Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Baanbouw ron21

Gestart door Ron21 zondag 03 januari 2010, 16:55:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. update 14-1-2010
Ron,

bedankt voor het antwoord en doe rustig aan met je rug.

Groetjes, John
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. update 14-1-2010
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. update 14-1-2010
Ron vast bedankt voor het aanbod ik zal het in gedachten houden als ik er uit ben wat ik met de bruggen doe.

Succes met opruimen

Groet

Ronald
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. update 14-1-2010
soowwww......vandaag had ik het plan om eens flink te gaan rijden en een filmpje te maken maar dat viel even tegen.

Ik heb de meest vreselijke ongelukken gezien hier, het is nu zeker tijd om een vangrail te gaan plaatsen.  :?

Ik rij met koploper en had nog niet met meer als 4 treinen op de baan gereden, vanmiddag nog 4 erbij en alles ging in de soep.
Het duurde even maar een wissel in het station weigerde af en toe, de aandrijving is al aangepast, maar nu weigerde de wissel mechanisch. Had ik nog niet eerder meegemaakt.
Het stukje verenstaal wat de wisseltong aandrijft bleef soms haken aan de puko die daar boven zit.  :x Beetje buigen en hop het hele spul weer in elkaar.

Het schaduw station was het volgende waar een probleem zat en waarvan ik de 6017 booster verdenk.
Deze schakeld mijn wissels en seinen, meer niet. Maarrrrr....ik heb een spanningsval bij schakelen van wissels, je ziet de lampjes in de seinen "knijpen". Morgen dus de ringleiding eens even checken en misschien dikker uitvoeren.

Morgen meer, misschien wel film  8)

Groeten

Ron
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21)
Hallo Ron,

Ik ken dat alles gaat seinen werken niet wanneer nodig is treinen knallen op elkaar en ga zo maar door.

Volgende dag werkt alles weer  :shock:

Mijn motto is als alles mis dreigt te gaan stoppen en de volgende dag weer verder.

Ik denk dat je ringleiding wel goed is maar je wissel te lang word aangestuurd, dan dimmen de lampjes wel eens, bij mij ook.

Heb gelukkig M rail en de wissels doen het altijd  :D alleen de seinen zijn soms wat minder  :D

Succes morgen.

Gr Einte
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21)
Daar zijn we weer  :)

Vanmorgen de 6017 booster eens afgekoppeld en de k83 decoder eens bij de ESU booster aangesloten.
De lampjes in de seinen knijpen nog wel iets maar wel veel minder.

Ook de treinen weer laten rijden en alles ging eens een keer zoals het hoorde.  8)
Ik krijg nog wel af en toe een spookmelding op bezetmelders in het schadus station maar daar moet ik een naar kijken of ik de bedrading wat kan verleggen. Terugmelders en stroom voorziening van de baan zoveel mogelijk bij elkaar van daan gehouden maar misschien op 1 punt niet ver genoeg.

Vanmorgen wel een stukje gefilmd:


Groeten

Ron
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21)
Hoi Ron,

Ziet er mooi uit. De electronica blijft een uitdaging. Ik heb nu mijn schaduwstation aangesloten en gisteren de hele dag uitgeprobeerd. Alles werkt, maar ik wed dat zodra ik de bovenbouw af heb er verrassingen zullen komen. Maar dat houdt het spannend. Veel plezier verder.

Olaf
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21)
Hoi Ron, heftig treinverkeer, leuk om te zien. De berg wordt wel een paar keer doorgekruist zo, ik heb het zelf het gedeelte wat in het zicht blijft wat rustiger gehouden, maar dit heeft ook wel wat, vr gr Arie
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21)
Ha Ron,

Blijft leuk die filmpjes. Ik zie graag treinen rijden. Mooie baan.

