Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Re:De baan van Rick en Opa Ruud AFBRAAK

Gestart door nkeer3 zaterdag 26 december 2009, 23:34:16

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Foto update 16 maart <---
Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 18 april 2012, 14:10:13
:) Dat mag vast wel. Veel plezier gewenst alvast voor komend weekend!

Dirk-Jan
leuk ...
Bedankt ....

groetjes Rick
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Foto update 16 maart <---
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Foto update 16 maart <---
hallo Mannen,

Na een paar weken van niet zo actief te zijn geweest, nu dan toch even een verhaaltje.

Op Donderdag 10Mei is Hans V200.0 een dagje (12uur)  ;) bij me geweest, met het plan om mijn baan te poetsen ( :P niet dus 8o was ie vergeten zijn LUX set mee te nemen :?)
En ondanks zijn TOM TOM, kon ie ook nog eens niet mijn huis niet vinden  :P moest ik in de stromende regen, hem ook lopend gaan zoeken  :P.
Maar goed om een uur of 11, na als verzopen katten eindelijk weer onderdak te zijn gekomen, hebben we eerst maar eens lekker koffie gedronken en kennis gemaakt, tja wie haal je eigenlijk in huis he  :D, Nou kan zeggen dat zit wel snor, Hans is een aardige, fanatieke, Marklin rijdende gast, en kan makkelijk uit zijn woorden komen ;)

We zijn na de koffie snel naar de treinbaan gegaan.En ja Hans had natuurlijk een paar leuke Marklin dingen meegenomen.  :P En wat denk je dat er uit zijn tas kwam.....? precies die mooie V200 loc (locs) het waren er zelfs 2 met geluid, man o man wat is Marklin  8o 8o 8o super mooooooi, wat een mooi rijgedrag, en wat een gewicht heeft zo een loc zeg, pfuuuuu prachtig.

De locs moesten wel even op een ander adres worden gezet, omdat ik Delta DF4 rij.

Maar dat was geen probleem en al snel reed er een ECHTE Marklin loc op mijn baan te tuffen.....

Ook kwamen er 7 wagons achter (ben ff vergeten welke het waren) maar een kenner ziet het gelijk in het filmpje.
De beide locs kwamen natuurlijk ook even in traxie te lopen, helaas is daar maar 1 foto zodanig van gelukt dat ik hem hier wil plaatsen,

maar wat ik erger vind er is geel filmpje van gelukt.
De volgende foto's spreken voor zich





Maar jonge jonge wat vliegt de tijd zeg, dus maar eens wat gegeten, en daarna weer snel naar boven....

Mijn baan is naar eigen idee gelegd, en wist dus totaal niet hoe zware locs, met 6 of 7 personen rijtuigen als sleep, zich zouden houden op mijn baan, hoe zouden ze mijn hellingen en fly-over en wissel straat nemen?? Nou ik ben er reuze trots op, dat de V200 met 7 rijtuigen wel een uurtje of 6 hun rondjes hebben gereden zonder dat er ook maar een enkel probleem optrad.....!! :O

Het enige was, dat de hellingen wat door bogen, door onder het gewicht van de zware locs, omdat de rails nog provisorisch liggen, en worden hier en daar ondersteund worden met kartonnetjes of stukjes hout of doosjes....
Dit moet natuurlijk allemaal nog afgebouwd worden....!

En tja dan blijkt het al gauw weer etenstijd te zijn, dus ook lekker warm eten, en daarna ben ik snel weer naar boven gegaan om wat filmpjes te schieten, wat helaas ook al weer door de mindere kwaliteit van de snapshot camera een niet al te groot succes bleek te zijn.

Maar het onderstaand filmpje in ruwe vorm, is wel aardig om een idee te krijgen van mijn baan, met een juweeltje er op....

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=-cqaRgmsRvM

En dan helaas na een hele hele leuke dag is het dan tijd dat al dat moois weer in doosjes verdwijnt en met Hans weer terug gaat naar Zeist  :(
Ik ben nu wel erg enthousiast geworden van echt Marklin materieel...
Mijn baan kan het aan, en kan nu vant winter echt met de verdere bouw bezig gaan...

