Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Beyer-Garrett gelede stoomloc.

Gestart door powerf7 zondag 03 december 2006, 14:07:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Beyer-Garrett gelede stoomloc.
Niet erg waarschijnlijk,maar als Marklin ooit nog eens een Beyer-Garrett gelede stoomloc zou uitbrengen zou ik hem gelijk kopen.
Deze locs hadden een vrijhangende ketel (dus zonder wielen daaronder).
Zijn zowel in Australie als ook in Zuid-Afrika en Oost-Afrika (Kenia etc.)
ingezet.
Lijkt mij echt iets voor Marklin om zo iets aparts uit te brengen.
Heb op internet nog maar 1 aanbieder van een HO model gevonden,een Engelse firma die white-metal kits levert,prijs over de duizend Euro.
Dat moet Marklin beter kunnen.
Deze locs reden in Kenia op smalspoor,maar dat valt in HO toch niet op,de BR52 in Russische uitvoering heeft op breedspoor gereden en ook daar ligt niemand wakker van.
Afgelopen zomer op vakantie in Kenia geweest,en het smalspoor overal nog zien liggen,op het station van Nairobi staan nog allerlei rijtuigen uit het jaar nul,maar helaas geen stoomlocomotieven meer.
Even een zijsprongetje voor alle mensen die de service van de NS zo slecht vinden: tussen hoofdstad Nairobi en havenplaats Mombasa rijden twee treinen per dag,op enkelspoor!
Groet,
Paul.
Re: Beyer-Garrett gelede stoomloc.
Mooi maar ik zie het niet gebeuren hoor.
Re: Beyer-Garrett gelede stoomloc.
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Beyer-Garrett gelede stoomloc.
Hola,
Heb op de bok van zo'n machtige machine meegereden tussen George en Knysna (Zuid Afrika)  Geweldig indrukwekkend. Echt een belevenis. En ik sluit me bij je aan. Als M* er zo eentje uitbrengt ben ik ook van de partij!
Hasta la Pasta
Fred

Re: Beyer-Garrett gelede stoomloc.
zoo wat een beest zeg...
lijkt wel een geplette versie van de normale stoomloc.

maar ziet er strak uit, hoewel ik hem zelf niet zou moeten.

marklin brengt trouwens bijna alleen VS en EU materiaal uit, dus een afrikaantje zit er niet in denk ik...

Dennis
Re: Beyer-Garrett gelede stoomloc.
Wiki Auteur
Lid sinds: 2007

offline
Re: Beyer-Garrett gelede stoomloc.
Hallo,
Mijn Kennis in Engeland heeft zo'n model zelf van een bouwpakket in elkaar gesoldeerd. Het bestaat uit koper en witmetaal. De kolen worden bij dat model, wat trouwens ook echt heel mooi rijd op gelijkstroom, een rond draaiende trommel voor de kolen te transporteren. Heel appart model zie voor een foto de foto gallery bij Folkestone MRC exhibition en stand 8.

Fred Vonk.
Re: Beyer-Garrett gelede stoomloc.
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Beyer-Garrett gelede stoomloc.
ziet er best gaaf uit
maar ik rijdt geen stoomtreinen dus helaas voor mij
groet robert