Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Weer eens een bericht met foto's 24-3-2023

Gestart door M.user zondag 03 januari 2010, 20:13:47

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:Van niets tot ? Foto aanpassing 12 augustus
Ziet er mooi uit Ronald. Zo'n draaischijf met lokloods lijkt me ook wel wat. Is dat erg prijzig? En hoe stuur je die draaischijf aan?

Ik blijf je volgen.
Gr. Stefan
Re:Van niets tot ? Foto aanpassing 12 augustus
Citaat van: M.user op donderdag 12 augustus 2010, 22:30:01
Vanavond aan het stoeien geweest met Wintrack (CD heb ik zelf niet dus leen ik hem af en toe even van een collega modelbouwer en helaas verkeerde CD deze kan niet printen en opslaan). Ik heb helaas te weinig ruimte over voor een 6 voudige lokloods dus wordt het een 3 voudige met daarnaast nog een klein spoortje.

Jammer dat ik geen print kan maken en ik kon hem dus ook niet opslaan.

Voor de zekerheid maar even foto gemaakt van het scherm is jammer genoeg niet echt duidelijk.

<->

Groet

Ronald

Hoi Ronald,

je kan natuurlijk ook gewoon de "printscreen" toets gebruiken.
Daarna even paint openen en crtl+v drukken en je hebt je scherm als afbeelding, zodat je deze kan printen 8).

Succes,

Sander
Re:Van niets tot ? Foto aanpassing 12 augustus
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Foto aanpassing 12 augustus
Citaat van: StefanO op vrijdag 13 augustus 2010, 10:43:53
Ziet er mooi uit Ronald. Zo'n draaischijf met lokloods lijkt me ook wel wat. Is dat erg prijzig? En hoe stuur je die draaischijf aan?

Ik blijf je volgen.
Gr. Stefan

Hoi Stefan,

De draaischijf is redelijk prijzig, je kunt dat op de site van Märklin terug vinden, daar staan alle leverbare produkten met prijzen. De schijf is voorzien van een motor en een analoge bedieningsunit. Tevens heb ik er een digitale decoder bij, waardoor hij direct aangestuurd kan worden door mijn CS2.
Ik kom nu alleen een beetje met ruimtegebrek te zitten maar ja het is niet anders.

Groet Ronald
Re:Van niets tot ? Foto aanpassing 12 augustus
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Foto aanpassing 12 augustus
Citaat van: Seinwezen op vrijdag 13 augustus 2010, 11:48:09
Citaat van: M.user op donderdag 12 augustus 2010, 22:30:01
Vanavond aan het stoeien geweest met Wintrack (CD heb ik zelf niet dus leen ik hem af en toe even van een collega modelbouwer en helaas verkeerde CD deze kan niet printen en opslaan). Ik heb helaas te weinig ruimte over voor een 6 voudige lokloods dus wordt het een 3 voudige met daarnaast nog een klein spoortje.

Jammer dat ik geen print kan maken en ik kon hem dus ook niet opslaan.

Voor de zekerheid maar even foto gemaakt van het scherm is jammer genoeg niet echt duidelijk.

<->

Groet

Ronald

Hoi Ronald,

je kan natuurlijk ook gewoon de "printscreen" toets gebruiken.
Daarna even paint openen en crtl+v drukken en je hebt je scherm als afbeelding, zodat je deze kan printen 8).

Succes,

Sander


Hoi Sander,

Dat kon inderdaad. Niet aan gedacht stom natuurlijk. Moet ik alles er weer opnieuw in zetten.

Groet Ronald
Re:Van niets tot ? Foto aanpassing 12 augustus
Hoi Ronald,

ik zou de wissel aan de linker bovenzijde laten vervallen en vanuit het station rechtstreeks naar de draaischijf gaan. Daarnaast lijkt mij dit ook realistischer en je kunt de stationsporen iets langer maken. De sporen die nu vanuit de draaischijf naar de wissel linksboven gaan kun je dan inrichten als behandelingssporen waarmee je het ook een stuk interessanter maakt. Een lok moet dan via de draaischijf naar deze onderhoudssporen en vandaar  via de draaischijf naar de lokloods.

Het is lastig uit te leggen maar ik hoop dat je het een beetje begrijpt.

