Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Mijn treinjaaroverzicht

Gestart door Fermon zondag 27 december 2009, 15:59:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Mijn treinjaaroverzicht
In dit overzicht hoop ik te laten zien hoe ik 2009 op treingebied heb gezien.


Januari. Op 10 januari 2009 heb ik een dagje geklust aan Plan V 419 bij Nedtrain Leidschendam. En toen ik 's avonds thuis kwam las ik op internet dat dit treinstel was aangereden. Later in het jaar is besloten om de 419 te slopen en voor een andere Plan V te gaan.


Februari. Op 30 januari 2009 had treinstel 766 Mat'54 386 overgebracht naar Nedtrain Leidschendam voor een indienststellingsbeurt. Een maand later verschijnt dit prachtige treinstel voor het eerst in de Heimwee-Express van het Spoorwegmuseum. Hier, op 28 februari 2009, passeert de 386 Hollandsche Rading, opweg naar het Spoorwegmuseum tijdens de Heimwee-Express.


Maart. Eind februari 2009 konden een aantal vandalen hun vernielende handen niet afhouden van het materieel van de HIJSM. Op 21 maart 2009 heb ik voor het eerst geholpen in Haarlem bij het transportgereed maken van Plan U 121.


April. Op 30 april 2009 maakte ik mijn eerste buitenlandse excursie mee. De NVBS had een rit georganiseerd met de motorwagens van de reeks 43 en 45. Maar ook tijdens de rit hoorde we wat er in Apeldoorn was gebeurd...


Mei. Op 16 mei 2009 werd er in Alkmaar de treiNShow georganiseerd. Een groot succes. Dit uitzicht heb ik te danken aan Volkerrail.


Juni. Op 2 juni 2009 reed de eerste trein door het verdiepte spoor van Almelo. Na een aantal jaren van bouwen en kritiek was het klaar. Ik heb een kijkje genomen op 6 juni 2009.


Juli. Na een paar maanden hard werken mocht Plan U 113 weer rijden. De eerste rit  op 26 juli 2009 was een roestrijrit naar Santpoort.


Augustus. In 2009 werd er ook flink gebouwd aan de Hanzelijn en dus ook aan de nieuwe brug over de Ijssel.


September. Vele Plan V en T-stellen gingen in 2009 terzijde. Een goede reden voor het Spoorforum om een afscheidsrit te rijden op 19 september 2009 met Plan T 531. Hier in de Westhaven.


Oktober. De CityNightLine werd al eerder overgenomen door de rode stofzuigers BR189.


November. Ook bij de NMBS stroomden de Traxx-locs in. Eerst in de goederendienst maar ook later in de reizigersdienst. Ze namen het stokje over van de...


December. ...reeks 11.8. Nu zijn deze locs alleen nog maar te vinden in Belgiƫ.
Re:Mijn treinjaaroverzicht
Leuk hoor!

groet, Bram
Re:Mijn treinjaaroverzicht
een leuk jaaroverzicht. Voelt iemand zich geroepen om een jaaroverzicht te maken van belangrijke treingebeurtenissen/modelspoorgebeurtenissen zoals dat vaak op nieuwszenders te zien is in deze tijd? :mrgreen:

Mathijs
Re:Mijn treinjaaroverzicht
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:Mijn treinjaaroverzicht
Erg leuk zo'n jaaroverzicht. Bedankt Fermon  :D
Re:Mijn treinjaaroverzicht
leuk overzichtje! Dank voor het delen

Groeten Dennis