Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Re:De baan van Rick en Opa Ruud AFBRAAK

Gestart door nkeer3 zaterdag 26 december 2009, 23:34:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud - Begonnen met het afbreken van de baan 20 Jan
Hoi Ruud.
Eerst maar even het stukje voor de "afbraak" gelezen en bekeken! :P
Leuk om te zien dat er via het forum vele contacten ontstaan en bezoeken afgelegd worden, de benaming van Roy "het forum lijkt wel een datingsite voor mannen" is helemaal raak! :D

Veel succes en plezier met het opnieuw opbouwen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud - Begonnen met het afbreken van de baan 20 Jan
Hoi Mannen,

Ben een stuk verder met het verleggen van de sporen, en meteen een hele serie foto's gemaakt hoe het nu met de afwerking moet, wand daar zit em natuurlijk de kneep he ;)

De op en afritten moeten natuurlijk ook een beetje afgewerkt worden met een muur of zo, Er stond in Rijswijk iemand met bruine boog muren voor 1 euro per plaat, heb er natuurlijk 2 meegenomen, maar had er wel een stuk of wat meer willen hebben achteraf gezien.  Op onderstaande foto, zie je er nog een stukje van die plaat opstaan... Moet nog wel opmaat gesneden worden maar dat komt straks als het allemaal definitief ligt.



heb ook eens een stukje een beetje aangekleed met bomen die ik al had liggen, dit om eens een beeld te krijgen van hoe ik het in gedachten heb.

Maar nu eerst MP weer afstruinen, voor een stel niet al te dure 24107 24207 24115 24215 om een flauwe bocht te realiseren in de op en afrit, vind het allemaal wel een beetje statisch, hoe de rail ligt.

Dus ffkes weer wachten tot de volgende update.

Gr Ruud

Re:De baan van Rick en Opa Ruud - Begonnen met het afbreken van de baan 20 Jan
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud - Begonnen met het afbreken van de baan 20 Jan
Ruud,

je zegt dat je een hele serie foto's gemaakt hebt. Maar ik zie er maar 1? Op deze foto kun je niet zo goed zien, wat je veranderd hebt

Roy
Re:De baan van Rick en Opa Ruud - Begonnen met het afbreken van de baan 20 Jan
Oke Roy hier zijn er nog een paar  :P
Maar ik zei al, de afwerk stroken zijn allemaal nog niet opmaat gezaagd, het is neergezet om  te kijken of et past en mooi staat.
Ik denk dat de opzet wel geslaagd is, nu de afwerking nog.......... 8o












Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud - Begonnen met het afbreken van de baan 20 Jan
Netjes gemaakt Ruud

Klasse!

Mvg Danny
Re:De baan van Rick en Opa Ruud - Begonnen met het afbreken van de baan 20 Jan
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud - Begonnen met het afbreken van de baan 20 Jan
mooi zo. hele verbetering. En stonden die bomen er laatst al?

Roy
Re:De baan van Rick en Opa Ruud - Begonnen met het afbreken van de baan 20 Jan
Citaat van: Roy op dinsdag 29 januari 2013, 21:57:42
mooi zo. hele verbetering. En stonden die bomen er laatst al?

Roy

Bedankt Roy, nee vandaag erbij gezet.

Ik moet trouwens echt met het licht bezig, foto's en filmpjes zijn soms is het erg donker, weer een probleem wat opgelost moet worden ;)

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud - update van de verandering 29 Jan
ziet er erg goed uit ruud.
ga zo door.

gr.Ton :thumbup:
Re:De baan van Rick en Opa Ruud - update van de verandering 29 Jan
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud - update van de verandering 29 Jan
Hallo Mannen,

