Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Rolbrug 7294 stopt niet bij elk spoor

Gestart door Onyx maandag 21 december 2009, 12:49:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Rolbrug 7294 stopt niet bij elk spoor
Weet niet of het hier goed staat maar anders weet een moderator er wel raad mee lijkt mij  :lol:

Heb hier een rolbrug van M* 7294 liggen die ik weer eens heb aangesloten.
Het geheel liep wel maar erg haperend dus toch wat stof/vuil vrees ik.
Heb hierop het blauwe schakelkastje geopend en zag dat er tussen de koperen aansluitingen op het printje nogal wat schuifsporen zaten dus besloot ik dat eens even schoon te maken..

Nadat ik de boel weer in elkaar klikte liep de rolbrug zelf weer netjes door.
Helaas stopte die niet meer bij de sporen..  :?

Heb eens gekeken maar snap niet wat ik fout gedaan heb, misschien de koperen beugeltjes van het drukknopje van het kastje iets verbogen?

Bij indrukken en vooruit schuiven deed die netjes naar volgend spoor, en stopt.
Nogmaals in voorwaartse positie indrukken en hij gaat naar het volgende spoor.
Ingedrukt houden dan loopt de rolbrug alle sporen voorbij.

Tot zover hoe het hoort.

Bij mij loopt de brug nu, ongeacht of ik de drukknop op het bedieningskastje 1x of ingedrukt houd, in 1x alle sporen voorbij..

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en hoe op te lossen?
Ben er vrij zeker van dat ik met het bedieningskastje waarschijnlijk de koperen beugeltjes (die voor contact zorgen) iets heb verbogen.
Mogelijk dat iemand die ook zo'n brug heeft eens (voorzichtig)  durft te kijken hoe zijn kastje er van binnen uitziet??

Kan evt. vanavond foto's plaatsen.
Re:Rolbrug 7294 stopt niet bij elk spoor
Probleem heb ik ook gehad en is op gelost sinds ik de rolbrug via een decoder aanstuur. Nu stopt ie wel netjes bij alle sporen.
Re:Rolbrug 7294 stopt niet bij elk spoor
Ja, de rolbrug loopt verder wel goed gelukkig maar alleen bij analoge aansturing, wanneer het originele kastje gebruikt word, werkt het helaas niet naar behoren  :(
Heb je het nog opgelost of gewoon aan de kant gelegt en vervangen?

Iemand anders nog die evt. een oplossing hiervoor weet of heeft?  :roll:
Re:Rolbrug 7294 stopt niet bij elk spoor
Mijn nieuwe brug liep eerst ook alle haltes voorbij. Heb hem vervolgens niet op de licht uitgang maar op de trein aansluiting gezet. Voordeel: je kunt de snelheid regelen en hij stopt wel bij de haltes. Zeg er wel bij dat die soms ook tussen de haltes stopt. Voorlopig ben ik tevreden. In de toekomst zal ik met een decoder gaan werken; heb begrepen dat die dan wel normaal stopt.

groet hennie
Re:Rolbrug 7294 stopt niet bij elk spoor
Omdat ik toch digitaal aanstuur en dat werkt heb ik het niet geod functionerende kastje aan de kant gelegd waar het nu stof ligt te vangen.
Re:Rolbrug 7294 stopt niet bij elk spoor
Ja hoor geef het kastje maar de schuld!! :lol:
Re:Rolbrug 7294 stopt niet bij elk spoor
Onyx, ik las dat je de contacten binnen in hebt schoon gemaakt, waarschijnlijk  heb je bij het in elkaar zetten de rode knop er te ver op gedrukt, iets omhoog halen, zodat het weer een drukknop wordt, dit kan het probleem oplossen.

groet-jes Jan
Re:Rolbrug 7294 stopt niet bij elk spoor
Citaat van: jes op dinsdag 22 december 2009, 11:44:50
Onyx, ik las dat je de contacten binnen in hebt schoon gemaakt, waarschijnlijk  heb je bij het in elkaar zetten de rode knop er te ver op gedrukt, iets omhoog halen, zodat het weer een drukknop wordt, dit kan het probleem oplossen.

groet-jes Jan

Ik vermoed dat dit inderdaad het probleem is alleen zijn de contactjes buigbaar.
Zal even rommelen worden tot ze weer "goed" staan qua hoogte vrees ik.
Hoopte daarom ook op iemand met een fotootje mbt deze contactjes.
Re:Rolbrug 7294 stopt niet bij elk spoor
Onyx,  brobeer eerst alleen de knop ,ik had het ook na schoon maken, had daarna de knop er tever op gedrukt.

groet- jes  Jan
Re:Rolbrug 7294 stopt niet bij elk spoor
Citaat van: jes op dinsdag 22 december 2009, 12:29:27
Onyx,  brobeer eerst alleen de knop ,ik had het ook na schoon maken, had daarna de knop er tever op gedrukt.

groet- jes  Jan

Ga ik zeker doen, ik laat 't weten  :wink: