Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Weer eens een bericht met foto's 24-3-2023

Gestart door M.user zondag 03 januari 2010, 20:13:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Rosenbahn 12 juni 2016 foto's nieuwe bomen
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Rosenbahn 12 juni 2016 foto's nieuwe bomen
Ja niet zo goed opgelet. Zomaar balsahout gepakt wat ik nog had liggen.
Zal bij de volgende naaldbomen wat dunnere stammen gebruiken. Voor de hoge den is het precies goed, stam is 1 cm dik en boom ruim 25 cm hoog. Ik heb hetzelfde balsahout gebruikt voor de lage naaldbomen wat inderdaad wat aan de dikke kant is. Zal volgende keer de helft dunner moeten zijn dus maar weer eens naar de winkel.

Groet,

Ronald
Re: Rosenbahn 12 juni 2016 foto's nieuwe bomen
Ronald.

Je kan ook bloembinddraad nemen dan heb je het probleem met de dikte van de stam ook niet en je kan makkelijker meer takken er aan maken.

Harald & Alex
Re: Rosenbahn 12 juni 2016 foto's nieuwe bomen
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Rosenbahn 12 juni 2016 foto's nieuwe bomen
Citaat van: harald en alex op zondag 19 juni 2016, 13:27:11
Ronald.

Je kan ook bloembinddraad nemen dan heb je het probleem met de dikte van de stam ook niet en je kan makkelijker meer takken er aan maken.

Harald & Alex

Klopt maar ik vind bloembinddraad niet zo fijn werken. Het is nogal scherp dus je prikt nogal makkelijk in je vingers tijdens het verwerken en ja dan is het net een naald dus bloeden.

Re: Rosenbahn 12 juni 2016 foto's nieuwe bomen
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Rosenbahn 12 juni 2016 foto's nieuwe bomen
Dat valt met het dunste bloembinddraad van 0,35mm best mee. Ga je dikker, dan sloop je inderdaad je vingertoppen.

Ronald, het ziet er goed uit. Er is nog ruimte voor verbetering (net zoals bij mijn eigen bomen), maar al doende leert men. Om nou alleen maar perfecte projecten hier neer te zetten ontmoedigt de beginner ook alleen maar ;)
Wat heb je als draagmiddel gebruikt voor de strooisels? Is dat het Wooly-achtige spul van Jaap Vriend?
Re: Rosenbahn 12 juni 2016 foto's nieuwe bomen
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Rosenbahn 12 juni 2016 foto's nieuwe bomen
Hoi Patrick,

Ja natuurlijk is er altijd ruimte voor verbetering. Ik zie met alles wat je zelf bouwt dat het steeds een stapje beter wordt. Daarmee blijf je ook je grenzen verleggen om het meer te perfectioneren.
Betekent natuurlijk ook dat je bezig blijft nieuwe bouwsels aan je baan toe te voegen en eerdere weer te verwijderen.

Bij de cursus afgelopen winter die door Jaap Vriend werd gegeven heb ik aardig wat strooisels bij hem gekocht om uit te proberen. De strooisels van hem bevallen prima en zijn van zeer goede kwaliteit. Dus voor herhaling vatbaar.

Leuk dat jij zelf ook actief bent met zelfbouw projecten. Tillen je hobby weer naar een ander level.

Groet,

Ronald
Re: Rosenbahn 12 juni 2016 foto's nieuwe bomen
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Rosenbahn 12 juni 2016 foto's nieuwe bomen
-Ronald,
Nogmaals van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag. Er zullen best wat mooie treinspulletjes gegeven gaan worden! Heel veel plezier ermee; vooral op jouw baan natuurlijk!
:-) :-) :thumbup:
Re: Rosenbahn 12 juni 2016 foto's nieuwe bomen
-Ronald:
Hartelijk gefelicitaart met je jaardag, en nog vele gezonde jaren er bij,maak er maar een fijne dag van,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Rosenbahn 12 juni 2016 foto's nieuwe bomen
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Rosenbahn 12 juni 2016 foto's nieuwe bomen
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, maak er een fijne dag van. :)
Re: Rosenbahn 12 juni 2016 foto's nieuwe bomen
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Rosenbahn 12 juni 2016 foto's nieuwe bomen
Van harte Ronald!
Re: Rosenbahn 12 juni 2016 foto's nieuwe bomen
Hoi Ronald,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. :)

Gr.
René
Re: Rosenbahn 12 juni 2016 foto's nieuwe bomen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Rosenbahn 12 juni 2016 foto's nieuwe bomen

Nog vele jaren in goede gezondheid gewenst, Ronald !

