Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Re:De baan van Rick en Opa Ruud AFBRAAK

Gestart door nkeer3 zaterdag 26 december 2009, 23:34:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Leuke filmkes spreken mekaar snel weer neem ik nog wel wat rommel mee,ik bedoel wat stomers en mijn ecos
groetjes  michiel
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Welterusten Joop.........

P.S....Mooie filmpjes, vooral de 3e
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Hoi Ruud, sterkte met je moeder.

De foto's laten zien dat je al aardig wat stomers hebt, prachtig. :P :P :P

Je filmpjes geven ook een goed inzicht in je baan en je treinstellen, erg leuk. :arrow: :thumbup:
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

online
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Hallo,

Jorg, Michel, Tony, Ton, Marco, Michiel, Guus, en Ceess, bedankt voor jullie inbreng :thumbup:

@ Tony ik weet niet welk merk station het is, ik heb het zo compleet gebouwd indertijd van iemand overgenomen, was nog een gedoe om die zonder beschadigingen hier in Deventer te krijgen.

@ Michiel ja ja ja daar zeg ik geen nee tegen >:-D trouwens jou tip voor een 2 sporige doorgangsspoor is toch een stuk moeilijker te realiseren dan we even snel dachten te doen hoor. Ik blijf engelse wissels nodig hebben, om van buiten naar binnen te kunnen rijden en anders om.

@ Ceess ja 5 van die mooie juweeltjes er in eenkeer bij zou geweldig zijn geweest  8o maar Michiel hoefde eigenlijk niks te zeggen ze rolden zo de doosjes en weekend tas weer in ;)

Dat was het...

Groetjes Ruud

Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper besturing... :-) 4 april 2015 <
Hallo allemaal,


even wat totaal nieuws  :P


Verleden week zou ik naar de beurs in Zutphen gaan. Maar toen ik langs de ingang reed stond er een enorme rij te wachten voor de kassa. Dus besloot ik om eerst even langs de modelspoorclub zutphen te gaan achter de sporthal. http://msczutphen.nl/foto  Ze hebben daar een clubgebouw waar 2 behoorlijk grote banen liggen.
1 Marklin en een 2rail baan.
Komt bij dat het er altijd gezellig is, en men ook graag in is voor een babbeltje.

En dus nu ook. Zo kwam ik aan de praat met iemand van de M baan (die overigens nog steeds in opbouw is) hij was bezig met Koploper en een CS2 en ipad. (maar zoals jullie misschien in mijn draadje al wel eens hebben gelezen ben ik niet zo van het automatisch via koploper rijden). Maar naar mate de tijd verstreek en het boeiende verhaal van de man over koploper besturing, ben ik nu toch iets anders over koploper gaan denken ;-) Wel vertelde ik de man dat ik ook wel eens tegen problemen oploop als ik met meerdere treinen op mijn baan rij, en dat ik erg tegen al dat geknip en gesoldeer op zie bij mijn reeds bestaande baan. Tja als je wat wilt zei hij, zou ik me eerst eens moeten verdiepen in de digitale besturing. Nou ben ik niet zo van de theorie uit boeken leren dus... de twijfel en bezwaren kregen weer de overhand.
Maar tja, er was toch wel een klein zaad je geplant, en liet het mij nu niet 1 2 3 weer los hihi. Hoe vreemd kan het lopen, toen ik net met de trein hobby begon, heb ik zelfs een klein lesje koploper gehad van AlbertJan, die was er ook erg enthousiast over, Ook met Ton V100 heb ik er vele gesprekken over gehad, maar steeds dacht ik, nee dat is niks voor mij...

