Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Roco 68698 (SBB Re 460 in Wallis-uitvoering)

Gestart door Re460 donderdag 30 juli 2009, 21:23:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco 68698 (SBB Re 460 in Wallis-uitvoering)
In de herfst van dit jaar komt Roco met een nieuwe uitvoering van de Re460 met bovenstaand catalogusnummer. Dit is de wallis-loc. Ben erg gecharmeerd van deze uitvoering. Zal misschien mijn eerste Roco-lok worden.

Weet iemand de prijs van deze lok al?
Heeft er iemand ervaring met Re460-modellen van Roco?
Wat voor decoder stopt Roco in deze locs?
Aanschaffen via een handelaar of op de beurs in Houten?
Hoe zijn de rijeigenschappen van dit model?

Gaarne jullie reactie's.
Groet,
Erwin
Re:Roco 68698
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re:Roco 68698
Edwin,

Het enige wat ik je kan vertellen is dat roco vaak zeer goed rijd, welke decoder ze gebruiken weet ik niet.

Ik heb zelf 3 2200 loc,s en daar ben ik erg tevreden over.

In de winkel of op de beurs is vaak een kwestie van geld.

succes met je aankoop.

peter / degeluidsman.
Re:Roco 68698
Re460
gast

Re:Roco 68698
Even een update;

De bewuste Roco-lok (68698) heb ik inmiddels een maandje hier staan. Aankoopbedrag is ongeveer Euro 217,- Het is mijn eerste Roco-lok. Ik wil dan ook mijn ervaringen tot nu toe met jullie delen;

De verpaking is goed. Naast het bewuste zakje onderdelen (de lok is niet af je moet zelf nog aan de gang) nog een handleiding/info decoder/onderdelenlijst in de doos aangetroffen. Ook nog 2 brede schuitjes voor de beide pantograven. Dat ziet er goed uit!

Handleiding is in orde maar de tekeningen zijn wel iets onduidelijk. Levert echter geen problemen op.

De verlichting van de lok is mooi wit en 2 rode sluitlichten welke digitaal schakelbaar zijn. Helaas kun je de sluitlichten niet uitschakelen en er zijn geen overige (licht)functies. Voor mij een gemiste kans, jammer!
Rijden gaat goed, nagenoeg geruisloos gaat het model over de baan. Na het wisselen van de rijrichting is tijdens het rijden een lichte brom waarneembaar. Ook na het inrijden nog aanwezig. Apart. Trekkracht kan ik nog niets over zeggen.

De bedrukking van de lok ziet er goed uit. Helaas is aan 1 zijde van de lok een deel van de letter "T"weggevallen. Niet heel storend, maar niet geheel netjes. Jammer!
Dan de binnenkant; ziet er goed en overzichtelijk uit. Helaas is er een Uhlenbrock-decoder ingebouwd en wel een eenvoudige uitvoering. Heb er zelf direct een Lokpilot3 ingezet. Is toch ook weer 25,- Prijs van het model komt zo weer een stuk hoger te liggen. Heb de sluitverlichting aan beide zijden schakelbaar gemaakt middels F1 en F2.

Gisteren de onderdelen op lok aangebracht, beetje lastig maar wel te doen. Helaas was het zakje niet compleet, enkele onderdelen zaten er niet in. Via de handelaar wordt een nieuw zakje besteld. Wordt wel opgelost maar is wel jammer.

Conclusie; het is een mooi model. Heb de indruk dat de kwaliteitscontrole van Roco niet optimaal is. Uitrusting van de lok is erg mager. Al met al is de prijs aan de (te) hoge kant. Ik zal geen Roco Re460/465 meer gaan aanschaffen. Kom zelf tot de conclusie dat een (2e hands) HAG Re460/465 een betere aankoop is.
Doet er u voordeel mee!.
Groet,
Erwin 
Re:Roco 68698 (SBB Re 460 in Wallis-uitvoering)
Bedankt voor je verhaal.

