Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Re:De baan van Rick en Opa Ruud AFBRAAK

Gestart door nkeer3 zaterdag 26 december 2009, 23:34:16

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 15-3-2013 ROCO TEE RAM op bezoek <
mooie   "teaser",  Ruud.....   Dit smaakt naar meer,  het volk wil meer beelden zien van jullie avontuur :-) :-) :-)
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 15-3-2013 ROCO TEE RAM op bezoek <
Ha Ruud,
ik was strak op tijd terug in Apeldoorn. Voor ik de TEE-functies wilde testen eerst de computer aangezet (die wilde vonochtend nix meer) en op het forum gekeken....
Jij bent sneller dan ik; de TEE moet hier nog uit de door maar bij jou rijdt íe rondjes!
Ik kan hem wel wegdoen, haha...
Groet, William
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 15-3-2013 ROCO TEE RAM op bezoek <
Hoi Dani en William,

Ja Dani, zoals gezegd, het was een kort bezoekje, maar er komt wel een vervolg... maar geduld is een schone zaak.

William ik was ook zeer trots, dat er zo een mooi treinstel op mijn baan mocht rijden. Jammer dat hij wat moeite had als de motor wagen drukkende was... maar trekkend reed hij toch statig zijn rondje!

Zoals ik ook al schreef William, dat word heel erg hard en lang sparen, voor zo veel moois wat ik (tot nu) op mijn LIJST heb staan >:-D

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 15-3-2013 ROCO TEE RAM op bezoek <
Hey Ruud.
Wat een mooie baan ben je aan het bouwen.Ga zo door.
Je bent in elk geval een heel stuk verder als ik.
Het ziet er heel goed uit.
Vooral die bietentrein vind ik mooi,zoiets met ertswagons wil ik ook laten rond tuffen.
Succes en tot ziens.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 15-3-2013 ROCO TEE RAM op bezoek <
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 15-3-2013 ROCO TEE RAM op bezoek <
Hoi Ruud,

Geweldige mooie trein die TEE Ram, jammer dat hij niet mocht blijven.
Je hebt mooi materiaal op de baan staan, was weer genieten.


Mvg,

Peter / degeluidsman.   
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 15-3-2013 ROCO TEE RAM op bezoek <
Citaat van: diesel Thei op vrijdag 15 maart 2013, 17:53:37
Hey Ruud.
Wat een mooie baan ben je aan het bouwen.Ga zo door.
Je bent in elk geval een heel stuk verder als ik.
Het ziet er heel goed uit.
Vooral die bietentrein vind ik mooi,zoiets met ertswagons wil ik ook laten rond tuffen.
Succes en tot ziens.

Hoi Diesel Thei, dank je voor je compliment, ik begin er steeds meer plezier in te krijgen, voor al nu er ook eens wat nieuws komt te rijden.
Ik hoop jou baan bouw vorderingen ook binnen kort ergens te kunnen volgen.
Gr Ruud

Citaat van: degeluidsman op vrijdag 15 maart 2013, 18:11:47
Hoi Ruud,

Geweldige mooie trein die TEE Ram, jammer dat hij niet mocht blijven.
Je hebt mooi materiaal op de baan staan, was weer genieten.


Mvg,

Peter / degeluidsman.   
Hoi Peter,

Ja man, ik vind die TEE ook geweldig mooi, maar als je mijn lijstje zou zien Peter........... pfuuuuu
Maar goed ik vink gewoon steeds maar wat af :P

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 15-3-2013 ROCO TEE RAM op bezoek <
Zaterdag bij een gerenomeerd forum lid  Joop Doderer  :P op bezoek geweest om zijn baan te bekijken.
Man wat een mooie baan en materieel heeft Joop  ;)
Na wat geklets vertelde hij dat er 2 van zijn locs te koop waren. En wat denk je, ik mocht ze van mijn lieve vrouw Henny zomaar van hem overnemen  8o >:-D Die stonden al lang op mijn verlanglijstje. ;)




Ik ben er blij mee...

