft staan maar dat is met de diodes niet op te lossen omdat de wissels niet in een terugmeld blok vallen.

Ik hoop dat hiermee je vragen zijn beantwoord.

Groet, Ronald
Re:Van niets tot ? Grote update veel foto's 28-09-2011
Hoi Ronald,

De locloods ziet er al aardig uit.
Mooie foto vanaf de draaischijf naar je loods toe.
Een achtergrondje maakt het inderdaad helemaal af dan.
Ook Mike is al aardig bezig zie ik op de foto's.

Beide succes met de verdere bouw.
Kom binnenkort zeker een keertje kijken bij jullie.

Groeten,
Ton.
Re:Van niets tot ? Grote update veel foto's 28-09-2011
zeker wel ben blij met dit antwoord.  Ik zal zelf nu eens een grote inhaalslag gaan maken op mijn baan alleen het is weer te warm nu voor op zolder te gaan bouwen.
Re:Van niets tot ? Grote update veel foto's 28-09-2011
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Van niets tot ? Grote update veel foto's 28-09-2011
zo ronald
dat ziet er goed uit !
leuk baantje ook voor mike ik ben nog bezig met een baantje voor mijn kleine mannetje maar goed die is 2 dat heeft nog even  :D
gga zo verder
groet robert
Re:Van niets tot ? Grote update veel foto's 28-09-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Grote update veel foto's 28-09-2011
Citaat van: Yeoman op donderdag 29 september 2011, 19:53:02
Hoi Ronald,

De locloods ziet er al aardig uit.
Mooie foto vanaf de draaischijf naar je loods toe.
Een achtergrondje maakt het inderdaad helemaal af dan.
Ook Mike is al aardig bezig zie ik op de foto's.

Beide succes met de verdere bouw.
Kom binnenkort zeker een keertje kijken bij jullie.

Groeten,
Ton.

Hoi Ton,
Binnekort ga ik eerst maar eens de draaischijf aansluiten en kijken of alles naar behoren werkt. Ook het dak afwerken met de air brush moet nog gebeuren, maar met dit lekkere zomerse weer doe ik even niets op zolder. Dit weekend moet er eerst weer wat schilderwerk buiten aan de kozijnen gebeuren. Eindelijk is het een keer goed weer daarvoor.

Ik zie je binnenkort wel een keer. De koffie staat klaar je bent welkom.

Groet, Ronald

Citaat van: loc6400 op donderdag 29 september 2011, 19:54:56
zeker wel ben blij met dit antwoord.  Ik zal zelf nu eens een grote inhaalslag gaan maken op mijn baan alleen het is weer te warm nu voor op zolder te gaan bouwen.

Hoi Cobus, bij mij is het nu ook te warm op zolder dus het ligt weer even stil. Even genieten van het lekkere weer is ook wel wat . We kunnen nog zal modelspoorweer krijgen in het najaar en de winter.

Groet, Ronald

Citaat van: remcy op donderdag 29 september 2011, 21:27:33
zo ronald

dat ziet er goed uit !
leuk baantje ook voor mike ik ben nog bezig met een baantje voor mijn kleine mannetje maar goed die is 2 dat heeft nog even  :D
gga zo verder

groet robert

Hoi Robert, bedankt voor je bericht. Voor je er erg in hebt is jou zoon ook bezig met een eigen modelbaan. De jaren vliegen om het lijkt nog erg kort geleden dat die van mij 2 was en nu is hij al langer dan ik. :)

Groet, Ronald
Re:Van niets tot ? Grote update veel foto's 28-09-2011
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re:Van niets tot ? Grote update veel foto's 28-09-2011
Citaat van: M.user op woensdag 28 september 2011, 21:52:42
...Van mijn vorige baan heeft hij vast de locloods op zijn baan gezet.
...Tijdperk waar Mike mee begonnen is, is tijdperk V.

