Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Alpenbaan Gerard

Gestart door Mog dinsdag 29 december 2009, 22:09:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2011

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Die boomschors is een mooie oplossing. Het ziet er nog steeds allemaal puik uit  :thumbup:

groet, Michiel
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2009

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hey Gerard,

Ik vind het geheel erg goed gelukt, als je inderdaad heel goed kijkt op de foto zie waar met gips is gewerkt en welk deel met schors is gedaan. Maar daar zou ik me niet al te druk om maken hoor, ik mocht willen dat ik zo'n pracht van een berg kwijt kon op zolder  ;) Heel stiekem ben ik bet wel een beetje jalours op je baan, ik vind het echt prachtig.

Groeten JW
Re:Alpenbaan Gerard
rorail
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Gerard,

Ik heb dit draadje vaak bekeken, doch ik moet tot mijn schande vaststellen dat ik nog niet eerder heb gereageerd. Het ziet er allemaal prachtig uit. De boomschors oogt als een echte (kalk)rotswand, de kleuren zijn goed getroffen. Het heeft iets weg van het gebergte nabij Innsbruck.

Groet,
Ronald
Re:Alpenbaan Gerard
gjvdz
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Als ik dit zie droom ik direct weg naar de Alpen. Het ziet er fantastisch uit!!!!
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2007

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hoi Gerard,

die rotsen zijn prachtig geworden :thumbup:

Groetjes, John
Re:Alpenbaan Gerard
Lukas
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Hoe heb je dat met boomschors eigenlijk gedaan?
Heb je dat eerst laten drogen?

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Beste mensen,

Hartelijk dank weer voor de reakties. Stap voor stap pak ik verschillende zaken aan waar ik niet of niet helemaal tevreden over ben. Of zie ik weer dingen die ik wil veranderen, verbeteren of uitbreiden. Ik heb weer van alles in mijn hoofd om dingen te gaan doen, zodat de baan er steeds beter uit gaat zien. Qua techniek heb ik niet zoveel uitdaging meer, het loopt allemaal naar wens, alleen in het besturingsprogramma Railware zijn nog wat uitdagingen aan te gaan. Waar ik wel tegenop zie is het inbouwen van de binnenverlichting in een aantal treinen. Niet allemaal zijn ze verlicht, en heb nog vele tientallen wagons te gaan. Op een of andere manier vind ik dit werkje niet echt leuk, maar het moet wel gebeuren.

@Lukas, je vraag over de rotswand hoe ik dit heb gedaan met boomschors. Nou, heel simpel eigenlijk. Ik heb een aantal stukken gekocht van ongeveer 10 bij 20 cm. bij een tuincentrum. Deze op maat gesneden met een stanleymes en tegen de houten wand geschroefd. Ook hier en daar wat met houtlijm. Niet lukraak deze rechthoekige stukken naast elkaar, maar hier en daar een beetje afbreken zodat je niet goed kunt zien dat het hele stukken zijn. De open kieren en gaten opgevuld met kleinere stukjes boomschors (gewoon afbreken of snijden) en deze stukjes tussen de openingen met houtlijm bevestigd. Nadat alles goed bevestigd is even een tijdje kijken of het wel bevalt..  :) . Dan alles zwart en hier en daar wat donkergrijs geschilderd (waterverf), vooral goed in de kieren en diepere kloven. Goed laten drogen. De volgende dag met hele lichte grijze verf het geheel drybrushen. Uiteraard de diepere kieren en kloven zwart laten. Dit werkje gaat erg snel. Als alles goed droog is zo hier en daar wat begroeiing in de kieren vastlijmen. Bomen, mos en wat struiken plaatsen om de overgang van schors en de bestaande gipsberg te breken cq.te camoufleren en klaar. Ik heb 2 wandjes gemaakt, een wat grotere en een kleinere, en was een 3 avondjes klaar. Ik zit te denken om met wat minder groffe boomschors ook zoiets te doen bij de achtergrond. Want hier ben ik nog niet tevreden over....


Groetjes,
Gerard
Re:Alpenbaan Gerard
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Gerard,
Vanmorgen je laatste foto's eens aan mijn vrouw laten zien.

Ze heeft niet zoveel met onze hobby, maar als bij haar op dat moment mooi te horen is geeft dat wel iets aan!!  :thumbup: :thumbup:

Gr. Fred.
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re:Alpenbaan Gerard
een vraagje:
Citaat van: Mog op zaterdag 28 januari 2012, 22:52:26




hoe heb je deze rotsen zo realistisch gekregen?

gr john
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Fred,

Citaat van: Marklindak op zondag 29 januari 2012, 23:13:01
Gerard,
Vanmorgen je laatste foto's eens aan mijn vrouw laten zien.