Vandaag is Michiel uit Wezep op bezoek geweest, Om met een aantal van zijn locs en wagons te rijden, heb weer vol van verbazing zitten kijken wat er allemaal voor moois uit zijn grote weekend tas en koffer tevoorschijn kwam   :O
Echt verbazen ja, omdat het allemaal zo mooi spul is!  8o 8o  In no time stond er het volgende moois op de baan te pronken van Brawa een E95 Loc met sleep van 15x onderlossers, een Badische 4h (BR18.3)  een Diesel-Aussichtstriebwagen VT 137 240 der DRG, Epoche IV en een BR50 met een sleep van 18x olie dubbel assers
We hebben natuurlijk veeeeel plezier van het rijden gehad, maar de eerlijkheid gebied ook te vermelden, dat er heel wat lelijke woorden vielen, Het ging eens niet van een leien dakje, Zo waren er problemen met het gewicht van de sleep van 18 olie wagons daar had o.a de BR 50 problemen met het omhoog rijden van de oprit.
En het bleek dat de E95 er ook niet veel zin in had, die liet steeds zijn voorste wielstel uit de rails lopen. Verder moest er een operatie aan een engels wissel gebeuren daar op de een of andere manier het binnen mechanisme niet meer mee werkte. Maar nadat wissel weer naar behoren werkte... liep in eens ook de treinen als een trein (snap je dat nu???)
Ik heb een paar foto's en filmpjes gemaakt die ik jullie graag wil laten zien. Ik moet echt excuus maken voor de nog steeds slechte kwaliteit, cameraatje en de belichting laten erg te wensen over, zeg steeds ik moet er mee aan de gang......................  :(

Michiel

Alle 18 uit doosje en op de baan zetten


En dan staan ze op de baan en wil het niet goed rijden :? :?


Dan maar wat ander moois op de baan


Kijkje in het station oud met nieuw






Gr Ruud 

Re:De baan van Rick en Opa Ruud >2-1-2013 was Michiel uit Wezep op bezoek <
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud >2-1-2013 was Michiel uit Wezep op bezoek <
dat is vast en zeker weer een gezellige dag geweest heren! En ook mooi materieel.

Roy
Re:De baan van Rick en Opa Ruud >2-1-2013 was Michiel uit Wezep op bezoek <
zo Ruud.

je hebt het maar druk met al die bezoekjes  van forum leden.
het zal zeker erg gezellig zijn geweest.
en natuurlijk weer n hoop moois op de baan gehad.

gr.Ton
Re:De baan van Rick en Opa Ruud >2-1-2013 was Michiel uit Wezep op bezoek <
hoi ruud

je hebt het wel druk de laaste tijd met al je bezoek
en wat een mooi matriaal

peter p
Re:De baan van Rick en Opa Ruud >2-1-2013 was Michiel uit Wezep op bezoek <
Zozo wat mooi materiaal op jou baan Ruud :O
Jullie hebben zo te zien erg genoten van dit dagje

Mvg Danny
Re:De baan van Rick en Opa Ruud >2-1-2013 was Michiel uit Wezep op bezoek <
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud >2-1-2013 was Michiel uit Wezep op bezoek <
Hoi Ruud,

Mooie oplossing met de hellingen :thumbup:

Het wordt meer en meer een baan ;) :D

Je zal wel last hebben van je rug ,omdat je veel door die mangaten moest kruipen :-) :P ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re:De baan van Rick en Opa Ruud >2-1-2013 was Michiel uit Wezep op bezoek <
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud >2-1-2013 was Michiel uit Wezep op bezoek <
Daar blijft ie jong bij Hans!


Roy
Re:De baan van Rick en Opa Ruud >2-1-2013 was Michiel uit Wezep op bezoek <
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud >2-1-2013 was Michiel uit Wezep op bezoek <
Oja Roy? :P :D
Re:De baan van Rick en Opa Ruud >2-1-2013 was Michiel uit Wezep op bezoek <
Ha die Ruud en Michiel.
Zo te zien was het weer een geweldig bezoek van de man met de prachtige locs! :D
Mooi om dat "oude" materieel samen te zien met wat Koplopers en ander modern materieel.

Ruud, het is een ongeschreven wet (Murphy en zo! :P), dat wanneer je eens wilt showen dat er plotseling van alles fout gaat! :-(
Maar daarna is het natuurlijk gewoon weer genieten geblazen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud >2-1-2013 was Michiel uit Wezep op bezoek <
Hoi Ruud,

wat een prachtig materieel B)

Vooral die E95 van Brawa vind ik super. Liep bij beide (zowel de groene als de bruine) het voorste wielstel uit de rails? Gebeurde dit bij slanke wissels?

Groetjes, John
Re:De baan van Rick en Opa Ruud >2-1-2013 was Michiel uit Wezep op bezoek <
Hallo mensen, bedankt voor jullie leuke reacties.

