Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Weer eens een bericht met foto's 24-3-2023

Gestart door M.user zondag 03 januari 2010, 20:13:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Van niets tot ?
Citaat van: M.user op zondag 10 januari 2010, 20:32:32
TROUWENS BIJ DE PRAXIS IS DEZE WEEK HET MARKLIN STARTERSET CIRCUS IN DE AANBIEDING MET 75% KORTING NU ? 37,25 !!!!!

Groet

Ronbald

Mischien wel leuk voor de loc en wagons, de rest weer verkopen voor 37,25 op MP  :mrgreen: :mrgreen:

Gr Einte
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ?
Kleine update van wat werk van dit weekend.



Bovenbaan passen aan de helling.



Speciale gaten gemaakt om de draadeinden te stellen omdat ik niet overal onder kan komen ivm kastenwand.



Groet

Ronald
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ?
Einte,

Voor mij is de rails geen optie ik heb geen C rail dus ik moet dan bijna alles verkopen. Twijfel nog.
Wat ik wel vreemd vind van de aanbieding is dat er zaterdag nog niet in de schappen lag bij de Praxis en nu ineens alles weg moet.

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Van niets tot ?
Hallo Ronald,

Als ik jou baan nou zo zie had ik ook eigenlijk K rail moeten nemen, maar die M rails was eerst maar voor een baantje om een beetje te rijden analoog alles, het is uit de hand gelopen  :lol: :lol:

Trouwens een mooie update  :D

Gr Einte
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ?
Hallo Einte,

Ik ben eigenlijk aangestoken door iemand die een enorme baan had met K-rail en die overstapte naar spoor 1. Hierdoor kon ik veel rails overnemen en hij heeft met toen overtuigd van de mogelijkheden van K rails.
Als ik M rail had zou ik dit niet zo maar veranderen misschien alleen uitbereiden met C rail.

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ?
Henk-Jan
gast

Re:Van niets tot ?
Hallo Ronald,

Geweldige update zal zeker je topic volgen.
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ?
Bedankt Henk Jan,

Ben benieuwd naar de bouw van jouw baan. Schiet de verbouwing al een beetje op. Als dat zo is moet je waarschijnlijk wat meer tijd krijgen voor deze leuke hobby.

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ?
Vandaag nog even een stukje van mijn oude baan opgeruimd.

Heb er foto's van dus laat ik ze nog maar even zien. Dit deel is inmiddels uit elkaar maar wordt op de nieuwe baan later terug geplaatst.

Deze cascademuurtjes maak ik zelf met een gietmalletje van Anita Decor.



Nog even van dichtbij



Groetjes

Ronald
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2008

offline
Re:Van niets tot ?
Mooi dat muurtje zeg.
De bazin komt wel even buiten kijken wat er gebeurt zo tezien.

Maikel
Re:Van niets tot ?
Citaat van: vanb op dinsdag 12 januari 2010, 23:15:54

De bazin komt wel even buiten kijken wat er gebeurt zo tezien.

Maikel

Wat zou jij doen als ze je huisje weg zouden halen, ook even kijken toch? :D

Gr Peter.
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2008

offline
Re:Van niets tot ?
Citaat van: PH op woensdag 13 januari 2010, 06:37:03
Citaat van: vanb op dinsdag 12 januari 2010, 23:15:54

De bazin komt wel even buiten kijken wat er gebeurt zo tezien.

Maikel

Wat zou jij doen als ze je huisje weg zouden halen, ook even kijken toch? :D

Gr Peter.


Zeker wel. Helemaal als het zonder vergunning gebeurd. :lol:
Re:Van niets tot ?
Hansje
gast

Re:Van niets tot ?
Hoi Ronald,

Prachtig stukje werk hoor...ziet er veelbelovend uit  8)

Succes !!

Groeten,

Hans ;)
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ?
Niet getreurd het huisje krijgt straks een mooien bestemming en de bazin is even in winterslaap.
:lol: :lol:

Groet
Ronald
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2008

offline
Re:Van niets tot ?
Citaat van: M.user op woensdag 13 januari 2010, 21:07:37
Niet getreurd het huisje krijgt straks een mooien bestemming en de bazin is even in winterslaap.
:lol: :lol:

Groet
Ronald

Gelukkig heb je haar kunnen overtuigen.
Het zal ongetwijfeld ook wel goed komen.  :wink:

Maikel
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Van niets tot ?
Hallo Ronald,

Die muurtjes van jou zijn ook mooi, met onregelmatige stenen en rotsen  :D

Succes  :D

Gr Einte
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ?
Hallo Einte,

Met deze nieuwe baan ga ik gebruik maken van zowel de malletjes als de klei zoals op jouw baan.
Vooral jouw tunnelingang vind ik super.

