Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Weer eens een bericht met foto's 24-3-2023

Gestart door M.user zondag 03 januari 2010, 20:13:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Van niets tot ? Tunnelportalen geweatherd en geplaatst.
Ik vind je portalen er erg goed uitzien, maar zijn ze niet een beetje groot, die lok kan er wel twee keer doorheen...??
Walter
Re:Van niets tot ? Tunnelportalen geweatherd en geplaatst.
hallo ronald,

vind je potalen heel erg mooi gemaakt,en geslaagd iedereen gaat hier bijna met klei werken.als ik zover ben ga ik ook met klei werken,lijkt me leuk en makkelijk te bewerken.


groeten en succes peter(ke33)
Re:Van niets tot ? Tunnelportalen geweatherd en geplaatst.
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Tunnelportalen geweatherd en geplaatst.
Citaat van: Wasmi op zondag 25 april 2010, 15:32:05
Ik vind je portalen er erg goed uitzien, maar zijn ze niet een beetje groot, die lok kan er wel twee keer doorheen...??
Walter

Klopt de hoogte is groot omdat er de mogelijkheid is gehouden om bovenleiding te plaatsen.

Op de bovenbaan gaat het er anders uitzien.

Groet
Ronald
Re:Van niets tot ? Tunnelportalen geweatherd en geplaatst.
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Tunnelportalen geweatherd en geplaatst.
Vanmiddag nog even wat met klei gewerkt en de overspanning boven de twee portalen van een keermuur  voorzien.
Na drogen krijgt deze dezelfde uitstraling als de portalen.
De H balk ligt al gereed om onder de muur te plaatsen.

De balk moet alleen nog de juiste kleur krijgen. Ik maakt denk een combinatie van de kleur zink met wat roestbruine accenten.


Groet
Ronald
Re:Van niets tot ? Tunnelportalen geweatherd en geplaatst.
hallo ronald,

dat ziet er ook weer mooi uit,die H balk en nu nog een leuk kleurtje en dan komt het ook weer goed.


groeten en succes peter(ke33)
Re:Van niets tot ? Tunnelportalen geweatherd en geplaatst.
Hallo Ronald,

Dat ziet er weer leuk uit hoor!!

Mijn berg is echt niet gesloopt zie mijn draadje  :shock:

Gr Einte
Re:Van niets tot ? Tunnelportalen geweatherd en geplaatst.
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Tunnelportalen geweatherd en geplaatst.
Citaat van: Einte op zondag 25 april 2010, 19:26:36
Hallo Ronald,

Dat ziet er weer leuk uit hoor!!

Mijn berg is echt niet gesloopt zie mijn draadje  :shock:

Gr Einte

oké ik vond het al zonde. Klopt het dat die tijdelijk op de nieuwe vloer staat?

Groet
Ronald
Re:Van niets tot ? Tunnelportalen geweatherd en geplaatst.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Van niets tot ? Tunnelportalen geweatherd en geplaatst.
De portalen vind ik op deze manier erg mooi geworden.

Geeft een sprookjes achtig gezicht een beetje Aton Pieck.

Complimenten Ronald.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Van niets tot ? Tunnelportalen geweatherd en geplaatst.
Hoi Ronald,

Dat ziet er te gek uit.
Heel erg mooi gemaakt.

Groetjes Jac.
Re:Van niets tot ? Tunnelportalen geweatherd en geplaatst.
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Tunnelportalen geweatherd en geplaatst.
Vandaag wat aan de scenery gedaan. Muurtje boven de portalen op kleur gemaakt en de stalen steunbalk er onder geplaatst.
Balk eerst voorzien van een zwarte grondkleur en dan met roestkleur van accenten voorzien.




Detail van de H balk die als steun onder de stenen muur is geplaatst.


Volgende werkzaamheden worden nu de ondergrond waar de huisjes staan afmaken evenals de rotswand die aansluit op de tunnel portalen. Inmiddels is het gaas als basis vastgezet en kan het papier mache erop aangebracht worden.