Gr Peter
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21)
Citaat van: dolphin op zondag 24 januari 2010, 14:36:24
Hoi Ron, heftig treinverkeer, leuk om te zien. De berg wordt wel een paar keer doorgekruist zo, ik heb het zelf het gedeelte wat in het zicht blijft wat rustiger gehouden, maar dit heeft ook wel wat, vr gr Arie

Arie,

Er komen nog wat rij mogelijkheden bij, maar eerst moet dat achterste deel af. Er is nog ruimte zat om groter te gaan.
Er reden 8 treinen en er is plaats voor 13 in het schaduwstation. Als er nu ergens wat blijft staan staat heel de baan vol met treinen die op elkaar staan te wachten.
In koploper heb ik verder niets geregeld buiten een stop verbod op korte blokken.

We gaan weer vrolijk verder.

Groeten

Ron
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21)
Citaat van: dolphin op zondag 24 januari 2010, 14:36:24
Hoi Ron, heftig treinverkeer, leuk om te zien. De berg wordt wel een paar keer doorgekruist zo, ik heb het zelf het gedeelte wat in het zicht blijft wat rustiger gehouden, maar dit heeft ook wel wat, vr gr Arie

Ron hoeveel treinen rijden er nou bij jou tegelijker tijd  :?: :?: :?:

Leuk filmpje

Gr Einte
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21)
Citaat van: Einte op zondag 24 januari 2010, 16:58:15
Ron hoeveel treinen rijden er nou bij jou tegelijker tijd  :?: :?: :?:

Leuk filmpje

Gr Einte

Einte,

Er stonden er 9 op de baan waarvan er 8 in koploper werden aangestuurd.

Gr.
Ron
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21) FILM !!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21) FILM !!
Hoi Ron,

Deze film is beter dan de films op tv :D

Zonder gekheid, ziet er super uit.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21)
Citaat van: Ron21 op zondag 24 januari 2010, 18:40:58
Citaat van: Einte op zondag 24 januari 2010, 16:58:15
Ron hoeveel treinen rijden er nou bij jou tegelijker tijd  :?: :?: :?:

Leuk filmpje

Gr Einte

Einte,

Er stonden er 9 op de baan waarvan er 8 in koploper werden aangestuurd.

Gr.
Ron

Bij mij kunnen er 4 of 5 treinen rijden zonder erge problemen.

Bij 8 wordt ik gek  :shock: :shock:

Gr Einte
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21) FILM !!
Hoi Ron,

Ziet er erg leuk uit, ook een geweldig mooi filmpje. Zoveel treinen daar kan ik alleen van dromen.

gr. Henk
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21) FILM !!
hallo ron,

knap filmpje van je baan,heel mooi ik kan al twee treinen tegelijk laten rijden ben al blij,nu nog even kijken hoe ik mijn twee mobielstation's op mijn cs2 kan aansluiten kan ik ook met meerdere treinen rijden lijkt me leuk.

groeten peter
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21) FILM !!
Bedankt allemaal voor de leuke reacties.

Groeten

Ron
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21) FILM !!
Hoi Ron.
Bijzonder leuke film, waarbij je goed laat zien wat de rij mogelijkheden zijn.
Ook de totaal indruk van de bouw van je baan, is zo heel goed te volgen.

Veel succes en plezier met de bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21) FILM !!
Hallo allemaal,

De afgelopen tijd weinig kunnen doen aan de baan.  :(

Mijn rug wil nog steeds niet echt meewerken dus veel meer dan locomotieven ijken, onderhoud en wat klein pruts werk is er niet gebeurd.

Ook nog steeds last van spookmeldingen in het schaduwstation  :? Allemaal op de eerste s88 melder. Ik hoop dit weekend wat aan de bedrading te wijzigen om dit probleem te kunnen oplossen. Lukt dit niet dan denk ik dat er een S88 melder tussen maak en deze als eerste plaats maar niet gebruik voor de terugmeldingen.