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ?
Wim N
gast

Re:Van niets tot ?
Hallo Ronald,

Zag hier en daar je naam wel voorbij schuiven en kom nu je topic tegen, wel een hele mooie.

Moet zeggen je railplan ziet er leuk uit met veel afwisselde treinbewegingen met een mooi groot schaduwstation.
En ook bij jou zie ik draadeinden en ziet er stevig netjes uit, je houtwerk jahoor gewoon doorgaan zo.

En zag ook al wat scnereru op je modelbaan dat zag er al top uit dus ben benieuwd wens je veel succes bij de bouw.

Groet Wim.
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ?
Hallo Wim,

Bedankt voor je compliment.
Ik blijf jullie op de hoogte houden van mijn vorderingen.

Kan ik van jou ook een draadje terug vinden. Ik vind het leuk en leerzaam om de bouw van anderen ook te volgen.

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ?
Wim N
gast

Re:Van niets tot ?
Citaat van: M.user op woensdag 13 januari 2010, 22:12:34

Hallo Wim,

Bedankt voor je compliment.

Kan ik van jou ook een draadje terug vinden. Ik vind het leuk en leerzaam om de bouw van anderen ook te volgen.

Groet

Ronald


Hallo Ronald,

Ik zal zeggen kijk even rond zal hier en daar best wel wat van me tegen komen. :) :)

Nee kijk even bij scenrybouw en bij modelbaanbouw op baanplan Vier-landen trek er wel even de tjd voor uit. :wink:

Groet Wim.
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ?
Hallo Wim,

Leuk ga ik meteen even doen.

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

offline
Re:Van niets tot ?
Hoi Ronald,

Heb je draadje even doorgelezen (van het Ć©Ć©n komt het ander). Ziet er allemaal erg strak en netjes uit. Ik blijf je draadje volgen. Succes met de verdere bouw!!

Groet Jos
Re:Van niets tot ?
peterke33
gast

Re:Van niets tot ?
hallo ronald,

even op je draadje komen kijken,en moet zeggen dat het er heel mooi uitziet allemaal.blijf je volgen kijk uit naar foto's van je verdere afwerking van je baan.


groeten peter
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2006

offline
Re:Van niets tot ?
Denk niet dat ze er lang gelegen hebben, voor de Kerst (19-12) hadden ze namelijk nog maar 6 sets liggen ... of hadden ze hier in Roosendaal nog wat in het magazijn ?

Je bent lekker aan het bouwen zo te zien :) Ik heb net mijn zolder leeg :D


Ja, die paar doosjes is allemaal treinenspulletjes :)
Re:Van niets tot ?
Hansje
gast

Re:Van niets tot ?
Mooie foto Vince...zou het zo houden..haha...geintje hoor  :lol:

Ronald jij succes met de verdere bouw, wordt vast prachtig !!

Groeten,

Hans ;)
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ?
Hallo Vince mooie stapel sta je niet te popelen om aan je baan te beginnen.

Groet

Ronald

Vandaag weer even een paar uurtjes bezig geweest. Helaas niet te lang, want er waren weer andere verplichtingen. Ook best gezellig hoor.

Gisteren eerst even een nieuwe ringleiding aangelegd voor lichtstroom aan de achterzijde van de baan. Nu komt het wel van pas dat alles in een kabelgoot is geplaatst. Is een fluitje van een cent om er weer wat extra kabels door te leggen. Meteen ook weer genummerd om later er ook nog wijs uit te worden.



Vandaag de keerlus gedemonteerd vervolgens de railbeddingschuimband op de plaat geplakt en de rail vastgezet.
Zoals te zien is kun je dit eenvoudig in een bocht plakken. Eerst aan de buitenzijde van de bocht vastplakken en vervolgens al de omhoogstaande stukken in de binnenbocht vastdrukken. Wordt dan een volkomen vlak resultaat.





Voordat het band geplakt is eerst even licht met schuurpapier de plaat nageschuurd en afgenomen met een doek met wasbenzine om te ontvetten voor een goede hechting.



Even testen of de trein goed over de baan loopt en de ruimte tussen de muur en de wagons in de bocht voldoende is je weet maar nooit.



Ik hield gelukkig ruim 1 cm. over.





Dat was het weer voor deze week op naar het volgende weekend.


Groet

Ronald
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ?
Vanavond bezig geweest met de oprit naar de bovenbaan. Ik kom uit op een stijging van 5% wat volgens de instructies eigenlijk net iets te veel is. Van het weekend maar eens proef rijden om te kijken hoe een lange trein zich gedraagt.

