Hoi Jaap,
Zeker wel rij ik met HAG locs

, niet zoveel, het zijn er 8. Maar deze pantografen zijn toch allemaal wat breder dan die smalle van Roco, gewoon zo nieuw gekocht trouwens. Die van Roco zijn de meer "vitrine-pantografen", maar dat gaat prima. Moet er wel bij vermelden dat er minimaal R4 bochten in de baan liggen, en de meeste bovenleiding zit boven de R5 of meer (flex-rails).
@Wijbe, Dat filmpje komt er tzt.aan natuurlijk. Die slijtage zal er zeker zijn, maar heb hier totaal geen ervaring mee hoe hard dit gaat. Geen punt, want moet ik er een vervangen dan doe ik dat, en volgens mij hoef je alleen het sleepgedeelte te vervangen. Een van mijn grote wensen op mijn baan was, dat er natuurgetrouw met de pantografen tegen de draad aan gereden moest gaan worden. De draden zullen ook vast wat gaan slijten, maar daar maak ik me momenteel niet druk om. Oja, jou verzoek hoe mijn schaduwstationbesturing loopt zal ik ook eens plaatsen, hoewel dit erg gericht met Railware te maken heeft. Is dit een bezwaar? want het betreft nogal specifieke software-stuf.....