Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Weer eens een bericht met foto's 24-3-2023

Gestart door M.user zondag 03 januari 2010, 20:13:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Van niets tot ? De CS2 wordt steeds leuker
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Van niets tot ? De CS2 wordt steeds leuker
Citaat van: M.user op maandag 15 maart 2010, 20:18:46
Net weer eens met de CS2 aan het stoeien geweest en weer een stuk wijzer geworden.
Het wordt nog eens een leuk apparaat. Ik was al enthousiast over de vele mogelijkheden, maar nu ik de geheimen van de memory en het bedienen via de layout met terugmelding door krijg wordt het steeds gaver.

Als een trein nu vertrekt uit een opstelspoor van het schaduwstation wordt automatisch dit spoor weer beschikbaar gemaakt door de CS2. Daar dus geen omkijken meer naar.
Je ziet nu precies waar er wat staat in het schaduwstation en dat werkt super, omdat je niet meer iedere keer onder de baan hoeft te kijken.

Ik kijk al uit naar de nieuwe software toepassingen die er in de toekomst gaan komen.

Groet

Ronald



Gelukkig zie je het weer zonnig in, soms snap je niets van dit soort apparaten en dan ineens gaan er dingen op hun plaats vallen.

Het is steeds 2 stappen vooruit en een achteruit  :D dus langzaam maar zeker kom je er wel.

Succes verder.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Van niets tot ? De CS2 wordt steeds leuker
hallo ronald,


ik ben blij voor jou,dat het beter gaat met het ondekken van je cs2.zelf ga ik het nooit doen gewoon lekker rijden met de cs2 en schakelen annaloog gaat ook goed vind ik.


veel succes verder;peter(ke33)
Re:Van niets tot ? De CS2 wordt steeds leuker
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Van niets tot ? De CS2 wordt steeds leuker
Citaat van: M.user op maandag 15 maart 2010, 20:18:46

Als een trein nu vertrekt uit een opstelspoor van het schaduwstation wordt automatisch dit spoor weer beschikbaar gemaakt door de CS2. Daar dus geen omkijken meer naar.


Hallo Ronald,

Dat doe ik met een schakelrail, werkt ook altijd zet gewoon weer het wissel om  :mrgreen: :mrgreen:

Maar toch wel leuk dat dit zo allemaal kan  :D

Gr Einte

Ps succes verder met de CS2  :D
Re:Van niets tot ? De CS2 wordt steeds leuker
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? De CS2 wordt steeds leuker
Citaat van: Lokkie op maandag 15 maart 2010, 20:35:53
Hoi Ronald,

Leuk dat je steeds meer met de CS2 kunt doen. 8)
Het lijkt me een geweldig apparaat, alleen een beetje prijzig.

Gr.
René

Hoi René,

De CS2 wordt steeds voordeliger aangeboden. In de M winkels kosten ze nog ? 750 maar laatst in Houten zag ik dat ze voor ? 500 aangeboden worden. Blijft nog steeds een boel geld maar als ik zie dat een nieuwe lok ook al gauw 350 kost is dit in verhouding voordeliger.

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ? De CS2 wordt steeds leuker
Hoi Ronald,

Ik denk zeker dat het z´n geld wel waard is. 8)
Maar ja er voorlopig zal er nog geen één komen, teveel andere zaken die nog aangeschaft moeten worden.

Gr.
René
Re:Van niets tot ? De CS2 wordt steeds leuker
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Van niets tot ? De CS2 wordt steeds leuker
Citaat van: M.user op dinsdag 16 maart 2010, 20:47:44
Citaat van: Lokkie op maandag 15 maart 2010, 20:35:53
Hoi Ronald,

Leuk dat je steeds meer met de CS2 kunt doen. 8)
Het lijkt me een geweldig apparaat, alleen een beetje prijzig.

Gr.
René

Hoi René,

De CS2 wordt steeds voordeliger aangeboden. In de M winkels kosten ze nog ? 750 maar laatst in Houten zag ik dat ze voor ? 500 aangeboden worden. Blijft nog steeds een boel geld maar als ik zie dat een nieuwe lok ook al gauw 350 kost is dit in verhouding voordeliger.

Groet

Ronald
Citaat van: Lokkie op dinsdag 16 maart 2010, 21:12:00


Gewoon een ECoS kopen, deze worden regelmatig aangeboden tussen de 300 en 400 euro.