Grtz Tony
Re: Rosenbahn 12 juni 2016 foto's nieuwe bomen
Hoi Ronald,


Ook langs mijn weg een gelukkige verjaardag, maak er ook een leuke dag van en veel plezier gewenst.  :P




Groeten

Peter
Re: Rosenbahn 12 juni 2016 foto's nieuwe bomen
Ronald, nog vele jaren spoorplezier in goede gezondheid. Geniet van deze dag. Proficiat
Re: Rosenbahn 12 juni 2016 foto's nieuwe bomen
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Rosenbahn 12 juni 2016 foto's nieuwe bomen
Hi Ronald,

Ook vanuit hier de beste wensen.
Maak er een mooie, gezellige en spoorse dag van.

groet
Harald
Re: Rosenbahn 12 juni 2016 foto's nieuwe bomen
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Rosenbahn 12 juni 2016 foto's nieuwe bomen
Wow mannen wat een leuke felicitaties op mijn verjaardag deze week. Was van de week niet op het forum geweest dus lees ik het nu pas.

Allemaal bedankt voor jullie berichtje dit wordt zeer gewaardeerd.

Groetjes,

Ronald
Re: Rosenbahn 16 juli 2016 bedankt voor de felicitaties
Hoi Ronald,

ik heb gekeken naar je groene kunst. Dat ziet er goed uit man  :thumbup:
Leuk toch zoveel variatie in het groen. Ik ga ook maar eens op cursus bij Jaap. Succes met de verder bouw van je station.

groeten Ronald  :)
Re: Rosenbahn 16 juli 2016 bedankt voor de felicitaties
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Rosenbahn 16 juli 2016 bedankt voor de felicitaties
Citaat van: Varekamp op donderdag 11 augustus 2016, 23:56:08
Hoi Ronald,

ik heb gekeken naar je groene kunst. Dat ziet er goed uit man  :thumbup:
Leuk toch zoveel variatie in het groen. Ik ga ook maar eens op cursus bij Jaap. Succes met de verder bouw van je station.

groeten Ronald  :)

Hoi Ronald, zeker aan te bevelen en ik heb nu voor het eerst met de producten van Jaap gewerkt. De kwaliteit is super en Jaap rekent nette prijzen.
Ben nu eerst van plan om een krachtige begrasser te gaan maken en dan verder te gaan met de scenery op mijn baan. Heb deze zomer een beetje in dubio gestaan om de baan af te breken en opnieuw te bouwen zonder schaduwstation in koppelbare modules, maar voorlopig toch maar zo maar door gaan. Het probleem bij mij blijft de beperking in de beschikbare ruimte.

Groet, Ronald
Re: Rosenbahn 16 juli 2016 bedankt voor de felicitaties
Hoi Ronald,

Ik ben al een keer thuis geweest bij Jaap en heeft mij toen het e.e.a. laten zien mooi spul allemaal. Wat betreft de ruimte, ik denk dat elke modelbouwer meer ruimte wenst. Ik was laatst ook in een nieuwbouwhuis bij iemand op visite en als ik dan zijn zolder bekijk dan bekijk gelijk de mogelijkheid van een modelbaan bouwen haha wat een tik heb ik toch denk ik dan.. :D

Uitdaging blijft om met de bestaande ruimte er toch iets uitdagends van te maken. Of je gaat over op N-schaal is maar een idee.

Succes in ieder geval

Groeten Ronald  :)
Re: Rosenbahn 16 juli 2016 bedankt voor de felicitaties
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Rosenbahn 16 juli 2016 bedankt voor de felicitaties
Citaat van: Varekamp op maandag 05 september 2016, 19:00:57
Hoi Ronald,

Ik ben al een keer thuis geweest bij Jaap en heeft mij toen het e.e.a. laten zien mooi spul allemaal. Wat betreft de ruimte, ik denk dat elke modelbouwer meer ruimte wenst. Ik was laatst ook in een nieuwbouwhuis bij iemand op visite en als ik dan zijn zolder bekijk dan bekijk gelijk de mogelijkheid van een modelbaan bouwen haha wat een tik heb ik toch denk ik dan.. :D

Uitdaging blijft om met de bestaande ruimte er toch iets uitdagends van te maken. Of je gaat over op N-schaal is maar een idee.

