Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Trainbrain

Gestart door richard1 zondag 27 december 2009, 18:52:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Trainbrain
richard1
gast

Trainbrain
Wie kan mij helpen aan de computersleutel die ik nodig heb voor het trainbrain programma? Ik ben al jaren in het bezit van het programma maar ben tijdens mijn verhuizing de sleutel kwijtgeraakt. Als er iemand weet waar ik er 1 kan kopen hoor ik het heel erg graag,alvast bedankt groetjes Richard .
Re:Trainbrain
Lid sinds: 2008

offline
Re:Trainbrain
Hallo Richard

was je werkelijk nog aan het rijden met trainbrain?
Leuk.
Jammer dat je de sleutel bent kwijtgeraakt.
Ben ook bang dat het niet meer lukt een nieuwe sleutel te bemachtigen.

Maar daar ben ik niet helemaal zeker van.
Maar email eens naar het volgende adres:
usea at casema punt nl

en stel je vraag daar eens.

groet teunis
Re:Trainbrain
Lid sinds: 2010

offline
Re:Trainbrain
hallo,
ik heb nog een sleutel van trainbrain, en hij werkt nog ook. geef je reactie maar via de mail. op dit moment rij ik er mee, ik ben nu aan het kijken of het via koploper kan. alleen ben ik nu nog niet onverdeeld positief over koploper.
grt
james
Re:Trainbrain
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Trainbrain
Beste James en Richard,

Kijk eens naar dit draadje, het zal jullie bekend voorkomen: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=3326.0

Groet, Anne W
Re:Trainbrain
Lid sinds: 2008

offline
Re:Trainbrain
Belangstellenden

De vraag was of er nog een sleutel van trainbrain te verkrijgen is. ä
Daarop heb ik verwezen naar de email van usea, de uitgever destijds van trainbrain.
Vraag aan Richard is heb je contact opgenomen met usea via de email?
Ik ben namelijk ook benieuwd of er nog een sleutel van trainbrain verkrijgbaar is.

Teunis
Re:Trainbrain
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re:Trainbrain
Hou er rekening mee dat in deze periode de respons niet snel kan zijn ivm vakantie/feestdagen e.d.

Groeten

olav
Re:Trainbrain
Lid sinds: 2010

offline
Re:Trainbrain
beste mensen,
op de laatst gehouden beurs in houten heb ik nog gesproken met betreffende mensen van use. zij zijn helemaal overgegaan op de raptor. die naar mijn bescheiden mening ondergewaardeerd wordt. sleutels voor trainbrain wordt ontkennend op geantwoordt.
grt
james
Re:Trainbrain
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re:Trainbrain
James,

Ben ik met je eens (over dat onderwaarderen).  :D

Groeten

olav
Re:Trainbrain
Lid sinds: 2008

offline
Re:Trainbrain
Allen

Hoe zou het dan komen dat de Raptor wordt ondergewaardeerd?
Ben een zeer tevreden gebruiker van de raptor.
Raptor heeft alles in zich van een digitaal besturingssysteem en een software programma.

Teunis
Re:Trainbrain
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re:Trainbrain
Teunis,

Dat heeft met meerdere zaken te maken. Een belangrijke, mijn inziens, is dat het een relatief eenvoudig kastje is met een klein display. Met de huidige stand van techniek verwacht men, zonder iemand voor het hoofd te willen stoten, grote display's, liefst met touch screen, in full colour.

Daarbij wil men ook wel eens kijken dat dit geld kost terwijl er gratis software te verkrijgen is (die overigens van uitstekende kwaliteit is met een hoop tevreden gebruikers).

En belangrijk, men heeft een bepaald systeem in gebruik en zal dit tot het uiterste verdedigen.

Maar zoals gesteld, ik wil niemand voor het hoofd stoten. Zelf ben ik van mening dat je alles objectief moet bekijken en vergelijken en daaruit een keuze moet maken. Maar dat is makkelijker als je nog niets hebt.

Zo heb ik zelf de IB, waar ik zeer tevreden over ben. Ik gebruik daarbij Trainbrain, waar ik ook zeer tevreden over ben. Maar ook daar zitten soms beperkingen. Daarvoor had (en heb nog steeds) Edits. Alleen doordat ik tegen beperkingen aan ging lopen, voornamelijk het oude motorolaformat terwijl de leuke extra functionaliteiten in nieuw motorolaformat alleen te gebruiken waren, heb ik gekozen voor een nieuw systeem. En dat werd de IB.

Maar feitenlijk is dit hetzelfde als de fanatieke 2- en 3-railers.

Per saldo gaat het om hetzelfde. Namelijk het kunnen spelen met treintjes.  :D

En dat is het leuke in deze hobby, iedereen kan dit doen zoals men wilt.  :D

Groeten

Olav
Re:Trainbrain
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Trainbrain
Richard,

Je hebt een PB

Groet, Anne W
Re:Trainbrain
Lid sinds: 2008

offline
Re:Trainbrain
Ik ben in het bezit van een sleutel voor Trainbrain Genius-V
Versie V5.3m
Nummer van sleutel G5-05110
Re:Trainbrain
Lid sinds: 2006

Sinds de AOW meer tijd dacht ik

offline
Re:Trainbrain
Naar mijn weten hoort de sleutel bij de software, is dus niet zomaar uitwisselbaar.
Ik gebruik ook nog steeds Trainbrain.
Re:Trainbrain
Lid sinds: 2008

offline
Re:Trainbrain
Dat kan best.
Ik bezit ook de software en twee handboeken. Ik gebruik dit alles niet meer. Ben lang geleden overgeschakeld op WinDigital. Met wisselend succes.
De man die op zoek is naar die sleutel met de software en handboeken laat maar iets weten.
Re:Trainbrain
richard1
gast

Re:Trainbrain
Iedereen alvast hartelijk bedankt voor de reacties, ik heb dankzij een van jullie contact met degene die dit programma destijds heeft gemaakt. :D Zodra ik hiervan meer weet laat ik het jullie weten. Nogmaals hartelijk bedankt.
Re:Trainbrain
Lid sinds: 2010

offline
Re:Trainbrain
beste mensen

de sleutel van trainbrain is op ALLE software van use te gebruiken, dus niet afhankelijk van de geleverde software. de sleutel is in feite de licentie.
over de raptor,
deze is in feite een ib, centrale of wat voor naam je er ook aan geven wil. mijns inziens is de raptor op dit moment een van de meest gebruiksvriendelijke aansturing die er op dit moment verkrijgbaar zijn. ik ben zelf nog steeds niet overtuigd van koploper,ik denk serieus na over de raptor. wat ik op de site en in houten gezien heb is in een woord FANTASTISCH.
groet en veel plezier met de hobby,
jan