Niet erg waarschijnlijk,maar als Marklin ooit nog eens een Beyer-Garrett gelede stoomloc zou uitbrengen zou ik hem gelijk kopen.
Deze locs hadden een vrijhangende ketel (dus zonder wielen daaronder).
Zijn zowel in Australie als ook in Zuid-Afrika en Oost-Afrika (Kenia etc.)
ingezet.
Lijkt mij echt iets voor Marklin om zo iets aparts uit te brengen.
Heb op internet nog maar 1 aanbieder van een HO model gevonden,een Engelse firma die white-metal kits levert,prijs over de duizend Euro.
Dat moet Marklin beter kunnen.
Deze locs reden in Kenia op smalspoor,maar dat valt in HO toch niet op,de BR52 in Russische uitvoering heeft op breedspoor gereden en ook daar ligt niemand wakker van.
Afgelopen zomer op vakantie in Kenia geweest,en het smalspoor overal nog zien liggen,op het station van Nairobi staan nog allerlei rijtuigen uit het jaar nul,maar helaas geen stoomlocomotieven meer.
Even een zijsprongetje voor alle mensen die de service van de NS zo slecht vinden: tussen hoofdstad Nairobi en havenplaats Mombasa rijden twee treinen per dag,op enkelspoor!
Groet,
Paul.