Groet

Ronald

Re:Van niets tot ? Update 30 april nieuwe foto's !
Ha Ronald,

mooie balk zeg, net echt. Hoe gaat het met de verwerking van het verlies van je vader?
Groet,
Stefan
Re:Van niets tot ? Update 30 april nieuwe foto's !
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Update 30 april nieuwe foto's !
Citaat van: StefanO op vrijdag 30 april 2010, 21:01:43
Ha Ronald,

mooie balk zeg, net echt. Hoe gaat het met de verwerking van het verlies van je vader?
Groet,
Stefan

Hoi Stefan,

Bedankt voor je berichtje. Gaat gelukkig goed met me.  Blijft nog wel een vreemd idee dat je ineens niets meer met hem kan delen. Hij vond de modeltrein ook altijd prachtig en door hem ben ik met mijn 10e jaar met de modeltreinen begonnen.

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ? Update 30 april nieuwe foto's !
Hoi Ronald,

Dat ziet er niet verkeerd uit hoor  :)

Jij wordt ook al een aardige klei-meester.

Kan me dat verlies goed voorstellen...de leegte die achterblijft blijft in je hoofd spoken, had ik ook met mijn moeder een onwezelijk gevoel  :(

Sterkte, een succes met je baan.

Groeten,

Hans.
Re:Van niets tot ? Update 30 april nieuwe foto's !
Hoi Ronald,

Dat heb je erg leuk gedaan met die H balk.
Waar heb je die van gemaakt?

Groetjes Jac.
Re:Van niets tot ? Update 30 april nieuwe foto's !
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Update 30 april nieuwe foto's !
Hoi Jac,

Die H balken zijn van Evergreen. Er zijn verschillende maten te koop.

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ? Update 30 april nieuwe foto's !
Hoi Ronald,

De muren zien er goed uit zo. 8)
We hebben nu al een aardig aantal klei kunstenaars op het forum. :mrgreen:
Wat voor soort gebouw wordt dat tussen de portalen :?:

Gr.
René
Re:Van niets tot ? Update 30 april nieuwe foto's !
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Update 30 april nieuwe foto's !
Hoi René,

Dat gebouwtje tussen de portalen heeft niet echt een functie. Het wordt zo geplaatst dat het eenvoudig weg te nemen is, zodat ik erachter kan komen. Ook de tunnel portalen hebben een grotere opening dan normaal om zo later nog bovenleiding te kunnen plaatsen tot in de tunnel en om zo in de tunnel te kunnen komen als daar iets met de trein gebeurt.

Ik ben nu aan de afwerking van dat lage deel toe en dan kan ik mijn aandacht gaan richten op de bovenbaan.

Gisteren allerlei spullen gekocht in Houten om zo de rail verder te kunnen bouwen. Dus als het goed is kan de trein binnenkort op een groot deel van de baan rijden.
Hoe snel het gaat hangt toch wel een beetje van het weer af, omdat als het te mooi weer is ik graag buiten ben en het op zolder een beetje te warm is om daar te werken.

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ? Update 5 mei nieuwe foto's !
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Update 5 mei nieuwe foto's !
Eindelijk heeft er weer eens een trein gereden. Kon ik meteen mijn afgelopen zaterdag in Houten aangeschafte koelwagons uitproberen.

Het is wel leuk om nu weer eens wat beweging op de baan te zien.

Vandaag ook bezig geweest om weer wat wissels aan te sluiten. Maar liefst 6 wisselaandrijvingen mee vanuit Houten dus weer werk genoeg. Op de bovenbaan begint het railplan nu eindelijk vorm te krijgen. Binnenkort kunnen de treinen tenminste weer volledige rondes rijden.

Krijg ik weer eens wat tijd voor de scenery :lol: :lol:

Het wordt nu vaak veel te warm op zolder om onder de baan te hangen voor het aansluiten van de kabels.


Ook een stukje voorbereiding voor de scenery begonnen. Het gaas als ondergrond voor de rotswand bij de benedenbaan is geplaatst.



Groet

Ronald
Re:Van niets tot ? Update 5 mei nieuwe foto's !
hallo ronald,

dat ziet er weer supper mooi uit,en kijk uit naar verder afwerking.ben eindelijk het juiste hout gaan halen.


veel succes verder peter(ke33)
Re:Van niets tot ? Update 5 mei nieuwe foto's !
Hoi Ronald,

Lekker bezig geweest zo te zien. :)
Leuk setje koelwagens trouwens.
Ik zit nog steeds aan boord van de Eclipse en verveel me de pleuris.
Als het goed is ben ik vrijdagavond weer thuis en kan ik zaterdag weer lekker aan de gang.