Heeft er iemand ervaring met dit soort percentages. Graag info over de ervaring.

Ik wil op de helling een aansluiting voor een booster maken hoe isoleer ik de delen van elkaar. Ik lees wel eens over problemen met een opgeblazen CS. Als de lok met zijn sleper over de middenrail loopt dan lijkt het mij dat ook wanneer je de middengeleider geisoleerd hebt de geleider beide stroomkringen raakt zodra hij dit punt heeft bereikt.

Wie kan mij advies geven.

Bedankt

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ?
Hansje
gast

Re:Van niets tot ?
Hoi,

Ik gebruik met mijn CS2 ook een booster...ik heb mijn baan in twee delen gesplitst.

Voor de twee afscheidingen gebruik ik vier van die rode pinnetjes van MƤrklin.
Tot nu toe geen problemen  :)

Groeten,

Hans.
Re:Van niets tot ?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re:Van niets tot ?
Citaat van: M.user op woensdag 20 januari 2010, 22:50:59
Vanavond bezig geweest met de oprit naar de bovenbaan. Ik kom uit op een stijging van 5% wat volgens de instructies eigenlijk net iets te veel is. Van het weekend maar eens proef rijden om te kijken hoe een lange trein zich gedraagt.

Heeft er iemand ervaring met dit soort percentages. Graag info over de ervaring.

Groet

Ronald

Dag Ronald,

Daar zijn vele factoren die van invloed kunnen zijn.

* Heeft de loc lastregeling.
* Hoe groot is de sleep.
* Heeft de loc rubberen antislip banden.
* Hebben alle wagons / rijtuigen een massaveer en sleper.
* Snelheid waarmee gereden wordt.

Dit is allemaal bepalend of hij wel of niet de top haald.

Zelf vind ik 5% veel te steil.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

offline
Re:Van niets tot ?
Ik weet niet hoe lang je langste trein is en welke locomotieven je gebruikt. Vijf of zes lange wagons bij 3% is wat te meeste locomotieven goed kunnen trekken. Een BR 38, BR 17 of 18.1 (C) hebben het al gauw moeilijk, om maar niet te spreken van een een T3 (BR 89) of een Glaskasten. Locomotieven zoals een BR 01, BR 44, BR 50 of BR 85 kunnen nogal wat stijging hebben
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ?
Bedankt voor jullie reactie. Ik probeer van het weekend wat tijd vrij te maken om de helling uit te testen. Als dat gebeurt is laat ik het op mijn topic weten. Bij mijn vorige baan was de stijging 4% en toen liep elke trein ook met 6 Ɣ 7 wagons probleemloos omhoog. Ik heb nu de 5% aangehouden om wat meer ruimte te creƫren tussen onder en bovenbaan dus het is een gok. Helaas heb ik niet meer lengte om de oprit over een grotere lengte met een kleiner percentage te laten stijgen.
Als het niet lukt zal in de ruimte tussen de onder- en bovenbaan kleiner moeten maken.

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ?
Citaat van: Hansje op woensdag 20 januari 2010, 23:07:19
Hoi,

Ik gebruik met mijn CS2 ook een booster...ik heb mijn baan in twee delen gesplitst.

Voor de twee afscheidingen gebruik ik vier van die rode pinnetjes van MƤrklin.
Tot nu toe geen problemen  :)

Groeten,

Hans.

Hallo Hans,

Welke nummer van M bedoel je met die rode pinnetjes. Kun je misschien een detailfoto of tekening sturen hoe dit er bij jou uitziet.

Vast bedankt

Ronald
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ?
Citaat van: pab op donderdag 21 januari 2010, 19:54:12
Ik weet niet hoe lang je langste trein is en welke locomotieven je gebruikt. Vijf of zes lange wagons bij 3% is wat te meeste locomotieven goed kunnen trekken. Een BR 38, BR 17 of 18.1 (C) hebben het al gauw moeilijk, om maar niet te spreken van een een T3 (BR 89) of een Glaskasten. Locomotieven zoals een BR 01, BR 44, BR 50 of BR 85 kunnen nogal wat stijging hebben

Hallo PAB,

Ik heb een BR011 en een BR18.4 deze konden wel makkelijk de 4% aan.
Ik laat je binnenkort even weten hoe dit met 5% gaat

Bedankt voor je reactie

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2008

offline
Re:Van niets tot ?
Citaat van: M.user op donderdag 21 januari 2010, 20:55:16
Citaat van: Hansje op woensdag 20 januari 2010, 23:07:19
Hoi,

Ik gebruik met mijn CS2 ook een booster...ik heb mijn baan in twee delen gesplitst.

