Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Alpenbaan Gerard

Gestart door Mog dinsdag 29 december 2009, 22:09:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Herman,

Allereerst bedankt voor je compliment wb.mijn baan.

Citaat van: de iris op donderdag 28 januari 2010, 23:04:08

Maar nu mijn vraag; op een van je filmpjes komt de "rollende landstrasse"voorbij, daar heb je een personenwagon als eerste na de lok, wat voor merk en evt. cat.nr. heeft deze wagon, hij is van BLS.




Er rijden er 3 op mijn baan. en heb zojuist even gekeken naar merk etc. De eerste op de foto is de modernere wagon en is van Liliput,
alleen van de 2 andere weet ik helaas het merk niet. Als ik het model van de onderkant goed bekijk dan staat er alleen een kleine
afbeelding in de vorm van een rondje en daarin staat een kroontje afgebeeld. Vreemd genoeg geen merk of nummer. Het zegt mij niet zoveel, alleen het is geen topkwaliteit.
Het lijkt heel erg veel op een Rivarossi/Lima fabrikaat, hoewel de draaistellen van de wielen van deze merken weer geheel anders zijn.
Ik heb ze beide gekocht in een winkel in Interlaken.

Overigens zijn ze allemaal van de SBB en niet van de BLS. Ik heb nog even "gegoogled" naar allerlei modeltreinfabrikanten, zoals Lima,
Rivarossi, Jouef (in zoverre ze nog bestaan), Piko, Brawa, Liliput, maar niets gevonden over deze modellen.

Als ik vandaag of morgen tijd heb zal ik er eens een openmaken, misschien dat er aan de binnenkant wat meer info staat.
Misschien zie jij op de onderstaande foto's wel iets bekends van een of ander merk.

De moderne versie van Liliput


De 2 "onbekende merken"  :)



Re:Alpenbaan Gerard
sbbmarklin
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Gerard,

Ik denk Lima of Sachsenmodell. De Liliput heb ik ook. Er is ook een andere variant van Liliput verschenen.  Het zelfde rijtuig maar dan in het groen grijs.

Hoeveel wagens heb jij achter je rola hangen? Ik wil zelf met 2 loks + begleitwagen + 10 of 12 wagens gaan rijden.

Gr Arnout.
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Arnout,

Van de Lima wagens die ik heb zie je wel een (Lima)logo aan de onderkant. De naam Sachsenmodell zou best eens kunnen, meen me nu te herinneren dat deze modellen in een groene doos zaten, en die zijn volgens mij inderdaad van Sachsenmodell, toch? Deze doosjes heb ik allemaal nog wel, maar die zijn opgeborgen in enkele grotere verhuisdozen.
Je zou inderdaad weleens gelijk kunnen hebben! Bedankt in ieder geval.
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Arnout,

Sorry ik vergeet wat.
Citaat van: sbbmarklin op vrijdag 29 januari 2010, 12:52:47

Hoeveel wagens heb jij achter je rola hangen? Ik wil zelf met 2 loks + begleitwagen + 10 of 12 wagens gaan rijden.


Momenteel niet meer dan 8 stuks. Op een of andere manier heb ik met meer wagons soms een probleem met de koppeling tussen de chauffeurswagon en de eerste Rola. Bij een enkele bocht in de baan op het hellende stuk, wat overigens niet meer dan 3% is, wil de chauffeurswagon weleens uit de rails getrokken worden met het achterste draaistel. Gek is dat dit niet altijd gebeurd. Overigens vind ik het geheel best zwaar worden met 10+ van deze Rola wagens. Ik heb eerlijk gezegd nog niet echt naar dit probleem gekeken, wellicht is er een oplossing voor. Maar met een chauffeurswagon + 8 Rola wagens gaat het in ieder geval probleemloos.
Re:Alpenbaan Gerard
sbbmarklin
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Welke wagens heb jij dan ( Marklin). Die zijn inderdaad best zwaar. Je zou het begleidrijtuig kunnen verzwaren.  Mischien gebeurt het dan niet meer. Bij mij komt er een dubbeltractie set van HAG voor. Re 465 om precies te zijn. Die moeten wel wat kunnen trekken.