Gr.
René
Re:Van niets tot ? Update 5 mei nieuwe foto's !
Hoi Ronald,

Leuk zo'n sleep koelwagens, altijd leuk om weer iets te laten rijden.
Maar eh, 1 tunnel is dicht, moet de TBM nog komen?
Ziet er verder weer goed uit.

Groetjes Jac.

P.s Hou nog even vol René.
Re:Van niets tot ? Update 5 mei nieuwe foto's !
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Van niets tot ? Update 5 mei nieuwe foto's !
Hallo Ronald,

Lekker man om de boel weer eens te laten rijden.

Ik vind je tunnel ingangen erg leuk gedaan, je krijgt een klein stukje van de trein te zien en dan verdwijnt hij weer in een berg.

Jammer dat je zover weg woont  :o :o.

Succes met de verdere bouw.


Mvg,

peter / degeluidsman.
Re:Van niets tot ? Update 5 mei nieuwe foto's !
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Update 5 mei nieuwe foto's !
Citaat van: Lokkie op woensdag 05 mei 2010, 21:23:43
Hoi Ronald,

Lekker bezig geweest zo te zien. :)
Leuk setje koelwagens trouwens.
Ik zit nog steeds aan boord van de Eclipse en verveel me de pleuris.
Als het goed is ben ik vrijdagavond weer thuis en kan ik zaterdag weer lekker aan de gang.

Gr.
René

hoi René

Dan heb je vast niet zoveel te doen. Dus alles loopt dan gesmeerd met het testen of niet soms?

Het blijft toch nog even rotweer dus zaterdag kun je zeker weer aan je baan klussen.

Groet  Ronald
Re:Van niets tot ? Update 5 mei nieuwe foto's !
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Update 5 mei nieuwe foto's !
Citaat van: wacojaco op woensdag 05 mei 2010, 21:34:03
Hoi Ronald,

Leuk zo'n sleep koelwagens, altijd leuk om weer iets te laten rijden.
Maar eh, 1 tunnel is dicht, moet de TBM nog komen?
Ziet er verder weer goed uit.

Groetjes Jac.

P.s Hou nog even vol René.

hoi Jac,

Die ene kleine tunnel zit inderdaad dicht anders moet ik een gat in de muur maken en dat wordt volgens mij niet zo op prijs gesteld :lol: :lol:
De afdichting is van karton en wordt nog afgewerkt. Het is de bedoeling dat er een klein weggetje loopt van de ene naar de andere tunnelportaal. De open portaal moet nog diepte aan het geheel geven.
Ik heb wel wat ideetjes ervoor maar dat moet ik nog uitproberen.

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ? Update 5 mei nieuwe foto's !
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Van niets tot ? Update 5 mei nieuwe foto's !
Hallo Ronald,

Het begint er al leuk uit te zien die tunnelportalen, en een mooie sleep van koel wagons.

Gr Einte
Re:Van niets tot ? Update 5 mei nieuwe foto's !
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Update 5 mei nieuwe foto's !
Citaat van: degeluidsman op woensdag 05 mei 2010, 21:38:37
Hallo Ronald,

Lekker man om de boel weer eens te laten rijden.

Ik vind je tunnel ingangen erg leuk gedaan, je krijgt een klein stukje van de trein te zien en dan verdwijnt hij weer in een berg.

Jammer dat je zover weg woont  :o :o.

Succes met de verdere bouw.


Mvg,

peter / degeluidsman.

Dat is zeker jammer. Daarom is het maar goed dat dit forum er is dan kunnen we de voortgang van onze banen tenminste online delen. Het is in ieder geval al leuk om iedereen een paar keer per jaar in Houten te ontmoeten.

Jij bent trouwens leuk bezig met het buurtalarm :lol: :lol: :lol:
De Abri ziet er fraai uit.

Groet
Ronald
Re:Van niets tot ? Update 5 mei nieuwe foto's !
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Van niets tot ? Update 5 mei nieuwe foto's !
airco op je zolder neer hangen als het er te warm word :)
Citaat van: M.user op woensdag 05 mei 2010, 21:18:58
Eindelijk heeft er weer eens een trein gereden. Kon ik meteen mijn afgelopen zaterdag in Houten aangeschafte koelwagons uitproberen.

Het is wel leuk om nu weer eens wat beweging op de baan te zien.