Gr Ruud
Re: Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 15-3-2013 ROCO TEE RAM op bezoek <
Hoi Ruud,

Van de week heb ik heel jouw draadje doorgelezen en vond het zo inspirerend dat ik het nu volg :). Vooral omdat ik ook een Nederlandse baan wil.
Die 1300's zijn een mooie aankoop, zag ze ook in het verkoophoekje staan, je mist nu de turquoise nog ;-).
Ook jouw brug idee sprak me aan omdat ik er 2 nodig heb die uitneembaar zijn. Dus blijf ik dit draadje volgen. Ga zo door!

Gr. Paul
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 15-3-2013 ROCO TEE RAM op bezoek <
Hoi Paul, leuk dat je mijn draadje hebt doorgelezen, heb dat ook bij jou gedaan, en die blauwe 1000 van je schoonvader is prachtig, die staat hier ook op mijn LIJST!  ;)
De turquoise loc's vind Henny ook al zo mooi, maar ik hou het voorlopig bij Blauw!
De enkelsporige brug is een tijdelijke oplossing dat moet een 2x2 sporen brug boven elkaar worden  ;)

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Hallo mannen,

De laatste dagen een beetje aan het rekenen,berekenen en breken bezig geweest.
En poot onder de tafel verzet, om te zien of er een schaduw station van 6 sporen kan komen, zou moeten lukken ;)
En vandaag ben ik bezig geweest met het leggen van 3 nieuwe 24612 en 2x een 24620's in de 6 opstel sporen.
Gelijk het laatste gedeelte wat enkelsporig was nu dubbelsporig gemaakt, en naast de tijdelijke enkelsporige uitneembare brug, een vaste noodbrug gelegd, om te zien of de sporen dan nog aan sluiten op de 6 opstelsporen. en wat denk je..... het past! :P En het rijd ook nog eens probleemloos, zelfs met de 17 bietenwagens sleep. Nu kan ik alle 6 sporen met 1x een 24172 verlengen, zodat alles een beetje op schuift.
Heb een paar foto's gemaakt omdat dat meer duidelijk maakt denk ik.

Nu dubbelspoor met de noodbrug (AJ heeft nog 3 brugdelen liggen die ik nog moet ophalen)  dan is alles een beetje gelijk.

Nu de bruggen nog op schuiven zodat ze aan sluiten op de 4 sporen, de 2 plankjes zijn om een idee te geven.

kijkje op de opstelsporen...

Railplan 6 opstelsporen


Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 15-3-2013 ROCO TEE RAM op bezoek <
Mooie 1300's heb je daar rijden..... :o) :o)
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 15-3-2013 ROCO TEE RAM op bezoek <
Ja he, laatst eens gekocht bij Joop Doderer, een gerenommeerd forum lid. >:-D

Gr Ruud

Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
goed bezig geweest ruud!!!
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Hey Ruud

Dat zijn weer erg mooie aanwinsten zeg
Opstel sporen zien er mooi uit en zijn nu ook lekker gevuld :)
Ben benieuwd hoe die brug er uiteindelijk uit gaat zien

Mvg Danny
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Hey Ruud.

dat ziet er goed uit.
ga zo door.

gr.ton
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Hoi Roy,Danny en Ton bedankt voor jullie reacties.

Ben vandaag weer aan het rijden (spelen) geweest, wat mij opvalt is dat de ene dag de andere dag niet is.
Ik bedoel, de ene dag rijd alles probleemloos, terwijl de volgende dag terwijl er niks veranderd is, allerlei ontsporingen zijn... Hebben jullie dat ook, of heb ik hier last van een plaag geestje? :(

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Hahaha....Joop's geest... >:-D >:-D >:-D
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Ik hoop et toch niet he!!! 8o
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Ja hoor en die plaaggeest huist ook in je toetsenbord wat daar ontbreken geregeld letters. 8o
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
he Johnny verklaar je nader...