Maar zo waren Guus1007 en ik van de week weer eens wat aan het dollen via whatsapp, en toen kwam ook mijn baan en koploper ter sprake. Ik zei een beetje uit de gein, ik ga mijn baan afbreken en wil een nieuwe baan met koploper. En daar haakte Guus gelijk op in, hij is daar behoorlijk goed mee, en kwam al snel met ideeën. Maar mijn angst om toch alles aftebreken woog toch zwaarder en het zaadje begon te verdrogen. Tot Guus voorstelde om eerst eens een test baantje te maken, om zodoende te ondervinden of koploper wat voor me is, en om wat leren. Goed idee he van zwieberJoop... huhuhuhu
Toen ik mijn vrouw mijn plannen vertelde en dat ik haar hobby kamer voor de helft zou inpikken, verwachte ik protest, maar het enige wat ze zei was `` je doet je best maar word deze gelijk wat opgeruimd`` hihi. Gistermiddag al wat 24130 bochten opgehaald (de rest van de rails en S88 en AJ wissel decoders  had ik op de plank liggen) om een baantje te gaan maken, en natuurlijk koploper en handleiding gdwld.

Zo iets word het


Dus nu kan ik ook zeggen " WE GAAN BEGINNENNN " .

moet nog wel een interface hebben, maar eens zien hoe we dat gaan doen. Al zegt Guus daar ben ik nog niet aan toe......


Word vervolgd ;-)


Fijne paasdagen
Groeten Ruud


ps als er iemand in Deventer 2  24130 bochtjes heeft liggen, meld je dan even, kom er toch 2 tekort.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Hoi Ruud

Dit is wel zeer interessant daar ik vanmorgen ook zo idee had en bij koploper zat te kijken.
Wacht nu met spanning jou vervolg af   :thumbup:

Gr Alex 0850
fijne paasdagen
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Wat heb ik gezegd???
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > <
Hele dikke duim Ruud, dat je toch na alle protest richting mij doorzet...BRAVO
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper besturing... ;-) 4 april 2015 <
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper besturing... ;-) 4 april 2015 <
Hoi Ruud

Goed advies van Guus, met dit testbaantje en hulp van Guus zal je snel de beginselen van de digitale wereld ontdekken en een hoop mogelijkheden van Koploper.
Als je in het passeer spoor gelijk een ontkoppel rails inbouwt (of je moet een loc hebben met telex koppelingen) kan je nadat de beginselen je duidelijk zijn middels een vaste route in Koploper een loc wissel laten plaatsvinden als extra speelplezier en leer moment met Koploper.

Heel veel succes en vooral plezier met Koploper.

Mvg
Koos
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper besturing... :-) 4 april 2015 <
Citaat van: nkeer3 op zaterdag 04 april 2015, 13:49:13Zo kwam ik aan de praat met iemand van de M baan (die overigens nog steeds in opbouw is) hij was bezig met Koploper en een CS2 en ipad.

Interessant verhaal en ga dit zeker volgen maar ik heb altijd begrepen dat koploper niet samen gaat met een CS2 klopt dat ?
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper besturing... ;-) 4 april 2015 <
Hoi Guus, Koos en Michel.

@Koos ik denk dat jou leuke tip voor wat later is  ;) ik moet nog heeeeeel veel leren en het belangrijkste begrijpen hoe de beginselen werken. maar heb der sin an huhu

@Miessie ja zoiets heb ik ook gelezen hier op het forum.
De betreffende man waar ik mee sprak, vertelde in iedergeval over koploper, hij gaf zelf cursus in het programma koploper, en om dat ik de baan bewegingen op een monitor kon volgen, ben ik er van uit gegaan dat ze daar ook koploper gebruiken, maar zou nu je het zegt ook de CS2 via een monitor kunnen zijn geweest?

In ieder geval was het digitaal bestuurd huhu.

Gr Ruud 
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper besturing... ;-) 4 april 2015 <
Hé Ruud,

Mooi hé, ...Ik kan me nog herinneren...elke keer weer....jouw gemorrel over mijn gebruik van Koploper...

"Snap nie wat je der aan vind"...en deze "dat ga ik nóóit doen"....mooi hè....en nu help ik je met Koploper...lol

[lol= het eeuwig terugkomende woord]
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper besturing... ;-) 4 april 2015 <
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper besturing... ;-) 4 april 2015 <
Hoi Ruud,

Leuk dat je de grote stap waagt en met koploper gaat beginnen, met alle hulp hier gaat het jou ook lukken.
Ik volg het op de voet  :)