Vandaag ook bezig geweest om weer wat wissels aan te sluiten. Maar liefst 6 wisselaandrijvingen mee vanuit Houten dus weer werk genoeg. Op de bovenbaan begint het railplan nu eindelijk vorm te krijgen. Binnenkort kunnen de treinen tenminste weer volledige rondes rijden.

Krijg ik weer eens wat tijd voor de scenery :lol: :lol:

Het wordt nu vaak veel te warm op zolder om onder de baan te hangen voor het aansluiten van de kabels.


Ook een stukje voorbereiding voor de scenery begonnen. Het gaas als ondergrond voor de rotswand bij de benedenbaan is geplaatst.



Groet

Ronald
Re:Van niets tot ? Update 5 mei nieuwe foto's !
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Van niets tot ? Update 5 mei nieuwe foto's !
Hoi Ronald, lekker weer verder geklust zie ik, ik kan zelf even niet zo'n zin om te bouwen vinden, volgende week eerst maar een weekje op vakantie, lekker het water op.
Er valt me nog iets op aan de H bint van je brug, deze heeft geen opleg aan de zijkanten ( pijlers). Je zou daar nog een baantje stenen onder kunnen kleien. vr gr Arie
Re:Van niets tot ? Update 5 mei nieuwe foto's !
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Update 5 mei nieuwe foto's !
Citaat van: dolphin op donderdag 06 mei 2010, 08:11:33
Hoi Ronald, lekker weer verder geklust zie ik, ik kan zelf even niet zo'n zin om te bouwen vinden, volgende week eerst maar een weekje op vakantie, lekker het water op.
Er valt me nog iets op aan de H bint van je brug, deze heeft geen opleg aan de zijkanten ( pijlers). Je zou daar nog een baantje stenen onder kunnen kleien. vr gr Arie

Hoi Arie,

Ik heb de H bint in de muur geplaatst door aan de achterzijde ter hoogte van de muur een deel van de bint te verwijderen. Er komt ook nog begroeiing lans de muren.
Gisteren heb ik 2 H binten op maat gemaakt die verticaal onder de horizontale geplaatst kunnen worden aan beide zijden.
Ik ben er nog niet uit of ik die ga plaatsten, maar misschien komt dit omdat ze nog niet op kleur zijn en het geheel er dan nog niet naar tevredenheid uit ziet.

Ik maak anders morgen bij daglicht wel even een foto dan kun je daar je mening over geven.

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ? Update 8 mei nieuwe foto's !
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Update 8 mei nieuwe foto's !
Vandaag bezig geweest met verder aansluiten van rails op de bovenbaan. Alles doormeten en vastzetten.
De bochten voorzien van zelfklevende railbeddingschuimband.

Ook de zaag in de plaat gezet. Plaats waar er een viaduct moet komen is nu zichtbaar.


Was wel even een bende maar het gat zit er nu in.


Groet Ronald
Re:Van niets tot ? Update 8 mei nieuwe foto's !
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Van niets tot ? Update 8 mei nieuwe foto's !
Hallo Ronald,

Ben benieuwd hoe je dit verder gaat maken  :?:

Gr Einte
Re:Van niets tot ? Update 5 mei nieuwe foto's !
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Van niets tot ? Update 5 mei nieuwe foto's !
Citaat van: M.user op vrijdag 07 mei 2010, 22:43:21
Citaat van: dolphin op donderdag 06 mei 2010, 08:11:33
Hoi Ronald, lekker weer verder geklust zie ik, ik kan zelf even niet zo'n zin om te bouwen vinden, volgende week eerst maar een weekje op vakantie, lekker het water op.
Er valt me nog iets op aan de H bint van je brug, deze heeft geen opleg aan de zijkanten ( pijlers). Je zou daar nog een baantje stenen onder kunnen kleien. vr gr Arie

Hoi Arie,

Ik heb de H bint in de muur geplaatst door aan de achterzijde ter hoogte van de muur een deel van de bint te verwijderen. Er komt ook nog begroeiing lans de muren.
Gisteren heb ik 2 H binten op maat gemaakt die verticaal onder de horizontale geplaatst kunnen worden aan beide zijden.
Ik ben er nog niet uit of ik die ga plaatsten, maar misschien komt dit omdat ze nog niet op kleur zijn en het geheel er dan nog niet naar tevredenheid uit ziet.

Ik maak anders morgen bij daglicht wel even een foto dan kun je daar je mening over geven.

