Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Weer eens een bericht met foto's 24-3-2023

Gestart door M.user zondag 03 januari 2010, 20:13:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Van niets tot ? Dennenbomen maken 27 februari 2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Dennenbomen maken 27 februari 2011
Citaat van: EKdesign op zaterdag 05 maart 2011, 09:07:31
Hoi Ronald,

Man wat heb je dat mooi gemaakt, ook een prima uitleg met foto`s erbij, top.  :thumbup:
Kan ik er gelijk 100 bij je bestellen? :P :D
Ik ga eens kijken of ik het ook voor elkaar kan krijgen op deze manier, spreekt me enorm aan zoals jij ze hebt gemaakt, ga zo door en dit soort verslagjes zijn voor vele van ons erg handig en leerzaam.

Groet,
Erik

Hoi Erik,

Bedankt voor je complimenten. Ik ben er zeker van dat jij hetzelfde of zelfs een nog beter resultaat kan behalen. Je zult zien dat het best een leuk klusje is. Alleen voordat je een heel bos hebt ben je wel even bezig :-) :-).
Wees gewaarschuwd  :warning: :warning: :warning:het werkt verslavend >:-D >:-D

Succes en ik ben al benieuwd naar je eerste resultaat.

Groet 
Ronald
Re:Van niets tot ? Pendelbaan werkt niet HULP gevraagd
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Pendelbaan werkt niet HULP gevraagd
Vandaag het pendelspoor aangesloten. De 5217 terugmeld decoder van Viessmann aangesloten op dit spoor. Zolas omschreven in het boekje van de Seminar van de CS2 van Märklin 3 blokken gemaakt en een lok ingesteld als pendeltrein op de CS2. Lok start netjes tussen 2 blokken maar zodra die een blok binnenrijd stopt hij en is er geen beweging meer in te krijgen.

Wat doe ik verkeerd :warning: :warning: :warning:

Weet iemand hoe de pendelbaan in de CS2 aangemaakt moet worden :help: :help: :help: :help:

Groetjes Ronald
Re:Van niets tot ? Pendelbaan werkt niet HULp gevraagd
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Van niets tot ? Pendelbaan werkt niet HULp gevraagd
Hoi Ronald, hoe het werkt op de CS2 kan ik je niet vertellen, als ik naar koploper kijk zou ik zeggen: "staat het vinkje keer loc in blok 3 aangevinkt en is de loc ingesteld als treinstel" maar dit zal ongetwijfeld anders werken, succes, vr gr Arie
Re:Van niets tot ? Pendelbaan werkt niet HULp gevraagd
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Pendelbaan werkt niet HULp gevraagd
Citaat van: dolphin op zondag 06 maart 2011, 20:56:46
Hoi Ronald, hoe het werkt op de CS2 kan ik je niet vertellen, als ik naar koploper kijk zou ik zeggen: "staat het vinkje keer loc in blok 3 aangevinkt en is de loc ingesteld als treinstel" maar dit zal ongetwijfeld anders werken, succes, vr gr Arie

Hoi Arie,

Ik heb bij de CS2 in het scherm van de loc alles aangegeven, zoals in de beschrijving is vermeld. Alleen weet ik nu niet of ik in de memory ook de terugmeldingen aan moet geven. Je moet dan een soort rijwegen aanmaken. Alleen is dit volgens mij geen rijweg. Het is een op zichzelf staand deel van de baan.

Groet Ronald
Re:Van niets tot ? Pendelbaan werkt niet HULp gevraagd
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Van niets tot ? Pendelbaan werkt niet HULp gevraagd
Hallo Ronald,

Als Ecos gebruiker kan ik jou ook niet helpen maar is er geen CS2 forum???

Het lijkt mij dat het niet al te moeilijk moet zijn.

Succes met zoeken.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Van niets tot ? Pendelbaan werkt niet HULp gevraagd
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Pendelbaan werkt niet HULp gevraagd
Citaat van: degeluidsman op zondag 06 maart 2011, 21:19:39
Hallo Ronald,

Als Ecos gebruiker kan ik jou ook niet helpen maar is er geen CS2 forum???

Het lijkt mij dat het niet al te moeilijk moet zijn.