We vonden het beiden een erg geslaagde dag, En om 23:00 is Hans weer vertrokken, en kwam de rust weer terug in huize nkeer3  :P

Groeten Ruud




De volgende dag was er een die niet zo vrolijk en blij verliep helaas, zo hebben we mijn vader (we hopen voorlopig) op laten nemen in een verzorgingshuis, En na daar een uurtje of 6 mee bezig te zijn geweest, wou ik mijn moeder naar huis brengen, toen ik telefoon kreeg van mijn vrouw, dat of ik met mijn dochter naar het zieken huis wou omdat haar man (de vader van Rick niet lekker was geworden op zijn werk, na onderzoeken op de acute opvang was het niet verantwoord hem weer naar huis te sturen, en is hij opgenomen op de Cardio....
Dus een schril contrast met de dag ervoor......

Dus nu zal ik wel even wat minder tijd en zin hebben voor de treinbaan.................



Re:Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 13Mei<---
een post met gemengde gevoelens, dus , Ruud...

Leuk dat jullie lol hebben gehad samen met de treinen, maar toch ook weer minder aangenaam dat er dan de dag nadien 2 van je "dierbaren" naar 't ziekenhuis moesten.   Duimen dat ze allebei weer beter worden, die treinen wachten wel , gloof me ;-)

Leuke plaatjes en filmpje in elk geval.   M* materiaal is inderdaad vrij zwaar en degelijk, toch. 
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 13Mei<---
Hoi Ruud.
Leuke en minder leuke dingen wisselen elkaar nogal eens af op de modelspoorbaan maar ook in het echte leven!

Leuk om het V200 geweld op je baan te zien maar natuurlijk veel sterkte met je familie.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 13Mei<---
Heel erg leuk om die V200'tjes op je baan te zien rijden en eindelijk een foto te zien van Hans :P
Ik wordt nog steeds iedere keer blij als ik wat van je NS materiaal zie, maar wat heb je eigenlijk aan NS materiaal daar liggen? iig 2 koplopers :)
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 13Mei<---
Hoi Ruud

Ja dat zijn leuke en minder leuke dingen.
Nou sterkte met je familie erg vervelend.

Groet Tony
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 13Mei<---
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 13Mei<---
Leuk dat je met hans samen iig een leuke dag gehad hebt! En beterschap met je schoonzoon!

Roy
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 13Mei<---
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 13Mei<---
Hoi Ruud,

Bedankt dat je mij zo als een Märklinrijder hebt genoemd.
Ook bedankt dat je me op zocht door de stromende regen,wel uitstekend hobbyweer die dag ;)
En ik heb echt genoten van die dag,ondanks het weer en de vergeten Lux stofzuiger :D

Ook al doe je weinig aan scenery,je baan blijft meer een rijdersbaan,en dat zonder planning vooraf.
Dat zullen weinig forummers je nadoen,en de anderen tekenen met de computer ;)

Vind je baan dus goed gelukt,en je zag het zelf,de lok's hadden er geen enkele moeite mee :D
En je filmpje vindt ik ook leuk :thumbup:

Ook wens ik je sterkte met je familie Ruud,en dat je vader er bovenop komt.
Daar hebben we ook over gepraat,en ervaringen uitgewisseld,en dat moet ook kunnen.

Jammer dat die dag erna zo anders was dan die dag dat ik je bezocht.
Ook wil ik je bedanken voor de gastvrijheid,en de gezelligheid en het eten.

Natuurlijk staat je hoofd nu niet naar de modelbaan,en dat is begrijpelijk.
Zelf heb ik daardoor juist afleiding gevonden,want ik heb ook nog iets te verwerken,en voorheen piekerde ik er meer dan 8 uur per dag over.
Dat gaf bij mij slaapproblemen,en je voelt je niet fit,en het helpt je niet in dat geval.

Die dag bij jou gaf mij ook die afleiding,en ondanks er geen stof werd gezogen,hebben we toch plezier gehad :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0


Re:Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 13Mei<---
Citaat van: Hans V200.0 op maandag 14 mei 2012, 16:18:16
ondanks er geen stof werd gezogen,hebben we toch plezier gehad :thumbup:

Misschien is dat dan voor jullie beiden een reden om het nog es over te gaan doen, MET stofzuiger dan ;-)
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 13Mei<---
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 13Mei<---
Citaat van: dani op maandag 14 mei 2012, 17:06:29
Citaat van: Hans V200.0 op maandag 14 mei 2012, 16:18:16
ondanks er geen stof werd gezogen,hebben we toch plezier gehad :thumbup:

Misschien is dat dan voor jullie beiden een reden om het nog es over te gaan doen, MET stofzuiger dan ;-)

Hoi Dani,

Eerst moet de baan iets meer af zijn,want er komt nog stof bij :D
En de opritten zijn zeker aan ondersteuning toe,en zal het rijplezier alleen maar nog groter maken :thumbup:

Maar Ruud weet dat al,en wanneer dat zal gebeuren laat ik aan hem zelf over.
Ondanks het nare nieuws,zou ik er toch eens over nadenken,om verder te gaan met je baan Ruud.