Over de decoder: weet je zeker dat het een Uhlenbrock is? Heb je CV8 uitgelezen, doorgaans zitten er Esu's (151) OEM decoders in Roco's.

Waarom breng je je lok niet terug. Hier is duidelijk sprake van een afleverkwaliteits probleem (letter weggevallen en ontbrekende onderdeeltjes).

Gr, Ben.
Re:Roco 68698 (SBB Re 460 in Wallis-uitvoering)
Het is zeker een Uhlenbrock decoder.
Erwin
Re:Roco 68698 (SBB Re 460 in Wallis-uitvoering)
Weet je ook welke?
Re:Roco 68698 (SBB Re 460 in Wallis-uitvoering)
Nee helaas, er zit een bruine krimpkous overheen met NEM652 aansluiting.
Erwin
Re:Roco 68698 (SBB Re 460 in Wallis-uitvoering)
Type kun je toch uitlezen, CV8

Mvg, Johan
Re:Roco 68698 (SBB Re 460 in Wallis-uitvoering)
Citaat van: Re460 op zondag 22 november 2009, 09:27:41Nee helaas, er zit een bruine krimpkous overheen met NEM652 aansluiting.
En als je die krimpkous zou verwijderen zie je dat er een 50600 in zit.

Mvg,
Peter
Re:Roco 68698 (SBB Re 460 in Wallis-uitvoering)
CV8 geeft fabrikant, CV7 het type. Ben echt benieuwd naar wat er in de 460 zit.

En een 50600 zal het zeker niet zijn, da's een decoder van de 1e generatie. Roco levert nu OEM decoders van de 3e generatie.

Gr, Ben.
Re:Roco 68698 (SBB Re 460 in Wallis-uitvoering)
Er is op dit forum al eens meer geschreven.
Roco maakt gebruik van Uhlenbrock, Kuhn, Lenz en ESU decoders.
In het verleden ook nog decoders van HKE, maar HKE is er zelf mee gestopt.

Mvg,
Peter
Re:Roco 68698 (SBB Re 460 in Wallis-uitvoering)
Heb de decoder trachten uit te lezen op een Lokprogrammer maar dat is niet mogelijk. Een andere uitleesmogelijkheid heb ik niet. Kan de decoder alleen benaderen met een 6021. En deze zit sinds de verhuizing nog in een doos.
Vind het eigenlijk gewoon waardeloos van Roco. Voor een paar euro meer heb je een Lokpilot3 er in. Als je handig inkoopt hoeft het niet zo veel meer te kosten.
HAG doet het beter tegenwoordig, in de laatst aangeschafte 460 zat een Lokpilot3 21MTC. Absoluut geen beperkingen en zo hoort het!
Groet,
Erwin
Re:Roco 68698 (SBB Re 460 in Wallis-uitvoering)
Alles heeft z'n prijs......
Re:Roco 68698 (SBB Re 460 in Wallis-uitvoering)
Citaat van: Re460 op zondag 22 november 2009, 20:24:59
Absoluut geen beperkingen en zo hoort het!
Groet,
Erwin

Volledig met je eens. Mijn laatste Roco was een OEM ESU waar ik ook teleurgesteld over was. Heb ook een orginele Roco met een volwaardige ESU maar dat geloven de heren deskundigen hier niet dus Roco kan het wel.

Mvg, Johan
Re:Roco 68698 (SBB Re 460 in Wallis-uitvoering)
Citaat van: woutje op zondag 22 november 2009, 20:27:23
Alles heeft z'n prijs......

Kom kom Ben die euro maakt op zo'n lok niets meer uit als je groot inkoopt bij ESU
Dit kost Roco klanten, iets waar ze wss geen rekening mee houden.

Mvg, Johan
Re:Roco 68698 (SBB Re 460 in Wallis-uitvoering)
Citaat van: Blausee-Mitholz op zondag 22 november 2009, 20:30:11
Citaat van: woutje op zondag 22 november 2009, 20:27:23
Alles heeft z'n prijs......