Succes met zoeken.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Hoi Peter,

Het is me inmiddels gelukt de trein pendelt keurig heen en weer. Nu nog even instellen met een 3 tal wagons achter de loc.

Groet  Ronald
Re:Van niets tot ? Nieuwe bomen 13 maart 2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Nieuwe bomen 13 maart 2011
Weer eens wat uitbreiding aan het bos gemaakt. Op nieuw een 3-tal dennenbomen toegevoegd aan de verzameling. Deze bomen met een tint lichter groen gestrooid om zo een niet te eentonige kleurstelling aan de begroeiing te gaan krijgen.
Tevens de kleine boompjes van een tweede strooisel voorzien. Ze hebben nu bloesem en kunnen als fruitbomen op de baan geplaatst worden.


Nadat het strooisel met behulp van spuitlijm is aangebracht zit er altijd wat aan de stam. Dit is natuurlijk geen gezicht omdat in het echt er ook geen naalden of bladeren aan de stam groeien.
Het is zeer eenvoudig om dit te verwijderen. Direct een wattenstaafje dompelen in wasbenzine en daarmee verwijder je eenvoudig de lijm met strooisel waar je het niet wilt hebben.


Op deze foto is het kleine verschil in groentinten te zien tussen de verschillende bomen.



Groet  Ronald

Re:Van niets tot ? Nieuwe bomen 13 maart 2011
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Van niets tot ? Nieuwe bomen 13 maart 2011
Hoi Ronald,

Top dat het gelukt is met je pendeltrein, het heeft wel een paar dagen geduurd maar ik ga er vanuit dat je ook nog andere dingen gedaan hebt  :D :D.

Het bomen maken gaat je goed af, ik begreep van Erik dat jij dit met balsa hout hebt gedaan en dat wil ik ook gaan kopen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Van niets tot ? Nieuwe bomen 13 maart 2011
Hoi Ronald,

Het bomen maken gaat je al lekker af zo aan de foto's te zien. Ook goed dat je met verschillende tinten werk om diversiteit te versterken. En ik zie op de bast ook mooi structuur zitten. Ga lekker weer zo verder Ronald.

Mvg Ron :)
Re:Van niets tot ? Nieuwe bomen 13 maart 2011
Hoi Ronald,

De bomen zien er weer super uit. B)
Mooi dat het gelukt is met de pendeltrein.
Binnenkort een filmpje :?:

Gr.
René
Re:Van niets tot ? Nieuwe bomen 13 maart 2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Nieuwe bomen 13 maart 2011
Citaat van: degeluidsman op zondag 13 maart 2011, 20:37:47
Hoi Ronald,

Top dat het gelukt is met je pendeltrein, het heeft wel een paar dagen geduurd maar ik ga er vanuit dat je ook nog andere dingen gedaan hebt  :D :D.

Het bomen maken gaat je goed af, ik begreep van Erik dat jij dit met balsa hout hebt gedaan en dat wil ik ook gaan kopen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Klopt Peter. De stammen zijn van balsahout in verschillende diktes. Werkt super dit materiaal.
Ik heb de laatste weken niet zo heel veel aan de baan kunnen doen. Nogal druk met werk en andere bezigheden.
Ben wel vrijdag weer even bij Trein2000 geweest om mijn bestelling met bergbeklimmers op te halen. Tevens weer twee kleurtjes verf meegenomen voor de airbrush.
Ze hebben daar een gigantisch assortiment met Vallejo airbrush verf en pigment poeders.
Deze verf is kant en klaar voor de airbrush en is op acryl basis.

Citaat van: ron van den broek op zondag 13 maart 2011, 20:40:57
Hoi Ronald,

Het bomen maken gaat je al lekker af zo aan de foto's te zien. Ook goed dat je met verschillende tinten werk om diversiteit te versterken. En ik zie op de bast ook mooi structuur zitten. Ga lekker weer zo verder Ronald.

Mvg Ron :)

Hoi Ron, de structuur op de bast is eenvoudig op het balsahout aan te brengen met het klei-verf-water mengsel dat ik maak. Bij de draad methode heb ik alleen gemerkt dat ik het minder moet verdunnen om ervoor te zorgen dat het minder tussen het draad loopt en makkelijker een stam of tak vormt.