Voor tijdperk V is het een aardig oude loods... :? ;)
Maar leuk als de jeugd zo aan de slag gaat. Succes!!
Re:Van niets tot ? Grote update veel foto's 28-09-2011
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Van niets tot ? Grote update veel foto's 28-09-2011
Hallo Ronald,

Wat een mooie loods is dit, ik vind een draaischijf met zo,n loods echt mooi staan op de baan.

Helaas ontbreekt bij mij de ruimte maar anders wist ik het wel.

Leuk dat je zoon ook gek van treinen is, mijn dochters vinden het allemaal maar niks  :-( :-( :-(


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Van niets tot ? Grote update veel foto's 28-09-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Grote update veel foto's 28-09-2011
Citaat van: degeluidsman op vrijdag 30 september 2011, 00:14:43
Hallo Ronald,

Wat een mooie loods is dit, ik vind een draaischijf met zo,n loods echt mooi staan op de baan.

Helaas ontbreekt bij mij de ruimte maar anders wist ik het wel.

Leuk dat je zoon ook gek van treinen is, mijn dochters vinden het allemaal maar niks  :-( :-( :-(


Mvg,
Peter / degeluidsman.


Hoi Peter,

Wees niet getreurd bij jou komt er ook nog wel eens een draaischijf. Je vooruitzicht is toch de zolder met veel ruimte dus even geduld hebben.

Groet, Ronald
Re:Van niets tot ? Grote update veel foto's 28-09-2011
Hoi Ronald,

Mooie lokloods wordt dat.
De kleur spreekt mij ook erg aan, een keer wat anders dan steen rood.

Leuk dat je zoontje ook het trein virus heeft.

Groetjes Jac.
Re:Van niets tot ? Grote update veel foto's 28-09-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Grote update veel foto's 28-09-2011
Citaat van: wacojaco op zondag 02 oktober 2011, 14:17:50
Hoi Ronald,

Mooie lokloods wordt dat.
De kleur spreekt mij ook erg aan, een keer wat anders dan steen rood.

Leuk dat je zoontje ook het trein virus heeft.

Groetjes Jac.


Hoi Jac,

Bedankt voor je reactie. Ik wilde ook eens wat anders dan een steen rood gebouw. Dat is de reden dat ik voor de orginele M loods heb gekozen. Tevens is deze loods wel mooi compleet geleverd met LED verlichting.

Groet, Ronald
Re:Van niets tot ? Grote update veel foto's 28-09-2011
Hoi Ronald,

Wat een werkelijk schitterende lokloods heb je gemaakt, past super op je baan, die net zo mooi is.
Je bent lekker bezig, blijft een mooi draadje dit en staat bij 1 van mijn favorieten.  :thumbup:
Fijne zondag verder, zelf even niks aan de baan gedaan, hele huis aan de buitenkant alle kozijnen geschilderd, niet aan de noordkant want die zijn van kunstof.  :D


Groet,
Erik
Re:Van niets tot ? Grote update veel foto's 28-09-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Grote update veel foto's 28-09-2011
Citaat van: EKdesign op zondag 02 oktober 2011, 17:35:40
Hoi Ronald,

Wat een werkelijk schitterende lokloods heb je gemaakt, past super op je baan, die net zo mooi is.
Je bent lekker bezig, blijft een mooi draadje dit en staat bij 1 van mijn favorieten.  :thumbup:
Fijne zondag verder, zelf even niks aan de baan gedaan, hele huis aan de buitenkant alle kozijnen geschilderd, niet aan de noordkant want die zijn van kunstof.  :D


Groet,
Erik

Hoi Erik,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb de afgelopen 2 dagen ook al op de ladder gestaan om de kozijnen te schilderen. Boel schuurwerk, wat een rotklus. Wel een beetje laat in het jaar, want de nachten zijnal aardig vochtig dus ik stop er om een uur of drie in de middag maar mee.
Helaas nog lang niet alles af dus volgend jaar kan ik mijn lol nog op. Dat krijg je met zo'n slechte zomer dan loop je achter de feiten aan.