Groet

Ronald

Hoi Ronald, dan heeft het bint dus wel opleg, in dat geval heb ik niets gezegd, succes met bouwen. Ik zit in een wat grijs Zierikzee op het moment, vr gr Arie
Re:Van niets tot ? Update 8 mei nieuwe foto's !
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Update 8 mei nieuwe foto's !
Hoi Einte,

Komt een bergviaduct onder de rails en rostwanden naar beneden die de inkijk in het ondergedeelte dichtmaken.

Eerst ga ik verder met aansluiten en bedraden van de wissels en testrijden.

Groet
Ronald
Re:Van niets tot ? Update 5 mei nieuwe foto's !
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Update 5 mei nieuwe foto's !
Citaat van: dolphin op zaterdag 08 mei 2010, 20:53:12
Citaat van: M.user op vrijdag 07 mei 2010, 22:43:21
Citaat van: dolphin op donderdag 06 mei 2010, 08:11:33
Hoi Ronald, lekker weer verder geklust zie ik, ik kan zelf even niet zo'n zin om te bouwen vinden, volgende week eerst maar een weekje op vakantie, lekker het water op.
Er valt me nog iets op aan de H bint van je brug, deze heeft geen opleg aan de zijkanten ( pijlers). Je zou daar nog een baantje stenen onder kunnen kleien. vr gr Arie

Hoi Arie,

Ik heb de H bint in de muur geplaatst door aan de achterzijde ter hoogte van de muur een deel van de bint te verwijderen. Er komt ook nog begroeiing lans de muren.
Gisteren heb ik 2 H binten op maat gemaakt die verticaal onder de horizontale geplaatst kunnen worden aan beide zijden.
Ik ben er nog niet uit of ik die ga plaatsten, maar misschien komt dit omdat ze nog niet op kleur zijn en het geheel er dan nog niet naar tevredenheid uit ziet.

Ik maak anders morgen bij daglicht wel even een foto dan kun je daar je mening over geven.

Groet

Ronald


Hoi Ronald, dan heeft het bint dus wel opleg, in dat geval heb ik niets gezegd, succes met bouwen. Ik zit in een wat grijs Zierikzee op het moment, vr gr Arie

Je hebt wel pech met dit weer op het water. Hopelijk heb je een goede kachel in je boot. Helaas ziet het weerbericht voor de hele week er niet zo super uit. Het blijft maar te koud :( :(

In ieder geval toch nog veel plezier toegewenst.

Gr  Ronald
Re:Van niets tot ? Update 8 mei nieuwe foto's !
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Van niets tot ? Update 8 mei nieuwe foto's !
Hallo Ronald,

Jij hebt ook met dit vervelende weer op zolder gezetten.

Zo te lezen ben je lekker opgeschoten, ben erg benieuwd hoe dat grote gappende gat er straks uit gaat zien.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Van niets tot ? Update 8 mei nieuwe foto's !
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Update 8 mei nieuwe foto's !
Hallo Peter,

Ben er nog niet helemaal uit hoe ik dit gat ga aankleden. Vandaag van verschillende hoeken gekeken en het lijkt me nu wel leuk om het zo aan te kleden dat het spoor van de onderbaan een stukje zichtbaar is. Dit geeft wel meer werk in het afwerken, maar geeft een iets andere dimensie aan dat deel.

Het wordt in ieder geval een lastig klusje. :?

Groet  Ronald
Re:Van niets tot ? Update gat in de baan lol?
hallo ronald,

jij gaat ook hard seg,en ben benieuwd hoe je dat gat gaat anpakken.kijk alvast uit hoe en wat het word op je baan.

veel succes en plezier gewenst;peter(ke33)
Re:Van niets tot ? Update gat in de baan lol?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Update gat in de baan lol?
Vanmiddag bezig geweest met aansluiten van diversen stopsecties op de bovenbaan waar later de seinen moet komen. Ook extra baanstroom punten aangelegd.

Alles netjes onder de baan in overzichtelijke banen gelegd. Hiervoor opnieuw de bekende boekbinders gebruikt. Deze lijm ik aan de onderkant van de plaat vast met een lijmpistool.

Elke kabel wordt genummerd zodat ik later precies weet waar iedere kabel naar toe gaat en waar hij voor dient. Dit maakt het oplossen van een storing eenvoudiger.