Succes in ieder geval

Groeten Ronald  :)

Hoi Ronald, dat is waar en ik denk dat wel allemaal die tik hebben. N-schaal begin ik in ieder geval niet aan. Vooral omdat ik veel aan scrarch building doe en hoe groter hoe mooier en gedetailleerder je kunt bouwen. We doen het er dan ook maar mee  ;)

Groeten, Ronald
Re: Rosenbahn 16 juli 2016 bedankt voor de felicitaties
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Rosenbahn 16 juli 2016 bedankt voor de felicitaties
Aardige tijd stil geweest van mijn kant. De bouw ligt momenteel stil omdat ik nog steeds met het plan loop om de boel af te breken en opnieuw te beginnen met een ondiepere baan zodat je overal makkelijker bij kan.

Wel weer even bezig geweest met scratch building. Staan inmiddels wat nieuwe foto's van op mijn Wordpress site.

Weet er trouwens iemand een handig fotobewerking programma voor op de Mac. Vergelijkbaar met paint van Windows om de foto formaten aan te passen.

Groet en nog een fijne tweede kerstdag allemaal.

Ronald
Re: Rosenbahn 16 juli 2016 bedankt voor de felicitaties
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Rosenbahn 16 juli 2016 bedankt voor de felicitaties
He Ronald,

Dat zijn serieuze gedachtes om de baan af te breken.

In het standaard programma "Voorvertoningen" kun je foto's aanpassen.
Re: Rosenbahn 16 juli 2016 bedankt voor de felicitaties
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Rosenbahn 16 juli 2016 bedankt voor de felicitaties
Oké bedankt Barry.

Hoe staat het trouwens met de verhuizing en de verkoop van jullie huis?

Groet,

Ronald
Re: Rosenbahn 16 juli 2016 bedankt voor de felicitaties
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Rosenbahn 16 juli 2016 bedankt voor de felicitaties
Helaas nog niet verkocht, wel behoorlijk wat bezichtigingen gehad maar het eerste bod moet nog komen.
Nog even geduldig afwachten dus...

Voor mij voorlopig nog geen nieuwe baan bouwen helaas :?
Re: Rosenbahn 16 juli 2016 bedankt voor de felicitaties
Hoi Ronald,

Wat lees ik nu, je wilt je baan afbreken...
Wel om een nieuwe te bouwen, maar toch een hele stap.
Vind het wel een leuke baan die je nu hebt, maar als de bereikbaarheid een probleem is, dan is het inderdaad te overwegen.
Heb je al wel een idee voor een nieuw plan, of ben je nog niet zover.

Groeten,
Ton.
Rosenbahn waarschijnlijk afgebroken?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Rosenbahn waarschijnlijk afgebroken?
Ja Ton wel bezig met een nieuw plan en ja zelfs zonder een schaduwstation. De focus ligt vooral op de scenery.
Toch is de huidige baan nog niet afgebroken, blijven wat kleine twijfels.

Eerst maar een gedegen plan af hebben en dan de beslissing nemen.

Groet,

Ronald
Re: Rosenbahn waarschijnlijk afgebroken?
Hoi Ronald. Ik ken het probleem. Zelf de baan ook helemaal afgebroken. Ik had erg veel storingen en bereikbaarheid was op sommige plaatsen slecht. Maar succes met je beslissing.
Gr henk
Re: Rosenbahn waarschijnlijk afgebroken?
Hoi Ronald

Dat is jammer om te horen dat jij je baan mss gaat afbreken, als je ergens moeilijk bij kan is het nooit leuk.
Hopelijk maak je een mooi plan en zien het wel op forum komen.


Een fijn einde jaar wisseling en een gezond 2017 gewenst.
Re: Rosenbahn waarschijnlijk afgebroken?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Rosenbahn waarschijnlijk afgebroken?
Ben momenteel al wat aan het uitwerken. Baan op één niveau waarbij er één buitenspoor en één binnenspoor met een wisselspoor is. Met Scarm dit geprobeerd uit te werken. Wil er waarschijnlijk haaks op de linkerzijde nog een pendelspoor overheen laten lopen maar ben daar nog niet uit.

Één ding is zeker om overal bij te kunnen moet de baan kleiner. Hij wordt i.p.v. 3 meter lengte 2.90 meter zodat ik wat meer ruimte langs de voorgevel krijg en de ramen makkelijker gezeemd kunnen worden. De diepte wordt al lijkt het tegenstrijdig 15 cm meer maar de baan wordt verschuifbaar zodat er ook van de achterzijde langs de gevel bij te komen is.