Re:Van niets tot ? De CS2 wordt steeds leuker
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? De CS2 wordt steeds leuker
De nieuwe Ecos is ook nu met een kleurenscherm en ongeveer zelfde mogelijkheden als CS2.
Alleen wel raar dat ze de Ecos niet uitgerust hebben met een USB poort.

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ? De CS2 wordt steeds leuker
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? De CS2 wordt steeds leuker
Vanavond eindelijk weer wat zaagwerk kunnen doen. Het deel van de helling heeft nu de houten overkapping gekregen.
Boven op deze overkapping komt een straat met huizen als achtergrond.

Eerst in het weekend maar eens verder gaan aan het railplan, zodat ik z.s.m. de trein kan laten rijden.

Gr

Ronald
Re:Van niets tot ? De CS2 wordt steeds leuker
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Van niets tot ? De CS2 wordt steeds leuker
We wachten in spanning af Ronald, vr gr Arie
Re:Van niets tot ? De CS2 wordt steeds leuker
Anders ik wel Ronald....kom op met die update  :x  ....geintje hoor  :lol:

Succes  :)

Groeten,

Hans ;)
Re:Van niets tot ? De CS2 wordt steeds leuker
Ssssssssst Ronald slaapt. :mrgreen:
Re:Van niets tot ? De CS2 wordt steeds leuker
Citaat van: Henk-Jan op zaterdag 20 maart 2010, 11:07:38
Ssssssssst Ronald slaapt. :mrgreen:

Moet wel...tis zo stil op het forum  :mrgreen:

Groet,

Hans  :lol:
Re:Van niets tot ? De CS2 wordt steeds leuker
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? De CS2 wordt steeds leuker
Hoi guys,

Kleine update. Vandaag aan de bovenbaan begonnen.
Wel kleine wijziging aangebracht t.o.v. het baanontwerp.

ZOEK DE VERSCHILLEN.

Met de onderbouw van de wisselbesturing tegen wat kleine probleempjes aangelopen. Als er namelijk 2 wissels vlak naast elkaar liggen is de M onderbouw plaat bij één van de twee niet te monteren, omdat ze elkaar dan zouden overlappen. Dus hier nog even een oplossing voor zoeken.

Ook zit er soms een verstevigingsbalk van het fundament in de weg.

Meteen ook verlichting onder de baan aangebracht. Op de zaak hebben we van die TL looplampen liggen en er daar één van geplaatst en die geeft licht genoeg.





De rails alleen even uitgelegd om zo de contouren van de baan te hebben.

Ronald


Re:Van niets tot ? De Bovenbaan eindelijk bereikt !
Hoi Ronald,

Weer een mooi moment, de bovenbaan bereikt.
Nu kan je beginnen met de volgende fase.
Succes.

Groetjes Jac.
Re:Van niets tot ? De Bovenbaan eindelijk bereikt !
Ziet er weer goed uit. 8)

Gr.
René
Re:Van niets tot ? De Bovenbaan eindelijk bereikt !
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Van niets tot ? De Bovenbaan eindelijk bereikt !
Hallo Ronald,

Dat ziet er weer leuk uit, die sporen boven op de plaat.

Komt daar het station?

Gr Einte
Re:Van niets tot ? De Bovenbaan eindelijk bereikt !
hallo ronald,

proficiat,seg eindelijk kan je aan je bovenbaan beginnen.ziet er allemaal weer heel mooi uit,en kijk uit hoe het verder gaat met je baan.

succes,verder peter(ke33)
Re:Van niets tot ? De Bovenbaan eindelijk bereikt !
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Van niets tot ? De Bovenbaan eindelijk bereikt !
Hoi Ronald,

Wij geloven natuurlijk niet van het verhaal dat de rails er alleen maar ligt om de contouren zichtbaar te maken, je hebt er vast wel een loc op gezet  :D :D.

Je hebt weer een mooi staaltje baan bouw laten zien, veel succes met de verdere bouw.


Mvg.

Peter / degeluidsman.
Re:Van niets tot ? De Bovenbaan eindelijk bereikt !
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Van niets tot ? De Bovenbaan eindelijk bereikt !
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 20 maart 2010, 23:36:37
Hoi Ronald,

Wij geloven natuurlijk niet van het verhaal dat de rails er alleen maar ligt om de contouren zichtbaar te maken, je hebt er vast wel een loc op gezet  :D :D.   

Peter / degeluidsman.