Mvg,

Peter degeluidsman
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper besturing... ;-) 4 april 2015 <
Zo Ruud, koploper, goed jo. Ik zal met interesse je 1e voetstappen volgen.
Zelf twijfel ik nog tussen koploper en Itrain.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper besturing... ;-) 4 april 2015 <
Ruud, hebben we straks, als je het wat onder de knie, ook weer mooi wat te discussiëren......lol
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper besturing... ;-) 4 april 2015 <
Hallo Ruud,
Ikzelf ben een herintreder in de hobby, en ben momenteel koploper aan het uittesten op het speciaal daarvoor ontworpen baantje.
testen is belangrijk omdat je dan weet wat het programma allemaal kan (= best veel) en omdat je ook leert hoe het programma werkt en je er zelf mee moet werken.
Zo had ik laatst bv ontdekt dat een trein wel verder dan de stopmelder kan stoppen, maar niet voor een stopmelder, dus daar moet je rekening mee houden als je de bezetmelders inplant :)
Koploper vergt wat oefening daar het toch niet echt een recht-toe-recht-aan programma is (is mijn mening), daarbij moet ik wel zeggen dat ik geen ervaring heb met andere treinbesturingssoftware  >:-D.

Waarvoor ik nu eigenlijk een berichtje plaats is dit:
volgens mij hoef je je huidige baan NIET af te breken om deze met koploper te besturen, je moet gewoon op de nodige plaatsen de bezetmelders inbouwen, en dit zou zelfs redelijk eenvoudig moeten kunnen volgens het KISS principe  O:-D

zie dit topic: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=41675.0
Ikzelf rijd met metalen rails, en daar werkt het onderstaande perfect: een strookje bureau-tape over een railstaaf plakken, daarover aluminium tape, en deze aansluiten op de S88, krijg je iets als onderstaande foto:



misschien ben je hier iets mee?
Veel suc6 en plezier verder!
Mvg
Geeraard
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper besturing... ;-) 4 april 2015 <
Hallo,

@Peter tja et zal nog wel wat worden hoor nu iedereen het gaat volgen :P
@Cees tja ik heb me nooit zo verdiept in deze materie dus Itrain.... Hmm wel eens van gehoord maar verder....? Jij gaat vast en zeker ook een goede keus maken Ceess Denk dat het een beetje net als stoppen met roken gaat, gewoon doen! gestopt met roken ben ik een jaar of 20 geleden van de een op de andere dag, dus hoop dat beginnen met koploper net zo gaat  ;)
@Guus discussiëren .... dan lul je me zo onder te tafel ben ik bang ;) ;)
@Geerraard bedankt voor je melding, als de baan te verkoploperen is dan heeft natuurlijk dat mijn voorkeur! Maar of de kiss methode ook met Crail gaat, en of dat veilig is?? Maar misschien ook gewoon eens proberen, we zullen zien over een tijdje.

Vanavond om 20uur krijg ik mijn eerste Koploper les via WattsApp telefoon! dus Guus ik zal met pen en papier klaar zitten >:-D

Groeten Ruud

Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper besturing... ;-) 4 april 2015 <
Als Spoorman kom ik nog wel eens bij de mensen thuis. :D

Zo was ik vorige week bij iemand die mijn hulp in riep. En ja, en M-railer die ook aan de gang was gegaan met het KISS plakspul. De goede man heeft de wereld aan mooi en duur Marklin materieel maar zit lekker te bezuinigen op zijn infra.

Aan het eind van de ochtend was zijn conclusie dat het het net allemaal niet is. Daarnaast ziet het er niet uit. Ik vond dat ook maar dat was al toen ik van huis vertrok. :D

Hij ging dus voor stroomdetectie op zijn M-rail baantje maar gisteren belde hij me op en gaat de oude meuk van de hand te doen en C-rail aanschaffen.

Gr, Ben.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper besturing... ;-) 4 april 2015 <

@Ben dank voor je bijdrage, ik vind het ook niet echt lijken. En twijfel ook of het wel zo (veilig) beter gezegd betrouwbaar is. Al hoewel daar de meningen ook wel verdeeld over zullen zijn.