Jij Hebt de Bietschtallbrug toch ook in een boog gebouwd? Viel dat mee?

Gr Arnout.
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hoi Arnout,

Het zijn inderdaad de wagens van Märklin. Dat verzwaren was ik inderdaad van plan, misschien is het dan opgelost, alleen nog geen tijd voor gehad. Mooi hoor, zo'n dubbeltractie van HAG, dat zal zeker wel goed werken. (Ik heb er 3 loc's voor, 2x Re 460 (Märklin) en een dummy Re 465 (Roco) zonder motor).

Het Bietschtallviaduct ligt inderdaad in een flauwe bocht, cf.de werkelijkheid. Ik had deze brug eerst in mijn vorige baan liggen, recht, maar ik vond dat eigenlijk geen gezicht. Bij de bouw van mijn huidige baan moest het dan ook in een flauwe bocht komen te liggen. Dat ombouwen valt best mee. Ik heb met een heel fijn zaagje de 2 korte bruggen eraf gezaagd, en wat overtollige plastic brugdelen die daarna niet meer passen verwijderd met een zaagje en een kniptangetje. (Voorbeelden uit de werkelijkheid heb ik genoeg, ben er zelf geweest en heb 2 dikke boeken over de Lotschbergbahn waarvan in een boek de complete originele bouwtekeningen staan + veel foto's van de bouw van het Bietschtalviadukt). De 2 brugdelen heb ik volgens de bouwtekeningen onder de juiste hoek gefixeerd met kleine houtblokjes en lijmtangetjes. Daarna met plastic brugdelen van andere bouwdozen, balsahout en hele kleine latjes uit de modelbouwwinkel het geheel weer vastgelijmd. Toen alles droog was heb ik de brug in de lichtgrijze kleur gespoten. De rails op de brug is uiteraard flexrails en deze ligt op drie stukken balsahout. Dit balsahout als ondergrond is ietsje breder dan de stukjes bruin papier die bij de bouwdoos word geleverd, simpel omdat alles nu in een bocht ligt. Het balsahout is op sommige punten op de brug gelijmd en de rails ook. Ik zal straks als ik wat tijd heb enkele detail foto's maken.
Re:Alpenbaan Gerard
sbbmarklin
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Gerard,

Of ze goed rijden weet ik niet dat heb ik nog niet geprobeerd. Maar dat zal wel.

Ik ben bezig een begin te maken van de bouw van de brug. Het is de Sluitsteen van de baan op dit moment. Als ik de Brug gebouwd heb kan ik het laatste houtwerk afronden. Kan ik eindelijk de boel goed stofzuigen. En rails leggen. Ik ben er zelf ook 2x geweest.

Gr Arnout.
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hoi Arnout,

Komt de brug bij jou ook in een boog of niet?

Hieronder wat foto's, alleen sommige kleine dingetjes zijn nog niet af, zoals de onderkant van het balsahout nog een kleurtje geven, nog kleine kieren wegwerken enzo, en wat mij ook nog stoort zijn de bovelnleidingsmasten die niet naar mijn zin zijn. Ik wil daar toch de originele BLS masten plaatsen, en dan ook precies recht. Helaas kan ik de buitenbocht, waar de kleine stukjes hout en plastic zijn gelijmd niet goed tonen, ik kan daar niet bij met mijn fototoestel. Maar al met al valt dat ombouwen reuzemee.























Re:Alpenbaan Gerard
sbbmarklin
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Gerard,

Ik ben het wel aan het overwegen om hem in een boog te bouwen. Als het mislukt kan ik altijd nog een nieuwe kopen. Ik moet ook even kijken of dat uitkomt in de Baan.

Ik zelf zet er wel originel Masten op. Zouden kunstof plaatjes van Evergreen niet strakker zijn voor het Brugdek? Ook wil ik de betonnen aanbouwen op de Bruggenhoofden na maken.

In ieder geval bedankt voor de foto,s.

Als het me een keer lukt zal ik ook eens foto,s maken. Als iedereen het doet moet ik het ook kunnen.