Ook heb ik van mijn jongste dochter (7 jaar) de opmerking gekregen dat er geen treinen met leuke kleuren op mijn baan reden. Nu had ik nog twee rijtuigen die toch gespoten moesten worden dus pa kan aan de slag, de schokkende foto's volgen z.s.m.  :lol:

Groeten,

Ron

Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21) FILM !!
ojee roze treinen :? :? :?
:lol: :lol: :lol: :lol:
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21) FILM !!
Citaat van: BLS bas op vrijdag 05 februari 2010, 14:17:20
ojee roze treinen :? :? :?
:lol: :lol: :lol: :lol:

Heet dat niet Fyra roze tegenwoordig :?
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21) FILM !!
Citaat van: BLS bas op vrijdag 05 februari 2010, 14:17:20
ojee roze treinen :? :? :?
:lol: :lol: :lol: :lol:


hmmmmm................tja.........foto's volgen.
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21) FILM !!
Ron,

Ik vind dat je op een kleine oppervlakte een erg leuke baan hebt gemaakt. Door de grote berg in het midden en de slimme ondergrondse trajecten haal je de indruk weg dat de trein alleen maar rondjes rijdt. Ik vind het er erg mooi uit zien op het filmpje.

Je hebt eenzelfde TEE trein als ik, met zo'n prachtige BR 103. Voor de wagons heb ik de originele koppelingen zelf aangepast tot kortkoppelingen. Dat gaat eenvoudig. Ik zal er eens een foto van maken en toesturen.

Groeten, Frank
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21) FILM !!
Citaat van: Frankie.7 op zondag 07 februari 2010, 10:22:55
Je hebt eenzelfde TEE trein als ik, met zo'n prachtige BR 103. Voor de wagons heb ik de originele koppelingen zelf aangepast tot kortkoppelingen. Dat gaat eenvoudig. Ik zal er eens een foto van maken en toesturen.

Frank,

Ik ben benieuwd hoe je dat hebt gedaan en wacht met spanning de foto af.

De BR 103 heeft ook nog van die enorme koppelingen waar ik nog wat aan moet veranderen, suggesties ?

Groeten

Ron
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21) FILM !!
Ron,

Zie deze foto. Links twee originele koppelingen en rechts twee ingekorte exemplaren.



Ik heb in de koppeling een nieuw gaatje geboord dat precies even groot is als het originele gaatje. Daarna heb ik ter hoogte van het oude gaatje de koppeling afgeknipt met een kniptang. Het oude gaatje heeft nog een schuine rand aan de binnenzijde, maar die heb ik niet nagemaakt. De koppeling gaat daardoor iets moeilijker terug op de wagon, maar blijft dan ook goed zitten.

Je moet ook het trapvormige metaaldeel uit de koppeling halen, want anders raakt dit de wagon in de bochten. Om dit deeltje te verwijderen, moet je de metalen ring even loshalen van het kunststof.

Op diverse foto's van mijn draadje kun je zien hoe het resultaat wordt. Ik heb de koppelingen ingekort van de TEE trein en van de turkoois/beige D-trein uit dezelfde periode. De rijtuigen komen niet zo dicht bij elkaar als met echte kortkoppelingen, maar ik ben zeer tevreden met dit resultaat.

Ik heb niet geprobeerd om de koppeling van de loc in te korten, want dat stoort me niet zo erg.

Succes, Frank
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21) FILM !!
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21) FILM !!
Frank,
Het trapvormige stukje metaal heet in Marklinbegrippen een voorontkoppeling.

Zorgt ervoor dat wagens niet "herkoppeld" worden als de ontkoppelrail zijn werk heeft gedaan!

Gr. Fred.
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21) FILM !!
Frank,

Bedankt voor de tip ! Hier kan ik wat mee.

Groeten

Ron

Lekker prutsen en frutsen, baanbouw ron21.
Zo, even het stof eraf blazen  :lol:

Door mijn vriend genaamd "Hernia" weinig grote klussen kunnen doen.
Wel heel veel met koploper aan het stoeien geweest en het ijken van de treinen veel aandacht gegeven. Nog steeds af en toe spookmeldingen op de eerste S88 melder die alleen komen als het druk wordt op de baan. Tot 6 treinen gaat het goed maar gaan er meer rijden komen de spookmeldingen.