Groet Ronald
Re:Van niets tot ? Nieuwe bomen 13 maart 2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Nieuwe bomen 13 maart 2011
Citaat van: Lokkie op zondag 13 maart 2011, 20:46:44
Hoi Ronald,

De bomen zien er weer super uit. B)
Mooi dat het gelukt is met de pendeltrein.
Binnenkort een filmpje :?:

Gr.
René

Hoi René,

Ik heb de eerste testen gedaan met 3 rijtuigen achter de loc alleen stopt de trein dan niet meer op de punten waar ik het wil. De terugmeldcontacten reageren dan op de wielen van de wagons en dat wil ik niet.

Weet jij hoe ik dit op moet lossen?? Moet ik dan geïsoleerde wielstellen gebruiken??

Groet  Ronald
Re:Van niets tot ? Nieuwe bomen 13 maart 2011
Hoi Ronald,

Ik heb eigenlijk geen idee. :?
Het lijkt me ook niet de bedoeling dat je nu wielen moet gaan wisselen.
Hopelijk weet iemand anders het juiste antwoord.

Gr.
René
Re:Van niets tot ? Nieuwe bomen 13 maart 2011
Hoi Ronald,

Wat raar dat het pendelen niet goed gaat met wagons er achter.
Er zijn vast wel mensen hier op het forum die het antwoord weten.

Mooie bomen weer, zeker die bloesembomen.

Groetjes Jac.
Re:Van niets tot ? Nieuwe bomen 13 maart 2011
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Van niets tot ? Nieuwe bomen 13 maart 2011
Kun je niet aangeven dat hij x aantal cm moet doorrijden nadat de melder is binnen gekomen.

Het is zeker niet de bedoeling om de wielen te vervangen.

Ronald, jij boft maar met trein 2000 zo dicht in de buurt, ik heb daar ooit ook verf meegenomen die rechtstreeks in de airbrush mag.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Van niets tot ? Nieuwe bomen 13 maart 2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Nieuwe bomen 13 maart 2011
Citaat van: degeluidsman op zondag 13 maart 2011, 21:45:17
Kun je niet aangeven dat hij x aantal cm moet doorrijden nadat de melder is binnen gekomen.

Het is zeker niet de bedoeling om de wielen te vervangen.

Ronald, jij boft maar met trein 2000 zo dicht in de buurt, ik heb daar ooit ook verf meegenomen die rechtstreeks in de airbrush mag.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Helaas kun je niet aangeven hoever de trein door kan rijden. Dat is volgens mij alleen maar bij een computer aangestuurd systeem.
Wellicht schakel ik daar nog wel eens naar over, maar zolang moet ik het op deze manier zien te redden.

Ik heb zeker geluk dat die winkel in de buurt zit en ook nog eens prettig dat het aardige mensen zijn die ook belangstelling hebben in hun klanten. Elke keer zie ik weer wat nieuws blijft dus verrassend om daar rond te lopen.

Groet  Ronald
Re:Van niets tot ? Nieuwe bomen 13 maart 2011
Knap hoor, zowel de fruitbomen als dennenbomen zijn erg realistisch geworden. Bovendien helpt een goede verslaglegging ons ook, dank.
Re:Van niets tot ? Nieuwe bomen 13 maart 2011
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Van niets tot ? Nieuwe bomen 13 maart 2011
Hoi Ronald, wat een prachtige bomen zeg, zeer fraai gelukt. Op jouw verzoek, hierbij de Brawa rijtuigen  :P  vr gr Arie

- Brawa Sbb rijtuigen.
Re:Van niets tot ? Nieuwe bomen 13 maart 2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Nieuwe bomen 13 maart 2011
Citaat van: dolphin op maandag 14 maart 2011, 18:53:00
Hoi Ronald, wat een prachtige bomen zeg, zeer fraai gelukt. Op jouw verzoek, hierbij de Brawa rijtuigen  :P  vr gr Arie

- Brawa Sbb rijtuigen.

Wouw Arie dat zijn schitterende rijtuigen. Je weet het Zwitserse treinen en landschappen zijn mijn favoriet. En dit is wel speciaal, want Brawa is zeer fraai en heeft prachtige details.

Veel plezier ermee.