Groetjes, John
Re:Van niets tot ? Foto aanpassing 12 augustus
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Foto aanpassing 12 augustus
Citaat van: Tilly op vrijdag 13 augustus 2010, 16:36:06
Hoi Ronald,

ik zou de wissel aan de linker bovenzijde laten vervallen en vanuit het station rechtstreeks naar de draaischijf gaan. Daarnaast lijkt mij dit ook realistischer en je kunt de stationsporen iets langer maken. De sporen die nu vanuit de draaischijf naar de wissel linksboven gaan kun je dan inrichten als behandelingssporen waarmee je het ook een stuk interessanter maakt. Een lok moet dan via de draaischijf naar deze onderhoudssporen en vandaar  via de draaischijf naar de lokloods.

Het is lastig uit te leggen maar ik hoop dat je het een beetje begrijpt.

Groetjes, John

Hallo John,

Bedankt voor het meedenken. Kun je misschien het een stukje uittekenen dan wordt het iets duidelijker.


Groetjes, Ronald
Re:Van niets tot ? Foto aanpassing 12 augustus
Ronald,

als je mij de foto van jouw baanontwerp mailt dan kan ik daar eens met paint op stoeien :D

Groetjes, John
Re:Van niets tot ? Foto aanpassing 12 augustus
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Foto aanpassing 12 augustus
Citaat van: Tilly op zaterdag 14 augustus 2010, 01:10:40
Ronald,

als je mij de foto van jouw baanontwerp mailt dan kan ik daar eens met paint op stoeien :D

Groetjes, John

Hallo John,

Ik heb je net een email gestuurd met het eerste wintrack plan en de foto van de aanpassing.

Vast bedankt

Groetjes
Ronald
Re:Van niets tot ? Foto aanpassing 12 augustus
Hoi Ronald,

zoiets had ik in gedachten:



Of het past? Als je een linkse wissel inbouwd voor de "afslag" naar de draaischijf, dan kun je misschien ook de stationssporen iets langer maken.

Groetjes en succes met plannen, John
Re:Van niets tot ? Foto aanpassing 12 augustus
Hallo Ronald,

Ik ben het met John eens, als je de foto van John bekijkt inderdaad dat buitenspoor weghalen, daarmee kun je het station langer maken en ik zou een driewegwissel plaatsen waar nu een gewone wissel zit links onder naar je draaischijf.
Zo win je ruimte en extra raillengte.

Groetjes,
Erik
Re:Van niets tot ? Foto aanpassing 12 augustus
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Foto aanpassing 12 augustus
Citaat van: Tilly op zondag 15 augustus 2010, 01:19:03
Hoi Ronald,


Of het past? Als je een linkse wissel inbouwd voor de "afslag" naar de draaischijf, dan kun je misschien ook de stationssporen iets langer maken.

Groetjes en succes met plannen, John

Hallo John,

ziet er goed uit bedankt. Ik kan alleen die 2 binnenbochten niet verleggen en mijn stationssporen langer maken omdat de 2 bochtsporen over een viaduct lopen waar inmiddels een gat voor in de baan zit. Dit is een paar pagina's terug op mijn topic te zien (filmpje).

Ik ga er in ieder geval mee aan de slag.

Groetjes

Ronald
Re:Van niets tot ? Foto aanpassing 12 augustus
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Foto aanpassing 12 augustus
Citaat van: EKdesign op zondag 15 augustus 2010, 11:02:35
Hallo Ronald,

Ik ben het met John eens, als je de foto van John bekijkt inderdaad dat buitenspoor weghalen, daarmee kun je het station langer maken en ik zou een driewegwissel plaatsen waar nu een gewone wissel zit links onder naar je draaischijf.
Zo win je ruimte en extra raillengte.

Groetjes,
Erik

Hallo Erik,

Ik kan alleen die 2 binnenbochten niet verleggen en mijn stationssporen langer maken omdat de 2 bochtsporen over een viaduct lopen waar inmiddels een gat voor in de baan zit. Dit is een paar pagina's terug op mijn topic te zien pagina 9 staan de foto's van de opening voor het viaduct.

Ik ga in ieder geval wat puzzelen om de wijzigingen door te voeren.

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ? Foto aanpassing 12 augustus
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Foto aanpassing 12 augustus
Even een update van het werk aan het viaduct. Het pleisteren met modelbouwgips is nu gereed. Als alles goed droog is kan is beginnen met het inkrassen van de stenen.