Gr Arnout.
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hoi Arnout,

Die kunstof plaatjes van Evergreen ken ik niet, maar ik zou dit dan zeker doen. Het idee van dat Balsahout kwam eigenlijk spontaan op toen ik dit in een modelbouwwinkel zag liggen. Tja, ik ben er toen maar mee aan de slag gegaan en verder niet meer gekeken naar andere mogelijkheden.
Dat met die foto's op het forum plaatsen wist ik ook niet, maar met wat hulp van mede-forummers is dit gelukt. Het is echt supersimpel. Ik doe het mbv.Photobucket. En een filmpje mbv.You Tube is ook echt makkelijk. Succes met de bouw van je brug!!
Re:Alpenbaan Gerard
Alves
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Gerard,

Wat zijn die Hupac Rijtuigen toch mooi, ik wil zelf graag die moderne versie van Liliput alleen die kan ik nergens vinden. En ook leuk dat je uitlegt hoe je de brug hebt aangepast. Heb je trouwens ook de Roco SBB Dubbeldekkers?

MVG Dewey

Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hoi Dewey,

Misschien is die van Liliput wel ergens te bestellen online in Zwitserland. Misschien hier https://www.swissmodell.com/swissmodell/

Jammer dat ik tijdens het ombouwen van deze brug geen foto's heb gemaakt. Het is wel 8 jaar geleden en toen had ik nog geen goede digitale camera, vandaar. Die SBB dubbeldekkers van Roco, daar heb ik er 2 van. Die staan op het laatste filmpje wat hier in dit draadje staat. Zie posting 172 op pagina 4. Ik neem aan dat je die bedoelt.
Re:Alpenbaan Gerard
Blausee-Mitholz
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Gerard,

Prachtige baan heb je, zeker inspratie voor velen  8)

Citaat van: Mog op vrijdag 29 januari 2010, 13:13:40
Hallo Arnout,

Sorry ik vergeet wat.
Citaat van: sbbmarklin op vrijdag 29 januari 2010, 12:52:47

Hoeveel wagens heb jij achter je rola hangen? Ik wil zelf met 2 loks + begleitwagen + 10 of 12 wagens gaan rijden.


Momenteel niet meer dan 8 stuks. Op een of andere manier heb ik met meer wagons soms een probleem met de koppeling tussen de chauffeurswagon en de eerste Rola. Bij een enkele bocht in de baan op het hellende stuk, wat overigens niet meer dan 3% is, wil de chauffeurswagon weleens uit de rails getrokken worden met het achterste draaistel. Gek is dat dit niet altijd gebeurd. Overigens vind ik het geheel best zwaar worden met 10+ van deze Rola wagens. Ik heb eerlijk gezegd nog niet echt naar dit probleem gekeken, wellicht is er een oplossing voor. Maar met een chauffeurswagon + 8 Rola wagens gaat het in ieder geval probleemloos.

Ik heb zelf hier een Rola rijden met 14 wagons, het Liliput rijtuig trekt zich er niet uit hier op een helling van 3% en bogen van R2. De Märklin Rola's zijn idd zware wagens, het Begeleitwagen heeft er geen moeite mee. Heb hier een dubbeltractie voor staan van een Re 4/4 met een Re 465 beide van HAG. Misschien komen er nog bij achter, dan kom ik op 16 wagens, Begleitwagen en 2 loks.

Mvg, Johan
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Johan,

Allereerst bedankt voor je compliment aangaande mijn baan.

Nou, vanavond maar eens proefgereden met het Liliput rijtuig en ook 14 Rola wagons. Dubbeltractie 2x 460 van Märklin. En inderdaad..probleemloos. De andere Begleitwagens van Sachsenmodell heb ik nog niet getest in combinatie met 14 wagens.
Ik heb 2 van mijn Rola treinen nu gecombineerd tot een, en het ziet er gelijk imposanter uit. Dus ik blijf hier zo mee rijden.
Bedankt voor de tip!
Re:Alpenbaan Gerard
Blausee-Mitholz
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Gerard,

20 Rola is volgens voorbeeld, ik kan er max 16 hebben maar dat is idd imposant vooral in de boog bij Mitholz  8)

Mvg, Johan
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Johan,

Dat het bij de boog van Mitholz imposant is geloof ik graag  :)
Op mijn baan ziet vooral de passage van het Bietschalviadukt er best gaaf uit.
Wellicht weer eens een filmpje plaatsen.