Groet  Ronald
Re:Van niets tot ? Nieuwe bomen 13 maart 2011
Hoi Ronald,

Wat is eigenlijk de dikte van het balsahout wat je gebruikt voor de bomen :?:

Gr.
René
Re:Van niets tot ? Nieuwe bomen 13 maart 2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Nieuwe bomen 13 maart 2011
Citaat van: Lokkie op dinsdag 15 maart 2011, 12:31:00
Hoi Ronald,

Wat is eigenlijk de dikte van het balsahout wat je gebruikt voor de bomen :?:

Gr.
René

Hoi René,

sorry voor mijn late antwoord. Ik ben de hele week nog niet in de gelegenheid geweest om op het forum te kijken. Beetje druk :-(
Ik gebruik verschillende diktes afhankelijk van de hoogte van de bomen is dat 6, 8 of 10 mm.
Ik hoop dat ik je zo enthousiast heb gemaakt met mijn foto's dat je ook zelf aan de slag gaat met het kweken van een dennenbos. :-)

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ? Nieuwe bomen 13 maart 2011
Hoi Ronald,

Bedankt voor je antwoord. :)
Je hebt me zeker enthousiast gemaakt en ik ga het tzt. zeker proberen. :O

Gr.
René
Re:Van niets tot ? Nieuwe bomen 13 maart 2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Nieuwe bomen 13 maart 2011
Citaat van: Lokkie op zondag 20 maart 2011, 19:02:23
Hoi Ronald,

Bedankt voor je antwoord. :)
Je hebt me zeker enthousiast gemaakt en ik ga het tzt. zeker proberen. :O

Gr.
René

Succes René, ik ben net vanmiddag weer even op de boomkwekerij geweest  :-) :-) en wat denk je er groeien weer een 4 tal nieuwe bomen. :-)

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ? Nieuwe bomen 13 maart 2011
Hoi Ronald,

Tijdje je topic niet gelezen...
Je bomen zijn erg mooi geworden. Tis nu lekker weer aan het worden, dus kun je die overige 200 op je gemak in de tuin maken B)

Over je pendeltrein met de CS2 heb ik nog wel een tip.
Zorg ervoor dat je remweg van de loc langer wordt, dan sta je wel op de juiste plaats stil.
Ik heb de pendel op m'n CS2 zelf ook eens getest met de railbus. Die is natuurlijk niet zo lang en daarmee werkte het dan ook perfect.
Misschien kun je beter een pendeltrein inzetten die aan beide zijden een sleper heeft zoals de et420 (zie foto in m'n handtekening).
Dan heb je dit probleem niet.

Succes met de verdere bouw!

Groeten,
Ton.
Re:Van niets tot ? Nieuwe bomen 13 maart 2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Nieuwe bomen 13 maart 2011
Citaat van: Yeoman op dinsdag 22 maart 2011, 19:06:53
Hoi Ronald,

Tijdje je topic niet gelezen...
Je bomen zijn erg mooi geworden. Tis nu lekker weer aan het worden, dus kun je die overige 200 op je gemak in de tuin maken B)

Over je pendeltrein met de CS2 heb ik nog wel een tip.
Zorg ervoor dat je remweg van de loc langer wordt, dan sta je wel op de juiste plaats stil.
Ik heb de pendel op m'n CS2 zelf ook eens getest met de railbus. Die is natuurlijk niet zo lang en daarmee werkte het dan ook perfect.
Misschien kun je beter een pendeltrein inzetten die aan beide zijden een sleper heeft zoals de et420 (zie foto in m'n handtekening).
Dan heb je dit probleem niet.

Succes met de verdere bouw!

Groeten,
Ton.

Hallo Ton Bedankt voor de tips. Ik had pas een railbus gekocht maar die werkte niet goed op de CS2 en heb ik die dus retour gestuurd naar de verkoper. Ik heb met de lengte van de remweg al wat gespeeld en het lukt nu om de trein op de juiste punten te laten stoppen. In de toekomst is het wel de bedoeling om weer een soort van railbus aan te schaffen. Het maken van de bomen zal zeker ook in de zomer nog plaats vinden, want dat is inderdaad een mooi klusje in de tuin.
Ik zal binnenkort eens proberen een filmpje te maken van het pendeltraject.