@Roy Ja zulke gezellige dagen zijn super voor beide partijen, zo heeft Michiel ook nog geen baan dus, kan hij zijn moois ook eens wat rek en trek oefeningen laten doen  :D
@Ton en @Oetje Ja ik kan er geen genoeg van krijgen, en je weet het he plezier staat hier voorop!
@Peter Nou wat let je, kom ook eens gezellig rijden!
@Hans ja man, maar ik kan er nog goed door heen komen, maar toen ik jou zag martelen................ 8o :D
@AlbertJan ja idd Murphy effect dat was het, maar gelukkig was het tijdelijk, zodat veel moois toch ook hun schoonheid kon laten zien.
En ja een 1600 naast een E95 is wel een mooi gezicht.
@hoi John, nou er stond maar 1 E95 in het bruin op de baan hoor, kun je nagaan hoe goed ik kan fotograferen ;) nee dat hij groen lijkt kwam denk ik door dicht erop met flitser en gemixt met TL licht. Moet echt wat aan het licht gaan doen, maar wat en hoe hmm weet ik nog niet... (tips welkom)
Dat steeds het voorste wielset uit de rails liep, kwam dachten we, dat hij erg gevoelig is, of de rails wel helemaal vlak ligt, en trekkende of drukkende belasting op de wielen leek ook een probleem te zijn, omdat toen Michiel de loc omdraaide, reed hij gelukkig ineens wel goed 8o :O
Maar zoals AJ ook al suggereerde, was Murphy ook een behoorlijke tijd aanwezig, maar NA zijn vertrek ging alles beter!!!!!!! Zoals in het filmpje wel te zien is.

Ik moet zeggen, doordat er nu veel verschillend materieel op de baan heeft gereden, ik steeds een beter inzicht van probleem punten krijgt. Het is een waardevolle aanvulling, om tijdens zo een bezoek met andere mensen te kunnen overleggen, hoe je een spoor beter of mooier kunt leggen. Mijn baan ligt nu in hoofdlijnen wel vast, maar omdat ik de rails nog niet vast heb liggen wil ik nog wat met kleine bocht stukjes experimenteren, hoop daar mee te bereiken dat het net iets speelser word. En er zijn nu ook plannen om toch een klein schaduw station te gaan maken, maar eerst eens zien, hoe hard het jaar financieel zal gaan worden.

Zo dat was het weer

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud >2-1-2013 was Michiel uit Wezep op bezoek <
Ha die Ruud,dit gaan we binnenkort nog wel een keertje doen,
Als je een verlanglijstje heb wat je wil zien rijden dan hoor ik het wel.

Groeten Michiel
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 9-2-2013 uitneembare brug <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 9-2-2013 uitneembare brug <
Hallo allemaal,

Ik ben weer een stukje verder met onze baan bouw.

Zoals ik in het brug draadje al schreef en de volgers van mijn draadje wel weten, moet je steeds onder een baantraject door kruipen, om bij de treinbediening te kunnen komen. Dit bleek voor bepaalde gasten nogal een probleem te zijn :P :P ;). Dus daar moest maar eens verandering in komen, ik heb gekozen voor een uitneembare brug. Het is waarschijnlijk een tijdelijke oplossing geworden. De brug is opgebouwd uit ROCO brugdelen wat ik gelukkig nog had liggen. (zo word toch alles nog eens gebruikt) 
Ik schrijf tijdelijk, omdat ik er aan zit te denken, (wanneer ik weer eens een heel stel wissels kan kopen die dingen kom ik altijd te kort) er dan een brug met dubbel spoor wil in hangen. Maar dat idee moet nog verder rijpen!

Om dat foto's en een filmpje meer zeggen...........

Wat een gapend gat zo!

En whalla daar ligt dan de nieuwe spoorbrug





Zo dat was het eerst weer...

Gr Ruud

Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 9-2-2013 uitneembare brug <
hoi ruud

dat is mooi die brug

peter p
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 9-2-2013 uitneembare brug <
Erg mooi gemaakt zo die uitneembare brug

Mocht je aan de definitive brug beginnen komt er dan ook een soort van beveiliging op dat de treinen automatisch stoppen als het brugdeel mist?

Groeten Danny
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 9-2-2013 uitneembare brug <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 9-2-2013 uitneembare brug <
Ja Danny je kunt het zo gek maken als je wilt he, maar is wel een goede tip, een ongeluk zit in een klein hoekje  ;)
En deze brug blijft voorlopig nog wel even liggen dus toch maar eens aan denken.

