Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Baanplan baantje 250 bij 160

Gestart door Alves maandag 28 december 2009, 17:01:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Baanplan baantje 250 bij 160
Hallo,

Dit is mijn baanplan voor mijn het baantje op mijn slaapkamer. De maten van de tafel zijn 250 bij 160. Op het bovenste niveau komt een station met een locdepotje. Ik ga K-Rails op het bovenste niveau gebruiken en op het onderste C-Rail, omdat mijn IRM dan ook nog wat rondjes kan rijden.

Onderste Laag.



Ik weet nog niet zeker of ik die analoog wil besturen of digitaal. Dit niveau staat los van het bovenste.



Dit wordt digitaal bestuurd door een MS. In het station kunnen treinen van maximaal 1 meter 20 stoppen. Het baantje wordt tijdperk III met vooral Duitste stomers, maar ook wel Railbussen en een verdwaalde Nederlandse of Belgische trein kan je er vinden.

MVG Dewey
Re:Baanplan baantje 250 bij 160
hallo dewey

even een vraagje word het een vaste tafeel of verrijdbaar
want 1,6m is wel erg diep daar kan je nooit goed bij.
houd daar rekening mee.

gr arno
Re:Baanplan baantje 250 bij 160
Het station gebouw wordt uitneembaar zodat ik over goed bij kan en ik kan om de tafel heen lopen dus geen probleem.

MVG Dewey
Re:Baanplan baantje 250 bij 160
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Baanplan baantje 250 bij 160
CiteerDit wordt digitaal bestuurd door een MS. In het station kunnen treinen van maximaal 1 meter 20 stoppen. Het baantje wordt tijdperk III met vooral Duitste stomers, maar ook wel Railbussen en een verdwaalde Nederlandse of Belgische trein kan je er vinden

Hieruit maak ik op, dat je nogal ambities hebt. In de loop der tijd koop je toch af en toe wat spullen erbij. En dan heb je al gouw te weinig plaats om alles neer te zetten.

Je snapt mijn vraag. Waarom geen schaduwstation? Als je hier bijvoorbeeld 5 of 6 sporen in zou leggen, kun je daar al je treinen mooi laten staan, en zo een gevarieerd beeld van treinen laten rijden.

En waarom verbind je de onderste en bovenste ronde niet? Er zijn immers overgangsrails van C naar K rails.

En nog een vraag. Kan een irm niet rijden op k-rails?

Roy
Re:Baanplan baantje 250 bij 160
Hallo Roy,

Ik maak later op zolder een grote baan van 6,50 M lang, maar omdat de zolder eerst geïsoleerd moet worden. Maak ik eerst een baantje in mijn slaapkamer. En een IRM rijdt niet zo goed over K-Rails heb ik gehoord dus daarom.

MVG Dewey