Groet  Ronald
Re:Van niets tot ? 24 april de berg begint vorm te krijgen
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? 24 april de berg begint vorm te krijgen
Vandaag maar een kleine update. Ben de laatste tijd bezig geweest met de bouw van de berg aan de linker zijde van de baan. Door deze berg loopt het spoor wat straks op het industrie gedeelte aan gaat sluiten.

Aan de muurkant loopt ook nog het spoor van de pendelbaan door in de berg. Zodoende zie je niet waar de pendeltrein eindigt. Hij blijft ca 30 seconden in de berg stilstaan en keert dan terug op het hoge deel voor het station.


Foto achterzijde berg met het skelet. Hierdoor kan ik bij alle sporen die in de berg lopen.


Deel langs de muur waar de pendelbaan in verdwijnt.




Goed zicht vanaf het tunnelportaal.


Overzicht van de zijkant van de berg. Straks is het ravijn met het viaduct weer zichtbaar direct onder de bergwand. Tijdelijk alles afgedekt zodat dit niet kan beschadigen.

Wel een vreemde foto, want Photobucket zet deze in spiegelbeeld :-(


Er zit inmiddels al bijna 25 kilo gips in de baan dus ik red het niet eens met één baal. >:-D


Helaas de komende weken geen tijd om verder wat aan de bouw te doen vanwege een verbouwing waar ik in huis mee begonnen ben.  :(

Groet  Ronald
Re:Van niets tot ? Nieuwe bomen 13 maart 2011
Hoi Ronald

Dit ziet er al wel mooi uit vooral dat tunnelportaal.Een baaltje gips is er zo door hoor. ;)

Harald & Alex
Re:Van niets tot ? Nieuwe bomen 13 maart 2011
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Nieuwe bomen 13 maart 2011
Citaat van: harald en alex op zondag 24 april 2011, 20:54:37
Hoi Ronald

Dit ziet er al wel mooi uit vooral dat tunnelportaal.Een baaltje gips is er zo door hoor. ;)

Harald & Alex

Dat klopt Harald & Alex. 

Volgens mij is er bij jullie ook al aardig wat gips doorheen gegaan.

Groet  Ronald
Re:Van niets tot ? 24 april de berg begint vorm te krijgen
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? 24 april de berg begint vorm te krijgen
Het bouwverslag van mijn dennenbomen bouw staat trouwens voor degene die dit nog eens willen zien in WIKI.

http://wiki.3rail.nl/doku.php?id=baanbouw:scenery:bomen_maken_2


Groet

Ronald
Re:Van niets tot ? 24 april de berg begint vorm te krijgen
Die berg begind goed fotm te krijgen, ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de meeste bergen van gips mooier vind dan van papiermache. Ik heb zelf ook een berg gemaakr van papiermaché maar hier krijg je niet de strakke grillige vormen in zoals met gipsbrokken.
Re:Van niets tot ? 24 april de berg begint vorm te krijgen
Hoi Ronald,

Erg mooie berg geworden. :thumbup:
Zeer fraai tunnelportaal heb je erin gemaakt. B)

Gr.
René
Re:Van niets tot ? 24 april de berg begint vorm te krijgen
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? 24 april de berg begint vorm te krijgen
Citaat van: Janvis op zondag 24 april 2011, 21:38:30
Die berg begind goed fotm te krijgen, ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de meeste bergen van gips mooier vind dan van papiermache. Ik heb zelf ook een berg gemaakr van papiermaché maar hier krijg je niet de strakke grillige vormen in zoals met gipsbrokken.

Hoi Jan,

Je kunt een prima basis maken van papier-maché en dan later met gips afwerken. misschien een idee. Ik heb jouw baan nog niet gezien. Heb je daar een link naartoe of heb je nog geen draadje gestart??

Citaat van: Lokkie op zondag 24 april 2011, 21:42:24
Hoi Ronald,

Erg mooie berg geworden. :thumbup:
Zeer fraai tunnelportaal heb je erin gemaakt. B)

Gr.
René

Hoi René,

Bedankt het is ook nog eens leuk om te doen. Alleen momenteel wat weinig tijd wegens wat verbouwingswerkzaamheden in huis.