Komt dus onder dit stuk baan te staan.


Nu eerst even aan de slag met het idee van John en Erik.

Groet

Ronald

Re:Van niets tot ? Update 15 augustus
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Van niets tot ? Update 15 augustus
Dag Ronald,

Dat ziet er erg strak uit  :P :P hoe heb je de rondingen zo mooi gekregen.

Dit zou een alternatief van klei kunnen zijn.

Kan niet wachten op je update :D.


Mvg,

peter / degeluidsman.
Re:Van niets tot ? Foto aanpassing 12 augustus
Citaat van: M.user op zondag 15 augustus 2010, 13:55:57

Ik kan alleen die 2 binnenbochten niet verleggen en mijn stationssporen langer maken omdat de 2 bochtsporen over een viaduct lopen waar inmiddels een gat voor in de baan zit. Dit is een paar pagina's terug op mijn topic te zien (filmpje).


Hoi Ronald,

Het is natuurlijk wel mooier, lange stations sporen.
Misschien kan je een nieuw stuk plaat er in zetten, het is maar een idee hoor.
Maar ja je hebt het viaduct al klaar, hmmmm.
Succes er mee.

Groetjes Jac.
Re:Van niets tot ? Update 15 augustus
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Update 15 augustus
Citaat van: degeluidsman op zondag 15 augustus 2010, 14:34:07
Dag Ronald,

Dat ziet er erg strak uit  :P :P hoe heb je de rondingen zo mooi gekregen.

Dit zou een alternatief van klei kunnen zijn.

Kan niet wachten op je update :D.


Mvg,

peter / degeluidsman.

Het was een tip van Erik (EKDesign) om modelbouwgips te gebruiken voor dit soort werk. Ik heb het eerst met een spatel op het hout aangebracht (wel eerst houtlijm aanbrengen op de ondergrond) en alles zo vlak mogelijk uitgestreken. Vervolgens doop je telkens je vingers in een bakje water en strijk je alles met je natter vingers glad. Eigenlijk werkt dat dan net zo als met pottenbakkersklei. Je strijkt alles mooi nat alleen moet je met modelbouwgips wel snel werken, omdat het zeer snel droogt. Het voordeel t.o.v. normaal gips en zeker t.o.v. Rotband gips is dat het inkrassen van reliëf veel eenvoudiger gaat (het is minder hard).

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ? Foto aanpassing 12 augustus
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Foto aanpassing 12 augustus
Citaat van: wacojaco op zondag 15 augustus 2010, 14:36:54
Citaat van: M.user op zondag 15 augustus 2010, 13:55:57

Ik kan alleen die 2 binnenbochten niet verleggen en mijn stationssporen langer maken omdat de 2 bochtsporen over een viaduct lopen waar inmiddels een gat voor in de baan zit. Dit is een paar pagina's terug op mijn topic te zien (filmpje).


Hoi Ronald,

Het is natuurlijk wel mooier, lange stations sporen.
Misschien kan je een nieuw stuk plaat er in zetten, het is maar een idee hoor.
Maar ja je hebt het viaduct al klaar, hmmmm.
Succes er mee.

Groetjes Jac.


Hoi Jac.

Inderdaad is een nieuw stuk plaat een goede optie. Het probleem is alleen dat ik dan het viaduct nergens meer kwijt kan, omdat eronder overal sporen lopen van mijn schaduwstation.
Ik wil in ieder geval het viaduct handhaven, omdat zo'n diepte in de baan volgens mij wel iets toevoegt aan de baan.
Als ik een grotere kamer voor de baan had dan zou ik zeker wat toevoegingen doen en zou dan ook en grote ringloods op de baan plaatsen, maar ja helaas RUIMTE :( :( :(

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ? Update 15 augustus
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Van niets tot ? Update 15 augustus
Hoi Ronald,

Ja ik weet wat je bedoeld, ruimte is meestal een probleem.
Te veel willen op een klein oppervlak.
Men zegt wel eens het is de kunst van het weg laten die een baan mooi maakt.

Groetjes Jac.
Re:Van niets tot ? Update 15 augustus
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Update 15 augustus
Citaat van: wacojaco op zondag 15 augustus 2010, 14:57:07
Hoi Ronald,

Ja ik weet wat je bedoeld, ruimte is meestal een probleem.
Te veel willen op een klein oppervlak.
Men zegt wel eens het is de kunst van het weg laten die een baan mooi maakt.