20,.... dat zal ik maar niet proberen, want dat zal wel iets teveel van het goede zijn, denk ik
Re:Alpenbaan Gerard
sbbmarklin
gast

Re:Alpenbaan Gerard
20 lukt mij ook niet. Mischien mijn schaduwstation aan passen.

Aanbruggen staan in de grondverf.

Gr Arnout.
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Herman,

Citaat van: de iris op donderdag 28 januari 2010, 23:04:08
Maar nu mijn vraag; op een van je filmpjes komt de "rollende landstrasse"voorbij, daar heb je een personenwagon als eerste na de lok, wat voor merk en evt. cat.nr. heeft deze wagon, hij is van BLS.

Ik heb de verpakking even opgezocht.

Dit is 'm:  Sachsenmodelle Cat.nr.: 14590
              HUPAC-Begleitwagen
              Typ Schlieren Db
              blau
              SBB Ep.5





             
Re:Alpenbaan Gerard
Alves
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Citaat van: Mog op vrijdag 29 januari 2010, 17:37:12
Hoi Dewey,

Misschien is die van Liliput wel ergens te bestellen online in Zwitserland. Misschien hier https://www.swissmodell.com/swissmodell/

Jammer dat ik tijdens het ombouwen van deze brug geen foto's heb gemaakt. Het is wel 8 jaar geleden en toen had ik nog geen goede digitale camera, vandaar. Die SBB dubbeldekkers van Roco, daar heb ik er 2 van. Die staan op het laatste filmpje wat hier in dit draadje staat. Zie posting 172 op pagina 4. Ik neem aan dat je die bedoelt.

Hoi Gerard,

Ik zal wel even rondneuzen op site's van Zwitserse Winkels. Wel jammer dat je geen foto's hebt van het ombouwen van de brug.

MVG Dewey
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Gerard,

Bedankt voor het opzoeken van de cat.nrs. voor de Hupac wagen, ik ga direkt op zoek naar zo'n wagen.
En nog veel suuces met je baan.

M.vr.gr.
Herman.
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2008

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hoi Gerard,
Ik wil je even een compiment geven voor je baan. Heb net even de filmpjes bekeken, maar ondanks dat de baan (nog) niet af is, wat een sfeer zeg!! Een genot voor het oog.

Groeten Dennis
Re:Alpenbaan Gerard
Alves
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Schopje.

Zo'n mooie baan mag niet verder wegzakken.

MVG Dewey
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Alpenbaan Gerard
ben ik het helemaal mee eens :D tijd voor update? :lol:
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hoi Dewey, Wijbe,

Komt eraan, heb niet stilgezeten en hier alvast een voorproefje.









Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Ik kom een dezer dagen met een uitgebreide update, maar hier nog enkele foto's.









Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Ik zou bang zijn als ik je baan moest bouwen.Zulke hoogtes.Hopelijk zijn er geen minimensjes met zelfmoordneigingen.Prachtige baan overigens.
Re:Alpenbaan Gerard
BLS bas
gast

Re:Alpenbaan Gerard
erg mooi allemaal weer gerard
ik waan me weer in zwitserland.
tevens heb je ook mooi matriaal op je baan en zag ik 2x re 8/14 gekopeld rijden :? :D :D.

groetjes bas
Re:Alpenbaan Gerard
kiezel
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Super!
Heel erg mooi...

Groetjes,
Kiezel :)
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Alpenbaan Gerard
zeer mooi :D
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2008

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hoi Grard,

GEWELDIG :D :D
Echt een schitterend gezicht die wand zeg. Ziet er erg realistisch uit.
Wacht aub niet te lang met de updates. Kan niet wachten. :lol:

Maikel
Re:Alpenbaan Gerard
Alves
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Hoi Gerard,

Heel erg mooie foto's. Als de Bietschtalbrucke helemaal af is is die niet meer van echt te onderschijden, en vooral niet als er een trein over heen rijdt. Ik kan niet wachten tot je volgende update.