Groet  Ronald
Re:Van niets tot ? 24 april de berg begint vorm te krijgen
Ha Ronald,

Die berg is indrukwekkend zeg. Mooi hoe dat portaal erin verwerkt zit. Elkaar inspireren en inspiratie opdoen lukt hier bijzonder goed.

Succes ook met de verbouwing.

Gr. Peter
Re:Van niets tot ? 24 april de berg begint vorm te krijgen
Citaat van: Janvis op zondag 24 april 2011, 21:38:30
Die berg begind goed fotm te krijgen, ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de meeste bergen van gips mooier vind dan van papiermache. Ik heb zelf ook een berg gemaakr van papiermaché maar hier krijg je niet de strakke grillige vormen in zoals met gipsbrokken.

Je kan me die gipsmallen al een basismodel maken alleen zou ik ze nog bewerken met een beitel anders gaat het wel heel veel op elkaar lijken.Wij hebben ze toen direct op het object gebruikt dus gewoon vullen met gips en dan aanbrengen.Dan is het makkelijker om het mooi in elkaar over te laten lopen en kan je direct terwijl het nog nat is al wat accenten aanbrengen.

Er zitten bij ons aardig wat balen in.........

Harald & Alex
Re:Van niets tot ? 24 april de berg begint vorm te krijgen
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? 24 april de berg begint vorm te krijgen
Citaat van: harald en alex op zondag 24 april 2011, 22:09:20
Citaat van: Janvis op zondag 24 april 2011, 21:38:30
Die berg begind goed fotm te krijgen, ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de meeste bergen van gips mooier vind dan van papiermache. Ik heb zelf ook een berg gemaakr van papiermaché maar hier krijg je niet de strakke grillige vormen in zoals met gipsbrokken.

Je kan me die gipsmallen al een basismodel maken alleen zou ik ze nog bewerken met een beitel anders gaat het wel heel veel op elkaar lijken.Wij hebben ze toen direct op het object gebruikt dus gewoon vullen met gips en dan aanbrengen.Dan is het makkelijker om het mooi in elkaar over te laten lopen en kan je direct terwijl het nog nat is al wat accenten aanbrengen.

Er zitten bij ons aardig wat balen in.........

Harald & Alex

De gipsmallen met rotsvormen heb ik oog gebruikt. Ertussen vul ik het met een laag gips van een paar cm dik.
Hierdoor kan ik straks stukjes uithakken om zodoende een natuurlijk verloop te krijgen.

Ik heb dus nog aardig wat beitel- en kraswerk te doen voordat de berg op kleur gebracht wordt.

Maar eerst is nu de verbouwing aan de beurt. 

Tevens is het op zolder nogal warm en doe ik dit liever als het wat koeler weer is.

Groet  Ronald
Re:Van niets tot ? 24 april de berg begint vorm te krijgen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Van niets tot ? 24 april de berg begint vorm te krijgen
Hallo Ronald,

De berg ziet er goed uit, ik dacht al waar is hij al die tijd mee bezig  :D :D

De tunnel portalen lopen erg mooi door in de berg, als hij straks op kleur is zal het helemaal af zijn.

Succes met de verdere bouw.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Van niets tot ? 24 april de berg begint vorm te krijgen
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? 24 april de berg begint vorm te krijgen
Citaat van: degeluidsman op zondag 24 april 2011, 22:45:39
Hallo Ronald,

De berg ziet er goed uit, ik dacht al waar is hij al die tijd mee bezig  :D :D

De tunnel portalen lopen erg mooi door in de berg, als hij straks op kleur is zal het helemaal af zijn.

Succes met de verdere bouw.


Mvg,

Peter / degeluidsman.



Hoi Peter,

Ja het was een beetje rustig van mijn zijde. Ik heb de laatste tijd nogal wat verschillende bezigheden.
Als het voorjaar weer start ben in ook vaak op de tennisbaan te vinden en ik heb ook voor die vereniging nog wat andere werkzaamheden waar aardig wat tijd in gaat zitten (helaas zonder vrijwilligers draait geen enkele vereniging).
Tevens ben ik zoals je gelezen hebt net begonnen aan een verbouwing in huis dus dat zal de komende weken ook nogal wat tijd vergen.