Zelf heb ik nog niets,maar ben er wel bezig mee,en dat geeft ook de nodige afleiding.
Het zal niet bij iedereen zo werken,maar je kan het op zijn minst proberen.

M.v.g.

Hans V200.0
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 13Mei<---
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 13Mei<---
Hallo Mannen,

Bedankt voor jullie oppeppers......vader komt waarschijnlijk niet weer thuis  :( 

En Hans, ik heb toch weer even wat rondjes gereden met mijn treintjes  :P , maar mis dat rode moois wel wat op de baan hoor :P

Gr Ruud

Re: Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 13Mei<---
Vind ik heel erg van je vader, Ruud !!!
ik herinner me nog hoe ik me 11jaar geleden voelde in kwazi dezelfde situatie. Mijn pa was pas 56 toen we hem moesten "afgeven".
Ik wens jullie veel sterkte, breng nog zo veel mogelijk tijd met hem door, laat hem voelen dat jullie hem graag zien !
En mocht je es willen praten, pb maar
Dani
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Foto update 16 maart <---
Citaat van: nkeer3 op zaterdag 12 mei 2012, 23:20:50
De volgende dag was er een die niet zo vrolijk en blij verliep helaas, zo hebben we mijn vader (we hopen voorlopig) op laten nemen in een verzorgingshuis, En na daar een uurtje of 6 mee bezig te zijn geweest, wou ik mijn moeder naar huis brengen, toen ik telefoon kreeg van mijn vrouw, dat of ik met mijn dochter naar het zieken huis wou omdat haar man (de vader van Rick niet lekker was geworden op zijn werk, na onderzoeken op de acute opvang was het niet verantwoord hem weer naar huis te sturen, en is hij opgenomen op de Cardio....
Dus een schril contrast met de dag ervoor......

Dus nu zal ik wel even wat minder tijd en zin hebben voor de treinbaan.................

papa is alweer thuis.
hoe is het dan met opi (overgrootvader).
Re: Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 13Mei<---
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 13Mei<---
Citaat van: nkeer3 op woensdag 16 mei 2012, 17:56:12
Hallo Mannen,

Bedankt voor jullie oppeppers......vader komt waarschijnlijk niet weer thuis  :( 

En Hans, ik heb toch weer even wat rondjes gereden met mijn treintjes  :P , maar mis dat rode moois wel wat op de baan hoor :P

Gr Ruud
Hoi Ruud,

Dat zorgt een beetje voor afleiding,en jammer dat je het rode moois mist ;)
Ooit komt dat goed Ruud,en dan zul je dat rode moois niet meer te hoeven missen.

Zou toch eens aan die opritten wat doen,al is het maar dat ook jouw treinen niet door de lucht te hoeven vliegen :D
Ook dat geeft wat afleiding,en je zult zien dat het rijplezier zal toenemen.

Je bent al zover gekomen,dat die helling een peuleschil is vergeleken bij de rest.
Met je stijgingspercentage zit je goed,dus daar geen twijfels meer over.

En Ruud,ik kan altijd nog eens een keer langskomen ;)

M.v.g.

Hans V200.0


Re: Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 13Mei<---
Citaat van: Hans V200.0 op vrijdag 18 mei 2012, 13:52:39
Citaat van: nkeer3 op woensdag 16 mei 2012, 17:56:12
Hallo Mannen,

Bedankt voor jullie oppeppers......vader komt waarschijnlijk niet weer thuis  :( 

En Hans, ik heb toch weer even wat rondjes gereden met mijn treintjes  :P , maar mis dat rode moois wel wat op de baan hoor :P

Gr Ruud
Hoi Ruud,

Dat zorgt een beetje voor afleiding,en jammer dat je het rode moois mist ;)
Ooit komt dat goed Ruud,en dan zul je dat rode moois niet meer te hoeven missen.

Zou toch eens aan die opritten wat doen,al is het maar dat ook jouw treinen niet door de lucht te hoeven vliegen :D
Ook dat geeft wat afleiding,en je zult zien dat het rijplezier zal toenemen.