MVG Dewey
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Alpenbaan Gerard
erg mooi zeg! Dat rode onder de rails op de brug, is dat in het echt ook zo?

Roy
Re:Alpenbaan Gerard
digi-jacques
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Ik Ga binnenkort gebruik maken van de knop ; meld dit bericht aan de moderator........... :mrgreen:

pffffffffffffffffffff, krijg het er warm van, deze foto's, het zou verboden moeten worden mensen zo te laten genieten.......
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2009

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Gerard,


Dat zijn weer schitterende plaatjes.
je laat ons weer genieten.


dus kom maar op met de volgende update.




gr Frans
Re:Alpenbaan Gerard
Minto Tighfield
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Gerard,

Het zijn weer schitterende foto's van je prachtige modelbaan.

Groetjes,

Minto Tighfield :D
Re:Alpenbaan Gerard
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Môgge Gerard.
Zondagmorgen vroeg en koud (buiten dan hè?!)
Wat heb ik het warm gekregen van al die prachtige foto's van jouw laatste updates!
Schitterend, om al dat prachtige Zwitserse materieel over dat geweldig imponerende en gigantische berg massief te zien rijden.
Bijna jammer dat het plafond niet hoger is, anders was je waarschijnlijk nog hoger gegaan! :roll: :lol:
(hoewel het trapje dan wel wat treedjes extra had moeten hebben! :wink:)

Werkelijk prachtig en imposant gebouwd, en zeker het rijden moet nu nog meer plezier en voldoening geven.

Veel succes en plezier met de verdere bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hele mooie plaatjes Gerard, de andere deelnemers van de fotowedstrijd kunnen wel inpakken  :shock: , toch ga ik nog foto's inzenden  8) vr gr Arie
Re:Alpenbaan Gerard
Lokkie
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Prachtige foto´s weer. 8)

Gr.
René
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2007

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Gerard,

geweldig wat je gemaakt hebt. Die brug komt door de hoogteverschillen dan ook volledig tot zijn recht. Ik kijk al uit naar je volgende fotoreportage.

Groetjes, John
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Beste forummers,

Wederom bedankt voor de reakties.

Nu weer even een update. Er is het een en ander veranderd/aangepast mbt.de scenery de afgelopen weken. Zo heb ik een stuk "spoorberm" aangebouwd en achter het station een kleine achtergrond. Ik was niet tevreden met het gordijn wat daar eigenlijk té opzichtig hangt. De wereld hield daar als het ware ineens op en er ontbrak daar iets. Na diverse (mislukte) pogingen om dit te verbeteren heb ik er een stukje aangebouwd, zodat er in ieder geval meer diepte gecreëerd werd. Verder waren de bomen bij het station teveel "nep" en niet "echt". Deze heb ik vervangen door mooiere bomen. Het is toch een blikvanger, zeker de voorkant van het station. Ook heb ik weer aandacht besteed aan het Bietschtalviadukt en het landschap eromheen. De brug is nu nagenoeg af, alleen wil ik op termijn wat bovenleidingsmasten vervangen door de originele BLS-masten. De waterstroom naar beneden is ook beter geworden. Een betere kleur en levendiger. Ook zijn er meer bomen en struiken neergezet. Er moet nog steeds meer gelet worden op de detailafwerking, zoals hier en daar nog het plaatsen van Preiserfiguren, aanleggen van gras en struiken, maar zo langzamerhand komen steeds meer delen van de baan stukjes bij beetjes af. Hoewel, komt een baan ooit af?

De bedoeling is dat alle achtergrondgordijnen en wandjes daarbij horend, allemaal een grijze kleur krijgen.

Aangezien foto's meer zeggen dan woorden volgen hieronder de verbeteringen/aanpassingen in beeld:















































Citaat van: RoWi op zaterdag 06 maart 2010, 19:27:15
erg mooi zeg! Dat rode onder de rails op de brug, is dat in het echt ook zo?

Hoi Roy, eerlijk gezegd is deze kleur in het echt meer beige-achtig. Ik moet ook zeggen dat het op de foto wat roder overkomt dan dat het werkelijk hier is. Het is meer lichtbruin.
Re:Alpenbaan Gerard
RPJdeWeert
gast

Re:Alpenbaan Gerard
kwijl.......... Wat een baan!!!

