Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Alpenbaan Gerard

Gestart door Mog dinsdag 29 december 2009, 22:09:30

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2010

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Waanzinnig mooi !! Prachtige details. Kan niet anders zeggen. Zul je wel een hoop geduld voor moeten hebben.
Re:Alpenbaan Gerard
Lokkie
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Hoi Gerard,

Heel erg mooi. :shock: 8)

Gr.
René
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Alpenbaan Gerard
   


Wow!!! Prachtige foto's. Bedankt voor het plaatsen.

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Alpenbaan Gerard
Dennis1984
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Dat ziet er mooi uit Gerard!

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Gerard,

Mooie update, en mooie foto's van dat dorpje :D

Gr Einte
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2009

allegra

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Gerard,

Mooie foto,s van dat dorpje zo.
Iets voor een kerstkaart volgend Jaar?

In een woord Megagaaf,

Grt Johan
Re:Alpenbaan Gerard
Varekamp
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Gerard,

Zoals vele al schreven.......schitterend top modelbouw!!  8) 8)

Groeten Ronald  :D
Re:Alpenbaan Gerard
caponordtraveller
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Hoi Grerard,

ami wat straalt je eerste foto een zekere warmte uit !  :)

Natuurlijke lampjes doen het nog altijd best van kleur .  :D

Wat tegenvalt, zal alleen jij zien, wij in lek geval van achter ons scherm niet !  :shock:

top dat je wat foto's weer plaatste !

In elk geval een A+ 8)

tot dan

Steven

Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2010

Rustaagh 😎

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Gerard,

Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar.

Mag ik je een groot compliment maken voor deze prachtige baan.
Ik ben echt onder de indruk van de sfeer en stijl die je hebt weten te creëren.

Zelf ben ik nog aan het worstelen met de opbouw van mijn schaduwstation. Voordat bij mij de eerste berg staat ben ik nog wel een paar nieuwjaarswensen verder  :lol:
Aangezien mijn zus in Zwitserland woont en ik daar regelmatig kom, heb ook ik een extra zwak gekregen voor de zwitserse treinen en alles wat daarbij hoort.

Even een winterse sfeerimpressie vanaf de Rigi:


Succes met alles. Ik blijf het met veel plezier volgen.

Groet, Joachim
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2007

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Gerard,

Een geweldige baan die je hebt. Ik volg je draadje al vanaf het begin. Zwitserland is ook mijn thema.

Ik heb aan vraagje over het aanbrengen van je bovenleiding.

Mogelijk heb ik over een antwoord heen gelezen. Je rijdt ook met HAG lokomotieven heb ik begrepen. Is bij de aanleg van je bovenleiding rekening gehouden met de smallere slepers van de HAG pantografen? Voornamelijk de 460 SBB en 465 BLS modellen. Met andere woorden is de "zigzag" aangepast daaraan?


Re:Alpenbaan Gerard
smalspoor
gast

Re:Alpenbaan Gerard
help mijn zakdoeken zijn op :D :D
wat een treinen en wat een baan.

schitterend.

mvg Andre
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hallo mensen,

Allen weer bedankt voor de leuke reakties.

Citaat van: Jajekra op dinsdag 04 januari 2011, 17:59:24
Ik heb aan vraagje over het aanbrengen van je bovenleiding.

Mogelijk heb ik over een antwoord heen gelezen. Je rijdt ook met HAG lokomotieven heb ik begrepen. Is bij de aanleg van je bovenleiding rekening gehouden met de smallere slepers van de HAG pantografen? Voornamelijk de 460 SBB en 465 BLS modellen. Met andere woorden is de "zigzag" aangepast daaraan?

Jaap, sinds een paar dagen is de gehele baan (niet in de tunnels en schaduwstations) voorzien van bovenleiding, dus afgelopen week was het moment daar om met de pantografen omhoog, tegen de draad aan te gaan rijden. Best spannend, omdat veel stukken (overgang van geen bovenleiding naar bovenleiding in de zichtbare gedeelten) reeds jaren geleden zijn aangelegd, getest en vervolgens dicht zijn gebouwd met tunnels en bergen. Overigens kan ik er wel bij, maar bij enkele tunnels gaat dat wat moeilijker. Inderdaad rij ik ook met de smallere pantografen van de Roco locs tegen de draden aan. De smallere pantografen van HAG heb ik trouwens niet, deze lijken meer op die van Marklin. Alle treinen, of beter gezegd alle pantografen, hebben uren achter elkaar gereden zonder problemen. Dit is echt leuk om te zien hoe de pantografen licht verend op en neer tegen de draad aan bewegen. Gelukkig heb ik in het verleden dus alles goed aangelegd en getest. Dus om een antwoord op jou vraag te geven, de zigzag is inderdaad op basis van de smallere pantografen aangelegd en deze rijden (van Roco dus) tot op heden probleemloos  :-)
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2007

