Beste Ronald,
Je bent een fraaie baan aan het bouwen. Systematisch en netjes.
Die vloeraandrijvingen hebben mij ook hoofdbrekens gekost. Er zijn er 24 op de baan en de meesten werken goed, enkelen niet :o
De bodemplaat moet zeer precies in positie worden gemonteerd. Controleer de werking nog eens. Verwijder het afdekplaatje. Schakel de wissel om en kijk of de tong soepel loopt. Verwijder de tong en schakel de wissel weer om. De steldraad moet soepel lopen. Hij moet vrij zijn van het plastic. Raakt de tong in stilstand het plastic, dan kan hij de rails niet helemaal tegen de rail aandrukken.
Als de ondervloeraandrijving wat verplaatst moet worden, kun je hem 180 graden draaien. Je kunt dan op een nieuwe plek de gaatjes boren voor de schroeven.
Ook is het van belang dat de electrische voeding voldoende is. Je hebt een forse baan en dan is het nuttig om de wissel- en seinaandrijvingen apart te voeden. Eigen ringleiding, booster, transformer. Ik denk niet dat dit nu al het probleem is, maar later, als er meerdere treienen rijden kan het een probleem worden.
Als je gaat ballasten, moet je vermijden dat de verdunde houtlijm in een wissel of de ondervloeraandrijving loopt. Ik heb het een keer gehad. Sindsdien plak ik van tevoren de de openingen aan de zijkant van de wissels af met plakband. En het gedeelte van de aandrijving wat aan de bovenkant zit.
Succes, Rolf