Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Super slanke K wissels van Weichen Walter

Gestart door wissels vrijdag 01 januari 2010, 13:58:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Super slanke K wissels van Weichen Walter
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Super slanke K wissels van Weichen Walter
Hallo Allen,

op de volgende site de volgende wissels gevonden.
Bochtwissels voor Radius 4 en 5
Y wissel
Slanke Hosentrager met 57 railafstand.
Slanke 3weg wissel


http://www.weichen-walter.de/

met vriendelijke groet,

Walter
Re:Super slanke K wissels van Weichen Walter
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:Super slanke K wissels van Weichen Walter
Hallo allen,

Ik zag in een ander draadje van Mad Menno dat deze site al langer hier bekend was, maar misschien ten overvloedde.

met vriendelijke groet,

Walter
Re:Super slanke K wissels van Weichen Walter
Hoi allemaal,

Heb enkele maanden geleden 3 wissels besteld bij weichen-walter. En kreeg net het bericht dat ze klaar zijn  :) :).

Eerste foto's zien er fantastisch uit. Zodra ze binnen zijn, maak ik er nog meer.


Groeten,

Daan
Re:Super slanke K wissels van Weichen Walter
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re:Super slanke K wissels van Weichen Walter
Hoi Daan,

Prachtig!! Ziet er geweldig uit! :)

Ik zie dat Walter voor jouw wissels ook meteen zijn nieuwe puko systeem heeft gebruikt :)

Ik ben erg benieuwd naar meer foto's van de wissels en hoe je ze hebt ingebouwd.

Zou je eventueel voor mij een foto kunnen maken van hoe het draaipunt van de wisseltong is bevestigd aan de onderliggende biels?
Ik ben echt heel benieuw hoe Walter dat doet en ik kan nergens detailfoto's vinden...

Groetjes,
Menno

Re:Super slanke K wissels van Weichen Walter
Citaat van: madmenno op maandag 14 februari 2011, 10:55:35
Ik zie dat Walter voor jouw wissels ook meteen zijn nieuwe puko systeem heeft gebruikt :)

Ik ben erg benieuwd naar meer foto's van de wissels en hoe je ze hebt ingebouwd.

Zou je eventueel voor mij een foto kunnen maken van hoe het draaipunt van de wisseltong is bevestigd aan de onderliggende biels?
Ik ben echt heel benieuw hoe Walter dat doet en ik kan nergens detailfoto's vinden...
Ik was eerst heel sceptisch over die nieuwe puko's maar op de site van Weichen-Walter staat ook een foto van een ingebedde wissel met de nieuwe puko's en ik vond het erg mooi.

Zodra ik ze thuis heb zal ik foto's maken.

Groeten,

Daan
Re:Super slanke K wissels van Weichen Walter
Wow Daan jouw draadje is ook heel erg mooi!, en dank voor je complimenten op mijn draadje. Mag ik je vragen wat nu de kosten waren van deze walter wissels?
Ik ben namelijk aan het twijfelen of ik twee bochtwissels wil laten maken tussen R4 en R5 de 2251 en de 2241 bochten.

Groeten Jake
Re:Super slanke K wissels van Weichen Walter
Hoi Jake,

Dat mag je best weten, de prijzen staan ook op de website, dus het is geen geheim. Totaal ben ik 240? hiervoor kwijt geweest. Lijkt veel, maar er is best veel werk in gaan zitten, en tijd kost nu eenmaal geld.

Groeten,
Daan
Re:Super slanke K wissels van Weichen Walter
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re:Super slanke K wissels van Weichen Walter
Het probleem van die Peco wissels is dat je daarna alles van Peco wilt hebben, zo mooi.
Het moet gezegd: Er gaat niets boven (bijna)  Zwitsers handwerk .... :( :-(
Geluk ermee.

Ik heb vandaag geprobeerd een M* slanke k-wissel hoek terug te brengen van 14 naar 10 graden. Ik blijk nog wat te moeten oefenen met dremelen. Ik heb nogal wat plekken geraakt die ik niet had moeten raken. Vergeten mijn leesbril op te zetten.  8)

Een kant op (de goede kant gelukkig) wordt hij nu feilloos gepasseerd. Voor de tegenrichting moet ik de dwangrail wat verlengen. Vooral Kleinbahn steekt iets dieper, en botst tegen de reet van het hartstuk op.  Altijd gedacht dat Lima grotere flenzen had.  Als het er wat beter mee gaat zal ik een fotootje maken.
Eerder had ik al eens geoefend met een gebogen wissel (radius II + V), maar zoals deze Weichen Walters zijn de bestaande meegebogen K-wissels  niet te vervormen.

Re: Super slanke K wissels van Weichen Walter
Hi Jan,

Heb je toevallig ook foto's van het terugbrengen van de wisselhoek van 14 naar 10 graden? Met name geinteresseerd in de werkwijze (en uiteraard het resultaat) maar ook tips etc.

Zou dit ook werken bij engelse wissels?

Groeten,
Marc