Je bent al zover gekomen,dat die helling een peuleschil is vergeleken bij de rest.
Met je stijgingspercentage zit je goed,dus daar geen twijfels meer over.

En Ruud,ik kan altijd nog eens een keer langskomen ;)

M.v.g.

Hans V200.0

Hele mooie woorden Hans...

Groetjes Rick
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 13Mei<---
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 13Mei<---
Hoi Rick,

Ben blij dat het met jouw vader ook weer beter gaat,en dat hij weer thuis is ;)

Ook beterschap met jouw opa,en ik hoop dat ie zich enigzins kan herstellen.

En natuurlijk ook sterkte toegewenst voor jullie als gezin,want in zulke tijden heb je dat gewoon nodig.

M.v.g.

Hans V200.0
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 13Mei<---
Hoi Ruud, hoe is het daar??
alles goed??

gr.Ton
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 13Mei<---
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 13Mei<---
Hoi Ton,

Bedankt voor je interesse Ton.
Het gaat hier zeg maar op en af, zin of geen zin, het leven gaat gewoon verder.
Ik probeer er het beste van te maken.

Gr Ruud 
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 13Mei<---
het komt wel weer goed Ruud.
we horen het wel als je weer verder gaat.
gr.Ton
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> 19 December <---
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> 19 December <---
kuch kuch kuch hoest hoest kuch pfuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Na 5maand ff draadje afstoffen man o man wat een stof.............

Het word wel weer eens tijd dat er weer wat aan de baan gewerkt word, en af en toe weer eens een stukje te schrijven.
De zomer is weer teneinde, en de donkere dagen zijn al lang weer begonnen, dus nu toch wat meer met de trein aan het spelen ;)
Ben inmiddels wat vaker boven te vinden, Maar als ik dan zo boven voor de baan sta te kijken, dan moet ik weer even een zetje hebben om op gang te komen, misschien is dat gevoel bij jullie ook bekend? Zo zijn er een paar dingen waar ik op dit moment niet meer zo goed raad mee weet bvb een extra station / een aantal opstel sporen / of ik nu een enkel of een dubbelspoor traject zal maken....of om toch iets met stroomloze secties en seinen te gaan doen. Via MSN heb ik regelmatig contact met Roy en Ton75 en Ton bood aan om Vrijdag een dagje mee te komen brainstormen en wat dingen te gaan uitproberen, en natuurlijk wat van zijn mooie treinen huhu te laten rijden.... :D :P :D
Ik verheug me erop om weer eens met iemand van gedachten te wisselen  :thumbup:

Voorlopig was dit even een teken van leven  :P

Gr Ruud
Re: Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 13Mei<---
hey, welkom terug, Ruud !!

Oude liefde roest niet, en ik ben blij dat je er terug werk gaat van maken. 
Kleine stapjes, en het komt allemaal wel weer terug !

Dani
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 13Mei<---
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 13Mei<---
Dat wordt vast een leuke dag, en hopelijk heeft ton wat leuke ideeen voor je baan!

Roy
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> 19 December <---
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> 19 December <---
Dag Ruud.

Citaat van: nkeer3 op woensdag 19 december 2012, 22:34:20
... Maar als ik dan zo boven voor de baan sta te kijken, dan moet ik weer even een zetje hebben om op gang te komen, misschien is dat gevoel bij jullie ook bekend?
Dat komt mij ook bekend voor hoor! Meestal resulteert het in het opruimen van de
treinenkamer (omdat ik dan niet weet waar mee te beginnen), waarbij ik tijdens het
opruimen dan en passant met nieuwe of bestaande klusjes begin . . .

Enfin, veel plezier vandaag samen met Ton! :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 13Mei<---
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 13Mei<---
Hoi Ruud,

De reanimatie is geslaagd :D :thumbup: ;)

Mooi dat je weer eens hulp krijgt van Ton,en Ton zit wel vol ideeën,dus pas op dat je niet teveel voor je kiezen krijgt :-)

Wel zou ik het op prijs stellen,hiervan een verslagje te zien Ruud :)

M.v.g.