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Gerard,


Dank voor je reactie.
Het lijkt me ook een fantastische ervaring om te ervaren dat alles verloopt zoals gepland. Ik heb bewondering voor je modelbouw kunsten. Begrijp ik uit je antwoord dat je niet met HAG rijdt, (overigens een gemis dan :)) of heb je de HAG pantografen omgewisseld voor Roco's. Roco pantografen heb ik niet, dus weet ook de breedte maat niet.  De pantografen van HAG b.v op de Re 420 SBB /Re 465 BLS zijn beduidend smaller dan op de Märklin Re 420 SBB /Re 465 BLS.
Ik zie dat je van Märklin de Re 485 BLS met 4 pantografen hebt de 2 middelste daarvan hebben dezelfde smalle sleepstukken als de HAG pantografen. Blijven die ook goed de draad goed volgen?
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Dit vraagt om een filmpje? :lol:

Ben je nu niet bang dat je over een jaar aardig wat panto's moet vervangen vanwege slijtage?
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hoi Jaap,

Zeker wel rij ik met HAG locs  :), niet zoveel, het zijn er 8. Maar deze pantografen zijn toch allemaal wat breder dan die smalle van Roco, gewoon zo nieuw gekocht trouwens. Die van Roco zijn de meer "vitrine-pantografen", maar dat gaat prima. Moet er wel bij vermelden dat er minimaal R4 bochten in de baan liggen, en de meeste bovenleiding zit boven de R5 of meer (flex-rails).

@Wijbe, Dat filmpje komt er tzt.aan natuurlijk. Die slijtage zal er zeker zijn, maar heb hier totaal geen ervaring mee hoe hard dit gaat. Geen punt, want moet ik er een vervangen dan doe ik dat, en volgens mij hoef je alleen het sleepgedeelte te vervangen. Een van mijn grote wensen op mijn baan was, dat er natuurgetrouw met de pantografen tegen de draad aan gereden moest gaan worden. De draden zullen ook vast wat gaan slijten, maar daar maak ik me momenteel niet druk om. Oja, jou verzoek hoe mijn schaduwstationbesturing loopt zal ik ook eens plaatsen, hoewel dit erg gericht met Railware te maken heeft. Is dit een bezwaar? want het betreft nogal specifieke software-stuf.....
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Jaap,

Vergeet even jouw Re 485 vraag te beantwoorden, maar dit gaat ook allemaal goed!
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hey Mog,

Ik denk ook niet dat je draden naar een jaartje versleten zijn. Misschien moet je over 10 jaar, of nog later eens rijdraden vervangen :lol:

Ik heb geen bezwaar als het om software gaat. Dit is altijd zeer intersant. Nu heb ik nog een begin baantje van 2,60 bij 2 die ik bijna geheel via koploper stuur. Maar ooit komt er toch een grotere baan, met schaduwstations. Daarom vind ik het geweldig als iemand uitlegt hoe het bij hem alllemaal werkt. Dus ik zeg plaatsen dat verslag :lol:
Re:Alpenbaan Gerard
Blausee-Mitholz
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Citaat van: Jajekra op zaterdag 22 januari 2011, 22:05:47
Ik zie dat je van Märklin de Re 485 BLS met 4 pantografen hebt de 2 middelste daarvan hebben dezelfde smalle sleepstukken als de HAG pantografen.

De twee buitenste zijn de CH pantografen met smal sleepstuk. De twee binnenste zijn de DB pantoggrafen met sleepstuk op normale afmeting volgens Europeese norm.
Dit alles volgens het grote voorbeeld.