Groetjes Jac.


Dat klopt je wilt nog wel eens teveel rails aanleggen, maar ja is niet altijd de beste optie.

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ? Update 15 augustus
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Van niets tot ? Update 15 augustus
Citaat van: M.user op zondag 15 augustus 2010, 14:39:14
Citaat van: degeluidsman op zondag 15 augustus 2010, 14:34:07
Dag Ronald,

Dat ziet er erg strak uit  :P :P hoe heb je de rondingen zo mooi gekregen.

Dit zou een alternatief van klei kunnen zijn.

Kan niet wachten op je update :D.


Mvg,

peter / degeluidsman.

Het was een tip van Erik (EKDesign) om modelbouwgips te gebruiken voor dit soort werk. Ik heb het eerst met een spatel op het hout aangebracht (wel eerst houtlijm aanbrengen op de ondergrond) en alles zo vlak mogelijk uitgestreken. Vervolgens doop je telkens je vingers in een bakje water en strijk je alles met je natter vingers glad. Eigenlijk werkt dat dan net zo als met pottenbakkersklei. Je strijkt alles mooi nat alleen moet je met modelbouwgips wel snel werken, omdat het zeer snel droogt. Het voordeel t.o.v. normaal gips en zeker t.o.v. Rotband gips is dat het inkrassen van reliëf veel eenvoudiger gaat (het is minder hard).

Groet

Ronald

Duidelijk verhaal  :D :D.

Ik gebruik hier altijd modelgips voor de mallen, moet binnenkort nog wat portalen maken en ga eens kijken wat de verschillen tussen klei en gips zijn.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Van niets tot ? Update 15 augustus
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Update 15 augustus
Citaat van: degeluidsman op zondag 15 augustus 2010, 16:25:41
Citaat van: M.user op zondag 15 augustus 2010, 14:39:14
Citaat van: degeluidsman op zondag 15 augustus 2010, 14:34:07
Dag Ronald,

Dat ziet er erg strak uit  :P :P hoe heb je de rondingen zo mooi gekregen.

Dit zou een alternatief van klei kunnen zijn.

Kan niet wachten op je update :D.


Mvg,

peter / degeluidsman.

Het was een tip van Erik (EKDesign) om modelbouwgips te gebruiken voor dit soort werk. Ik heb het eerst met een spatel op het hout aangebracht (wel eerst houtlijm aanbrengen op de ondergrond) en alles zo vlak mogelijk uitgestreken. Vervolgens doop je telkens je vingers in een bakje water en strijk je alles met je natter vingers glad. Eigenlijk werkt dat dan net zo als met pottenbakkersklei. Je strijkt alles mooi nat alleen moet je met modelbouwgips wel snel werken, omdat het zeer snel droogt. Het voordeel t.o.v. normaal gips en zeker t.o.v. Rotband gips is dat het inkrassen van reliëf veel eenvoudiger gaat (het is minder hard).

Groet

Ronald

Duidelijk verhaal  :D :D.

Ik gebruik hier altijd modelgips voor de mallen, moet binnenkort nog wat portalen maken en ga eens kijken wat de verschillen tussen klei en gips zijn.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Zoals je weet gebruik ik voor sommige toepassingen ook klei (dezelfde pakjes als jij gebruikt), maar ik vind  dat het gipswerk er net iets verfijnder uitziet. Tevens is een voordeel dat als je voor de bergen en andere grotere toepassingen gips gebruikt je ook voordelig uit bent. Een baal geelban van 25 kilo kost in de bouwmarkt ca ? 12,00.

Voor mijn straten wil ik klei gaan proberen waarin ik met een klein malletje het reliëf druk.

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ? Update 15 augustus
Hallo Ronald,

je tunnelportalen zijn goed gelukt. Nu nog wat steenreliëf aanbrengen en kleur. Dan wordt het een blikvanger van jewelste. Super.

Groeten Ronald  :D
Re:Van niets tot ? 17 augustus update
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? 17 augustus update
Kleine update van het inkrassen van het steenreliëf. Wat een rotwerk is dat zeg.

Je krijgt er zere vingers van en het schiet niet op, maar ja als het straks af is dan ben je dat zo weer vergeten. Dus elke avond maar een stukje dan komt het vanzelf wel af.