Hans V200.0
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 21-Dec <---
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 21-Dec <---

Een verslagje van het bezoek van Ton75, die 75 staat trouwens niet voor zijn leeftijd hoor :P

Ik was al vroeg wakker en heb tegen 10:45 maar eens een smsje aan Ton gedaan, met de vraag of hij al wakker was, en dat was ie schreef hij, maar prorail zou prorail niet zijn, als er geen vertraging was  ;) zo dus ook van daag, en wel 30min. Naja ik wist nu dat Ton dus zou komen, en tegen 11:15 heb ik Ton van het station Colmschate afgehaald. Ik kende hem alleen van Foto, maar ik wist op een of andere manier gelijk naar wie ik moest zoeken, omdat er maar 1 persoon was die een hele dikke grote tas bij zich had ;) Snel de hand geschud en naar huis gereden. Henny had de koffie al klaar, en hebben kennis gemaakt, ondertussen heeft hij laten zien, wat er wel niet allemaal voor moois in die tas zat. pfuuuuuuuuu watertandend kan ik je zeggen.
V200 / 1700 met sleep DDM / Br53 / Br45 een kofje en een 103. Jonge jonge wat een prachtig spul dat word spaaaaaaaaaaaaare.......
Er lagen ook nog wat seinen en een K83 en S88 enzo op tafel, om mij dingen duidelijk te maken, hoe ik ook het een en ander in mijn baan zou kunnen verwerken (maar voor die tekst en uitleg was helemaal geen tijd)  ;)
Ik wou hem mijn baan graag laten zien, zodat al dat moois snel rondjes zou kunnen rijden, dat was een goed plan zei Ton. En snel tufte de een na de andere mooie lok op mijn baan.
Tegen vijven kwam er een kreet van beneden dat het eten klaar was, man wat vliegt die tijd als je aan het spelen bent. Dus eerst lekker gegeten, en toen weer naar boven, zodat we nog wat gebrainstormd hebben, wat ik nu aan moest met mijn plannen om opstelsporen en een 2e station te maken.
Nou Ton is een man die snel kan denken, en al snel kwamen er suggesties. Terwijl IK heb weken staan kijken wat ik er mee aan moest :?
Zelfs zou er nog een draaischijf te plaatsen zijn :O maar dat is voorlopig niet haalbaar.
Wel heb ik vanavond gelijk nog wat van die suggesties in de praktijk gebracht, en kan zeggen ik vind het mooi en bruikbaar. 
Heb nu met een paar simpele ingrepen, 5 opstel sporen, een kop spoortje (wat gelijk als programmeer / testspoortje dienst kan doen) er bij gekregen.
Heb zelfs een Engels wissel ergens van de baan geplukt, en deze vervangen door een vaste kruising, Nu mis ik nog 2 rechtse wissels Maar dat engels wissel hoef ik nu niet meer te kopen!!  zo zie je maar weer, een ervaren oog, ziet meer als een leek :thumbup:

Ook is er nog een Lima koploper 3tje van een ESU decoder voorzien, maar ik heb nog een 3tje, die ik zelf van een decoder wil voorzien, zodat ik dan met een 4tje en 2 gekoppelde 3tjes kan rijden, lijkt me echt gaaf!

Al snel bleek de dag om te zijn gevlogen, En zei Ton dat hij langzamerhand toch wel weer naar Tiel terug moest, zijn terug rit was ook nog een kleine 2 uur. Dus om 19:30 kon Ton de trein nog net halen.
We vonden beiden een super geslaagde dag die zeker snel zijn vervolg zal krijgen!!

We hebben natuurlijk filmpjes en foto's gemaakt, En het leukste filmpje wil ik jullie niet onthouden. Maar ik moet zeggen dat de foto's die ik gemaakt heb, niet zo goed geworden zijn, dus daar moeten jullie wachten op die van Ton.













ZO dit was het voorlopig van mijn kant ik hoop dat jullie het ook leuk vinden

Groeten Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 21-Dec <---
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 21-Dec <---
Hoi Ruud en Ton,

zo te zien, is het een leuke en leerzame dag geweest. En verse ogen, verse ideeen! Dat is nooit weg!

Zoals ik al aanbood, wil ik ook nog weleens een dagje langskomen. Misschien heb ik ook nog wel wat ideeen over je baanplan! En ik neem natuurlijk ook een tas met wat spulletjes meenemen.(die helaas op het eind van de dag wel weer mee naar huis gaan)

Roy
Re: Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 21-Dec <---
jullie heren hebben zo te zien een leuk dagje achter de rug.  fijn is dat toch ?
Als ik ooit een "berijdbare" baan heb, dan hou ik hier ook es opendeurdag ;-)  Lijkt me bere gezellig zo een mede spoorfanaat op bezoek !