Peter als je kijkt naar het grote dikke boek wat op de tafel ligt, gaat alles volgens een strakke planning  :shock: en dan is er natuurlijk geen tijd om met een loc te gaan spelen :lol: Zonder gein Ronald, handige verlichting, goed bereikbaar en solide. Nu uit de schaduwsporen en op naar de scennery  :wink:, ziet er weer netjes uit, vr gr Arie
Re:Van niets tot ? De Bovenbaan eindelijk bereikt !
Looplamp....kan je dan wel rechtop staan daar, anders is het zo moeilijk lopen...flauwe grap, ik weet het  :lol:

Gaat lekker Ronald, ziet er al netjes uit hoor, compliment !!

Groeten en fijne zondag ;)

Hans.
Re:Van niets tot ? De Bovenbaan eindelijk bereikt !
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? De Bovenbaan eindelijk bereikt !
Hi guys

Lok's hebben nog niet boven gereden. Wel vandaag we wissels voorzien van onderbouwaandrijving.
Elektrisch moeten ze nog aangesloten worden, maar helaas geen tijd meer voor gehad.

Vanmiddag is mijn zoon ook ijverig geweest en heeft alle profielen voor de rotswand van de korte kant van de baan in de tuin staan zagen. Was wel prettig die hulp.

Ik heb ze even los neergezet dan hebben jullie een beetje een idee hoe dit eruit gaat zien.


Ook wat details van de wisselaandrijving, vergt veel tijd om dit precies op zijn plaats te monteren.
Rail op die plaatsen goed doorgemeten en vast gezet.


Bovenop de aandrijving komt nog een klein afsluitdekseltje.


Groet

Ronald

Re:Van niets tot ? De Bovenbaan eindelijk bereikt !
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Van niets tot ? De Bovenbaan eindelijk bereikt !
Hallo Ronald,

Dat wordt een indrukwekkende bergwand zo   :shock: :D

Gr Einte
Re:Van niets tot ? De Bovenbaan eindelijk bereikt !
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Van niets tot ? De Bovenbaan eindelijk bereikt !
Hallo Ronald,

Mooie update van je baan weer, wat een nauwkeurig werkje om de wisselaandrijvingen zo onder de baan te krijgen maar het ziet er super uit.

Leuk dat er ook rotsen bij jou in aantocht zijn, ik weet niet wat het is maar Saskia staat ook in de startblokken om te beginnen.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Van niets tot ? De Bovenbaan eindelijk bereikt !
Ziet er al keurig uit...jouw zoon heeft ook zijn best gedaan zeg  :shock:

Ben benieuwd naar het vervolg !!

SUCCES !!

Hans ;)
Re:Van niets tot ? De Bovenbaan eindelijk bereikt !
Hoi Ronald,

Ziet er heel netjes uit met de weggewerkte aandrijvingen. 8)
Ben benieuwd naar je rotswand.

Gr.
René
Re:Van niets tot ? Ellende met de wisselbediening
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Ellende met de wisselbediening
Vandaag de wisselbediening die onder de baan gebouwd is elektrisch geprobeerd te schakelen. Helaas PUIN. De bediening krijgt de wisseltong niet voldoende omgezet. Met handbediening zoals bij het inbouwen geprobeerd werkt goed maar zodra de elektrische bediening het over moet nemen gebeurt er niets meer. Het lijkt net of de materialen waarvan de Märklin onderbouwplaat gemaakt is veel te slap van kwaliteit is. Het metalen staafje dat van onder de plaat de wisseltong om moet zetten is zo dun dat er gewoon niet genoeg kracht overgebracht wordt.

Valt met vies tegen van Märklin, en nog wel 3 van die setjes aangeschaft, nou die kan ik dus wel weggooien.

Heeft er nog iemand dit probleem meegemaakt en is er een oplossing voor?


Groet

Ronald
Re:Van niets tot ? Ellende met de wisselbediening
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Van niets tot ? Ellende met de wisselbediening
Hallo Ronald,

Dat is balen zeg, als ik me niet vergis gebruik jij K-rails?? hier heb ik geen ervaring mee.

Er loopt hier een draadje over servo aandrijvingen, misschien dat je daar iets mee kunt.

Volgens mij gebruiken ze ook veren staal voor de overbrenging.

Succes.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Van niets tot ? Ellende met de wisselbediening
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Ellende met de wisselbediening
Ik heb ook maar eens een mailtje naar Keuterman gestuurd. Het is eigenlijk van de zotte dat Märklin spullen van een zodanige slechte kwaliteit verkoopt.