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 9-2-2013 uitneembare brug <
zozo ruud.

je heb niet stil gezeten.
is nu ook n mooie foto punt.

ga zo door.

gr.Ton
Re: Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 9-2-2013 uitneembare brug <
da's mooi geworden , toch... en snel klaar ! de annemer had blijkbaar nit zo veel werk dit weekend :-)

Fijn gemaakt , zo zie ik het graag .  De simpele dingen in het leven zijn vaak de beste !
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 9-2-2013 uitneembare brug <
zeer mooi gedaan,je moet er maar opkomen

greerz
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 9-2-2013 uitneembare brug <
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 9-2-2013 uitneembare brug <
Dag Ruud.

Mooi gemaakt kerel! :thumbup: Het brugdeel ziet er stevig en degelijk uit! :thumbup:
Kleine tip: maak ergens twee haken o.i.d. opdat het brugdeel daarop kan
hangen wanneer je het uitneemt. Dan staat het nergens in de weg . . . :wink:

Groeten,

Erik.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 9-2-2013 uitneembare brug <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 9-2-2013 uitneembare brug <
Hallo Mannen,

Bedankt voor jullie reacties,

Ja Erik, dat probleem had ik vanmiddag dus al... :( ik heb nu een plekje vrij gemaakt op het schap, nu moet het wel vrij blijven he, anders...... ;)

Bedankt voor het mee denken.

Gr Ruud
Re: Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 9-2-2013 uitneembare brug <
Hoi Ruud,

Simpel en doeltreffend  :thumbup: :thumbup:
Zoals al is voorgesteld lijkt me "een" vorm van beveiliging geen overbodige luxe.
Voor je het weet ligt er wat op de grond  :-( :-(

Groeten Niels
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 9-2-2013 uitneembare brug <
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 9-2-2013 uitneembare brug <
Hoi Ruud,

Jammer dat ik eerst krom moest gaan liggen,om je op dit idee te brengen >:-D :-)
Zo blijven vele ruggen gespaard,van al je toekomstige bezoekers(ter) ;)

Jammer,maar de volgende keer hoef je dus niet de Thaise masseuse te bestellen voor mij :( >:-D

Ergens had ik de stille hoop,dat het dubbelspoor zou zijn Ruud,maar je bent waarschijnlijk door je brugdelen heen :(
Het resultaat mag je trots op zijn :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 9-2-2013 uitneembare brug <
Hallo Michiel en Ruud,

Ik zie net dat jullie baan intussen is uitgebreid met een brug. :arrow: :thumbup:
Niet alleen handig maar ook een mooie aanvulling voor de baan zelf.

MvG Cees
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 9-2-2013 uitneembare brug <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 9-2-2013 uitneembare brug <
Hoi Niels Hans en Cees,

Bedankt voor jullie reacties.

Niels ja er moet nog wat uitgedokterd worden om het te beveiligen, aan de linker kant wil dat wel makkelijk daar liggen genoeg rails voor de brug, maar aan de rechterkant (opstelsporen) daar ligt direct na de brug een 24107 en dan gelijk een 24612, dus daar zal ik dan alle opstel sporen moeten beveiligen?

Hansje Hansje jij klein ondeugend mannetje... :P

Cees, maar Michiel mocht willen dat hij zo een mooie baan had... :P :P >:-D
Hij komt binnen kort weer terug, om weer veel moois laten rijden, :O zodoende hebben we er wel beiden veel plezier van.
Ja de brug zal zijn nut bewijzen, alhoewel ik me er nog steeds op betrap, dat ik soms toch nog onder de baan door kruip 8o 8o


Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 9-2-2013 uitneembare brug <
Sorry Ruud, ik bedoelde natuurlijk Rick :oops:

MvG Cees
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 9-2-2013 uitneembare brug <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 9-2-2013 uitneembare brug <
 ;) Cees die is er ook mee in zijn nopjes, en ik toen hij zei, Cool opa  :thumbup:

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > er borrelt een nieuw plannetje <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > er borrelt een nieuw plannetje <
Hallo allen,

Nadat de uitneembare brug nu een tijdje in gebruik is, kan ik zeggen dat hij aan de wensen voldoet!