Groet

Ronald
Re:Van niets tot ? 17 augustus een rotwerkje begonnen
Hoi Ronald,

Het ziet er wel goed uit. 8)
Nog even een paar avondjes flink krassen en dan heb je wel een prachtig viaduct.
Succes verder. :)

Gr.
René
Re:Van niets tot ? 17 augustus een rotwerkje begonnen
Hoi Ronald,

Ziet er nu al goed uit, maar wat een megaklus man. Hoe doe jij de voegen krassen?
Veel succes met het vervolg.

gr. Henk
Re:Van niets tot ? 17 augustus een rotwerkje begonnen
Hoi,

Lekker werkje, zeg!! Pfoei. Ziet er na het krassen wel fraai uit. Je krijgt wel een mooie, onregelmatige vorm van de stenen. Ja, soms moet je er wat voor over hebben, om een fraai resultaat te bereiken/krijgen.

Groetjes en sterkte/werkse

Harry
Re:Van niets tot ? 17 augustus een rotwerkje begonnen
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? 17 augustus een rotwerkje begonnen
Citaat van: ÖBB op dinsdag 17 augustus 2010, 20:02:30
Hoi Ronald,

Ziet er nu al goed uit, maar wat een megaklus man. Hoe doe jij de voegen krassen?
Veel succes met het vervolg.

gr. Henk

Hoi Henk,

Zeker een mega klus. Ik doe eerst de horizontale voeg met een klein mesje en dan de verticale voeg. Vervolgens verdiep ik de voegen iets met de tip van een kleine schroevendraaier.

Ik zag alleen bij Erik (EKDesign) vandaag dat hij het gips iets vochtig maakt voordat hij begint met krassen, zodat het iets makkelijker gaat. Morgen zal ik dat ook eens proberen.

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ? 17 augustus een rotwerkje begonnen
Hoi Ronald,

Dat nat maken van het gips voordat je gaat krassen heb ik alleen getest en gedaan met modelgips, dus niet met geelband, ik weet niet of dat ook werkt, zal het eens proberen binnenkort.

Zoals ik schreef op mijn draadje heb ik even gezocht naar een link van Spoirle, en gevonden, staat nog gewoon op mijn draadje, had iemand daar gepost.

http://modelspoorh0.nl/downloads/Spoerle_Gipsvormen_catalogus_2007%5B1%5D.zip

Veel succes morgen met het inkrassen, denk erom niet te nat, gewoon met een brede kwast er een beetje overheen gaan met wat water, dan krassen maar. :D

Greetzzzz
Erik
Re:Van niets tot ? 17 augustus een rotwerkje begonnen
Hoi Ronald,

Het is dan wel veel werk, maar het ziet er goed uit.
Nog even volhouden en je hebt een mooi viaduct.

Groetjes Jac.
Re:Van niets tot ? 17 augustus een rotwerkje begonnen
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? 17 augustus een rotwerkje begonnen
Citaat van: EKdesign op dinsdag 17 augustus 2010, 20:53:20
Hoi Ronald,

Dat nat maken van het gips voordat je gaat krassen heb ik alleen getest en gedaan met modelgips, dus niet met geelband, ik weet niet of dat ook werkt, zal het eens proberen binnenkort.

Zoals ik schreef op mijn draadje heb ik even gezocht naar een link van Spoirle, en gevonden, staat nog gewoon op mijn draadje, had iemand daar gepost.

http://modelspoorh0.nl/downloads/Spoerle_Gipsvormen_catalogus_2007%5B1%5D.zip

Veel succes morgen met het inkrassen, denk erom niet te nat, gewoon met een brede kwast er een beetje overheen gaan met wat water, dan krassen maar. :D

Greetzzzz
Erik

Hoi Erik,

Ik heb een deel helaas met Rotband gemaakt, alleen na de tip van jou heb ik de vlakken van modelbouwgips gemaakt en de laag met Rotband van een laag modelbouwgips voorzien.
Het geeft dus nu een goede mogelijkheid om het wat te bevochtigen voordat ik met inkrassen ga beginnen.

Groet  Ronald
Re:Van niets tot ? 17 augustus een rotwerkje begonnen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Van niets tot ? 17 augustus een rotwerkje begonnen
Hoi Harde werker  :D.

Ja Ronald het is een klo........ klus maar je hebt wel eer van je werk.