Nu eerst nog goed overdenken voordat ik de oude baan af ga breken. Het sporenplan wordt wel een stuk minder gecompliceerd, omdat er aanzienlijk minder wissels in komen.

Binnenkort plaats ik een afbeelding van het plan zodat jullie je advies kunnen geven.

Groet,

Ronald
Re: Rosenbahn waarschijnlijk afgebroken?
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Rosenbahn waarschijnlijk afgebroken?
Het lijkt een beetje een trend te worden, maar ja in de loop der tijd (ouder worden) merk je dat sommige delen moeilijk bereikbaar blijken te zijn.
De beslissing nemen om overnieuw te beginnen doe je niet zo maar op een doordeweeksewoensdagavond.
Denk er rustig over na want je moet niet over een paar jaar weer  voor hetzelfde probleem komen te staan.
Succes met je besluit, lig er niet wakker van en vier uitbundig de jaarwisseling.
Wens je een uitstekend, gezond, voorspoedig en modelspoorvreugdevol 2017.
Re: Rosenbahn waarschijnlijk afgebroken?
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Rosenbahn waarschijnlijk afgebroken?
Hallo Ronald,

Ben benieuwd wat je van plan bent! Voldoet jouw baan niet meer? Aangezien jij het merendeel toch met scenery bezig bent begrijp ik wel waar je het om doet, al vind ik het toch ook wel een beetje jammer om dan de Rosenbahn niet meer voorbij te zien komen.

Re: Rosenbahn waarschijnlijk afgebroken?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Rosenbahn waarschijnlijk afgebroken?
Citaat van: iTom op vrijdag 30 december 2016, 18:24:49
Het lijkt een beetje een trend te worden, maar ja in de loop der tijd (ouder worden) merk je dat sommige delen moeilijk bereikbaar blijken te zijn.
De beslissing nemen om overnieuw te beginnen doe je niet zo maar op een doordeweeksewoensdagavond.
Denk er rustig over na want je moet niet over een paar jaar weer  voor hetzelfde probleem komen te staan.
Succes met je besluit, lig er niet wakker van en vier uitbundig de jaarwisseling.
Wens je een uitstekend, gezond, voorspoedig en modelspoorvreugdevol 2017.

Ja Tom ik loop al een tijdje (klein jaartje) met het idee. Het zijn eigenlijk een paar foutjes in de bouw waar ik iets anders over had gedacht toen ik begon. Het idee begon meer vorm te krijgen toen ik telkens rug problemen had. En ja we worden inderdaad niet jonger en soepeler. Ik ben dan nog niet jouw leeftijd maar straks daar wel op voorbereid  ;). Ook ben ik net als jij meer een scenery man :thumbup:

Groet, Ronald
Re: Rosenbahn waarschijnlijk afgebroken?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Rosenbahn waarschijnlijk afgebroken?
Citaat van: narwal op vrijdag 30 december 2016, 18:36:18
Hallo Ronald,

Ben benieuwd wat je van plan bent! Voldoet jouw baan niet meer? Aangezien jij het merendeel toch met scenery bezig bent begrijp ik wel waar je het om doet, al vind ik het toch ook wel een beetje jammer om dan de Rosenbahn niet meer voorbij te zien komen.

Marcel het wordt dan Rosenbahn versie 2. Veel vormgeving van de oude baan zul je weer terug zien komen.

Groet, Ronald
Re: Rosenbahn waarschijnlijk afgebroken?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Rosenbahn waarschijnlijk afgebroken?
Hoi Ronald,

Je baan afbreken  8o dat zou wel eeuwig zonde zijn.
Ik heb wel eens een soort trap/stoel gezien die je boven je baan kunt plaatsen om zo makker op diepere plaatsen te werken.
De poten hiervan staan dan onder je baan zodat je niet omvalt, misschien kun je hier wat mee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Rosenbahn waarschijnlijk afgebroken?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Rosenbahn waarschijnlijk afgebroken?
Citaat van: degeluidsman op vrijdag 30 december 2016, 23:52:52
Hoi Ronald,

Je baan afbreken  8o dat zou wel eeuwig zonde zijn.
Ik heb wel eens een soort trap/stoel gezien die je boven je baan kunt plaatsen om zo makker op diepere plaatsen te werken.
De poten hiervan staan dan onder je baan zodat je niet omvalt, misschien kun je hier wat mee.