Ze heeft niet zoveel met onze hobby, maar als bij haar op dat moment mooi te horen is geeft dat wel iets aan!!  :thumbup: :thumbup:

Gr. Fred.

Nou, dat is een leuk compliment! Bedankt.

Hallo John,
Zie mijn antwoord aan Lukas. Het is vrij simpel. Alleen toepasbaar bij steile rotswanden denk ik.

Citaat van: Mog op zondag 29 januari 2012, 22:23:13

@Lukas, je vraag over de rotswand hoe ik dit heb gedaan met boomschors. Nou, heel simpel eigenlijk. Ik heb een aantal stukken gekocht van ongeveer 10 bij 20 cm. bij een tuincentrum. Deze op maat gesneden met een stanleymes en tegen de houten wand geschroefd. Ook hier en daar wat met houtlijm. Niet lukraak deze rechthoekige stukken naast elkaar, maar hier en daar een beetje afbreken zodat je niet goed kunt zien dat het hele stukken zijn. De open kieren en gaten opgevuld met kleinere stukjes boomschors (gewoon afbreken of snijden) en deze stukjes tussen de openingen met houtlijm bevestigd. Nadat alles goed bevestigd is even een tijdje kijken of het wel bevalt..  :) . Dan alles zwart en hier en daar wat donkergrijs geschilderd (waterverf), vooral goed in de kieren en diepere kloven. Goed laten drogen. De volgende dag met hele lichte grijze verf het geheel drybrushen. Uiteraard de diepere kieren en kloven zwart laten. Dit werkje gaat erg snel. Als alles goed droog is zo hier en daar wat begroeiing in de kieren vastlijmen. Bomen, mos en wat struiken plaatsen om de overgang van schors en de bestaande gipsberg te breken cq.te camoufleren en klaar. Ik heb 2 wandjes gemaakt, een wat grotere en een kleinere, en was een 3 avondjes klaar. Ik zit te denken om met wat minder groffe boomschors ook zoiets te doen bij de achtergrond. Want hier ben ik nog niet tevreden over....


Ik hoop dat het antwoord zo duidelijk is. Je moet wel letten bij het kopen van boomschors dat deze wel een rotsstructuur heeft. Anders kan het ook wel, maar dan zal je vele kleinere stukjes naast en op elkaar kunnen lijmen om een rotsstructuur te krijgen. Zoals ik het gedaan heb gaat het relatief snel én goedkoop!
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2009

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hoi Gerard,

Dit ziet er puik uit, erg mooi, erg realistisch.wat ik iets minder vind is die schuine muur in je bericht van 28 Jan. Ik vind hem iets te hoog. Wellicht dat je daar ook een gedeelte van met schors kunt doen. Verder echt super.

Gr. Henk
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re:Alpenbaan Gerard
bedankt

nu snap ik het hoe je het gedaan hebt.
ik zal eens kijken waar het ligt.  ;)

gr john
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Henk,

Citaat van: ÖBB op maandag 30 januari 2012, 11:28:24
wat ik iets minder vind is die schuine muur in je bericht van 28 Jan. Ik vind hem iets te hoog. Wellicht dat je daar ook een gedeelte van met schors kunt doen

Ben het met je eens, dit stoort mij ook steeds meer. Ik heb het gewoon gedaan omdat er in het echt ook soms hoge muren zijn te vinden, alleen hier is het niet echt mooi. Maar als je het niet probeert dan weet je ook het resultaat niet  ;)
Ik ben zeker van plan dit met wat minder grof boomschors of wat dan ook eens te gaan veranderen, kijken hoe het er dan uit ziet. Het probleem is dat het diepte moet creëren over een afstand van nauwelijks 1 cm. Maar toch weer leuk om zo'n uitdaging aan te gaan. Ik ben met deze achtergrond al weken bezig, van veel pogingen heb ik geen foto's gemaakt omdat het resultaat al bij voorbaat niet goed was. Maar eens komt de dag dat ik hopelijk kan zeggen: dit is het!  :) :)

Groetjes,
Gerard
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2009

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hoi Gerard,ik heb er alle vertrouwen in dat je dit gaat oplossen, de rest is ook super dus dit komfoor goed.
:thumbup: :P
Succes.

Gr. Henk
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2023

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Gerard.

We denken dat een hoge muur wel kan maar het ziet er vrij "plat" uit.Iets met meer reliëf en wat levendiger kleuren zou het misschien wel goed doen?Nu lijkt het wat te schoon en netjes.

Niet als kritiek zien.we zouden willen dat we zo een baan op zolder hadden liggen.