Mvg, Johan
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2011

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Gerard,

Ik heb net je hele draadje gelezen. Zoals je ziet zit ik nog niet lang op het forum dus (helaas) heb ik je baan niet eerder gezien.
En eigenlijk kan ik het heel simpel in 1 woord samenvatten:

WAANZINNIG

Groet Niels
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2011

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Oh men, imponerende schoonheid hier. Fantastisch, morgen ga ik het nog een keer rustig lezen. :-)
Re:Alpenbaan Gerard
gjvdz
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Oke, ik twijfelde of ik het helemaal ging lezen maar ik ben overtuigd  :) van de eerste tot de laatste letter,
en ik hoop dat er nog veel foto's komen  :)
Re:Alpenbaan Gerard
EgMaf
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Citaat van: Mog op woensdag 30 december 2009, 21:23:03
Ik ben qua software een paar keer veranderd. Begonnen met WinDigital (ca 6 mnd), daarna Koploper (ca. 1 1/2 jr.), toen WinDigipet (ca. 2 jr.) en nu sinds medio 2008 met Railware. Deze laatste bevalt mij het beste en hier blijf ik dan ook bij.

Geweldige baan!
Maar kun je ook wat meer vertellen over je ervaringen met die 4 pakketten: Sterke/zwakke punten, wat beviel je wel/niet, waarom heb je die keuzes gemaakt, en ben je er (3x) weer vanaf gestapt?

Hier lezen veel mensen mee met dezelfde vraag, dus misschien zou je voor dit onderwerp zelfs een eigen topic kunnen openen! :-)
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2010

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Goedemiddag Gerard,

Ik kijk nog regelmatig naar je bouwkunsten en vind het geweldig, ik bouw zelf ook een zwitserse baan en heb op jouw aanraden schneider signalen aangeschaft en deze zijn super. Nu zoek ik eigenlijk nog iets van zwitserse verkeers borden ed. weet jij wellicht een adres waar deze te koop zijn?

groetjes Martin.
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re:Alpenbaan Gerard
hoi gerard,

dit ziet er geweldig uit. :thumbup:

mooie detais.

echt een inspiratie voor mij.

gr john
Re:Alpenbaan Gerard
gerrit
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Ik heb je topic net even doorgenomen en mijn complimenten, echt geweldig mooi ;)
Re:Alpenbaan Gerard
BartMan
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Als beginner kan ik enkel maar nederig toekijken bij zo'n titanenwerk en zo'n prachtige resultaten...

Alvast bedankt om ons mee te laten genieten en de schat aan informatie en tips die ik hieruit "opslorp"...

Hartelijke groet,

BartMan
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2023

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Gerard

Je zult het ondertussen wel gewend zijn maar ook wij zijn onder de indruk van je baan.Denk 1 van de mooiste hier op het forum en zo hadden wij onze baan graag gehad  :oops: .We wensen je veel succes met de verdere bouw en laat de wintermaanden en de updates maar komen  B) B) B) B) B)

Harald & Alex
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2011

GTW 2/6 Thurbo (CH)

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Gerard, net bijna 2,5 uur nodig gehad om je topic eens door te nemen incl alle filmpjes en uitgebreide teksten met foto´s hoe je alles gemaakt hebt. 8o

Prachtig  gewoon :thumbup:

Wanneer de zomerpauze weer voorbij is kun je ons dan eens verbazen met een reportage over je Station perrons/overkapping?
Als ik de foto´s bekijk lijkt het erop dat het ook zelfbouw is. Het dak lijkt wel een gefreesd plaatje MDF?
Ook de vele verlichtings items op je baan zijn verbazend mooi. Heb je die ook op je pc aangesloten? Soort van dag/nacht cyclus?
Re:Alpenbaan Gerard
paardbart
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Als ik zeg dat ik jaloers ben mag dat :D
Super mooi
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Gerard,

Nogmaals een superbaan heb jij, ik heb jouw draadje al vele malen doorgekeken en vooral de foto's zijn erg mooi.
Nu mijn vraag: de zwitserse auto treinen die jij hebt van welk merk zijn die? Ik zoek me het lazarus naar die wagons maar kan ze nergens vinden.
Als je wilt geef mij het merk van deze wagons, ik weet het, er zijn 2 verschillende, graag alle 2.

En veel succes met je baan.

Groetjes Herman.
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2009

allegra

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Herman,

De autopendetreinwagens zijn er van HAG (4 assers) en 2 assers zijn er van Liliput,
bij deze .

