Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Lidl: Märklin 29523 starterset, loc BR 481 SBB CARGO 2 pantografen

Gestart door Wimpie44 maandag 04 december 2006, 14:29:26

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Lidl: Märklin 29523 starterset, loc BR 481 SBB CARGO 2 pantografen
De MARKLIN 29523 starterset met daarin de BR481 SBB CARGO met 2 pantografen ligt in de schappen.  Daarbij: trafo 32VA, loc voorzien van decoder. Er wordt een C-rail bundel meegeleverd en 4 wagons.

Het leek me een aardige instap als je 2 sets zou aanschaffen, gezien de prijs. Ik denk alleen dat er voor 2 treinen op dezelfde baan een MS moet worden aangeschaft of je zou de baan in electrisch gescheiden baanvakken moeten verdelen.  

De andere sets van Marklin bevatten de BR 482 van SBB met 4 pantografen.



Re: Lidl: Märklin starterset loc SBB BR 481 CARGO - 2 pantograaf
Staat niet in de Lidl on-line folder ! Wat kost hij dan ?
Re: Lidl: Märklin starterset loc SBB BR 481 CARGO - 2 pantograaf
Is van vorige week. E 179.
Re: Lidl: Märklin starterset loc SBB BR 481 CARGO - 2 pantograaf
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Lidl: Märklin starterset loc SBB BR 481 CARGO - 2 pantograaf
Hoi Wim,

Daar is al een draadje over, het is helemaal niet zo'n geweldige aanbieding als je normaal zou verwachten van de LIDL.

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=1935.0
Re: Lidl: Märklin starterset loc SBB BR 481 CARGO - 2 pantograaf
De Lidl set is iets anders als wat in de andere draad genoemd wordt.
De BR481 zit niet in MA, dat is de BR482.
In de Lidl MA startset zit een BR 481 dat is een eenvoudigere loc dan de BR 482.
(de BR 482 heeft panto 4X, de BR 481 heeft 2x panto).
In Trix en Fleischmann programma kom je de BR 481 wel tegen.
Het lijkt op een package speciaal voor Lidl.

Los van de prijsdiscussie, interessant om te weten of de set combinatiemogelijkheden geeft als je 2 sets aanschaft.
Er zit geen MS bij. Dus dat komt erbij of je moet analoog gaan rijden ....
Re: Lidl: Märklin starterset loc SBB BR 481 CARGO - 2 pantograaf
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Lidl: Märklin starterset loc SBB BR 481 CARGO - 2 pantograaf
Hoi Wim,

Een booster voor 2 locs is niet nodig. Je kunt rustig 2 locs laten rijden met een Mobile Station. Dat er verschil zat in de locs wist in niet (mijn excuses).

Of je de locs zelf uit elkaar zou moeten halen weet ik niet, dat ligt aan de decoders. (Met of zonder dipswitches). Is er iemand anders die dit (al) weet?
Re: Lidl: Märklin starterset loc SBB BR 481 CARGO - 2 pantograaf
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Lidl: Märklin starterset loc SBB BR 481 CARGO - 2 pantograaf
Omdat ik begrepen heb dat in de set een paar wissels zit , is het sowieso mogelijk om twee ovalen te maken met twee overloop-wissel-paren.
Dus met twee treinen rijden dat moet lukken.

Je hebt twee trafo's, duur daar zit het probleem mijns inziens ook niet.
LET OP, je moet dan wel isolaties inbouwen op de tussen overloopwissels.

Wat betreft het programmeren van dezelfde locs, is het zo dat je beide loc's individueel zult kunnen programmeren op een ander adres.
Als de loc een nieuwer type (goedkope) marklin-loc is, hoef je daarvoor de kap niet open te maken, maar kan dit met de MS, CS of 6021.
Dit staat in de handleiding bij de loc.

De locs zal waarschijnlijk niet in de Databank van de MS of CS staan en ook geen mfsx hebben.

Om te beginnen is de Lidl-set m.i. een volwaardige set. De prijs van de set is gerekend naar de inhoud goed. Dat hij met EUR 179 toch nog stevig aan de prijs is, is voor ieder zelf te beoordelen.