Ik loop dus met het lezen van jullie topics constant achter, omdat ik soms bijna een week niet op het forum kom.
Het lijkt momenteel toch wat rustiger op het forum dus er zullen er wel wat meer zijn die op het moment andere bezigheden hebben. Ik kom er dan ook niet aan toe om begin mei naar Houten te gaan :(, maar ja dat komt vanzelf wel weer.

Groetjes en ik hou jouw topic wel in de gaten ;)

Ronald
Re:Van niets tot ? 24 april de berg begint vorm te krijgen
Dat begint een aardig mooie berg te worden! Ook de tunnelportalen vind ik erg mooi.
Ik blijf het met grote interesse volgen!

Groeten Jake
Re:Van niets tot ? 24 april de berg begint vorm te krijgen
Dat gaat er goe uitzien Ronald.
De structuur van de berg vindt ik heel goed.

Succes met de verbouwing.

Groetjes Jac.
Re:Van niets tot ? 24 april de berg begint vorm te krijgen
Hallo Ronald,

Die bergen zien er al goed uit zo, doe je nog een stuk tunnel wand in je portalen?

Gr Einte
Re:Van niets tot ? 24 april de berg begint vorm te krijgen
Hallo Ronald,

Je moet gewoon doen, wat je moet doen. Er zijn soms andere dingen die gedaan moeten worden. Dus neem rustig de tijd ervoor.

Je berg met geïntegreerd tunnelportaal ziet er erg fraai uit. Als het straks geschilderd, dan zie je geen scheiding tussen portaal en berg. Erg mooi gedaan.

Ga lekker (rustig en op zijn tijd) door zo! :)

Harry
Re:Van niets tot ? 24 april de berg begint vorm te krijgen
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? 24 april de berg begint vorm te krijgen
Citaat van: jakeman op maandag 25 april 2011, 12:56:43
Dat begint een aardig mooie berg te worden! Ook de tunnelportalen vind ik erg mooi.
Ik blijf het met grote interesse volgen!

Groeten Jake

Bedankt Jake, het is een flinke klus. Ik moet nu eerst een nieuwe baal gips halen om verder te kunnen.
Citaat van: wacojaco op maandag 25 april 2011, 19:45:19
Dat gaat er goe uitzien Ronald.
De structuur van de berg vindt ik heel goed.

Succes met de verbouwing.

Groetjes Jac.


Dank je Jac.  De verbouwing wil nog niet echt opschieten. De temperatuur werkte ook al niet mee om in huis te klussen.

Citaat van: Einte op maandag 25 april 2011, 20:28:51
Hallo Ronald,

Die bergen zien er al goed uit zo, doe je nog een stuk tunnel wand in je portalen?

Gr Einte

De binnenmuren van de portalen zijn ook al in gips gegoten maar nog niet geplaatst. Ik kan ze nu eenvoudiger op kleur brengen en ze daarna vastzetten in de tunnel.
Citaat van: Kroko14253 op maandag 25 april 2011, 21:57:41
Hallo Ronald,

Je moet gewoon doen, wat je moet doen. Er zijn soms andere dingen die gedaan moeten worden. Dus neem rustig de tijd ervoor.

Je berg met geïntegreerd tunnelportaal ziet er erg fraai uit. Als het straks geschilderd, dan zie je geen scheiding tussen portaal en berg. Erg mooi gedaan.

Ga lekker (rustig en op zijn tijd) door zo! :)

Harry

Bedankt Harry, de berg moet straks mooi op kleur doorlopen in het ravijn (dit kun je een stuk terug in mijn topic zien).
Het meeste werk is straks het gips uitbeitelen, zodat er nog wat meer rotsstructuur zichtbaar wordt. Sommige delen kunnen zo blijven, want daar komt gras op en andere begroeiing.

Groet  Ronald
Re:Van niets tot ? 24 april de berg begint vorm te krijgen
Citaat van: M.user op maandag 25 april 2011, 22:25:14

Dank je Jac.  De verbouwing wil nog niet echt opschieten. De temperatuur werkte ook al niet mee om in huis te klussen.