Ik heb 3 van die setjes gekocht en eigenlijk kan ik ze net zo goed in de vuilnisbak gooien.

Nu maar wachten op het antwoord van Keuterman.

Ik kopieer dit antwoord wel in mijn draadje zo gauw ik het binnen heb.

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ? Ellende met de wisselbediening
Hallo Ronald, mooie baan ziet er strak uit.
Ik kwam op je topic omdat ik zocht naar schaduw station.

Ik lees dat het bij jou gelukt is icm cs2.

Ik ben er ook mee bezig en vraag me af op wat voor een manier jij de terugmelding verzorgd die de volgende trein laat vertrekken.
Ik kom er niet uit, mede omdat mijn treinen allemaal 2 slepers hebben.

Ik hoop dat je mij wijzer kunt maken.

Groeten,
Gijs
Re:Van niets tot ? Ellende met de wisselbediening
Beste Ronald,

Die 7549 aandrijvingen werken niet goed.
En met een onderbouw zeker niet.
Zonde van het werk en het geld maar steekt er servo's onder en dan zal het wel werken.
Al het prutsen aan die aandrijvingen is gewoon verloren tijd en geld.
Er lopen al een paar draadjes hierover, neemt ze maar eens door.

Mvg

Olivier
Re:Van niets tot ? Ellende met de wisselbediening
Hoi Ronald,

Dat is balen zeg.
Zoveel werk verrichten om ze netjes in te bouwen en dan blijkt het niet te werken. :(
Hopelijk reageert Keuterman een beetje snel.

Gr.
René
Re:Van niets tot ? Ellende met de wisselbediening
Hoi Ronald,

Dat is balen zeg, heb je een hoop werk en dan werkt het niet.
Ik hoop voor je dat er snel een oplossing komt.

Groetjes Jac.
Re:Van niets tot ? Ellende met de wisselbediening
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Ellende met de wisselbediening
Bedankt voor jullie reactie.

Vandaag heeft Keuterman gereageerd en het bekende verhaal over de garantie dus ik heb maar de mail beantwoord. Ik han namelijk 1 set bij een M winkelier gekocht maar dit was al twee maanden geleden en dit kassabonnetje heb ik natuurlijk niet bewaard.

De andere setjes nieuw in Houten aangeschaft maar natuurlijk ook geen kassabonnetje.

Ik wacht dus de reactie maar weer af.

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ? Ellende met de wisselbediening
hallo ronald,

wat lees ik nu seg,das inderdaad heel erg seg ik hoop voor jou dat er snel en antwoord komt.das echt niet fijn dat je wissels het niet doen,en blijf je ook volgen hoor en voor de rest ziet het er wel heel mooi gemaakt uit alemaal.

veel succes groeten peter(ke33)
Re:Van niets tot ? Ellende met de wisselbediening
Beste Ronald,
Je bent een fraaie baan aan het bouwen. Systematisch en netjes.
Die vloeraandrijvingen hebben mij ook hoofdbrekens gekost. Er zijn er 24 op de baan en de meesten werken goed, enkelen niet :o
De bodemplaat moet zeer precies in positie worden gemonteerd. Controleer de werking nog eens. Verwijder het afdekplaatje. Schakel de wissel om en kijk of de tong soepel loopt. Verwijder de tong en schakel de wissel weer om. De steldraad moet soepel lopen. Hij moet vrij zijn van het plastic. Raakt de tong in stilstand het plastic, dan kan hij de rails niet helemaal tegen de rail aandrukken.
Als de ondervloeraandrijving wat verplaatst moet worden, kun je hem 180 graden draaien. Je kunt dan op een nieuwe plek de gaatjes boren voor de schroeven.
Ook is het van belang dat de electrische voeding voldoende is. Je hebt een forse baan en dan is het nuttig om de wissel- en seinaandrijvingen apart te voeden. Eigen ringleiding, booster, transformer. Ik denk niet dat dit nu al het probleem is, maar later, als er meerdere treienen rijden  kan het een probleem worden.
Als je gaat ballasten, moet je vermijden dat de verdunde houtlijm in een wissel of de ondervloeraandrijving loopt. Ik heb het een keer gehad. Sindsdien plak ik van tevoren de de openingen aan de zijkant van de wissels af met plakband. En het gedeelte van de aandrijving wat aan de bovenkant zit.
Succes, Rolf
Re:Van niets tot ? Ellende met de wisselbediening
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Ellende met de wisselbediening
Bedankt voor je reactie Rolf.