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
"Ik hoop et toch niet he" volgens mij mist daar een lettertje.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Citaat van: nkeer3 op vrijdag 22 maart 2013, 17:39:33
Hebben jullie dat ook, of heb ik hier last van een plaag geestje? :(

Gr Ruud

Nee Joop,

dat hebben we allemaal wel eens.  :D :D
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 14-2-2013 nieuwe aanwinsten <
[quote 17 Bietenwagens [/quote]

Mag ik weten welk nummer die wagens hebben.

Ik wil in mijn baan ook bieten vervoer hebben.

Gr. Robin
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Hoi Robin,

Kerel daar vraag je wat  8o, het zijn gewone ROCO bietenwagonnetjes, ik heb deze sleep zo gekocht op een 2ehands site.
Als je toch meer info wilt, no problemo, maar dan moet ik me er even in verdiepen  ;)

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
"maar dan moet ik me er even in verdiepen " Hopelijk niet te diep en kom op tijd eens boven om lucht te happen.  :D
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Hoi allemaal

Zondagmiddag is Michiel hier nog een paar uurtjes wezen rijden met wat prachtige locs. Deze keer had hij wat electro loc's mee genomen.
Een Groene BR194 , Een rijtuigen set 43258 , Groene E77 van Brawa , Groene EG2x2/2 en een insider BR103 met een Märklin 42993 Personenwagen Set Südwind TEE IC DB
Wat een schitterend materieel is er toch, mijn verlanglijstje word als maar langer :P
Het stemde mij weer behoorlijk gerust, dat al dit moois weer, op 1 onwillig onderstel van de set 43258 na, perfect hun rondjes wilde rijden op mijn baan.
Ik had een hele partij foto's gemaakt, helaas zijn er maar een paar het aanzien waard de rest is onscherp of te donker  :?
Hoop dat Michiel wat betere foto's heeft gemaakt





Binnen kort komt Michiel weer, en hoop dan weer betere foto's te maken :?

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Hoi Ruud, nog bedankt, met alleen het merk kon ik al alles terug vinden.

Roco heeft meerdere series uitgegeven:

67668 NS six-pack
61414 tesamen met de 1000 loc


Met vriendelijke dank

Robin
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Ik begrijp dat je verlang lijstje langer wordt met al dit mooie materiaal op je baan.

Ach er moet altijd wat te wensen blijven.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Citaat van: nkeer3 op maandag 25 maart 2013, 19:32:18
Zondagmiddag is Michiel hier nog een paar uurtjes wezen rijden met wat prachtige locs. Deze keer had hij wat electro loc's mee genomen.

AHA, zo doen jullie, Nederlanders dat ....   Als de thuis-baan door de energievoorraad heen is,  dan gaat meneer met z'n krultang gewoon elders gaan spelen, op de baan van een nietsvermoedend, onschuldig en argeloos slachtoffer.   En die dan de volgende maand maar op z'n donder krijgen van "mevrouw nkeer3" wegens te veel gekrulde lokken....



Wel, ik vind het eigenlijk best wel een fijne manier om van achter die PC vandaan te komen, zo gewoon es bij elkar op de baan gaan rijden, in plaats van "op de koffie " kom je dan  "op het spoor" voor een paar uurtjes.  ZO rijdt er wat vers materieel op de baan en kunnen de heren treinbestuurders  (en ook de dames) gezellig honderhuit babbelen...

Ik kan niet wachten tot mijn baantje zo ver is dat ik ook es wat "gastrijders" mag ontvangen op mijn zolder(tje).   En inderdaad,  "opa  Ruud", het schenkt je toch best wat voldoening als je ziet dat al die mooie machines zonder veel problemen lekker je baan rond tuffen, dan weet je dat je goed werk hebt geleverd, toch ?   Met het feit dat ik een "verre belg" ben zal dat bij mij natuurlijk moeilijker worden, maar ik kan nog altijd enkele "mede-bananenrepublikeinen" hier uitnodigen !