Alleen het probleem is dat je gedachten nooit stil staan, als je met je treinen aan het rijden bent... :O misschien hebben meerde mensen daar last van :P.  Ik was er van overtuigt dat mijn baanplan aardig vast lag, MAAR eigenlijk door de dubbele brug van Harrie DEBORA0517 in het bruggendraadje, heb ik toch weer een nieuw :idea: bedacht, om het sporen plan zodanig te gaan aanpassen, dat de enkelsporige uitneembare brug (wat later een dubbelspoor brug moest worden) nu te gaan veranderen, in 2 dubbelsporige bruggen met dan 2x2 sporen boven elkaar, en dan ook weer uitneembaar 8o De 2 sporen in de bovenste brug komen natuurlijk zichtbaar te liggen in het landschap, maar het nieuw te bouwen onderste dubbelspoor komt in het nieuwe plan onzichtbaar aan bij de brug, en verlaat de brug ook weer in het onzichtbare. Zodat ik denk dat dit geen gek effect zal gaan geven. Ik heb helaas nooit een baanplan op papier gemaakt, maar alles gelegd zo als ik het mooi vind of uitkwam, maar dat nekt nu wel eens een beetje, om een en ander aan iemand duidelijk te maken...

Denk dat ik maar een paar foto's maak, zodat jullie een indruk van mijn plannen krijgen  ;)

Het is geen grote ingreep wat het sporen leggen betreft, maar moet nog wel eens kijken, of de nieuwe sporen een beetje zodanig uit komen, dat de bruggen mooi onder elkaar komen te liggen, dat zal nog even wat gepuzzel worden. En er moeten wat kleine hout aanpassingen worden gedaan. Ik hoop dat de kop mee doet met de realiteit  :D

Maar er borrelt weer een plan... dat is toch altijd goed denk ik.

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 9-2-2013 uitneembare brug <
Hoi Ruud en Rick.
Geweldig dat het "gat" voor de deur met een mooie brug is gedicht!
Dat spaart de rug en ook "oudere" bezoekers kunnen nu uitstekend naar binnen.
Mocht je eventueel deze brug dubbel gaan uitvoeren, exact dezelfde brug ligt bij mij klaar om in de verkoop te gaan. ;)

Veel plezier met deze mooie oplossing en succes met de verdere bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 9-2-2013 uitneembare brug <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 9-2-2013 uitneembare brug <
Hoi AJ,

Jij weet precies de snaar te raken he  >:-D >:-D >:-D Nou dan moet  je me maar eens een PB of mailtje met een foto van het hoe en wat sturen he. Ik ben erg nieuwsgierig geworden nu  :P of nee ik mail wel ffkes.

Gr Ruud en van Henny aan Gerda  ;)
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 9-2-2013 uitneembare brug <
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 9-2-2013 uitneembare brug <
ben benieuwd wat je van plan bent met je 4-sporige brug  8o
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > 25feb nieuwe plannen filmpje <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > 25feb nieuwe plannen filmpje <
Hoi allen,

Omdat het moeilijk uit te leggen is, wat nu de plannen en probleempjes hier zijn, hebben we maar een informatie filmpje gemaakt :P



Inde hoop dat het wat duidelijk word, en een oplossing komt voor mijn probleempje. Aan het nieuwe brugplan wil ik niks meer veranderen, omdat dat nu wel gaat goed komen. Allen aan het trekken, te veel spanningen op rails aansluitingen, daar hoop ik van jullie te horen wat ik er aan kan doen.
Hoor dan gelijk wel wat jullie ervan vinden, alhoewel ik toch wel door ga met bouwen  ;) :P eigenwijs als ik ben >:-D 

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 9-2-2013 uitneembare brug <
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 9-2-2013 uitneembare brug <
Ruud,

zoals we via skype al besproken hadden, past dit in wintrack ook van geen kanten. Ik heb je de tip gegeven, om in beide bochten een 24206 op te nemen, en de 188 beiden te vervangen door 172. Tussen de 2 wissels onderin, zou je dan zelf een stukkie rails moeten maken van ca 34mm lang.

Roy
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 9-2-2013 uitneembare brug <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 9-2-2013 uitneembare brug <
Hoi Roy,

Bedankt voor je reactie, ja oke ik heb vandaag een hele voorraad pas stukjes ontvangen. dus maar eens van alles uitproberen.
Probleem is ik heb het uit de hand gelegd, dus niet strikt 77mm tussen de rails, dat zal dat trekken wel veroorzaken dan?
Maar toch heb ik het gevoel dat het goed gaat komen.