Voor de twee afscheidingen gebruik ik vier van die rode pinnetjes van MƤrklin.
Tot nu toe geen problemen  :)

Groeten,

Hans.

Hallo Hans,

Welke nummer van M bedoel je met die rode pinnetjes. Kun je misschien een detailfoto of tekening sturen hoe dit er bij jou uitziet.

Vast bedankt

Ronald

Denk dat die isolatoren bedoelt die je over de contacten schuift van de rails.

Rode pinnetjes op de foto.

Maikel
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ?
Ik heb alleen K rails dus zo aan de foto te zien lijkt het dat ik alleen een middenrail isolatie moet gebruiken.

Allen hoe gaat het dan met de sleper die raakt toch op het moment van passeren beide stroomkringen.

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ?
Vandaag weinig tijd gehad maar toch getest met 2 verschillende loks hoe deze reageerde op de 5% stijging van de oprit naar de bovenbaan.
Gelukkig geen centje pijn in verschillende snelheden reden ze soepel naar boven en was de snelheid ook prima met het terug rijden naar het schaduwstation.

Dus ik kan nu gelukkig verder met mijn bouw zonder aanpassingen te hoeven doen.

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Van niets tot ?
Hallo Ronald,

Zo lang je die helling niet ziet, is er volgens mij niks aan de hand volgens mij.

Succes verder met je baan.

Gr Einte
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ?
Dat klopt Einte de helling is straks in zijn geheel onzichtbaar. Voor een deel komt er bebouwing boven te liggen. Ik weet nog niet precies hoe dat er uit gaat zien maar ja dat komt ter zijner tijd vanzelf.

Je bent zelf trouwens goed bezig met je tunnels. Ga zo door.

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ?
Vandaag druk bezig geweest met aanbrengen van de railbeddingband onder de rails van het schaduwstation. Alles goed controleren op goed contact voordat de rails vast wordt gezet. Weer testen en dan het volgende spoor.
Leuk werkje om te doen maar wel tijdrovend.

Helling naar bovenbaan nog los maar wel gereed om te testen. Loks hadden geen enkele moeite met de stijging.



Aanbrengen van de railbedding





Was dus een prima dag om aan de baan te werken lekker somber weer regenachtig en net boven nul dus binnen blijven.

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Van niets tot ?
Hallo Ronald,

Mooie update van je schaduwatation  :D

Gr Einte
Re:Van niets tot ?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re:Van niets tot ?
Dag Ronald,

Mooi dat de loc's geen problemen hebben met de 5% steiging anders had je weer een uitdaging gehad.

Zo te zien heb jij de dag goed besteed  :D :) :D.

mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ?
Ik kom soms het volgende probleem tegen met een stroomloze stopsectie zoals in mijn opstelstation. De middenrail isoleer ik en als ik alle verbindingen doormeet met de multimeter krijg ik bij het ene spoor zoals het hoort geen toon en bij de volgende wel een toon met meten. Vervolgens controleer ik de verbinding en constateer ik dat er absoluut geen verbinding in de middenrail. Hoe kan het dat er toch doorgangstroom is. Laat ik de trein rijden dan stopt hij keurig op de stopsectie en als ik dan meet is er wederom een toon terwijl de trein stopt.

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ?
peterke33
gast

Re:Van niets tot ?
hallo ronald,

bedankt dat je mij hebt geholpen,bij mijn lastige vragen over booster.nu even mijn vraag hier aan jou,moet ik de twee draaden in mijn ringleiding verwerken??of is enkel rood genoeg?want mijn marklindaeler zij dat enkel rood genoeg was.klopt dit of beter alle twee doen,want ik wil geen kapote cs2.


groeten peter(ke33)

ps;jij gaat ook goed voruit met je baan seg,knappe update van jou.
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ?
Peter,

Ik heb rood en bruin beide als ringleiding in gebruik. Heb daarmee nog geen problemen gehad met mijn CS2.

Anders moeten we dit even voorleggen aan andere forumleden.

Wat ik wel heb gedaan om vermogen op de baan te besparen is de wisselverlichting op een aparte trafo aangesloten. Dan gebruiken die lampjes tenminste geen stroom van je rijbaan.