Ik geniet van je foto's, ik denk dat je baan een voorbeeld voor velen is! Als ik ook maar 10% van hetgene wat je hier laat zien kan bereiken, dan mag ik al in mijn handjes klappen! :shock:
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2021

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Allemensen Gerard, wat een schitterende baan ! Je weet toch binnen redelijk korte termijn een heleboel te realiseren.

Complimenten en ik wacht op meer foto's  :D

Groeten,
Gijs
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Bedankt wederom voor de leuke reakties.

Hier nog 2 overzichtfoto's naar de Noord en de Zuidkant van de baan genomen. De gordijnen en de houten wandjes daaromheen worden nog grijs gekleurd, om het meer één geheel te maken. Eerst maar eens kijken hoe dat staat. Ik heb het reeds met zwarte gordijnen geprobeerd, maar dat is niet mooi, en breekt het geheel als eenheid af.



Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Alpenbaan Gerard
schitterend,de treinen zijn ineens wel verdwenen :P
Re:Alpenbaan Gerard
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Citaat van: Mog op zondag 07 maart 2010, 23:26:58
Nu weer even een update. Er is het een en ander veranderd/aangepast mbt.de scenery de afgelopen weken. Zo heb ik een stuk "spoorberm" aangebouwd en achter het station een kleine achtergrond. Ik was niet tevreden met het gordijn wat daar eigenlijk té opzichtig hangt. De wereld hield daar als het ware ineens op en er ontbrak daar iets. Na diverse (mislukte) pogingen om dit te verbeteren heb ik er een stukje aangebouwd, zodat er in ieder geval meer diepte gecreëerd werd. Verder waren de bomen bij het station teveel "nep" en niet "echt". Deze heb ik vervangen door mooiere bomen. Het is toch een blikvanger, zeker de voorkant van het station. Ook heb ik weer aandacht besteed aan het Bietschtalviadukt en het landschap eromheen. De brug is nu nagenoeg af, alleen wil ik op termijn wat bovenleidingsmasten vervangen door de originele BLS-masten. De waterstroom naar beneden is ook beter geworden. Een betere kleur en levendiger. Ook zijn er meer bomen en struiken neergezet. Er moet nog steeds meer gelet worden op de detailafwerking, zoals hier en daar nog het plaatsen van Preiserfiguren, aanleggen van gras en struiken, maar zo langzamerhand komen steeds meer delen van de baan stukjes bij beetjes af.

Hoewel, komt een baan ooit af?

Voor ons, als kijkers en genieters, te hopen van niet!
Hoe meer updates, des te meer blijven wij genieten van deze prachtige baan en schitterende foto's!

Hoewel de baan al behoorlijk "af" oogt, zijn er altijd nog vele details mogelijk om de baan nóg mooier te maken! :lol:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Citaat van: wijbe op maandag 08 maart 2010, 10:58:44
schitterend,de treinen zijn ineens wel verdwenen :P

Hallo Wijbe, die staan allemaal op hun plek in de schaduwstations  :)
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hallo AlbertJan,

Bedankt voor je reaktie. Volgens mij komt ie ook nooit af, want telkens zie of bedenk ik weer iets om het geheel weer aan te vullen of te veranderen met als doel het toch eens heel mooi af te krijgen. Maar goed, dat is het leuke aan onze hobby vind ik, het verveelt nooit. Sinds dit weekend heb ik weer een nieuwe update van mijn besturingssoftware Railware te installeren, en ga ik daar weer even mee aan de gang  8)
Re:Alpenbaan Gerard
Lokkie
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Wauw, wat een prachtige updates weer. 8)

Gr.
René
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2009

allegra

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Gerard,

Je modelbaan word op deze manier geweldig, kwijl,kwijl.

Bouw zo verder.

Johan
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Alpenbaan Gerard
 :o  :shock: :o :shock: :o :shock: :o :shock: :o :shock:
wat een PRACHTIGE baan zeg....
heb er geen woorden voor.

groetjes Daniël

p.s. dit is Railz, maar dan in Zwitserland.
       waar moet ik zijn en wat is de toegangsprijs??