Wel vanmiddag nog even de tijd gehad om de verlichtin in de loods aan te sluiten. Tevens de drie lantaarns rond de draaischijf aangesloten, eindelijk wat licht op de baan.

Ik zag dat je weer een paar prachtige muurtjes hebt gemaakt. Leuk om te zien wat je dus allemaal met pigmentpoeders kan bereiken.

Ik blijf je met veel belangstelling volgen.

Groet, Ronald
Re:Van niets tot ? Grote update veel foto's 28-09-2011
Hoi ronald

Magnifiek die locloods 72883 van marklin en ook zoals je hem geweatherd hebt.  ;)
Ik heb dezelfde bouwdoos besteld bij: modelbahn Lippe.
Mijn vraag; welke acrylverven gebruik je hiervoor?.
En vervolgens het drybruschen; is dat met pigment uit die bekende pigmentdoosjes geschikt voor allerhande bouwdozen?. en fixeer je dat pigment ook nog met lak?.
Tenslotte: het openen van de deuren gaat natuurlijk het mooist met servo's; ik meende dat jij dit ook zou gaan doen maar als een tip hebt welke servo je gaat toepassen dan hoor ik dit graag.
Verder toffe baan en ga zo verder!.  :mrgreen:
Re:Van niets tot ? Grote update veel foto's 28-09-2011
hoi ronald

zo het is al weer even geleden dat ik bij je draadje was.
hoe gaat het met de rots bergen bouw.
ik zie verder dat je lekker bezigt bent.

die lok loods woord wel een plaatje zeg.

groetjes bas
Re:Van niets tot ? Grote update veel foto's 28-09-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Grote update veel foto's 28-09-2011
Citaat van: Svetlana-KT88 op maandag 03 oktober 2011, 23:31:28
Hoi ronald

Magnifiek die locloods 72883 van marklin en ook zoals je hem geweatherd hebt.  ;)
Ik heb dezelfde bouwdoos besteld bij: modelbahn Lippe.
Mijn vraag; welke acrylverven gebruik je hiervoor?.
En vervolgens het drybruschen; is dat met pigment uit die bekende pigmentdoosjes geschikt voor allerhande bouwdozen?. en fixeer je dat pigment ook nog met lak?.
Tenslotte: het openen van de deuren gaat natuurlijk het mooist met servo's; ik meende dat jij dit ook zou gaan doen maar als een tip hebt welke servo je gaat toepassen dan hoor ik dit graag.
Verder toffe baan en ga zo verder!.  :mrgreen:

Bedankt voor de reactie.
Ik gebruik meest acrylverf van Anita decor. Voor de voegen in te wassen heb ik gewoon een pot acrylverf van de bouwmarkt. Verder haal ik meest acrylverven bij een hobbywinkel voor schildersbenodigdheden.
Dry-brushen gebeurt het meest met dezelfde verfsoorten op de bekende dry-brush methode. Kleine details van vervuiling moeten nog aangebracht worden met pigment poeders. (hiervoor heb ik krijtjes van de Action (zo'n doos met een boel verschillende kleuren) kost bijna niets. De poeder maak je dan met behulp van een schuurpapiertje.
Uiteindelijk breng ik een matte transparante fixatie acryllak aan met de airbrush.

De servo's komen later dit moet ik eerst nog even uitzoeken.

Groet, Ronald
Re:Van niets tot ? Grote update veel foto's 28-09-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Grote update veel foto's 28-09-2011
Citaat van: Alpen Bassie op dinsdag 04 oktober 2011, 19:56:27
hoi ronald

zo het is al weer even geleden dat ik bij je draadje was.
hoe gaat het met de rots bergen bouw.
ik zie verder dat je lekker bezigt bent.

die lok loods woord wel een plaatje zeg.

groetjes bas

Hoi Bas,

Zeker een tijdje geleden. Ik heb gelezen dat je weer mooie foto's hebt gemaakt in Zwitserland.
Hoe gaat het met de bergbouw in Alphen a/d Rijn?