Dit weekend heb ik wel de 4 sporen in het station verlengt met 1 x 24188 waardoor ik nu met 5 rijtuigen kan rijden. In eerste instantie was het net te krap ondanks dat je met koploper de trein nog wat door kan laten rijden. Op zich niet zo'n grote ingreep alleen met de hernia onder de baan de bedrading veranderen was niet echt een succes  :?

Maar met wat chemicaliën in het lichaam was het goed te doen. Het was maar goed dat er geen doping controle was............ :mrgreen: :mrgreen:

Hier 2 foto's van de verlengde sporen.





Morgen naar de neurochirurg om eens te horen wanneer, hoe en wat.

Groeten

Ron
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21) FILM !!
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21) FILM !!
Mooie lange treinstellen zo Ron, succes morgen, wij gaan woensdag vroeg met ronald, operatie gaat 8 tot 10 uur duren :shock: vr gr Arie
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21) FILM !!
Citaat van: dolphin op maandag 15 maart 2010, 18:20:10
Mooie lange treinstellen zo Ron, succes morgen, wij gaan woensdag vroeg met ronald, operatie gaat 8 tot 10 uur duren :shock: vr gr Arie

Arie,

WTF...... 8-10 uur....:shock:........echt heel veel strekte voor jullie toegewenst.

Ik hoop dat ik morgen gelijk weet waneer ik mag want ik begin er een beetje gek van te worden.........Mijn vader doet nu veel meer sjouw werk en die loopt nu ook krom.

Groeten,

Ron
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21) FILM !!
Hoi Ron,

Goed te horen dat koploper best wel goed werkt. Mooie lange treinen zo op het rechte stuk.

Succes bij de neurochirurg lekker balen zo'n hernia maar te hopen dat je er snel vanaf geholpen kan worden.

Groet

Ronald
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21) FILM !!
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21) FILM !!
Citaat van: Ron21 op maandag 15 maart 2010, 19:33:07
Citaat van: dolphin op maandag 15 maart 2010, 18:20:10
Mooie lange treinstellen zo Ron, succes morgen, wij gaan woensdag vroeg met ronald, operatie gaat 8 tot 10 uur duren :shock: vr gr Arie

Arie,

WTF...... 8-10 uur....:shock:........echt heel veel strekte voor jullie toegewenst.

Ik hoop dat ik morgen gelijk weet waneer ik mag want ik begin er een beetje gek van te worden.........Mijn vader doet nu veel meer sjouw werk en die loopt nu ook krom.

Groeten,

Ron


Dank je Ron, ik hoop dat ze je snel kunnen helpen, vr gr Arie
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21) FILM !!
Hoi Ron,

Dat zijn mooie lengtes. Kon ik dat maar kwijt.
Sterkte met je rug. Wees er voorzichtig mee.

Maikel
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21) FILM !!
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21) FILM !!
Hoi Ron, alweer een beetje mobiel? vr gr Arie
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21) FILM !!
Hoi Ron,

Hoe is het afgelopen bij de Neurochirurg, heb je er al zicht op wanneer je geholpen kan worden. Het lijkt me zeer vervelend om continue gehinderd te worden door je rug.

Groet

Ronald
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21) FILM !!
Arie & Ronald

Mobiel ben ik wel, alleen het vertrouwen in de rug is er nog niet. Dadelijk weer een stuk lopen om alles weer een beetje los te krijgen. Ik kan nu ook zonder pillen en dat is ook wel fijn.  Maar het is nu nog geen week geleden en iedereen om me heen is verbaasd hoe ik nu loop en rechtop sta..............maar ik wil weer werken en bezig zijn.

Het ergste is eigenlijk dat ik ben gestopt met roken  :oops:
Van ca. 25 peuken naar 0 zonder hulpmiddelen...........zweten, trillen........zoals een echte junk.
Ik dacht laat ik daar ook maar gelijk mee stoppen  8)

Groeten

Ron
Het S88 spook is gevangen. (baanbouw ron21)
Vandaag eens vol goede moed het S88 spook te lijf gegaan. Het lag al in de planning maar moest even wachten.
Na het lezen van het topic van Peter(geluidsman), die ook hetzelfde probleem had, vandaag dus maar een blanco S88 als eerste in de string gehangen.