John

Re: Lidl: Märklin starterset loc SBB BR 481 CARGO - 2 pantograaf
Citaat van: Wimpie44 op maandag 04 december 2006, 15:10:47
In de Lidl MA startset zit een BR 481 dat is een eenvoudigere loc dan de BR 482.
(de BR 482 heeft panto 4X, de BR 481 heeft 2x panto).

Even vermeld dat er tijdelijk SBB Cargo 482 zijn geweest zonder CH pakket. 4 stuks te weten nrs 011 t/m 014.  Ze hebben zeker meer dan een jaar alleen in Duitsland dienst gedaan (met 2 pantografen ipv 4). Later hebben ze alsnog het CH pakket gekregen. De reden was dat er onvoldoende onderdelen voorradig waren voor het CH pakket.
Wat ik dus wil zeggen is dat als het Lidl model Re 482 opschriften heeft is dat niet fout, mits het loknummer juist is. Ter onderbouwing kijk even hier en hier

Mvg, Johan.
Re: Lidl: Märklin starterset loc SBB BR 481 CARGO - 2 pantograaf
Bedankt voor deze info.

In de CARGO modellen ben ik tegengekomen:
BR 481 met 2 pantografen
BR 482 met 4 pantografen

Re: Lidl: Märklin starterset loc SBB BR 481 CARGO - 2 pantograaf
Citaat van: Wimpie44 op dinsdag 05 december 2006, 10:48:23
Bedankt voor deze info.

In de CARGO modellen ben ik tegengekomen:
BR 481 met 2 pantografen
BR 482 met 4 pantografen

Weet je dan ook welk bedrijfsnummer de Lidl lok heeft?
Daar ben ik erg nieuwsgierig naar.

De door Märklin uitgebrachte SBB Cargo Re 482 heeft het nummer Re 482 011 en die stoppen ze ook in alle startsets die met Re 482 lok uitgebracht worden/zijn.
Van de BLS Re 485 is ook maar één nummer uitgebracht nl de Re 485 005.

Mijn hoop is dat Märklin eens wat nummervarianten brengt, ik heb het al wel eens aangekaart bij Märlin Nederland echter tot op heden blijven ze in een zeer diepe slaap (zeg maar coma).

Ik wil er onder wedden dat door enkele nummervarianten uit te brengen de verkoop van de hobby-loks nog meer omhoog gaat
Moet je eens kijken wat er gebeurt als er in startsets nummervarianten zou komen..................

Mijn menig is dat Märklin de hobby-ist nog steeds niet begrijpt  :(

Mvg, Johan.
Re: Lidl: Märklin starterset loc SBB BR 481 CARGO - 2 pantograaf
Ik zal bij Lidl kijken of de starterpakketten er nog liggen. Ik heb van de advertentie een jpg bestand gemaakt. Misschien is daar iets op te herkennen. Het MA model dat in de Lidl aanbieding zit BR 481 kom je niet in de andere starterpakketten of los tegen, dat is BR 482 met hetzelfde loc nummer.

Het kan zijn dat de schappen bij Lidl wat treinen betreft leeg zijn. Als ik het nummer van het starterpakket en het nummer van de loc kan opnemen, laat ik het weten.

Re: Lidl: Märklin starterset loc SBB BR 481 CARGO - 2 pantograaf
Hoi Johan,

het nummer van de loc is: re481 003-2. Hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes sander.
Re: Lidl: Märklin starterset loc SBB BR 481 CARGO - 2 pantograaf
@ Sander

Weet je toevallig ook het MARKLIN nummer van het startpakket wat op de doos van Lidl staat ?

Aangeschaft of gekeken ? Indien aangeschaft, hoe rijdt BR 481 ?

Re: Lidl: Märklin starterset loc SBB BR 481 CARGO - 2 pantograaf
Hoi wimpie,

het nummer van de startset is: 29523. Ik heb de set zelf. ik vind de loc best aardig rijden. Hij trekt op dit moment bij mij 13 kolenwagens. Zelf met mij heling en afdaling gaat het goed. Hij is ook best stil en aardig krachtig. Gewoon goed dus.

groetjes sander.