Groeten Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper besturing... ;-) 4 april 2015 <
Wel, toen ik het eerst zag dacht ik ook: dit komt snel los, en die treinen ontsporen hierop, maar geen van beide is het geval, plakt best goed (op metal rails) en de treinen hebben er tot nu toe nog niet op ontspoort, het is ook niet echt een verdikking waar ze over moeten.
Het zou ook overschilderbaar moeten zijn (heb ik nog niet geprobeerd) en het scheelt inderdaad aardig wat in de portemonee (+/- 4? per rail!)
en het beste komt nog: het werkt perfect en je kan het eender waar toepassen! :)

Nu ja, allicht zijn er voor c-rails betere oplossingen, daar kan ik mij niet over uitlaten, voor mij is dit alleszinds DE oplossing  :D
veel suc6 verder!

Mvg
Geeraard
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper besturing... ;-) 4 april 2015 <
Hallo,

@Geeraard nogmaals dank voor je reactie, ik moet er nog eens over nadenken, Ik weet nog niet wat ik ga doen met mijn baan. Of opnieuw beginnen (niet mijn eerste optie) of stap voor stap verkoploperen, of stoppen met de hobby (nee grapje hoor) 


Maar gister avond dus mijn eerste les koploper gehad van Guus1007.

Nou om 8uur zat ik klaar komt ie ineens heb je je test baan al op papier getekend? Nee dus, nou dan ga je dat maar eerst doen, kan ik even naar de wc wat weg brengen... 8o

Om 8:15 eindelijk gaat de wattsapp telefoon je met Guus zit je klaar. heb je boek, ja, mooi.
Pak bladzijde 6 maar, de rest in onzin slaan we over. wijst zich straks van zelf...

Nou je merkt wel het strakke regiem wat Guus hanteert, dat wat wel ff wennen.  ;)

Eerst belangrijke dingen in het programma in voeren oa, dat je 1 s88 en 1 wissel decoder hebt, dat je rij en station sporen hebt, de lengte van de trein enz enz. Je staat er niet bij stil maar het programma moet veel weten.
Toen moest ik mijn test baantje op het scherm gaan tekenen in het programma en de draden van de bezet melder aan geven in het schema. van uit blok 1 naar via 2 naar 3 moet ik dan keren of niet enz... moet zeggen dat ik dat het moeilijkste vond, je maakt heel snel fouten, en dat mag absoluut niet om dat de bezetmelders goed moeten worden aangesloten later. Maar er is me veel duidelijk geworden in de eerste les.

Simpel ontwerp baantje Nkeer3003

Blokken Nkeer3003


Met als gevolg dat om 23:00uur het schema klaar was en de treinen 2 stuks automatisch hun rondjes op het scherm reden. :P

En zo ziet het er op het scherm dan uit


Dank Guus kijk uit naar les 2

Groeten Ruud



Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper besturing... ;-) 4 april 2015 <
 :thumbup:  :D
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper besturing... ;-) 4 april 2015 <
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper besturing... ;-) 4 april 2015 <
Hallo Ruud en Guus allen,

goed bezig ga zo door,

Kiss principe is meer voor de vrouwen, al dat geplak op metaal komt vroeger of later toch los.

met vriendelijke groet,

Walter
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper besturing... ;-) 4 april 2015 <
Citaat van: wissels op vrijdag 10 april 2015, 20:15:00
Hallo Ruud en Guus allen,

goed bezig ga zo door,

Kiss principe is meer voor de vrouwen, al dat geplak op metaal komt vroeger of later toch los.

met vriendelijke groet,

Walter

dag Walter, heb je hier reeds ervaring mee?
mvg
Geeraard
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper besturing... ;-) 4 april 2015 <
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper besturing... ;-) 4 april 2015 <
Hallo Geerard,

ik niet want ik rijdt al jaren niet meer met M rails, maar een modeltreinmaatje die wel met M rail rijdt, die is alle plakcontacten weer aan het verwijderen door iets wat niet steeds vast gedrukt moet worden, maar veel bewerkelijker is, namelijk een komplete spoorstaaf los halen en isoleren,

met vriendelijke groet,

Walter
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper besturing... ;-) 4 april 2015 <
@Walter....Bedankt....zal wel lukken......lol