Grt Johan,

En gerard ik wacht met spanning op een update.
Re:Alpenbaan Gerard
gjvdz
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Heel mooie baan, ik wil meer! :)
Re:Alpenbaan Gerard
lukas
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Zo, ik heb nu echt elke letter van je topic gelezen, van het begin tot het eind.
Echt een geweldige baan!
Graag zie ik nog zo'n verslag zoals de bouw van het FCS. :D
Dat was echt geweldig om te lezen!
Het onderwerp maakt mij niks uit, want echt alles is wel mooi!
Hoeveel krokodillen heb je nou rondrijden?

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Beste forummers,

Na een lange oorverdovende stilte, veroorzaakt door allerlei drukke omstandigheden de afgelopen maanden, kom ik weer eens "op de lijn" met foto's van mijn baan. Zeker in de zomerperiode vrijwel niets gedaan aan de baan, alleen zo nu en dan eens rijden. Echter de laatste weken weer meer tijd om aan de baan te werken, met name details. Zo is er een achtergrond geschilderd. Dit was ik in eerste instantie niet van plan, vandaar dat ik het in de verkeerde volgorde heb gedaan. Inderdaad van de ene kant niet zo handig om pas later de achtergrond aan te brengen, maar van de andere kant een stuk makkelijker om te bepalen hoe deze eruit moet gaan zien als de "voorgrond" al vrijwel klaar is. Ik ben hier veel mee aan het experimenteren geweest. De kant en klare blauwe lucht van Vollmer was véél te blauw en dus onnatuurlijk. Posters gemaakt mbv.de PC, was het ook niet helemaal. Toen maar gewoon geschilderd, en dat beviel me het beste. Een achtergrond mag ook niet téveel details bevatten omdat de aandacht dan daar naar toe gaat. En hoe verder hoe waziger. Verder meerdere details aangebracht. Ik denk dat de foto's voor zich spreken.
Ook de laatste tijd beziggeweest met het besturingsprogramma Railware. Er is inmiddels een nieuwe versie beschikbaar gekomen. Het werkte al super, maar nu nog mooier, met name door funktie uitbreidingen en verbeteringen. Niet echt een grote verandering omdat ik alle bêta versies voor deze versie 7 mocht ontvangen en testen de afgelopen 3 jaar.
Ik zou zeggen onderstaande 30 foto's spreken meer dan woorden.



























































Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2011

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Wauw Gerard, wat een beelden!  :thumbup:

Ongelooflijk mooi. Eén van de weinige banen hier die af lijkt   :)
Wat heb jij daar voor een mooie autotrein? Die is apart.

groet, Michiel
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2010

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hoi Gerard,

We hebben inderdaad lang moeten wachten op een update maar hij is dan ook wel geweldig.

groeten Martin.
Re:Alpenbaan Gerard
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Dit is nu echt mooi  :thumbup: :thumbup:
Re:Alpenbaan Gerard
br_86_132
gast

Re:Alpenbaan Gerard
In 1 woord GEWELDIG

ga zo door.

mvg

Leon
Re:Alpenbaan Gerard
ron van den broek
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Prachtig om te zien Gerard, al zo ver heen met zo'n knoert van een baan.
Mooi afgewerkt en dito details en kleur gebruik en nog eens top zoals de foto's zijn gemaakt.
Het enige puntje wat ik er minder uit zie springen is de plastic look van de stammen van de bomen bij die gezellige parkeerplaats maar dat valt net iets op omdat de foto zo close is. Verder  :thumbup:

Mvg Ron :)
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2007

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hoi Gerard,

het zijn weer prachtige plaatjes, wat een baan B)

Groetjes, John

Re:Alpenbaan Gerard
Hoii Gerard,

Schitterende foto's van een dito baan. Erg mooi die doorkiekjes door je stations heen enzo. Ik zou het wel gaaf vinden om eens een filmrondrit op je baan te zien.

Gr. Daan
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2011

GTW 2/6 Thurbo (CH)

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hey gerard, Topbaan en hele mooie foto´s.

Kun je eens wat meer vertellen over hoe je de perron overkapping hebt gemaakt?

Het viel me op dat de auto´s op de baan geen kentekens hebben?
Re:Alpenbaan Gerard
KWIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!!!!!!!!

Prachtige foto's van een schitterende baan. Hulde :thumbup: :thumbup:

Gr. Peter
Re:Alpenbaan Gerard
Lukas
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Prachtig! :thumbup:
Wil je mijn eerdere reactie nog beantwoorden?