Harald & Alex
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Harald en Alex,

De hoge muur is al gedeeltelijk weg  8o, en ben nu bezig om er iets anders van te maken. Momenteel is het een en ander aan het drogen. In ieder geval bedankt voor het meedenken, maar ik zal weer een foto plaatsen als het geheel "af" is.
Re:Alpenbaan Gerard
Lukas
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Citaat van: Mog op zondag 29 januari 2012, 22:23:13
@Lukas, je vraag over de rotswand hoe ik dit heb gedaan met boomschors. Nou, heel simpel eigenlijk. Ik heb een aantal stukken gekocht van ongeveer 10 bij 20 cm. bij een tuincentrum. Deze op maat gesneden met een stanleymes en tegen de houten wand geschroefd. Ook hier en daar wat met houtlijm. Niet lukraak deze rechthoekige stukken naast elkaar, maar hier en daar een beetje afbreken zodat je niet goed kunt zien dat het hele stukken zijn. De open kieren en gaten opgevuld met kleinere stukjes boomschors (gewoon afbreken of snijden) en deze stukjes tussen de openingen met houtlijm bevestigd. Nadat alles goed bevestigd is even een tijdje kijken of het wel bevalt..  :) . Dan alles zwart en hier en daar wat donkergrijs geschilderd (waterverf), vooral goed in de kieren en diepere kloven. Goed laten drogen. De volgende dag met hele lichte grijze verf het geheel drybrushen. Uiteraard de diepere kieren en kloven zwart laten. Dit werkje gaat erg snel. Als alles goed droog is zo hier en daar wat begroeiing in de kieren vastlijmen. Bomen, mos en wat struiken plaatsen om de overgang van schors en de bestaande gipsberg te breken cq.te camoufleren en klaar. Ik heb 2 wandjes gemaakt, een wat grotere en een kleinere, en was een 3 avondjes klaar. Ik zit te denken om met wat minder groffe boomschors ook zoiets te doen bij de achtergrond. Want hier ben ik nog niet tevreden over....

Bedankt voor je uitleg.

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Forummers,

Bij deze nog een kleine update van de laatste werkzaamheden. Zoals op de onderstaande foto's te zien heb ik enkele pogingen gedaan om een achtergrond te maken, ook om de deur achter de 2 bruggen wat "aan te kleden" . Na van alles te hebben geprobeerd (posters, kant en klare achtergrond, foto's) ben ik toch gebleven bij het zelf schilderen. Het is nog niet af, zoals het wegwerken van een vierkant gat in het plafond en de lichtschakelaar, maar ben al aardig op dreef. Wat op de foto moeilijk is te zien, is dat op de groene berg op de deur alle sparren stuk voor stuk zijn geschilderd. Deze vervagen naarmate het "zicht" verder weg komt. Vooralsnog ziet het er veel beter uit dan de kale deur vlak achter de aangeklede baan, er is nu ook duidelijk diepte te zien hoewel dat op de foto niet tot z'n recht komt helaas. Maar goed, voor mijn gevoel ben ik op de goede weg om verder te gaan met de details.













Re:Alpenbaan Gerard
Alpen Bassie
gast

Re:Alpenbaan Gerard
zo gerard

dan ben je wel even aan het schilderen geweest :thumbup:
het zier er al erg natuurlijk uit en inderdaad beter dan een muur achtergrond of zo.

erg mooi zo je baan blijf er met bewondering naar kijken :P

groetjes bas
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2011

GTW 2/6 Thurbo (CH)

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Een zeer geslaagde poging  :thumbup:
Re:Alpenbaan Gerard
Lokkie
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Hoi Gerard,

Dat ziet er erg goed uit. :thumbup:

Gr.
René
Re:Alpenbaan Gerard
mark99
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Heel mooi :thumbup:
Gr mark
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2008

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hoi Gerard

Schitterend gezicht zo.

Tony
Re:Alpenbaan Gerard
nobody
gast

Re:Alpenbaan Gerard
INDRUKWEKKEND  :thumbup:
Re:Alpenbaan Gerard
Wauw terug mooie update hoor :D
Groeten Tim
Re:Alpenbaan Gerard
Aliebengalie
gast

Re:Alpenbaan Gerard
S C H I T T E R E N D.

Meer meer meer foto's graag.

