Verder begonnen met het skelet van de berg. Liep tijdens het plaatsen van de eerste portalen van de berg tegen een aantal problemen aan.
Als eerste verdwijnt de pendelbaan in de berg, maar moet het deel aan de rechter zijde van de portaal uitneembaar blijven. Dit geeft dus nogal een gepuzzel wat betreft de aanleg van de bekabeling voor de stroom en de terugmeld contacten. Ook moet ik al rekening houden met de bekabeling voor de verlichting.
Als volgende bleek dat de wissel die vlak voor de benedenportaal lag een probleem gaf met de langere rijtuigen, deze liepen vast tegen de wand van de pendelbaan. Dus de wissel een raillengte verplaatst en zo dit probleem opgelost, maar toen had ik er een probleem bij. De wissel kwam namelijk net in de berg te liggen en dus ook de aandrijving. Dit is eigenlijk het laatste wat ik wil, omdat ik vind dat je er altijd goed bij moet kunnen.
De oplossing hiervoor heb ik gevonden om ter hoogte van de wissel en dus de aandrijving een schuurtje te fabriceren die tegen de bergwand geplaatst wordt en te verwijderen is als er een probleem is met de wisselaandrijving. Even uitgeprobeerd en ja hoor ik kan dan zelfs de gehele wisselaandrijving demonteren.
Nu dus eerst verder met de bekabeling van de pendelbaan en dan het skelet van de berg verder opbouwen (de meeste onderdelen hiervoor zijn inmiddels al gezaagd.)
Hierbij foto van de zojuist besproken locatie op de baan.
Zo ziet het schuurtje eruit voor het skelet van de berg.
En een indruk hoe het schuurtje staat als de berg afgedicht wordt.
Groeten Ronald