@Ruud...Geen dank Ruud, tzt als je het onder de knie heb, hebben we mooi weer wat te discussiëren............hadden we
gisterenavond overigens al....................lol
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper besturing... ;-) 4 april 2015 <
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper besturing... ;-) 4 april 2015 <
Citaat van: wissels op vrijdag 10 april 2015, 20:32:26
een modeltreinmaatje die wel met M rail rijdt, die is alle plakcontacten weer aan het verwijderen door iets wat niet steeds vast gedrukt moet worden, maar veel bewerkelijker is, namelijk een komplete spoorstaaf los halen en isoleren,

Hallo Geeraard,

Kijk hier eens KLIK heb ik ook ongeveer zo gedaan.
Ik molesteerde gewoon een rechte rail, deed er met een draadje bij krimpkous overheen en met krimpkous en al weer vastzetten. Daarna sleep ik de spoorstaaf door en alles zat op zijn plek. Uitkijken dat je inderdaad niet te hard de klemmen vast zet, anders prik je door de krimpkous heen.

Als de meldstrip werkt dan is het met een hobbymes simpel de bovenzijde van de krimpkous verwijderen.

Plakzooi is bij mij dus inderdaad weg.

Advies: test met plakkers uit waar je terugemeldpunten moeten komen en molesteer daarna je rails. simpeler kan niet.

Gr. Fred.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper besturing... ;-) 4 april 2015 <
@Spoorman Ben,

Ik heb jou filmpje van het rondje rijden net weer eens bekeken, en moet zeggen je baan met die lange flauwe bogen zijn erg mooi en goed uit gedacht. Zo komt het materieel mooi tot zijn recht. Zeker het overwegen waard om hier ALS ik de baan zou afbreken ook zo te gaan maken.  Alleen jou maten van de beschikbare ruimte zijn denk ik groter? bij mij is het 420x330 max.

Groeten Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper besturing... ;-) 4 april 2015 <
@Ruud, Mag je het huis van de buren er wel ben nemen, met die flauwe bochten....
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper besturing... ;-) 4 april 2015 <
en toch gaat devolgende baan niet meer zo statisch worden!
ALS ik ga afbreken, Daar ben ik nog lang niet over uit...

Groeten Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper besturing... ;-) 4 april 2015 <
En niet meer 1-baans Ruud?

Gelukkig ben je er nog niet over uit...kunnen we ons op ons gemak bezig houden met je testbaantjetje
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper besturing... ;-) 4 april 2015 <
Citaat van: nkeer3 op vrijdag 10 april 2015, 21:35:44

Alleen jou maten van de beschikbare ruimte zijn denk ik groter? bij mij is het 420x330 max.


Niet zo heel veel groter Ruud: 460 x 330 cm en daar gaat het trapgat en de cv ketel nog van af.



Als je rondje gaat rijden vallen scherpen bogen minder op omdat je tegen de binnenzijde aan kijkt. Maar ook ik heb er een die niet zo fraai is maar die valt weg door er een verdwijnpunt van te maken net achter de seintjes.



Gr, Ben.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper besturing... ;-) 4 april 2015 <
wouw mooie baan zeg  :thumbup: je kan veel verschillende rondjes rijden, zei william  :D
en (al een beste tijd geleden) nog erg bedankt voor dat alpha-rails, ik ben zelf nu overgestapt op
k-rails,

groetjes Joost.
Show je nieuwste modelspoor aanwinsten - 2015
Ruud,

Van harte nog met je verjaardag.

Als ik bij je kom binnenkort voor Koploper, breng ik deze voor je mee

Hieperdepiep...HOERA
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper besturing... ;-) 4 april 2015 <
Bedankt voor je reactie Ben
De maten van jou kamer vallen me dan erg mee, had meer iets van 6x4 verwacht huhu.
Ben al eens een beetje aan het uitdenken HOE het dan bij zou moeten worden, wel een beetje van jou ontwerp afkijkend  :O :O
Zou dan sowieso mijn grootste beperkingen willen verwijderen, 1e mijn baan ligt nu op tafel hoogte schaduwstation daar 15 cm onder, plus dat ik er onderdoor moet kruipen, (omdat mijn baan ook rond de kamer loopt) dat bevalt me met deze hoogte niet.
Ook aansluitingen maken onder de tafel is een kriem. Denk zelf dan baan op +- 110 hoogte, en geen mangaten meer maar open bouw.
2e denk dat minder zichtbaar spoor rustiger is als mijn (drukke) achtbaan, wat de treincombinaties ten goede komt. (en toch vind ik mijn baan mooi.)
3e zou dan gelijk met koploper kunnen starten.
4e rekening kunnen houden met vele wensen, zoals een lok depot, stukje waar loks kunnen worden opgesteld....
MAAR een punt waar ik wel rekening mee moet houden is dat het wel trek en geen duw treinen moeten worden, EN nog een belangrijk punt, het financiële plaatje :?