Blijf maar mensen ontvangen, blijf rijden...  en misschien ooit, hoop ik ook eens  op de nkeer3 baan de wielen van een paar van mijn "beestjes" te kunnen/mogen strekken...
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Hoi mannen,

@robinpk goed dat ik je toch een klein beetje op weg heb kunnen helpen  ;)

@Peter, ja wensen zat, daardoor heb ik nu een klein beetje een probleem,  :P door de verjaardag een beetje geld gekregen, maar twijfel nu wat ik daar voor zal kopen 8o 8o, meestal is het anders om toch? Maar er zijn zoveel wensen, zoals wissels voor schaduwstation of wagons (onderlossers of Olie wagons) of een mooie loc van mijn lijst...

@dani, ja je moet wat meer met Ollanders om gaan, wil je hun slimme trucs leren kennen :P Ik vind het fantastisch, als er mensen hier hun mooie materieel laten rijden, het mes snijd altijd aan 2 kanten, ik plezier van het moois, en zij, dat de locs nu eindelijk eens kunnen rijden...
Nieuwe mensen leren kennen is geweldig! :thumbup: dus mocht je een keer in de buurt zijn, dan ben je uiteraard ook welkom Dani.

Gr Ruud
Re: Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
waarom ook niet, Ruud...  't is  "maar" 270 km.
Wie weet kom ik ooit nog es die richting uit als er nog es wat gebeurt in onze vestiging in Drachten...  dan hoor je het op voorhand van me.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 11-4-2013 <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 11-4-2013 <
Hallo allemaal,

Ben een beetje bezig geweest met het te plannen schaduw station... met het oog op aan te schaffen wissels.
Ik zou graag jullie meningen lezen, of jullie problemen voorzien met het oog op mogelijke ontsporingen, of dat jullie andere mogelijkheden zien.
de opstelsporen zijn me eigenlijk een beetje te kort, als ik een lok met 6 rijtuigen opstel, dan blijft er niet veel voor een bezet meld rail over lijkt me, of sla ik de plank mis??



lees graag jullie reacties

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Ik zie geen plank...

Groet,
Joop
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
met de oppervlakte die je daar laat zien, zit je denk ik wel aan de limiet voor opstelsporen, Ruud.
Tenzij je met bochtwissels gaat werkenin het bovenste gedeelte links, dan win je nog iets...

Ik heb eens op 5 minuutjes een ruwe schets gemaakt , misschien kan je daar op voort borduren en passen.

Misschien als je een combinatie maakt van bocht- en rechte wissels dat je nog verder kan verlengen maar dan wordt het flink puzzelen met de geometrie als je het symmetrisch of gelijke op afstand wil
(zie 2de ontwerpje)

** edit ik zie net dat ik hget ontwerp "Arend" genoemd heb ipv Ruud...  'Scuses, buddy ! **
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Hoi Dani,

Tnx maat, ik wil dit zelf nog even invoeren in wintr, maar ben bang dat dit niet uitkomt met de ruimte die ik heb 45cm is net genoeg voor 6 sporen uit mijn tekening, der kan misschien een cm bij maar dan houd het op.
Zie trouwens net dat je 130ers hebt in getekend, ik vind het ondingen dus die komen niet op mijn baan :P

We zullen zien Dani nogmaals bedankt voor de 5 minuutjes  ;)

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Hoi Ruud,

Ik heb ook even met wat bochtwissels gewerkt, maar veel meer dan dit is niet echt haal baar denk ik.
Je zit ook met de uitwijk van de wagons. Ik denk zelfs dat mijn idee al niet helemaal gaat passen, vanwege de uitzwaai van een wagon.
Ik kan alleen maar zeggen uitproberen en kijken of het kan.

Als je deze constructie gebruikt (of die van Dani) Dan krijg je wel meer lengte en de uitgang van het schaduwstation moet dan ongeveer hetzelfde zijn als de ingang.
Het tra bestand is voor versie8.

Succes!