De locloods is wel een leuk werkje. Volgend project is eerst de burcht op de berg afmaken. Komt ook verlichting in waardoor de berg straks niet helemaal donker is.
Gisterenavond even bij het deel van de locloods de baanverlichting uitgeprobeerd en dat staat hartstikke leuk.

Als ik even tijd heb ga ik zaterdag naar Houten. Ben jij ook weer van de partij?

Groet, Ronald
Re:Van niets tot ? Grote update veel foto's 28-09-2011
Hoi Ronald

Bedankt voor je informatie; heb inmiddels het bouwpakket binnen en ga binnenkort maar eens kijken voor acrylverf bij Anita decor. Trouwens de acrylverf bij de bouwmarkt zijn dat megagrote emmmers of kun je dit krijgen in een handzaam formaat.

mvg

Edzard
Re:Van niets tot ? Grote update veel foto's 28-09-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Grote update veel foto's 28-09-2011
Citaat van: Svetlana-KT88 op zondag 09 oktober 2011, 01:21:33
Hoi Ronald

Bedankt voor je informatie; heb inmiddels het bouwpakket binnen en ga binnenkort maar eens kijken voor acrylverf bij Anita decor. Trouwens de acrylverf bij de bouwmarkt zijn dat megagrote emmmers of kun je dit krijgen in een handzaam formaat.

mvg

Edzard

Hoi Edzard,

Van de Gamma heb ik een emmertje zwart van 1 liter. Staat op steen kleur st-051.
Bij de hobbywinkel koop ik de acrylic serie Amsterdam van Talens. Neutraalgrijs is kleur 710. Die meng ik met zwart om verschillende grijstinten te krijgen. Ook heb ik daarvan zinkwit kleur 104.

Voor kleine klusjes met een aparte kleur koop ik Revell Aqua Color acryl verven dit zijn potjes van 18 ml.

Voor de airbrush gebruik ik Vallejo kant en klaar acrylverf. Zijn er in zeer veel kleuren.

Anita Decor zijn de bekende kleuren en die gebruik ik ook met de airbrush.

Succes met kiezen.

Groet, Ronald
Re:Van niets tot ? Nieuwe foto's 9-10-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Nieuwe foto's 9-10-2011
Vandaag was het weer echt hobbyweer regen en wind dus binnen aan de slag.

Vooral bezig geweest met het maken van de eerste achtergrondplaat en aansluiten van sporen en terugmelding contacten op het linkerdeel bij de lokloods.

Gisteren in Houten verschillende materialen voor de Scenery gekocht dus de komende weken kan ik vooruit met vooral het linker deel van de baan en de berg.

Hier een paar foto's om een beetje idee te krijgen hoe het gaat worden.

 





Tot de volgende update.

Groet, Ronald
Re:Van niets tot ? Nieuwe foto's 9-10-2011
Dat ziet er ineens een stuk beter uit!
Re:Van niets tot ? Nieuwe foto's 9-10-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Nieuwe foto's 9-10-2011
Citaat van: Imtar op zondag 09 oktober 2011, 20:46:12
Dat ziet er ineens een stuk beter uit!

Klopt als je met de aankleding begint ziet het er ineens anders uit.

Ik vind de scenery maken dus ook leuk werk, omdat het dan echt wat begint te worden.

Groet, Ronald
Re:Van niets tot ? Nieuwe foto's 9-10-2011
Hoi Ronald

Zit die Heki grasmat hier ook al in verwerkt?Het leuke is er inderdaad aan dat je het voor je ogen op ziet knappen en met de juiste materialen is het nog zo veel leuker om te doen.Als je 1x bivoorbeeld die grasmat gebruikt hebt en er leuke resultaten mee haalt wil je straks niks anders meer tenminste zo is het bij ons wel  ;)

Harald & Alex
Re:Van niets tot ? Nieuwe foto's 9-10-2011
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Van niets tot ? Nieuwe foto's 9-10-2011
Hoi Ronald,

Mooie plaatjes zo met wat aankleding.