Heb een goede hulp aan Henny hier, we zijn de laatste avonden voor dat we naar bed gaan, (dan kan ik de treinkamer nooit zomaar voorbij lopen) nog tot laat soms tot 01:45 aan het uitdokteren, hoe ik het nieuwe baan stuk zal gaan leggen  ;)
Ben ik een beetje aan het passen en meten, kom ik tot de ontdekking dat de deur die de hobby kamer in draait, tegen de brug aan zou komen 8o :?, zegt ze ineens  :idea: hmm dan draai je het kozijn maar om, dan heb je ook geen last meer van de deur  8o
Dus dat heb ik me geen 2 keer laten zeggen, en heb vandaag gelijk woord bij daad gevoegd, met als gevolg deur draait nu andere kant op >:-D >:-D Soms kun je ze niet missen he  :thumbup:

We kunnen weer vrolijk verder...

Gr Ruud

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 9-2-2013 uitneembare brug <
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 9-2-2013 uitneembare brug <
Denk dat velen hier jaloers zijn op zo'n vrouw Ruud!

Roy
Re: Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 9-2-2013 uitneembare brug <
Een vrouw die mee aan de baan plant en mee DENKT en dan ook nog toelaat om zomaar even de deur om te draaien ?
Heeft die nog een gelijkgestemde zus, Ruud ???   Alhoewel ik over de mijne ook niet mag klagen..  ze tolereert ook wel wat :-)
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 9-2-2013 uitneembare brug <
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 9-2-2013 uitneembare brug <
Hoe zit het hier nu mee?Ligt de rails al beter?

Roy
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 9-2-2013 uitneembare brug <
Voor de brug kan je het heel simpel oplossen. Zorg ervoor dat als de brug er niet in ligt een kortsluitdetectie wordt gegeven aan je centrale. kan je nooit rijden als de brug er niet in ligt en niet is aangesloten.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 9-2-2013 uitneembare brug <
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 9-2-2013 uitneembare brug <
Of een trampoline onder de brug plaatsen, werkt ook.

Roy
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 14-2-2013 nieuwe aanwinsten <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 14-2-2013 nieuwe aanwinsten <
Hallo Mensen

Eerst even het bewijs van de deur


Olav bedankt voor de tip als straks de nieuwe brug klaar is, maar een zien wat het beste is.
Roy de rails trekt nog steeds wat, En met de nieuwe brug kan ik even niet verder, ik kom nog 172/188 611/612 en 620 te kort.

Maar ik heb wel een paar nieuwe aanwinsten  ;) een 1135 1139 en 17 Bietenwagens er komt hoogst waarschijnlijk zaterdag nog wat moois, maar later meer...





En natuurlijk een paar filmpkes,...





Voor die Bietenwagens moet natuurlijke een mooie blauwe 1000, maar ik wil nu eerst eerst eens uitkijken naar een hele mooie 1200 als aandenken voor mijn vader...

Zo dat was het voor nu.

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 9-2-2013 uitneembare brug <
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 9-2-2013 uitneembare brug <
Mooi Ruud! Zoals ik al zei, vooral zo'n bietentrein is toch wel erg mooi.

Ben benieuwd naar je aandenken.

Roy
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 15-3-2013 ROCO TEE RAM <
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud > update 15-3-2013 ROCO TEE RAM <
Hallo Mannen.

Vandaag een kort bezoekje gehad van William uit Apeldoorn, die zijn prachtige TEE RAM van Roco had mee genomen, en zijn pas aangeschafte nieuwe ECOS.
Hij wilde ook graag eens een stukje rijden en zijn ECOS wat uitproberen... en tja waar kan dat beter als op... Juist mijn baan. :P :P
Ik heb William leren kennen doordat ik via Mp een control 80 bij hem heb gekocht, en tja als je William laat praten, dan komt van het een het ander he... We mailen mekaar regelmatig en zodoende ook een afspraak gemaakt.
Hij is zelf bezig een baan te bouwen, en zo ligt er al een prachtige draaischijf met een 180gr loc loods  8o vol met stoomlocs man o  man wat een prachtig gezicht is dat!!
Helaas was het een kort bezoekje, maar dit zal zeker een vervolg krijgen. Natuurlijk een paar foto's en filmpjes gemaakt.


Wat een prachtig apparaat is zo een ECOS, net weer iets anders als een CS1 van Marklin de CS2 heb ik nog nooit gezien!
En natuurlijk de schitterende RAM (en ja ik weet dat de overweg nog aangesloten moet worden, maar er zijn nog zoveel dingen die moeten gebeuren :P)





Dat word echt heel erg hard en lang door sparen ;)

Gr Ruud