Met vriendelijke groet,
Peter.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Hallo Dani en Peter,

Ik had vanmorgen met Ton V100 ook nog een beetje zitten tekenen, en dit is ook onze beste oplossing
Moet er wel bij zeggen dat na nog eens te hebben nagemeten, de strook van 45cm MAX 50cm mag worden, en bij de bovenmaat van 135cm heb ik 1 a 2cm speling.



Er is nu toch een behoorlijke spoorlengte winst...  het is een 1 richting rijdend schaduwstation, dus trein erin, stop, en ander er weer uit.

Dani, Peter en Ton bedankt voor het mee denken!

Gr Ruud
Re: Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
no problemo, zo zie je maar weer dat teamwork tot goede resultaten leidt .
Succes met je schaduwstation.   Ik ga er binnenkort ook weer eentje bij bouwen, dus het is voor mij een goede oefening geweest :-)
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Mooie lengte Ruud ;)
Zo moet het wel lukken denk ik
Je hebt genoeg ruimte voor je treinen zo lijkt me

Mvg Danny
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Geen dank Ruud! Graag gedaan.
Als je nu aan de onderkant dezelfde wisselstraat maakt, krijg je nog meer lengte.
Of heb je nu genoeg spoorlengte?

Groetjes Peter.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
He Opa Ruud,

Als je ze, zoals peter zegt, aan de onderzijde gelijk maakt qua wisselstraat als aan de bovenzijde, zijn ze qua lengte van het rechte gedeelte even lang, hoef je daar verder niet bij na te denken...wat waar en zo.

Groet,
Joop D.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Hoi Dani, Danny, Peter en Joop

Omdat ik er vanuit ben gegaan dat ik nooit een schaduwstationnetje nodig zou zijn  8o :? heb ik daar met de onderbouw ook nooit rekening mee gehouden, en heb ik dus aan die kant, een paar naar het nu laat aanzien vervelende poten staan, die ik niet kan verplaatsen, aan de andere kant heb ik er al wel 1 kunnen verplaatsen, maar er staan er nog 2 die verplaatst moeten worden.

of ik genoeg lengte nu heb, hmmm op mijn portemonnee afgaand, zijn deze opstel sporen lang genoeg :P

Gr Ruud

Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
hallo mannen,

Vandaag onverwachts een bezoek gehad van Guus uit Hengelo.
Het was weer een van de bezoekjes die in herinnering zal blijven, het was erg gezellig Guus!
Natuurlijk had Guus ook iets te rijden mee genomen, zoals mijn favoriete 1200 met 4 mooie marklin Plan E erachter
verder ook nog een 2200 met 2 sets container wagens, prachtig spul weer dus.









Tijdens het rijden, kwam het te plannen schaduwstation ook ter sprake, en als snel kwam Guus met het idee om dan het schaduw station dubbelsporig te maken. Mijn baan is dubbelsporig, maar door een keer lus onder de tafel, kan ik de treinen dus eigenlijk alleen maar achter elkaar aan laten rijden.
Dus ja het is prachtig als mensen op bezoek komen, MAAR die kunnen je plannen dus mooi in de war sturen :P ;)
Maar ik wil toch eens gaan kijken of dit te realiseren valt!


Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Hoi Ruud,

En waarom blijft het in herinnering?

Door mijn ideeën krijg je het weer gezond druk.... :D :D


en je vroeg of ik een idee had om het te verbeteren.....lol

en volgende keer blijf ik de hele dag....en met DB-locs...
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Hoi Guus,

Ja het was gewoon erg gezellig, en dat blijf je je toch herinneren! ;)
Rick en ik kijken er naar uit, dat je gezellig een hele dag komt rijden, je bent van harte welkom.