Maar ach ben deze baan ligt er nu een jaar of 6, en lag er ook niet ineens hoor.

We zullen zien hoe flexibel ik ben in het nemen van deze beslissing afbreken of aanmodderen  :? :P

@Guus ja met het volgen van jou koploper curses, ga ik zowieso mee door  :thumbup: Wat zie ik nu Guus wat zie ik nu, een cadeau voor mij?? Je moet nu wel heel snel komen kerel  :thumbup:
@Joost leuk wat van je te horen, ik herinner me het nog ja. Jammer dat William niet lekker in zijn vel zit, ik denk dat hij weer eens moet komen rijden, nu het nog kan  >:-D >:-D >:-D >:-D  ;) Doe hem de groeten Joost.

Groeten Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper besturing... ;-) 4 april 2015 <
Hey. Ruud. 
Hoe gaat het met koploper????
En krijg je alweer zin in de baan??
Ik kom je graag helpen met bedenken en ideeën maken.

Gr.ton
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper besturing... ;-) 4 april 2015 <
Mooi idee Ton  :thumbup: :thumbup:...maak je het Ruud en mij moeilijk......
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper besturing... ;-) 4 april 2015 <
Niet moeilijk.  Maar n uitdaging.
Gr.ton
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper Les2... ;-) 13 april 2015 <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

online
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper Les2... ;-) 13 april 2015 <
Hallo,

Gisteravond, les 2 van Guus.

We hebben deze keer de bekende Aelderbaan als nieuw project genomen, en een klein beetje aangepast (2 blokken toegevoegd )
Natuurlijk moest ik alles van af begin, zelf in het programma invoeren, ook de bijbehorende tekening en blokschema (bezet meld punten) maken.
Tijdens Guus zijn wandeling met de hond, kon ik intussen mooi aan knoeien  ;) maar moet zeggen het gaat me aardig goed af.

En dat ziet er dan zo uit.

Aelderbaan Nkeer3004

Blokken nkeer3004

Nleer3004


Het was in middels 23uur geworden, en we moesten er de volgende ochtend weer om 6uur uit, dus gaan we in les3 verder met het laten rijden van de 4 treinen.

Word vervolgd.....

Groeten Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper besturing... ;-) 4 april 2015 <
 :thumbup: :thumbup:

Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper besturing... ;-) 4 april 2015 <
Ha die Ruud en Guus.
Geweldig om te lezen dat jullie lekker samen aan het koploperen zijn! :thumbup:
Wie weet wat voor mooie oplossingen deze samenwerking gaat opleveren! :D

Veel plezier en succes.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper les2 >< 12 april 2015 <
@AlbertJan,

Ik heb voor Ruud ook een nieuw werkwoord bedacht, we gaan zijn slettenbaan verkoploperen
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper les2 >< 12 april 2015 <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

online
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper les2 >< 12 april 2015 <
Hallo,

@Ton V100 sorry, ik ben vergeten op jou reactie te reageren Ton  8o 8o, Maar zoals je kunt lezen, ben in de ban van Koploper geraakt.
De baan ligt er op dit moment een beetje stil bij, maar dat gebeurd zomers wel vaker hier.
We moeten inderdaad eens weer een afspraak maken Ton, je mag altijd komen dat weet je, beetje rijden en kletsen over baan plannen is nooit verkeerd....

Gr Ruud

Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper les2 >< 12 april 2015 <
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper les2 >< 12 april 2015 <
Hallo Ruud,

Leuk dat jullie zo lekker met koploper bezig zijn, het begin ziet er goed uit.
Pas wel op koploper kan verslavend zijn  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper les2 >< 12 april 2015 <
Ruud door zijn mangat.....

