Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!
Gestart door AnalogDriver donderdag 31 december 2009, 15:21:07
Geplaatst Op: donderdag 31 december 2009, 15:21:07
Laatste wijziging: maandag 14 juni 2010, 07:29:10 door AnalogDriver
Franeker
Geplaatst Op: donderdag 31 december 2009, 16:04:28
Geplaatst Op: donderdag 31 december 2009, 16:11:10
De 120 501-2 te Bremen Hbf.
Geplaatst Op: donderdag 31 december 2009, 16:15:35
Geplaatst Op: donderdag 31 december 2009, 17:34:29
Citaat van: kijfhoek rbf op donderdag 31 december 2009, 16:15:35Hallo,Die ´middenrail´ is een stalenkabel waar de bijdrukwagens mee worden aangedreven. Net zoals op de Kijfhoek.Groeten,Leon
Potrebbe ripetere per favore ?
Geplaatst Op: donderdag 31 december 2009, 17:40:27
Geplaatst Op: donderdag 31 december 2009, 18:00:21
Citaat van: AnalogDriver op donderdag 31 december 2009, 17:34:29Citaat van: kijfhoek rbf op donderdag 31 december 2009, 16:15:35Hallo,Die ´middenrail´ is een stalenkabel waar de bijdrukwagens mee worden aangedreven. Net zoals op de Kijfhoek.Groeten,LeonIs een 'bijdrukwagen' gewoon de laatste wagen die aansluit?Of dat platte ding tusen de rails? Ik vraag mij nog af hoe dat platte ding dan de wagon oppakt om hem af te remmen dan wel te slepen tot ie aangedrukt staat..
Geplaatst Op: donderdag 31 december 2009, 18:07:13
Geplaatst Op: donderdag 31 december 2009, 18:12:19
Geplaatst Op: donderdag 31 december 2009, 22:52:58
Nederlands begin jaren 90
Geplaatst Op: vrijdag 01 januari 2010, 01:47:39
Treinen rijden op rails, niet op tijd!
Geplaatst Op: vrijdag 01 januari 2010, 02:01:21
Geplaatst Op: vrijdag 01 januari 2010, 13:34:59
Geplaatst Op: vrijdag 01 januari 2010, 16:08:14
Geplaatst Op: vrijdag 01 januari 2010, 17:34:04
Geplaatst Op: zaterdag 02 januari 2010, 11:05:45
Carpe diem
Geplaatst Op: zaterdag 02 januari 2010, 11:31:22
Geplaatst Op: zaterdag 02 januari 2010, 11:52:25
Citaat van: d.vanaalst op zaterdag 02 januari 2010, 11:05:45Even een vraag:rond minuut 2.32 is er een soort ding tussen de rails te zien, wat terug glijdt naar het begin van het spoor.Wat is dat? een soort rem?Groeten Dennis
Citaat van: kijfhoek rbf op donderdag 31 december 2009, 18:00:21Hallo,De bijdrukwagen is dat platte wagentje tussen de rails. Deze pakt de wagen op d.m.v. een hydraulisch armpje dat tegen de wiel/as aandrukt. en duwt zo de wagen tegen de rest van de trein aan. Al het goed is ligt er aan het eind/begin van de trein en remschoen op beide railstaven.Groeten,Leon.PS. Als je het een keer in het echt wil zien moet je naar de Kijfhoek gaan.
Geplaatst Op: zaterdag 02 januari 2010, 11:54:18
Geplaatst Op: zaterdag 02 januari 2010, 16:25:34
Geplaatst Op: zaterdag 02 januari 2010, 17:07:31
Citaat van: AnalogDriver op zaterdag 02 januari 2010, 11:52:25Dennis,Citaat van: d.vanaalst op zaterdag 02 januari 2010, 11:05:45Even een vraag:rond minuut 2.32 is er een soort ding tussen de rails te zien, wat terug glijdt naar het begin van het spoor.Wat is dat? een soort rem?Groeten DennisCitaat van: kijfhoek rbf op donderdag 31 december 2009, 18:00:21Hallo,De bijdrukwagen is dat platte wagentje tussen de rails. Deze pakt de wagen op d.m.v. een hydraulisch armpje dat tegen de wiel/as aandrukt. en duwt zo de wagen tegen de rest van de trein aan. Al het goed is ligt er aan het eind/begin van de trein en remschoen op beide railstaven.Groeten,Leon.PS. Als je het een keer in het echt wil zien moet je naar de Kijfhoek gaan.Dat dus.
Geplaatst Op: donderdag 07 januari 2010, 18:02:50
Sr Trdl
Geplaatst Op: donderdag 07 januari 2010, 19:30:36
- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -
Geplaatst Op: donderdag 07 januari 2010, 19:55:55
Geplaatst Op: vrijdag 08 januari 2010, 19:02:59
Geplaatst Op: maandag 14 juni 2010, 07:28:41
Geplaatst Op: maandag 14 juni 2010, 08:20:38
Geplaatst Op: maandag 14 juni 2010, 18:01:07
Geplaatst Op: maandag 14 juni 2010, 19:02:11
Geplaatst Op: maandag 14 juni 2010, 19:44:39
Citaat van: AnalogDriver op maandag 14 juni 2010, 18:01:07Ja makkenlijk he, met die ijzeren staaf, hup, en los.Wat ik mij nog wel afvraag en misschien een van de Groot spoor kenners kan beantwoorden:hoe gaat het losdraaien van de koppelingen dan? De spanning moet er toch van af neem ik aan