Kom kom Ben die euro maakt op zo'n lok niets meer uit als je groot inkoopt bij ESU
Dit kost Roco klanten, iets waar ze wss geen rekening mee houden.

Johan,

Vele, zo niet alle merken maken soms gebruik van low budget decoders en/of OEM decoders. HAG, Roco, Marklin, Piko enz. Het is onzin te roepen dat dat klanten kost. De hobby wordt als duur genoeg ervaren en de marges van de fabrikanten zijn laag. Dus alles wordt uitgemolken.

Gr, Ben.
Re:Roco 68698 (SBB Re 460 in Wallis-uitvoering)
Nog even een update;

In het zakje met onderdelen ontbraken dus de grijpstangen voor naast de cabinedeuren. De handelaar heeft een nieuw zakje besteld.
Dit is niet gelukt, volgens Roco is dit zakje niet meer leverbaar. Gaat dus lekker; model wordt in oktober als nieuwtje uitgebracht, er ontbreken onderdelen die vervolgens niet meer leverbaar zijn. Op zijn zachtst gezegd merkwaardig.

De handelaar (Huider Heerhugowaard) heeft de boel opgelost door uit de verpakking van een andere Re460 de bewuste grijpstangen te halen. Hij gaat het verder met Roco oplossen. Voor mij dus goed opgelost.

Wel ben ik erg teleurgesteld in Roco. Dit was mijn eerste Roco-lok en dus ook de laatste. Ga het houden bij HAG en Marklin.
Groet,
Erwin
Re:Roco 68698 (SBB Re 460 in Wallis-uitvoering)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Roco 68698 (SBB Re 460 in Wallis-uitvoering)
Hallo Erwin,

Jammer dat je pech hebt met deze lok,maar dat betekent wel dat je meer gaat uitgeven,als je voor een 460 van Hag gaat.

Ook valt op dat Roco veelal decoders gebruikt die meer geschikt zijn voor een 6021,dan voor een CS.

Lijkt wel of deze voor de Roco wisselstroom modellen niet bestaat :(

Wel betreurenswaardig is het feit dat een dealer deze oplossing moet bedenken,terwijl dit bij Roco zou moeten liggen.
Immers zit de dealer (Huider) weer met een incomplete lok :cry:

Mvg Hans V200.0

Re:Roco 68698 (SBB Re 460 in Wallis-uitvoering)
Hallo Hans,

Ja deze lok was om te proberen. Jammer dat Roco zulke steken laat vallen, helaas staat Roco hierin niet alleen. Ook bij M gaat veel fout. Heb tenslotte niet voor niets een Roco geprobeerd.
Al met al heb ik voor het Roco-model Euro 250,- uitgegeven. op de beurs in Houten kun je voor dat bedrag ook een HAG Re460 aanschaffen die (nagenoeg) nieuw is.
Maar ja ieder zijn keus natuurlijk.
groet,
erwin
Re:Roco 68698 (SBB Re 460 in Wallis-uitvoering)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Roco 68698 (SBB Re 460 in Wallis-uitvoering)
@ Erwin,

Je hebt gelijk dat het bij ALLE fabrikanten wel eens mis gaat,en dat je dan eens naar een ander model/fabrikant kijkt.
En op de beurs een tweedehands Hag scoren kan tegen dezelfde prijs,maar of het dan ook de Wallis is vraag ik mij af.

Natuurlijk is iedereen vrij in zijn/haar keuze,maar als fabrikanten zulke dingen laten liggen,dan koop je (bijna) niets meer.
Als ik nu nog iets koop wordt het wel helemaal uitgezocht of er niets ontbreekt.
Dus zal de handelaar meer tijd in zoiets moeten steken,en daar hebben ze over het algemeen geen tijd voor.

Uitzonderingen daar gelaten.

Mvg Hans v200.0
Re:Roco 68698 (SBB Re 460 in Wallis-uitvoering)
Hans, hier heb ik niets aan toe te voegen. Helaas is het de waarheid, prijzen stijgen, kwaliteit daalt. Jammer maar waar.
Groet,
Erwin