Ik doe het zelf ook, alles pietje precies, kost veel tijd maar je hebt er wel een fijn gevoel over als het klaar is.

Ik vind de stenen er goed uitzien, als er straks verf opzit komt zo,n muur tot leven.

Succes.


mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Van niets tot ? 17 augustus een rotwerkje begonnen
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? 17 augustus een rotwerkje begonnen
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 17 augustus 2010, 21:41:29
Hoi Harde werker  :D.

Ja Ronald het is een klo........ klus maar je hebt wel eer van je werk.

Ik doe het zelf ook, alles pietje precies, kost veel tijd maar je hebt er wel een fijn gevoel over als het klaar is.

Ik vind de stenen er goed uitzien, als er straks verf opzit komt zo,n muur tot leven.

Succes.


mvg,

Peter / degeluidsman.

Inderdaad Peter een kl... klus maar ik denk ook dat het resultaat wel fraai wordt, anders sloop ik het wel weer :lol: :lol:

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ? 17 augustus een rotwerkje begonnen
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Van niets tot ? 17 augustus een rotwerkje begonnen
Hallo Ronald,

Ziet er al mooi uit zo, alleen met klei gaat het sneller.

Gr Einte
Re:Van niets tot ? 17 augustus een rotwerkje begonnen
hallo ronald,

das wel mooi gemaakt,en het zal nog knapper zijn als het klaar is.


groeten

peter(ke33)
Re:Van niets tot ? 17 augustus een rotwerkje begonnen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Van niets tot ? 17 augustus een rotwerkje begonnen
Citaat van: Einte op dinsdag 17 augustus 2010, 21:50:06
Hallo Ronald,

Ziet er al mooi uit zo, alleen met klei gaat het sneller.

Gr Einte

Ik begin me zo langzamerhand af te vragen of jij geen aandelen bij de klei fabriek hebt Einte  :lol: :lol: :lol:.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Van niets tot ? 17 augustus een rotwerkje begonnen
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? 17 augustus een rotwerkje begonnen
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 17 augustus 2010, 22:23:38
Citaat van: Einte op dinsdag 17 augustus 2010, 21:50:06
Hallo Ronald,

Ziet er al mooi uit zo, alleen met klei gaat het sneller.

Gr Einte

Ik begin me zo langzamerhand af te vragen of jij geen aandelen bij de klei fabriek hebt Einte  :lol: :lol: :lol:.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Hahaha dat lijkt er wel op. Toch zou hij eens wat uit moeten proberen met gips. Klei is zeer handig materiaal dus dat gebruik ik ook, maar op de plaatsen waar iets meer detail nodig is of het gieten eenvoudiger is daar is het aan te bevelen om gips te gebruiken.
Is trouwens ook een stuk voordeliger als klei.

Groet  Ronald
Re:Van niets tot ? 17 augustus een rotwerkje begonnen
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? 17 augustus een rotwerkje begonnen
Vanmorgen weer bezig geweest met inkrassen van de voegen.

Eerst horizontale potloodstreepjes gezet en zoals Erik had aangegeven het gips licht vochtig gemaakt met een kwast en vervolgens eerst de horizontale voegen met een mesje licht inkrassen. Daarna de verticale voegen met de tip van een fijne schroevendraaier inkrassen en dan hiermee ook nog de horizontale voegen bewerken. Op sommige plaatsen wat stukjes uitsteken zodat de muur wat ouder lijkt.

Het zal nog wel wat uurtjes duren voordat ik kan beginnen met het aanbrengen van de verf maar toch maar even een paar foto's van de vordering.




Groet

Ronald
Re:Van niets tot ? 17 augustus een rotwerkje begonnen
Geweldig Ronald.
Wat een monniken werk, maar het resultaat mag er zijn.
Ben heel benieuwd hoe het er straks uit ziet als het klaar is.

Groetjes Jac.
Re:Van niets tot ? 17 augustus een rotwerkje begonnen
 :shock: Hoi Ronald, dat ziet er echt al geweldig uit !!
Wat kan ik meer zeggen? Hou vol! :D :D

Dirk-Jan
Re:Van niets tot ? 17 augustus een rotwerkje begonnen
Hoi Ronald,

Het duurt ff, maar dan heb je wel weer iets unieks gemaakt voor op je baan.

Succes bij het verder krassen!