Hoi Mensen,

Ik heb gisteren de stoute schoenen eens aangetrokken om mijn probleem loc een 1139 eens onderhanden te nemen. De loc reed heel erg schokkerig en maakte behoorlijk veel lawaai, en het motor schildje werd behoorlijk warm vond ik.
Nu had ik al eens het schildje verwijderd en het anker eens schoon gemaakt, maar na het in elkaar zetten was er geen beweging meer te krijgen in het motortje. Nadat ik het schildje eens wat beter bekeken had, dacht ik dat er een barstje in het schildje zat. Maar na wat tips te hebben gekregen, dat omdat hij niet meer wou rijden, het ook wel eens aan de veertjes van de koolstaafjes kon liggen, heb ik hier wat mee zitten friemelen, (het is ook allemaal zo klein) totdat er ineens toch weer leven in het motortje kwam. :O
Maar een grote schoonmaak, zou wel op zijn plaats zijn. Alleen zoiets grondig's had ik nog nooit gedaan, Dus een beetje onzeker er toch maar eens aan begonnen. En moet zeggen het is een fluitje van een cent... :O :P

Het motorretje heeft een nachtje in wasbenzine bad gelegen, samen met het anker en de magneet, natuurlijk wel eerst uit elkaar gehaald.
Ook het schildje aan de binnen kant even schoon gemaakt en de koolstaafjes natuurlijk ook niet vergeten.
Als je na een nacht weken, ziet hoe smerig donker gekleurd de wasbenzine geworden is, dan was het ook wel tijd dat dit eens gebeurde.
Alleen denk ik dat ik de volgende keer beter de slip bandjes kan verwijderen alvorens het motortje in de wasbenzine te leggen??? Nu zaten er 2 wel heel erg los op het wieltje, net of zijn ze wat ruimer geworden waren?? Dus heb ik de 4 slip bandjes ook gelijk allemaal vervangen.
Het geheel weer te samen gebouwd, en een paar kleine druppeltjes olie, op de tandwieltjes, en op de uiteinden van het anker asje in het motor huis en motor schildje gedaan. Toen de kap er weer op, en het lokje eens op langzame snelheid zijn schone rondje laten rijden. Met gevolg dat het lokje weer rustig zonder schokken, en zonder kabaal rond rijd. Het enige wat ik nu nog wil vervangen is de sleper, die is ook behoorlijk versleten heb ik het idee. MAAR voorlopig ben ik erg tevreden over het resultaat, en ga zeker mijn volgende slachtoffer de 1135 een onder handen nemen.

Het is erg leuk werk, en geeft veel voldoening om het zelf te doen. 

Zoals met alles is het gewoon doen, de ervaring die je met zo een simpel klusje opdoet, kan je weer als basis gebruiken om eens een analoog lokje van een ombouw setje te voorzien!  ;)

Gr Ruud

Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Ruud,

mooi te horen, dat je toch de "moed" verzameld hebt om te beginnen. En erg fijn dat het zeker effect gehad heeft!

Roy
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Dat is mooi Ruud.
Nu ben je weer n stap verder met je onderhoud van je loc's

Gr.ton
Re: Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Zo moet dat, Ruud .    De moed bij elkaar schrapen, en er aan beginnen.
Zo heb ik mijn eerste lokje naar Delta omgebouwd en de voldoening als je dan ziet dat het lukt, is des te groter.  Een  "AHA-Erlebnis".

Dus nu ben je klaar om de rest van je lok-park aan te vatten in zoverre dat nodig blijkt.   Succes, man, want eens je de smaak te pakken hebt en ziet hoe blij en vlot die  "vernieuwde" machines rond tuffen, dan ga je door, door, door.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Hoi Roy Ton en Dani,

Bedankt voor jullie reacties mannen,

Maar ik heb toch te vroeg gejuicht. Ben net ff weer boven geweest, om vol trots de 1139 nog eens zijn rondje te laten rijden. Maar nu was het weer pet, hij rijd weer schokkerig en stinkt vind ik.
Heb de kap er af gehaald, en merk dat het anker asje wat voor in het schildje draait erg heet word, terwijl ik daar een drupje olie op heb gedaan. Heb de schroeven van het schilde ook iets losser gezet maar geeft geen verbetering.
Het schildje zit ook mooi tegen het magneet huis aan, dus zit niet scheef of zo.

Vreemd dus....

Iemand een idee wat het zijn kan?

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 21-3-2013 <
Ruud, als ik een volgend keer kom...kijken we samen?