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ?
peterke33
gast

Re:Van niets tot ?
hallo ronald,

ik heb ook nog twee trafo's van 46va voor mijn verlichting,seinen en wissels.en mijn 60va en cs2 heb ik apart aangesloten,kan ik een fout maken als ik de twee verwissel tijdens mijn ringleiding.want ik ga doen zoals jij het zegt,om de twee meter een aansluiting.dank je wel voor de fijne uitleg ronald,ben weer heel wat wijzer geworden hier.


groeten peter
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ?
Peter,

Als je de leidingen goed van nummers voorzien en dit noteerd en vervolgens goed de kleuren noteerd dan moet het goed gaan. De 60Va heb je nodig voor de CS2 en de andere kun je op een aparte ringleiding (stroomkring) gebruiken voor bijvoorbeeld verlichting van je huisjes.

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ?
peterke33
gast

Re:Van niets tot ?
hallo ronald,

dank je wel,nu nog even een lastige vraag aan jou.ik heb twee sporen naast elkaar liggen,moet ik die dan alle twee vorzien van stroomdraad??,of is een enkel spoor genoeg voor de voeding van heel mijn baan??sorry voor de lastige vragen,maar wil niets fout doen deze keer.ik ga geen booster gebruiken op mijn baan,als het met een ringleiding ook kan beetje goedkoper.

ps:alvast bedankt om mij te helpen,

peter
Re:Van niets tot ?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re:Van niets tot ?
Citaat van: peterke33 op vrijdag 29 januari 2010, 07:24:26
hallo ronald,

dank je wel,nu nog even een lastige vraag aan jou.ik heb twee sporen naast elkaar liggen,moet ik die dan alle twee vorzien van stroomdraad??,of is een enkel spoor genoeg voor de voeding van heel mijn baan??sorry voor de lastige vragen,maar wil niets fout doen deze keer.ik ga geen booster gebruiken op mijn baan,als het met een ringleiding ook kan beetje goedkoper.

ps:alvast bedankt om mij te helpen,

peter

Hoi Peter,

Als ik even mag antwoorden?

Als je een ringleiding onder je baan hebt liggen is het aan te raden om iedere 2 meter een 2 tal draden( rood en bruin ) van je rails aan te sluiten op je ringleiding.

Op deze manier heb je de minste kans op stroom problemen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ?
Hallo Peter,

Je ziet het al Peter / de geluidsman slaat de spijker op zijn kop. Als je het zo aansluit gaat het zeker goed.

Succes

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ?
Wiki Auteur
Lid sinds: 2007

offline
Re:Van niets tot ?
Citaat van: Erik Middel op maandag 04 januari 2010, 14:55:12
Is er niet iets van een manier om duidelijke labeltjes te maken die blijven zijn? Of stickers?

Wat ook een idee is, is om van die plastic sleutelhangers aan kabels te binden. Zoiets als deze:



Het moet gewoon een beetje overzichtelijk en netjes zijn.

Groetjes,

Erik


Hoi, mooi ontwerp deze baan blijf je draadje volgen. Over kabel merkers gesproken, ik heb de volgende link gevonden:

http://www.nl.bradyeurope.com/bradyeurope/catalog/rootCategoryView.do

Ik heb zelf niet gekeken wat de prijzen er van zijn ze hebben ook kabelmerkers voor laser printers en volgens mij zijn die ook goed voor deskjet printers, veel succes er mee.

Fred Vonk

Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ?
Citaat van: F.P.Vonk op zaterdag 30 januari 2010, 10:36:45
Citaat van: Erik Middel op maandag 04 januari 2010, 14:55:12
Is er niet iets van een manier om duidelijke labeltjes te maken die blijven zijn? Of stickers?

Wat ook een idee is, is om van die plastic sleutelhangers aan kabels te binden. Zoiets als deze:



Het moet gewoon een beetje overzichtelijk en netjes zijn.

Groetjes,

Erik


Hoi, mooi ontwerp deze baan blijf je draadje volgen. Over kabel merkers gesproken, ik heb de volgende link gevonden:


Ik heb zelf niet gekeken wat de prijzen er van zijn ze hebben ook kabelmerkers voor laser printers en volgens mij zijn die ook goed voor deskjet printers, veel succes er mee.

Fred Vonk



Hallo Fred,

Bedankt voor de tip. Ik ben bekend met Brady en ik kan daar rechtstreeks kopen via mijn werk.
Er zijn veel merken met dit soort markeringen.
Je hebt ook een soort booklets met alle letters uit het alfabet en alle cijfers. Tevens zijn er ook kunststof markeringen in assortimentsdozen te koop die je op de juiste kabeldiameter aanschaft. Deze cijfers en letters klem je dan op de kabel. Dit wordt gebruikt in schakelkasten.
Alleen het moet wel betaalbaar blijven voor je hobby.


Groet

Ronald