Mvg: Alex
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2010

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hoi Gerard,

Ik blijf elke keer weer met verbazing naar jouw baan kijken, ik heb al een hoop ideen opgedaan die ik in mijn baan gebruik. Zou jij wellicht wat foto's van de seinen en dwergseinen kunnen maken, het blijft lastig om te bepalen waar deze nu exact  horen te staan en goede documentatie heb ik nog niet gevonden. Bij voorbaat dank.

groetjes Martin
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hallo beste mensen,

Bedankt voor de lovende woorden!!.... Echter ik heb het een en ander veranderd cq.verbeterd. De groene kleur en structuur van de berg op de voorgrond op de deur is geheel anders geworden. Als het af is, en dat zal niet lang duren, dan plaats ik weer wat foto's.

Martin, op je vraag, daar kom ik op terug.

Re:Alpenbaan Gerard
br_86_132
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Hoi Gerard

Dat zijn hele mooie geschilderde bergen. Deze vind ik veel mooier als een standaard achtergrond :thumbup:

Met vriendelijke groet,

Leon
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hallo mede forummers,

Bij deze de verandering aan de deurachtergrond. Volgens mij een verbetering op de eerste versie. Ik ga hier even een tijdje tegenaan kijken en wellicht volgen er weer veranderingen cq.verbeteringen. Er moet nog een oplossing gevonden worden voor de achtergrond kijkende door de bogen van de rechterkant van de brug. Onderstaande foto's spreken voor zich. Als iemand nog tips heeft hoor ik deze graag.















Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2010

Machinist bij de Valleilijn

offline
Re:Alpenbaan Gerard
top!
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2009

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Beste Gerard,

Dit is erg mooi, alles im prima evenwicht en mooie kleuren, complimenten.

Wim
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2007

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hoi Gerard,

heel mooi allemaal :thumbup:

Groetjes, John
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2010

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Gerard,

Krijgen die donker grijze bergen ook nog wat meer variatie / kleur?
Ik vind ze tov de achterste besneeuwde laag zo donker afsteken.
Zal ook door een te scherpe rand kunnen komen.
Tot zover de aanmerkingen.
De rest :thumbup: Ik doe het je niet na.

Kun je voor die bogen geen groene inzet stukjes maken? Je kijkt tenslotte op de groene bergen.

Robin
Re:Alpenbaan Gerard
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Hoi Gerard.
Wat een prachtige plaatjes van jouw indrukwekkende baan!
De achtergrond en verdere aankleding wordt iedere keer weer mooier waardoor de baan nog meer diepte krijgt, vooral nu je de achtergrond verder geperfectioneerd hebt, is het steeds meer één geheel.
Natuurlijk zijn er ook steeds stukjes die (nog) niet naar je zin zijn maar de baan is al prachtig en wordt daardoor alleen maar mooier.

Veel plezier en succes met de nog volgende veranderingen! ;)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2008

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Mooie foto s weer gerard.
Liefst nog meer  foto s,van zo n baan krijg je nooit genoeg.

Tony
Re:Alpenbaan Gerard
oetbeem
gast

Re:Alpenbaan Gerard
woowwww wat eeen baan wat een ruimte en wat een materieel

ziet er schitterend uit echt schitterend

Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Bedankt voor het compliment. Baan is nog niet af.....
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

ICE-3

offline
Re:Alpenbaan Gerard
En Gerard,

Nog onderweg met de verbeteringen? Wat betreft een tip voor de doorkijk van de bogen aan de rechterkant. Misschien wat aluminium om door weerkaatsing diepte te suggereren? Een spiegel (of repen spiegels) lijkt me niet mooi. Wel een difuse weerspiegeling. Ook niet over de hele lengte overigens.

Groeten, Paul
Re:Alpenbaan Gerard
PeterBrz
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Zeer netjes!  :thumbup:
Re:Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2011

offline
Re:Alpenbaan Gerard
Gerard ik heb een vraag over terugmelding met LD & Railware, wellicht weet jij het antwoordt? Is het noodzakelijk om voor de besturing met PC voor alle wisseles een terug meld systeem (dmv de LDT RM 88 Opto) te gebruiken of 'weet' de computer in welke stand het wissels staat via de wisseldecoder S-DEC-4-MM) . Ik gebruik LDT decoders & railware (als alles straks rijdt).

Bij voorbaat dank.
Groeten,
Marc
Re:Alpenbaan Gerard
Varekamp
gast

Re:Alpenbaan Gerard
Hallo Gerard,

ik heb weer met bewondering naar je kunsten gekeken, ik vind het helemaal TOP!!  :thumbup:  :thumbup:

Dat bergenwanden prima gemaakt kunnen worden met boomschors dat bewijs je maar weer met deze reportage.

Groeten Ronald  :)
Re: Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Alpenbaan Gerard


Je geeft heel veel foto's met telkens een beetje andere kijkhoek en belichting.
Ik maak daaruit op dat je nog niet helemaal tevreden was met het resultaat.