Groet, Patrick
Re:Van niets tot ? 17 augustus een rotwerkje begonnen
Hoi Ronald,

Net even met bewondering naar je brug gekeken, leuk he dat krassen. :lol:
Ziet er wel al gaaf uit, kost je een paar zere vingens door het krassen maar dan heb je ook wat en zeker iets wat niet te koop is in de winkel op deze wijze. Uniek stukje werk.

Bij mij ligt het een beetje stil nu, last van mijn rug, gaat al wat beter maar ben zo stijf als een plank. :?
Suc6 met de brug, blijf je uiteraard volgen.
Re:Van niets tot ? 17 augustus een rotwerkje begonnen
Hallo Ronald, (naamgenoot)

Tja ik ken dat......inkrassen. Ik heb het een hele week elke avond gedaan, voor mijn boogbrug. Wat ik je nog als tip kan meegeven: Als je de horizontale lijnen met een potloodjes (scherpe punt) zet langs een liniaalje o.i.d. snij dan de lijn in (met het liniaaltje o.i.d.) met een stanleymes. Hierdoor onstaat er al een snee. Je zal merken dat deze dan gemakkelijker te krassen is. Zo heb ik het gedaan. Zorg altijd wel voor een scherpe punt op je kraspennetje.
Hopelijk kan je er wat mee.
Ach joh en als deze straks klaar is dan ben je de pijn in je vingers vergeten.

Succes en ik zie graag het resultaat.

Groeten Ronald  :D
Re:Van niets tot ? 17 augustus een rotwerkje begonnen
succes met krassen roland zo te zien ben je nog wel effe bezig
kan je niet met een fijne liniaal al lijnen voor drukken zodat je een groter oppervlak benaderd?

Mvg
Reinder
Re:Van niets tot ? 17 augustus een rotwerkje begonnen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Van niets tot ? 17 augustus een rotwerkje begonnen
Dag Ronald,

Je maakt er weer iets moois van, het steen werk is goed gelukt  :D.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Van niets tot ? 17 augustus een rotwerkje begonnen
Hoi Ronald,

Het kost veel tijd maar het resultaat is er wel naar.
Ik vind het er erg goed uitzien. 8)
Succes met het krassen van de rest van de steentjes.

Gr.
René
Re:Van niets tot ? 17 augustus een rotwerkje begonnen
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? 17 augustus een rotwerkje begonnen
Allemaal bedankt voor de positieve reacties.

Erik: Sterkte met je rug. Ik weet uit ervaring hoe vervelend dit kan zijn. Hopelijk kun je wel wat andere dingen aan je baan doen waarbij je geen last hebt.

Ronald: Ik snij inderdaad met een scherp 9 mm Stanley mesje de horizontale voegen in. Het is nogal lastig met een liniaal, omdat het viaduct in een bocht loopt. (waarom heb ik niet eerst voor een makkelijkere rechte brug gekozen :(). Hierdoor zijn de wanden in de bogen dus ook niet gelijk en moet ik veel uit de losse hand doen.

Groetjes en tot de volgende update.

Ps volgende week eerst weer eens op zoek in Houten naar wat leuke spulletjes om verder te gaan met de bouw van mijn volgende huisjes.

Ronald

Re:Van niets tot ? 17 augustus een rotwerkje begonnen
hallo ronald

je bent een moot viaduct aan het maken
ik ben nu al nieuwschierig hoe het zal staan in het landschap.

gr,  arno
Re:Van niets tot ? 17 augustus een rotwerkje begonnen
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? 17 augustus een rotwerkje begonnen
Kleine update.

Het einde komt in zicht bijna al het kraswerk is gedaan. Het viaduct moet uiteindelijk een verweerd uiterlijk hebben alsof het al vele jaren in het landschap staat.
Hopelijk slaag ik er een beetje in.




O jee een scheur in de muur. De verwering heeft al toegeslagen. :lol: :lol:

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ? 24 augustus Scheur in de muur !
Hoi Ronald,

Dat ziet er super uit. 8)
Heel mooi gemaakt.

Gr.
René
Re:Van niets tot ? 24 augustus Scheur in de muur !
Hoi Ronald,

Ondanks dat het viaduct nog wit is, is het je nu al goed gelukt om hem er oud uit te laten zien.
Ben heel benieuwd hoe het er uit ziet na een verf beurt.

Groetjes Jac.