Ik heb alles al geprobeerd maar het euvel zit gewoon in de wisseltong die te slap is. De stroomtoevoer is het probleem niet er is voldoende kracht in de besturing. Momenteel zijn de enige stroomverbruikers tijdens de bouw de wissel die ik op dat moment schakel om te testen. Er is een ringleiding voor stroomtoevoer aanwezig.

Ik ben nu bezig om alles er onder vandaag te halen en ga gewoon de besturing weer rechtstreeks aan de wissel monteren. Werkt dan weer super. Ik heb geen zin om als straks alles dicht zit iedere keer problemen te hebben je kunt er dan toch slechter bij.

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ? Ellende met de wisselbediening
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Ellende met de wisselbediening
BESTE MEDEFORUMERS,

Ik zou jullie op de hoogte houden van de garantie perikelen omtrent de onderbouw wisselbesturing.

Nou ik kan jullie mededelen dat ik van Keuterman zeer fraai antwoord krijg.  :x :x

ALS JE DUS WAT IN HOUTEN AANSCHAFT OOK AL IS DIT NIEUW EN WE WETEN ALLEMAAL DAT ER GEWOON OOK MÄRKLIN DEALERS STAAN DAN KRIJG JE BIJ KEUTERMAN GEEN GARANTIE. :cry: :cry:

Mooi is dat het gaat nu niet eens om het geld maar meer om het principe en dan krijg je ook nog eens een mail waarin hij je verbied om de inhoud naar buiten te brengen.
Dit kan dus echt niet ANNO 2010.
Alsof ik beroepsgeheim heb over gewoon een hobby.

Dit is toch zeker niet de gedachte van Märklin vooral niet in de moeilijke tijden die ze hebben.

Ook als je wat op vakantie in het buitenland koopt kun je hier naar je garantie fluiten. Leuk antwoord.

ZIJN ER MEER MET DEZE NEGATIEVE ERVARING????

Groet
Ronald
Re:Van niets tot ? Lees: Houten kopen Garantie tot de deur!!
Als je een aankoopbon hebt heb je altijd garantie. Die moet je claimen bij je leverancier/winkelier. Is al 100.000x langs gekomen hier op dit forum.

Gr, Ben.
Re:Van niets tot ? Lees: Houten kopen Garantie tot de deur!!
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Lees: Houten kopen Garantie tot de deur!!
Bedankt Ben,

Ik heb het al vaker gelezen maar ik vind het zeer kort door de bocht dat je op zo'n manier wordt afgescheept door een bedrijf die toch eigenlijk een service verlener is en met garanties door Märklin betaald krijgt.

Men vergeet nogal eens dat een aankoop niet stopt bij de kassa, maar dat je er wat voor moet doen om een tevreden klant te houden.

Jammer dat je in Houten geen bonnetjes krijgt. Ik bewaar ook niet de bonnetjes van alle aankopen alleen maar van de duurdere artikelen.

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ? Lees: Houten kopen Garantie tot de deur!!
Hoi Ronald,

Dat is knap waardeloos allemaal. :evil:

Gr.
René
Re:Van niets tot ? Lees: Houten kopen Garantie tot de deur!!
Citaat van: M.user op vrijdag 26 maart 2010, 20:57:22Jammer dat je in Houten geen bonnetjes krijgt. Ik bewaar ook niet de bonnetjes van alle aankopen alleen maar van de duurdere artikelen.

CiteerDe garantiebepalingen
Als de verkoper of fabrikant garantie geeft op een product, dan wil dat zeggen dat hij instaat voor de kwaliteit van dat product gedurende een aangegeven periode. De inhoud en reikwijdte van een garantie is afhankelijk van de garantiebepalingen. Als u wilt weten waar u recht op heeft, dan zult u dus de garantiebepalingen moeten doorlezen.
Garantiebepalingen staan vaak in de algemene voorwaarden, in een garantiecertificaat of op de kassabon. Echter, een garantie is altijd extra. Een verkoper of fabrikant is niet verplicht een garantie af te geven. Wettelijk gezien heeft u altijd recht op een deugdelijk product, ook na afloop van de garantieperiode.
Laatste zin, wie stapt voor een laag bedrag naar de rechter ?.