Groet  Ronald
Re:Van niets tot ? Update gat in de baan lol?
hallo ronald,

wauw seg heel knap gedaan,ziet er supper mooi uit onder je baan.ik ga ook zo werken deze keer,alles mooi en netjes wegwerken en nummeren.als er ooit iets mis gaat,gewoon supper ronald ga zo door.

groeten peter(ke33)
Re:Van niets tot ? Update gat in de baan lol?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Update gat in de baan lol?
Citaat van: peterke33 op zondag 09 mei 2010, 20:13:25
hallo ronald,

wauw seg heel knap gedaan,ziet er supper mooi uit onder je baan.ik ga ook zo werken deze keer,alles mooi en netjes wegwerken en nummeren.als er ooit iets mis gaat,gewoon supper ronald ga zo door.

groeten peter(ke33)

Bedankt Peter. Ik zie dat jij ook weer een mooi begin hebt gemaakt met de opbouw van je nieuwe baan.

Groet  Ronald
Re:Van niets tot ? Update gat in de baan lol?
Woow Ronald, je gaat grondig te werk zeg  :shock:

Maar het resultaat is een compliment waard hoor  8)

Groeten,

Hans ;)
Re:Van niets tot ? Update gat in de baan lol?
Hoi Ronald,

Ziet er weer strak uit. 8)

Gr.
René
Re:Van niets tot ? Update gat in de baan lol?
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Van niets tot ? Update gat in de baan lol?
Hallo Ronald,

Wel het draad een beetje netjes in de boekbinder proppen  :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol:

Gr Einte
Re:Van niets tot ? Update gat in de baan lol?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Update gat in de baan lol?
Citaat van: Einte op zondag 09 mei 2010, 20:26:01
Hallo Ronald,

Wel het draad een beetje netjes in de boekbinder proppen  :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol:

Gr Einte

Klop er zitten er een paar niet helemaal goed omdat daar de boekbinder niet goed vast bleef zitten. Ik moet dus weer even het lijmpistool erbij pakken.

Komt goed Einte  :) :)

Groet
Ronald
Re:Van niets tot ? Update gat in de baan lol?
Hoi Ronald,

Dat ziet er netjes uit.
Even een vraagje, hoe kom je aan die nummertjes die om de kabel's heen zitten.

Groetjes Jac.
Re:Van niets tot ? Update gat in de baan lol?
Ronald,

dat ziet er heel netjes uit.

Groetjes, John
Re:Van niets tot ? Update gat in de baan lol?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Update gat in de baan lol?
Citaat van: wacojaco op zondag 09 mei 2010, 21:13:59
Hoi Ronald,

Dat ziet er netjes uit.
Even een vraagje, hoe kom je aan die nummertjes die om de kabel's heen zitten.

Groetjes Jac.


Hoi Jac,

Dit zijn speciale kabelnummertjes van 3M. Die zitten op een dispencer van 0 tot 9.
Ik zit in die handel dus dat heb ik van mijn werk.
Soms wil ik meer info op de kabel en dan gebruik ik gewoon beschrijfbaar tape.

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ? Update gat in de baan lol?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Update gat in de baan lol?
Citaat van: Tilly op zondag 09 mei 2010, 22:17:14
Ronald,

dat ziet er heel netjes uit.

Groetjes, John

Bedankt John,

Ik volg jouw topic ook al een tijdje en het valt me op dat je zelf ook nogal precies en netjes te werk gaat.

Groet
Ronald
Re:Van niets tot ? Update gat in de baan lol?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Van niets tot ? Update gat in de baan lol?
Hoi Ronald,

Leuk om te zien dat jij ook dezelfde weg bent ingeslagen zoals Einte en mezelf.

Ik sla vast een groot aantal mensen over ( sorry ) maar via deze manier met de bekende boekbinders wordt het strak en overzichtelijk.

TOP.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Van niets tot ? Update gat in de baan lol?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Update gat in de baan lol?
Die boekbinders was een goed idee wat ik van de forumleden heb overgenomen.
Voor de hoofdleidingen gebruik ik zoals je op verschillende foto's kan zien echte kabelgoten.

Vandaag even een stuk uitgelegd van de geplande pendelbaan.

Hij gaat op het verhoogde deel lopen en start in een te bouwen berg op de hoek van de baan.

Voorlopig nog werk in uitvoering dus :lol: :lol: :lol:


Groet
Ronald