Mvg,

Peter Degeluidsman

Ja maar er staan kasten onder Peter dus dat lukt niet. Het grootste probleem is de pendelbaan die direct boven de helling ligt en als er een trein op de helling stil komt te staan of ontspoort dan moet de hele pendelbaan verwijderd worden. De pendelbaan mag dan wel een losse module zijn maar ik heb toch wat te gemakkelijk gedacht over alle bedrading hiervan en het verwijderen en weer terug plaatsen.
Op zich niet zo erg om weer opnieuw te beginnen. Bouwen blijft leuk dus vervelen zal ik me de komende jaren  niet.

Groet,

Ronald
Rosenbahn waarschijnlijk afgebroken? VRAAGJE 01-01-2017
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Rosenbahn waarschijnlijk afgebroken? VRAAGJE 01-01-2017
Iedereen de allerbeste wensen voor 2017.

Net geprobeerd wat foto's van het nieuwe plan voor de Rosenbahn te plaatsen. Helaas lukt het niet om via Photobucket in te loggen. Lijkt of de site niet werkt.

Is er geen makkelijker systeem om rechtstreeks vanuit je pc op het forum foto's te plaatsen zonder gebruik te hoeven maken van externe websites?

Groet,

Ronald
Re: Rosenbahn waarschijnlijk afgebroken? VRAAGJE 01-01-2017
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Rosenbahn waarschijnlijk afgebroken? VRAAGJE 01-01-2017
 @citaat Hosten op het forum middels het toevoegen van bijlagen aan jouw bericht Ronald.
Enige nadeel hiervan is dat de foto's niet tussen de tekst worden geplaatst, maar onder het gehele bericht.

Groeten en nieuwjaarswensen,

Erik.
Re: Rosenbahn waarschijnlijk afgebroken? VRAAGJE 01-01-2017
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Rosenbahn waarschijnlijk afgebroken? VRAAGJE 01-01-2017
Het betaalbare alternatief is webreus.nl. Voor pak 'm beet 15-20 euri per jaar heb je een externe website zonder reclame, in NL. Dan heb je alle vrijheid die je gratis nergens vindt.
Re: Rosenbahn waarschijnlijk afgebroken? VRAAGJE 01-01-2017
Hoi Ronald,

Toevallig had ik van de week en vandaag hetzelfde probleem.
Browser sluiten en opnieuw proberen lostte het probleem bij mij op.

Groeten,
Ton.
Re: Rosenbahn waarschijnlijk afgebroken? VRAAGJE 01-01-2017
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Rosenbahn waarschijnlijk afgebroken? VRAAGJE 01-01-2017
Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 01 januari 2017, 15:16:02
@citaat Hosten op het forum middels het toevoegen van bijlagen aan jouw bericht Ronald.
Enige nadeel hiervan is dat de foto's niet tussen de tekst worden geplaatst, maar onder het gehele bericht.

Groeten en nieuwjaarswensen,

Erik.

Hoe werkt dat Erik.
Re: Rosenbahn waarschijnlijk afgebroken? VRAAGJE 01-01-2017
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Rosenbahn waarschijnlijk afgebroken? VRAAGJE 01-01-2017
Citaat van: Yeoman op zondag 01 januari 2017, 15:44:38
Hoi Ronald,

Toevallig had ik van de week en vandaag hetzelfde probleem.
Browser sluiten en opnieuw proberen lostte het probleem bij mij op.

Groeten,
Ton.

Al een paar keer geprobeerd Ton ook op verschillende browsers maar helaas geen resultaat.
Re: Rosenbahn waarschijnlijk afgebroken? VRAAGJE 01-01-2017
Citaat van: M.user op zondag 01 januari 2017, 15:47:44
Hoe werkt dat Erik.
Erik is off-line, daarom reageer ik maar. Zie ===> klik

Edit forumbeheer: link hoe foto's te plaatsen geüpdatet
Re: Rosenbahn waarschijnlijk afgebroken? VRAAGJE 01-01-2017
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Rosenbahn waarschijnlijk afgebroken? VRAAGJE 01-01-2017
Hoi Ronald,

Volgens mij heb jij ziggo? Ziggo heeft een webspace van 500Mb, daar kun je ook gebruik van maken.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/webspace/

Als je met Voorvertoningen de bestandsgrootte aanpast dan kun je er honderden foto's op zetten.

Mocht je hulp nodig hebben dan weet ik je te vinden (ook de koffie)  :D
Re: Rosenbahn waarschijnlijk afgebroken? VRAAGJE 01-01-2017
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Rosenbahn waarschijnlijk afgebroken? VRAAGJE 01-01-2017
Citaat van: brietdijk op zondag 01 januari 2017, 16:21:03
Hoi Ronald,

Volgens mij heb jij ziggo? Ziggo heeft een webspace van 500Mb, daar kun je ook gebruik van maken.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/webspace/

Als je met Voorvertoningen de bestandsgrootte aanpast dan kun je er honderden foto's op zetten.