Citaat van: Lukas op zondag 13 november 2011, 22:14:11
Zo, ik heb nu echt elke letter van je topic gelezen, van het begin tot het eind.
Echt een geweldige baan!
Graag zie ik nog zo'n verslag zoals de bouw van het FCS. :D
Dat was echt geweldig om te lezen!
Het onderwerp maakt mij niks uit, want echt alles is wel mooi!
Hoeveel krokodillen heb je nou rondrijden?

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:Alpenbaan Gerard
Alpen Bassie
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Hoi Gerard.

Wat een mooie foto,'s heb je weer geplaatst.
Het moet toch bijzonder zijn zo tussen de bergen de treinen te bedienen :D

Groetjes bas
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Allemaal weer erg bedankt voor de leuke reakties!! Er volgen zeker meerdere sfeerfoto's in de nabije toekomst.

Hallo Ron,

Citaat van: ron van den broek op vrijdag 25 november 2011, 22:44:19

Het enige puntje wat ik er minder uit zie springen is de plastic look van de stammen van de bomen bij die gezellige parkeerplaats maar dat valt net iets op omdat de foto zo close is. Verder  :thumbup:

Mvg Ron :)

Helemaal mee eens. Dat zijn zo van die dingen die mij eigenlijk niet waren opgevallen, maar aangepakt zullen gaan worden. Op de foto komt dit wel duidelijk naar voren moet ik zeggen. Zo zie je maar, je bent nooit echt klaar met de baan.
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Thurbo,

Citaat van: Thurbo op zaterdag 26 november 2011, 20:02:31

Kun je eens wat meer vertellen over hoe je de perron overkapping hebt gemaakt?

Het viel me op dat de auto´s op de baan geen kentekens hebben?

De perron overkapping heb ik geheel van balsahout gemaakt, en gekleurd met pastelkrijt. Tussen de 2 dakdelen loopt de bedrading van de TL balkjes. De stroomtoevoerdraden van de verlichting loopt door de steunpalen van de perron overkapping.

Dan die nummerplaten, ook weer zulke details die je pas later gaat aanbrengen om het geheel af te maken. En zo zal er daarna weer wel iets opvallen wat verbetert moet gaan worden om het geheel echt af te krijgen.
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hoi Lukas,

Citaat van: Lukas op zondag 27 november 2011, 16:37:09
Prachtig! :thumbup:
Wil je mijn eerdere reactie nog beantwoorden?

Citaat van: Lukas op zondag 13 november 2011, 22:14:11
Zo, ik heb nu echt elke letter van je topic gelezen, van het begin tot het eind.
Echt een geweldige baan!
Graag zie ik nog zo'n verslag zoals de bouw van het FCS. :D
Dat was echt geweldig om te lezen!
Het onderwerp maakt mij niks uit, want echt alles is wel mooi!
Hoeveel krokodillen heb je nou rondrijden?

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes

Er rijden 7 krokodillen op mijn baan, 6 van Märklin en 1 van Roco. 4 in 2 maal dubbeltraktie, de andere alleen. Sorry, had je eerder gestelde vraag over het hoofd gezien.
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2011

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Net met veel plezier je draadje doorgelezen! Wat een prachtige baan! En prachtig materieel! Die BLS autoverlad is mijn favouriet! Maar alle andere treinen zijn ook prachtig, net als de scenery, en zo kan ik nogwel doorgaan!

Heel erg mooi!!!

Groet Sebas
Re:Alpenbaan Gerard
Lukas
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Citaat van: Mog op donderdag 01 december 2011, 22:39:31
Hoi Lukas,

Citaat van: Lukas op zondag 27 november 2011, 16:37:09
Prachtig! :thumbup:
Wil je mijn eerdere reactie nog beantwoorden?

Citaat van: Lukas op zondag 13 november 2011, 22:14:11
Zo, ik heb nu echt elke letter van je topic gelezen, van het begin tot het eind.
Echt een geweldige baan!
Graag zie ik nog zo'n verslag zoals de bouw van het FCS. :D
Dat was echt geweldig om te lezen!
Het onderwerp maakt mij niks uit, want echt alles is wel mooi!
Hoeveel krokodillen heb je nou rondrijden?

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes

Er rijden 7 krokodillen op mijn baan, 6 van Märklin en 1 van Roco. 4 in 2 maal dubbeltraktie, de andere alleen. Sorry, had je eerder gestelde vraag over het hoofd gezien.

8o 8o 8o
Maakt niet uit dat je wat later bent.
Wil je wel nog een keer zo'n verslag maken?
Die waren echt geweldig!

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes