Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Ritme tussen schakelen van componenten bij rijwegen

Gestart door timjoo zondag 27 december 2009, 14:39:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ritme tussen schakelen van componenten bij rijwegen
Ik heb een CS 1 nu kun je daar een ritme instellen hoe snel achter elkaar je wilt dat er geschakeld wordt bij een rijweg. Nu kun je dat ritme maar instellen tot 2000ms waarom kan dit niet langer? of is dit bij een CS1R anders.
Re:Ritme tussen schakelen van componenten bij rijwegen
Citaat van: timjoo op zondag 27 december 2009, 14:39:31
Ik heb een CS 1 nu kun je daar een ritme instellen hoe snel achter elkaar je wilt dat er geschakeld wordt bij een rijweg. Nu kun je dat ritme maar instellen tot 2000ms waarom kan dit niet langer? of is dit bij een CS1R anders.
De tijd is niet bedoeld om wissels sneller of langzamer achter elkaar te laten schakelen. Deze tijd bepaald de schakelpuls (bekrachtigingstijd) voor een wissel en staat default op 250ms. Afhankelijk van de bekrachtiging van de wissel kun je deze tijd langer of korter maken.

Mvg,
Peter
Re:Ritme tussen schakelen van componenten bij rijwegen
Maar Peter dat stel je toch in als je een wissel aanmaakt in het CS. er stond mij ergens bij dat je bij rijwegen kan instellen na hoeveel tijd er geschakeld wordt zodat niet alles te gelijk gaat wat problemen kan geven voor de baanspanning.
Re:Ritme tussen schakelen van componenten bij rijwegen
Wissels in een rijweg schakelen serieel in de CS1. De tijd kun je instellen tot 2 sec., zie de handleiding 4.5.1.1.2.

Gr, Ben.
Re:Ritme tussen schakelen van componenten bij rijwegen
ja woutje dat weet ik maar ik zou dit graag willen verlengen. nou is mijn vraa of dit bij een CS1R langer dan 2 seconden kan
Re:Ritme tussen schakelen van componenten bij rijwegen
In een rijweg worden de wissels direct na elkaar geschakeld.
Je moet de bekrachtigingstijd voor de wissels ook niet langer maken dan strikt noodzakelijk.

Mvg,
Peter