Om niet teveel te hoeven bukken heb ik hem direct achter het CS1R gehangen, lekker makkelijk  8)



Na een uurtje of 2 te hebben gereden zonder Spookmelding in koploper kan je dus wel zeggen dat de operatie gelukt is.



Als je op het CS1R scherm kijkt tijdens het rijden zie je de meldingen op de eerste melder achter elkaar verschijnen.
Het voordeel is nu dat koploper hierop niet meer reageerd en dus de treinenloop niet verstoord wordt.

Totdat vanmiddag de boel stil viel  :shock: Ik was lekker op bed gaan liggen....(dat moet voor mijn rug  :? .).... Ineens een BOINK  :shock:

WTF.....wat is dat nu...gauw naar zolder toe..........Koploper op Noodstop.........."TEE VT 11.5 staat ten onrechte stil in schaduwstation".

Verlichting aan, TEE op zijn kant......ik zet dat ding weer op de rails...sluiting....Lok uit elkaar proberen op de rollenbank niets. Meten............Om een lang verhaal kort te maken, er zit nu een andere decoder in want de decoder die erin zat is naar de KL%Te. Ik begrijp niet hoe of wat maar gelukkig zat de decoder met een stekker en had ik nog een ESU lopi v3.0 liggen.



De TEE moest ook weer afgeregeld en geijkt worden, stom gezicht dat ding zonder de rest van het treinstel.  :)

Inmiddels loopt alles nu een uurtje of 4 zonder spookmeldingen en andere narigheid.



Groeten

Ron

p.s. dit weekend ook nog pollen gemaakt.  :P

Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21) FILM !!
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21) FILM !!
Hoi Ron, fijn dat je weer wat hebt kunnen hobbyen, zonde van de locdecoder, nu je de seu decoder hebt gebruikt, heb je dan nog wel geluid?
Mooie graspollen, waar heb je die stroken van gemaakt? vr gr Arie
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21) FILM !!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21) FILM !!
Dag Ron,

Goed om te lezen dat jij de spook problemen ook opgelost hebt met een extra S88.

Gelukkig valt de prijs erg mee, daar wil je geen alende voor hebben.

Wel jammer dat je weer een nieuwe decoder in je loc moet zetten  :( :(.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21) FILM !!
Citaat van: dolphin op maandag 29 maart 2010, 19:36:35
zonde van de locdecoder, nu je de seu decoder hebt gebruikt, heb je dan nog wel geluid?
Mooie graspollen, waar heb je die stroken van gemaakt? vr gr Arie

Arie,

Het is de Roco 69100 en die heeft (nog) geen geluid :wink:

De stroken hetzelfde als de pollen alleen een lijntje houtlijm i.p.v. een druppel.

Groeten

Ron

Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21) FILM !!
Hallo allemaal,

Nog steeds zonder spookmeldingen in koploper  8)

Ik kan nu ook met een gerust hart weglopen en de boel gewoon zijn rondjes laten draaien.

Verder weinig aan de baan gedaan. Met de rug gaat het elke dag wat beter, maar vol aan de baan werken is er niet bij.  :?

De laatste tijd wel veel tijd gehad om te ebay-en.  :)

Hier 2 foto's van nieuwe aanwinsten:





Verder nog 2 stoomloks gekocht maar deze kan ik volgende week pas showen.

Groeten
,
Ron
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21) FILM !!
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21) FILM !!
Hoi Ron, fijn dat het goed gaat met je rug en koploper, mooie aanwinsten, vr gr Arie
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21) FILM !!
Hoi Ron,

Fijn dat het steeds beter gaat met je rug.
Dat zijn trouwens erg mooie aanwinsten. 8)

Gr.
René
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21) FILM !!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21) FILM !!
Dag Ron,

Dat zijn 2 goede berichten in een bericht.

Mooi dat je nu weg durft te lopen als in de baan in vol bedrijf is en er geen spookmeldingen meer binnen komen.

Ben benieuwd naar je nieuwe aanwinsten.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21) FILM !!
Hoi Ron,

Goed te lezen dat het langzaam beter gaat met je rug. Wel stoer dat je zo ineens gestopt bent met het roken. Wel een goede beslissing volhouden!!

Dat je zomaar je treinen durft te laten lopen zonder dat je erbij bent. Lijkt me wel spannend, omdat je er niet bij bent als er iets verkeerd gaat.

Groeten

Ronald
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21) FILM !!
wat zijn ''pollen''? stukjes gras lijken het wel  :lol:
en hoe maak jij die dan? lijm met gras?
fijn z'n forum waar ik al steeds meer begin te leren  :D
MVG Clint
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21) FILM !!
Ron,

Ga zo door!

Ik had 9 jaar geleden 8 uur OK en mijn nek werkte na 4 maanden kraag weer als vanouds.
4 maanden terug van dik 30 Caballero per dag naar 0.
Ik lig weer lekker onder de tafel draadjes te trekken. Piepen doen alleen de treintjes op de tafel nog.

Groet,
Hugo
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21) FILM !!
Citaat van: M.user op zondag 11 april 2010, 19:25:01
Hoi Ron,

Goed te lezen dat het langzaam beter gaat met je rug. Wel stoer dat je zo ineens gestopt bent met het roken. Wel een goede beslissing volhouden!!

Dat je zomaar je treinen durft te laten lopen zonder dat je erbij bent. Lijkt me wel spannend, omdat je er niet bij bent als er iets verkeerd gaat.

Groeten

Ronald

Ronald,

Stoppen was al iets langer een item wat door mijn hoofd spookte. Een van de regels voor na de operatie was 14 dagen niet roken ivm infectie/ontstekingen......dus dit was gelijk het moment om te stoppen.

Ik moet wel zeggen dat ik als een junk heb liggen zweten en nu na 3 weken eindelijk van de lichamelijke verschijnselen af kom.

Voor wat betreft het alleen laten van de treinen........als er wat ontspoort ontstaat er meestal sluiting en dan gooit koploper de boel ook stil.

Citaat van: Clint
wat zijn ''pollen''? stukjes gras lijken het wel 
en hoe maak jij die dan? lijm met gras?

Klopt, hier de link waar je het kan bekijken http://www.nproject.org/nl/modelspoor-scenery/strookjes-gras-en-polletjes-onkruid.html

Citaat van: Hugo
Ik lig weer lekker onder de tafel draadjes te trekken. Piepen doen alleen de treintjes op de tafel nog.

Mooi man.....................volhouden  8) :lol:
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. (baanbouw ron21) FILM !!
Hallo Ron,
fantatische modelbaan heb je, ik ondek dit draadje pas net maar ga hem zeker volgen
de tip van nproject is ook goed. Goeie website met tips.
Gft
Baanbouw ron21 - de achterwand
Afgelopen week heb ik weer eens wat aan de baan gedaan.
De achterwand was het eerste wat moest gebeuren omdat deze wat moeilijk bereikbaar vanaf een aantal plaatsen.

De bedoeling is een rotswand tussen 2 bergen in. ( de linker berg was er al)
Met afvalstukken en de accutol even wat in elkaar geknald



En toen is er iets met de foto's niet goed gegaan  :?
Het frame is in ieder geval met gaas en gips (op de rol) bekleed en daarna met roodband.
Een groot deel is gelijk in de eerste grijze verf laag gezet.



Daana met wat verf de eerste kleur accenten erop



Bomen, gras en ander groen erop.



Nu deze week nog wat verder met penseel en wat andere tinten aan de slag.

Groeten

Ron
Re:Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baanbouw ron21
Hallo Ron,

Ziet er leuk uit die bergwand, mooi idee om wat afvalhout weg te werken  :mrgreen:

Ga zo door  :D

Gr Einte