Was weer gezellig Ruud, tot de volgende ......
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper les2 >< 12 april 2015 <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

online
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper les2 >< 12 april 2015 <
Ja Guus, het was weer erg gezellig en leerzaam.

Morgen zal ik wel een verslagje doen van de dag...

Vrijdag eerst een top dag gehad met Michiel en Edward (3rail) in Dortmund  :thumbup: jongens bedankt, en dan vandaag een gezellige vermoeiende dag met Guus, daar moet je dan toch eerst weer van bij komen hoor.... lol  :P

Groeten Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper les2 >< 12 april 2015 <
En bedankt.......................
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > < 20 april 2015 <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

online
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > < 20 april 2015 <
Hallo,

ff tijd en zin gevonden om nog even een klein verslagje in mijn draadje te schrijven, Guus werd al ongeduldig :P :P

Vrijdag zijn Michiel (Wezep) Edward (3rail) en ik naar de beurs in Dortmund geweest. Ik vond het een geweldig leuke dag, Veeeeeeel gezien ( helaas niks gekocht, ook een beetje door mijn onzekerheid) En omdat je het geld maar 1x kunt uitgeven, dus heb ik het bewaard, voor als ik plotseling tegen een ECOS1 50000 aan zou lopen. De Stoom lok met sound moet nog maar even weer wachten. Mijn vader zei altijd Ruud geduld is een schone zaak, intussen kun je ook verder sparen.
En mocht ik mijn baan toch gaan verkoploperen, dan moeten er ook nog veel Wisselaandrijvingen, Wissel decoders en Bezetmelders komen.
Maar we hebben wel heerlijk gegeten en geklets tijdens het eten  >:-D


De volgende dag om 10:30 kwam Guus1007 een dagje op bezoek, na de koffie en weer veel bij gekletst te hebben, konden we gelukkig ook nog spelen met de door hem meegenomen snoepjes, 1211, BR01 met sound, 2225, 2418, VOS 6705
.








En en... een cadeautje (het koninklijk rijtuig) Guus nogmaals bedankt jonge! :thumbup:


Het is altijd erg leuk om weer eens met iemand te kunnen Discussiëren over probleempjes van je baan, en natuurlijk is het rijden via koploper ook een belangrijk onderwerp geweest... Guus loopt daarin al gauw 2 stappen te snel voor mij, maar alles word me langzamerhand wel duidelijker.
Een nadeel van zo een geklets is dat de tijd 2x zo snel voorbij gaat, dus het was snel 19:00 uur tijd voor zijn terug reis.
Guus bedankt voor de gezellige dag, tot snel  ;)


:offtopic:
Ik schreef in de begin al, of ik zin en tijd had, dat komt zo, omdat mijn moeder (82) haar gewenste CIZ indicatie vandaag heeft ontvangen, moet ze nu van uit het Revalidatie/Verpleeghuis verhuizen naar een Verzorgingshuis. Dus ze komt niet meer in haar eigen huis terug, haar eigen huis moet nu ook leeg gemaakt worden daarbij komt ook nog, mijn vader was kanarie kweker, en nu staat er nog een grote vollere 5x3 die moet ook worden afgebroken, Als je eens wist hoeveel er geregeld moet worden pfuuu. Dus de laatste tijd is het vroeg naar bed ;)

Zo zal de koploper les ook een beetje van mijn zin en tijd afhangen...

Maar eens zien hoe snel alles weer enigszins tot rust komt in huize nkeer3  >:-D

Groeten Ruud
Re: Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper les2 >< 12 april 2015 <
Hoi Ruud,

Verdiep je vooral ook in Servo's in combinatie met een Digikeijs 4024 of een OC32. Dat gaat je vooral ??? schelen en ook veel frustratie van niet werkende wisselaandrijvingen ;)
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper les2 >< 12 april 2015 <
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > Koploper les2 >< 12 april 2015 <

Hoi Ruud,

Succes met het regelen en uitvoeren van de besognes. Voor alles is een tijd.
Die voor de hobby komt vanzelf weer  :P

Grtz Tony