Groetjes Jac.
Re:Van niets tot ? Nieuwe foto's 9-10-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Nieuwe foto's 9-10-2011
Citaat van: harald en alex op zondag 09 oktober 2011, 21:16:19
Hoi Ronald

Zit die Heki grasmat hier ook al in verwerkt?Het leuke is er inderdaad aan dat je het voor je ogen op ziet knappen en met de juiste materialen is het nog zo veel leuker om te doen.Als je 1x bivoorbeeld die grasmat gebruikt hebt en er leuke resultaten mee haalt wil je straks niks anders meer tenminste zo is het bij ons wel  ;)

Harald & Alex

Hoi Harald & Alex,

Nee de Heki grasmat is nog niet gebruikt. Ik moet eerst zorgen dat alle blokken zijn aangesloten en werken en vervolgens kan ik aan het ballasten en begrassen beginnen.
Ik had nog wat andere zaken willen aanschaffen om dit gedeelte aan te kleden, maar doordat een aantal handelaren niet aanwezig waren zal dit tot de volgende beurs moeten wachten.
Ik heb trouwens ook van Heki nog weidegras aangeschaft voor op de berg.

Ik hoop binnenkort wat foto's te hebben als ik met het verwerken ben begonnen.

Groet, Ronald

Citaat van: wacojaco op zondag 09 oktober 2011, 22:01:48
Hoi Ronald,

Mooie plaatjes zo met wat aankleding.

Groetjes Jac.


Bedankt Jac.
Is leuk werk om te doen. Helaas heb ik één cascade wand te weinig aangeschaft. Dus mijn verlanglijstje voor de volgende beurs heeft al weer zijn eerste items.

Groet, Ronald
Re:Van niets tot ? Nieuwe foto's 9-10-2011
Ziet er al goed uit Ronald  :D:thumbup:

Laatste foto is al een mooi sfeerplaatje, gebergte e.d ...kan alleen nog maar mooier worden.

SUCCES !!

Groeten,

Hans  ;)
Re:Van niets tot ? Nieuwe foto's 9-10-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Nieuwe foto's 9-10-2011
Citaat van: Hansje op maandag 10 oktober 2011, 09:54:17
Ziet er al goed uit Ronald  :D:thumbup:

Laatste foto is al een mooi sfeerplaatje, gebergte e.d ...kan alleen nog maar mooier worden.

SUCCES !!

Groeten,

Hans  ;)

Bedankt Hans. Het werken aan de scenery is leuk om te doen. Ik denk dat ik boven de cascademuur de berg schilder om zo de echte berg door te laten lopen in de achtergrond. Achter de locloods moet ook nog een stuk achtergrond komen.

Groet, Ronald
Re:Van niets tot ? Nieuwe foto's 9-10-2011
Hoi Ronald,

Dat begint er zeer fraai uit te zien. :thumbup:
Die zandbak :mrgreen: heb je ook zeer fraai geweatherd. B)

Gr.
René
Re:Van niets tot ? Nieuwe foto's 9-10-2011
ziet er al weer goed uit :D
handig op  die losse planken als ik dat correct zie zo kan je alles hergebruiken in een nieuwe baan,of kan je af en toe iets veranderen
Groeten Tim  :D
Re:Van niets tot ? Nieuwe foto's 9-10-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Nieuwe foto's 9-10-2011
Citaat van: Lokkie op maandag 10 oktober 2011, 19:22:11
Hoi Ronald,

Dat begint er zeer fraai uit te zien. :thumbup:
Die zandbak :mrgreen: heb je ook zeer fraai geweatherd. B)

Gr.
René

Hoi Rene,

Het leuke is dat de zandbak mijn eerste weathering project was en dat heeft mij meteen enthousiast gemaakt voor meerdere projecten.