Jij maakt toch echt geweldige bergen! maar het is idd mooi weer voor de buitensporters, hou het wel kort : ik adviseer serv - voley

groet,
Michiel
Re:Van niets tot ? 24 april de berg begint vorm te krijgen
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? 24 april de berg begint vorm te krijgen
Citaat van: Golfer op maandag 25 april 2011, 22:59:43
Citaat van: M.user op maandag 25 april 2011, 22:25:14

Dank je Jac.  De verbouwing wil nog niet echt opschieten. De temperatuur werkte ook al niet mee om in huis te klussen.

Jij maakt toch echt geweldige bergen! maar het is idd mooi weer voor de buitensporters, hou het wel kort : ik adviseer serv - voley

groet,
Michiel

Hoi Michiel,

Ben geen echte toernooispeler vooral 's avonds een uurtje of in het weekend met mijn zoon op de baan.

Groet  Ronald
Re:Van niets tot ? 24 april de berg begint vorm te krijgen
Prachtige berg-partij !! ziet er zeer realistisch uit  :thumbup: :thumbup:

Ook de ingang is niet te versmaden, ga zo door  :):thumbup:

Groeten,

Hans
Re:Van niets tot ? 24 april de berg begint vorm te krijgen
Hoi Ronald,

die berg ziet er al fantastisch uit :thumbup: Het lijkt mij ook geweldig leuk om met gips aan de gang te gaan B)

Groetjes, John
Re:Van niets tot ? 24 april de berg begint vorm te krijgen
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Van niets tot ? 24 april de berg begint vorm te krijgen
Hoi Ronald, dat wordt inderdaad een mooie berg, knap hoe hij naadloos aansluit op de tunnelingang, ik begrijp dat je nog wilt gaan bijtellen, lijkt me nog niet eens echt nodig, vr gr Arie
Re:Van niets tot ? 24 april de berg begint vorm te krijgen
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? 24 april de berg begint vorm te krijgen
Citaat van: Tilly op zaterdag 30 april 2011, 17:07:04
Hoi Ronald,

die berg ziet er al fantastisch uit :thumbup: Het lijkt mij ook geweldig leuk om met gips aan de gang te gaan B)

Groetjes, John

Hoi John,

Ja hij begint nu al aardig vorm te krijgen. Helaas heb ik op het moment geen tijd om verder te gaan.
Het is inderdaad leuk werken met gips. De mogelijkheden zijn eindeloos.

Citaat van: dolphin op zaterdag 30 april 2011, 17:35:07
Hoi Ronald, dat wordt inderdaad een mooie berg, knap hoe hij naadloos aansluit op de tunnelingang, ik begrijp dat je nog wilt gaan bijtellen, lijkt me nog niet eens echt nodig, vr gr Arie

De tunnelingang is nog niet gereed. De binnenzijde moet nog geplaatst worden. Momenteel ben ik 2 toiletten thuis opnieuw aan het betegelen. Aardig klus dus geen tijd voor de treinbaan. Ben een beetje aangestoken door jouw verbouwing van afgelopen jaar ;)

Groet  Ronald


Re:Van niets tot ? 24 april de berg begint vorm te krijgen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Van niets tot ? 24 april de berg begint vorm te krijgen
Hallo Ronald,

Druk druk druk  :) :) dan komt de hobby op een 2e of 3e plaats.

Heb je nog wel tijd om zaterdag neer de beurs te gaan  :help: :help:


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Van niets tot ? 24 april de berg begint vorm te krijgen
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? 24 april de berg begint vorm te krijgen
Citaat van: degeluidsman op zondag 01 mei 2011, 22:20:28
Hallo Ronald,

Druk druk druk  :) :) dan komt de hobby op een 2e of 3e plaats.

Heb je nog wel tijd om zaterdag neer de beurs te gaan  :help: :help:


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Hoi Peter,

Nee helaas de beurs wordt hem even niet. Ik wil eerst de verbouwing achter de rug hebben. Daarna moet ook de buitenboel nog opnieuw in de verf gezet worden.
Het wordt een drukke zomer met veel klusjes in en om het huis.
In de zomer doe ik meest toch niet erg veel aan mijn baan. Meest bouw ik wat nieuwe dingen lekker in de zon aan de tuintafel.

Ga je zelf wel naar Houten komend weekend??

Groet  Ronald