En bij deze foto kan ik me dat ook voorstellen.
De voorgrond doet iets met de achtergrond, maar andersom pakt dat ook zo uit.
Als de achtergrond te goed gelukt is, gaat de voorgrond irriteren.

Het gaat om die strook rotsen waar beide bruggen op rusten. Dat oogt onevenwichtig.
Ik denk dat je iets moet doen om de tunnelingangen geloofwaardiger te maken.

En er moet daar iets veranderen aan die keermuren (kleur, vorm, hellingshoek?); die zijn wel erg opvallend en dominerend, waardoor rotspartijen brokkelig over komen (vooral onder de voet van de boogbrug).

Ik denk dat ik bedoel dat de geologische rotsformaties niet in de juiste richting geplooid zijn ten opzichte van de rest, en denk daarbij met name aan een plek in het Val de Travers waar de formaties in een 70 graden hoek geplooid zijn. Ik kan me niet duidelijker uitdrukken.

Wat je ook zou kunnen proberen is overdrijving,  de andere kant uit,  door pal voor de geschilderde achtergrond onder de boogbrug (bij de voet van de brug) van die menhirvormige rotsformaties (les Pyramids-de-Euseigne) te plaatsen:

Maar uiteraard  is dat geen Gotthard massief en geen gesteente uit die regio. In dit deel van Wallis zijn de rotskleuren totaal anders.

Voordeel van les pyramids-silhouetten  is dat je ze voor de deurknop langs kunt inzetten, zodat je die ook niet meer ziet.
Re: Alpenbaan Gerard
Ik hoop dat Gerard binnenkort weer ontwaakt uit zijn winterslaap. Dit is toch een van de mooiste banen op dit forum en een feest om naar de foto´s en filmpjes te kijken.

Groet,

Tom
Re: Alpenbaan Gerard
NSrobin
gast

Re: Alpenbaan Gerard
 :| ik wordt still van deze prachtige baan...  :-( zo mooi... ik wordt er emotioneel van  :O  :thumbup:
Re: Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2013

offline
Re: Alpenbaan Gerard
Wil je een zakdoekje, dan doe ik mee :)

G E W E L D I G

hoe krijgt iemand dit voor elkaar.

Gr.Wim
Re: Alpenbaan Gerard
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Alpenbaan Gerard
 :) Hoi Gerard, we zijn toe aan een update van al dit moois. En natuurlijk met foto's.  B)
Je bent voor velen van ons een grote inspiratie bron, dus als je weer eens zin hebt, laat maar komen.

Dirk-Jan
Re: Alpenbaan Gerard
Opazwitserland
gast

Re: Alpenbaan Gerard
Hallo Gerard,

Dit is inderdaad een fantastische baan.  Meer dan geweldig. Proficiat.  BliJf dit volgen
Mvg
Paul
Re: Alpenbaan Gerard
vin9902
gast

Re: Alpenbaan Gerard
Hallo Gerard,
als eerste mijn complimenten voor deze ongelofelijke baan.
Ik heb net je topic gelezen (was meer dan 3 uur bezig!) en ben zeer onder de indruk.

Ik heb alleen 1 klein verzoekje: Ik zie hier en daar een zeer mooi treinstel in je schaduwstation staan en blijkbaar blijft hij daar ook staan? Dit is mijn meest favoriete treinstel nl. de VT11.5. Ik ben er zelf ook de gelukkige eigenaar van en zou hem graag door jouw wonderschone landschap zien rijden. Op foto's of misschien een keer in een filmpje?
Ik denk dat er wel meer mensen dit treinstel gaarne willen zien.

Met vriendelijke groet,
Vincent

PS nog steeds zeer onder de indruk en een fan!
Re: Alpenbaan Gerard
Lid sinds: 2006

offline
Re: Alpenbaan Gerard
Hallo forummers,

Na een best lange tijd van ?radiostilte? weer eens een kleine update. Door allerlei drukke bezigheden afgelopen jaar niet veel tijd gehad voor de baan. Wel rijden, maar bouwen kwam er niet van. Ook ontbrak het me aan inspiratie om bepaalde dingen te gaan veranderen, met name de omgeving van de 2 bruggen. Ook het dorpje was niet naar mijn zin. Ik ben nu bezig hier het een en ander aan te passen, maar ben er nog niet klaar mee. Persoonlijk vind ik het nu wat beter dan dat het was.

@Vincent, na lange tijd beantwoord ik je verzoek. Foto?s spreken meer en die volgen hieronder, maar dit is wat mij betreft een voorlopige voorzet. Ik ben nog niet helemaal tevreden.