Citaat van: TimT op maandag 10 oktober 2011, 20:00:02

ziet er al weer goed uit :D
handig op  die losse planken als ik dat correct zie zo kan je alles hergebruiken in een nieuwe baan,of kan je af en toe iets veranderen
Groeten Tim  :D

Hoi Tim, die losse plank voor de zandopslag was op mijn vorige baan ontstaan doordat ik met een plaatje triplex mooi een gat kon maken waar het trapgat in paste. Bij het afbreken van die baan kwam het goed van pas om zo dit stukje decor er eenvoudig af te halen. Nu heb ik alleen de afmeting van het plaatje iets aangepast en hij kon zo op zijn plek. Vervolgens straks alles aanwerken naar de randen toe.
Was dus niet echt met voorbedachte rade zo gemaakt.

Groet, Ronald
Re:Van niets tot ? Nieuwe foto's 9-10-2011
hallo ronald,

je draaischijf gaat ook de goede richting uit,verlicht alles maar heel goed langs je draaischijf.is altijd mooi in het donker,die muur is ook mooi ik heb weer ideen voor op mijn baan...... .


groeten en succes verder;peter(ke33)
Re:Van niets tot ? Nieuwe foto's 9-10-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Nieuwe foto's 9-10-2011
Citaat van: peterke33 op maandag 10 oktober 2011, 21:09:22
hallo ronald,

je draaischijf gaat ook de goede richting uit,verlicht alles maar heel goed langs je draaischijf.is altijd mooi in het donker,die muur is ook mooi ik heb weer ideen voor op mijn baan...... .


groeten en succes verder;peter(ke33)

Hoi Peterke,

Ik hoop de draaischijf eerdaags via mijn CS2 te bedienen. Morgen heb ik een paar nieuwe kabelgootjes in huis en dan kan ik verder met kabels leggen onder dit deel van de baan.
Ik heb al in het donker dit deel met de verlichting bekeken en dat wordt best leuk. Die lantaarns zo om de draaischijf geven een mooie verlichting van de draaischijf.

Groet, Ronald
Re:Van niets tot ? Nieuwe foto's 9-10-2011
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Van niets tot ? Nieuwe foto's 9-10-2011
Het wordt met de dag mooier Ronald  :thumbup: :thumbup:

Ik heb al een tijdje niet meer gereageerd maar lees alles mee, scenery is echt jou ding  :) :)


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Van niets tot ? Nieuwe foto's 9-10-2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Nieuwe foto's 9-10-2011
Citaat van: degeluidsman op maandag 10 oktober 2011, 21:15:55
Het wordt met de dag mooier Ronald  :thumbup: :thumbup:

Ik heb al een tijdje niet meer gereageerd maar lees alles mee, scenery is echt jou ding  :) :)


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Hoi Peter,

Zeker. Dat vind ik leuk om te doen.
Je bent lekker op vakantie geweest las ik en heerlijk naar de warmte. Na het lekkere weekend van vorig jaar vallen we afgelopen weekend wel in een diep najaars gat :( koud en nat.
Dan is het zeker wel lekker dat je er even tussenuit kon.

Nu maar weer aan de gang dan kunnen we weer snel mooie updates van je verwachten.

Groet,  Ronald
Re:Van niets tot ? Nieuwe foto's 9-10-2011
Hallo Ronald,

Met een beetje scenery lijkt het meteen al flink op te schieten. Soms heb je dat even nodig hè? Leuke indeling maar het gebied is nog wel wat doods. Er hangt nog een klinisch sfeertje  :D Je natuur leeft wel mooi  :thumbup:
Veel succes met de verdere vorderingen.

groet, Michiel
Re:Van niets tot ? Nieuwe foto's 9-10-2011
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Van niets tot ? Nieuwe foto's 9-10-2011
Hallo Ronald,

Dat begint er al mooi uit te zien,
ga er weer zin in krijgen, om aan mijn baan te beginnen.
Ga zo door  :)

Gr Einte