Mocht je hulp nodig hebben dan weet ik je te vinden (ook de koffie)  :D

Hoi Barry,

Ik heb wel Ziggo, maar alleen voor TV. Internet nog bij Telfort al overwegen we wel alles in één van Ziggo te nemen. Helaas gaat dat dus niet.
En ja de koffie staat altijd voor je klaar daar hoeft echt geen speciale reden voor te zijn. ;)

Re: Rosenbahn waarschijnlijk afgebroken? VRAAGJE 01-01-2017
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Rosenbahn waarschijnlijk afgebroken? VRAAGJE 01-01-2017
Citaat van: nobody op zondag 01 januari 2017, 16:01:25
Citaat van: M.user op zondag 01 januari 2017, 15:47:44
Hoe werkt dat Erik.
Erik is off-line, daarom reageer ik maar. Zie ===> klik

Top Wim,

Dit was me nog nooit opgevallen. Bedankt voor de tip dit ga ik straks even uitproberen op de pc waar de foto's op staan.

Groet, Ronald

Edit forumbeheer: link hoe foto's te plaatsen geüpdatet
Re: Rosenbahn waarschijnlijk afgebroken? VRAAGJE 01-01-2017
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Rosenbahn waarschijnlijk afgebroken? VRAAGJE 01-01-2017
Even testen of het lukt met de foto's direct uploaden via de pc.

Rosenbahn het nieuwe plan foto's 01-01-2017
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Rosenbahn het nieuwe plan foto's 01-01-2017
Geweldig dit werkt heel wat beter. Geen gedoe meer met Photobucket of een ander programma.

Graag jullie commentaar op dit nieuwe plan. Dit is de eerste keer dat ik wat geprobeerd heb te ontwerpen met Scram. De maten die aangegeven zijn is wat ik maximaal kwijt kan. Aan de linker zijde is een wissel met een doodlopend spoor getekend, maar dat is alleen voor eventueel latere aanbouw wanneer er ooit een grotere ruimte ter beschikking is.
De baan moet zoals te zien is deelbaar zijn dus 2 modules.

Als er iemand een beter plan heeft hoor ik het graag. Wel moeten de draaischijf met lokloods behouden blijven.

Groet,

Ronald
Re: Rosenbahn het nieuwe plan foto's 01-01-2017
Hoi Ronald,

Mooi dat de draaischijf weer terugkomt in je nieuwe baanplan.

Ik begrijp alleen niet het nut van de cirkel aan de linkerkant.
Je zou de draaischijf ook kunnen laten aansluiten mbv een engelse wissel op het bovenste stationsspoor.
Nu is de weg naar de draaischijf wel een hele lange route.

Groeten,
Ton.
Re: Rosenbahn het nieuwe plan foto's 01-01-2017
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Rosenbahn het nieuwe plan foto's 01-01-2017
Citaat van: Yeoman op zondag 01 januari 2017, 21:17:37
Hoi Ronald,

Mooi dat de draaischijf weer terugkomt in je nieuwe baanplan.

Ik begrijp alleen niet het nut van de cirkel aan de linkerkant.
Je zou de draaischijf ook kunnen laten aansluiten mbv een engelse wissel op het bovenste stationsspoor.
Nu is de weg naar de draaischijf wel een hele lange route.

Groeten,
Ton.

Ton door de cirkel kunnen er lange treinen rijden. Kun je anders in paint of zo tekenen wat je bedoeld dan werk ik het uit in Scarm.

Groet,

Ronald
Re: Rosenbahn het nieuwe plan foto's 01-01-2017
Hoi Ronald,

Even een simpele aanduiding in rood gemaakt met wat ik bedoel.
Op deze manier kun je snel vanuit het station naar de draaischijf.

Groeten,
Ton.
Re: Rosenbahn het nieuwe plan foto's 01-01-2017
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Rosenbahn het nieuwe plan foto's 01-01-2017
Citaat van: Yeoman op dinsdag 03 januari 2017, 08:30:20
Hoi Ronald,

Even een simpele aanduiding in rood gemaakt met wat ik bedoel.
Op deze manier kun je snel vanuit het station naar de draaischijf.

Groeten,
Ton.

Ha mooi Ton. Ga ik aanpassen.

Bedankt

Ronald