Mvg,
Peter
Re:Van niets tot ? Ellende met de wisselbediening
Citaat van: M.user op vrijdag 26 maart 2010, 20:46:17

ZIJN ER MEER MET DEZE NEGATIEVE ERVARING????


Ja die zijn er,
Heb een keer een digitale kraan gekocht (zo'n gele), was toen nog geen half jaar op de markt.
Die dingen hebben veel problemen gehad en dat is bekend bij M.
Antwoord keuterman, geen oficiele bon van een dealer, geen garantie.
Via verkoper een duitse bon gekregen, via dealer op gestuurd, na 9 maand een nieuwe gekregen.
Dan kan het dus wel.

Ik vindt het rot voor je Ronald.
Ik hoop dat je nog een oplossing vindt.

Groetjes Jac.
Re:Van niets tot ? Lees: Houten kopen Garantie tot de deur!!
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ? Lees: Houten kopen Garantie tot de deur!!
Citaat van: Freak op vrijdag 26 maart 2010, 21:21:39
Citaat van: M.user op vrijdag 26 maart 2010, 20:57:22Jammer dat je in Houten geen bonnetjes krijgt. Ik bewaar ook niet de bonnetjes van alle aankopen alleen maar van de duurdere artikelen.

CiteerDe garantiebepalingen
Als de verkoper of fabrikant garantie geeft op een product, dan wil dat zeggen dat hij instaat voor de kwaliteit van dat product gedurende een aangegeven periode. De inhoud en reikwijdte van een garantie is afhankelijk van de garantiebepalingen. Als u wilt weten waar u recht op heeft, dan zult u dus de garantiebepalingen moeten doorlezen.
Garantiebepalingen staan vaak in de algemene voorwaarden, in een garantiecertificaat of op de kassabon. Echter, een garantie is altijd extra. Een verkoper of fabrikant is niet verplicht een garantie af te geven. Wettelijk gezien heeft u altijd recht op een deugdelijk product, ook na afloop van de garantieperiode.
Laatste zin, wie stapt voor een laag bedrag naar de rechter ?.

Mvg,
Peter

Hoi Peter,

Daar gaat het niet om. Het is meer dat we als Märklin hobbyisten niet serieus genomen worden en het makkelijk is om verantwoordelijkheid af te schuiven. Ik doe er ook verder niets mee gooi gewoon die spullen in de kast.
Als ik ooit iets serieus heb dan stuur ik het gewoon naar Goppingen.

In ieder geval bedankt voor je reactie.

Groet
Ronald
Re:Van niets tot ? Lees: Houten kopen Garantie tot de deur!!
ik zeg hier niks meer over want ik heb hierover weleens wat gezegt en ik werd niet geloofd.
misschien moet je marklin duitsland maar eens bellen hierover.
Re:Van niets tot ? Lees: Houten kopen Garantie tot de deur!!
Ronald,

Mooi klote voor je, een typisch gevalletje kat in de zak.
Al het andere is al gezegd.

Martijn
Re:Van niets tot ? Lees: Houten kopen Garantie tot de deur!!
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Van niets tot ? Lees: Houten kopen Garantie tot de deur!!
Bij duurdere aankopen in Houten zorg ik in ieder geval altijd voor een kaartje van de handelaar. Mocht er wat zijn, dan kun je daar altijd nog contact mee opnemen. Gelukkig (klop het af 8)) heb ik nog geen problemen gehad die ik niet zelf kon oplossen...
Re:Van niets tot ? Lees: Houten kopen Garantie tot de deur!!
de hele handel draait alleen om geld de rest interesseert hun geen moer als ze het maar verkopen
Re:Van niets tot ? Lees: Houten kopen Garantie tot de deur!!
dat is natuurlijk een beetje onzin, elke ondernemer snapt dat je klanten wil hebben die terugkomen.

Het blijft natuurlijk een vervelende situatie, maar ik denk dat Keuterman ook een beetje gebonden is door marklin  in duitsland.

Re:Van niets tot ? Lees: Houten kopen Garantie tot de deur!!
nou dat is niet waar
er schijnt een regel te zijn in houten

als ze jouw rotzooi verkopen en hij doet er niks aan.
ken die zijn spullen pakken en mag die nooit meer op houten staan
Re:Van niets tot ? Lees: Houten kopen Garantie tot de deur!!
ik heb het over de hele handel en niet allen over treinen