Wat een mooie baan en materieel trouwens !
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 21-Dec <---
hierbij zal ik je draadje vervuilen met mijn foto's.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 21-Dec <---
deel2
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 21-Dec <---
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 21-Dec <---
mooi veel ns-spul. i  :favorite: it! Br53 is ook imposant. Die wilde ruud zeker liever nietmeer mee teruggeven?

Roy
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 21-Dec <---
de br 53 vondt hij erg mooi, maar de br45 met sound had hij liever. haha.
maar ze zijn weer in Tiel.

gr.Ton
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 21-Dec <---
Mooie foto s en film heren
Ik denk dat Ruud wil overstappen naar DB tijdperk 2 tot 4 :D

Mvg Danny
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 21-Dec <---
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 21-Dec <---
Hallo Ruud,
Gezellige middag zo te zien,mooie DDM  ;) :thumbup: :thumbup: Mooie baan heb je met veel rijmogelijkheden !!
Groet Robert
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 21-Dec <---
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 21-Dec <---
Hoi mannen, bedankt voor jullie reacties!


@Erik gelukkig ben ik dus niet de enige, en met het bezoek van Ton heb ik een dikke zet in de rug gekregen.

@Roy je bent welkom hoor, ook (zonder materieel) maar met is leukerderderder, trouwens, het is altijd leuk om nieuwe mensen te ontmoeten...

@Hans nou ik heb uit al zijn suggesties, die genomen, die me aansprak dus komt goed.

@Dani bedankt voor de complimenten.

@Ton bedankt voor het bij plaatsen van de foto's, Ik hoop echt dat je CS1 het weer doet!!!!

@Danny nou overstappen naar DB 2 tot 4, nee dat niet, maar Stomers zijn wel heel indrukwekkend met al die wielen en prachtig geluid.

@Robert ja ik ben heel blij met die DDM ;) maar het heeft wel wat voeten in aarde gekost voor dat hij niet meer (zo vaak) ontspoorde ;)

Omdat ik hier nog steeds met een Delta DF4 controller rij, moet ik Maandag nog wel even naar Wentink (Bentink) Apeldoorn, om de nieuwe ESU decoder in de koploper, op adres 78 te laten zetten, helaas lukte Ton dat niet, hij staat standaard geloof ik op adres 3.
Dan kan ik met de kerst mooi met het extra treinstel rijden.

Jongens alvast gezellige Kerstdagen gewenst, eet niet te veel, en denk ook eens aan je medemens!

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 25-Dec <---
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 25-Dec <---
Zo, net nog even voor het Kerst Diner een update gedaan.

Mede dankzij het bezoek van Ton, heb ik gelukkig de draad weer een beetje opgepakt,. Heb nu weer een duidelijk beeld voor ogen, om het een en ander te veranderen of te verbeteren. Zo ben ik de laatste week al weer veel vaker boven te vinden.
Ik had al snel de opstel sporen gelegd, zoals ik dat samen met Ton had uit gebrainstormd (wat een woord)
Het 2e wat ik nu veranderd heb is, een extra rij mogelijkheid toe gevoegd door middel van een Engels wissel 24620. Deze had ik ergens van de baan geplukt, en daar vervangen door een vaste kruising 24640. De 24620 en een 24611 van een aandrijving voorzien, en op hun nieuwe plek gelegd, de beide wissels worden nu met een schakelaar gelijktijdig omgeschakeld, dat scheelde weer 2 draden trekken, en 2 schakelaars  ;)
Heb de wissels nu een aantal keren van alle kanten bereden met een DDM 4stel en het werkt perfect, dus weer een probleem minder.

Met een paar foto's word wel duidelijk wat ik heb gedaan denk ik



Zo heb ik nu 4 rijmogelijkheden gekregen





Het volgende wat ik nu nog wil veranderen is de flyover die moet 15cm naar achter komen, en de 2 achterste sporen over hun gehele lengte 15cm naar voren, klinkt ingewikkeld, maar zal er foto's van maken dan word het duidelijk.

Dat was het weer....

Wens jullie Gezellige dagen

Gr Ruud   
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 25-Dec <---
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 25-Dec <---
Vandaag nog net even in 2012 het allerlaatste geld uitgegeven aan een 6021 + 6002, dus nu kunnen we in 2013 de baan met een echte  :P besturing aansturen.
Ook hebben we de laatste dagen, heel veel gereden, oa met het nieuwe koploper 3tje waar nu ook een ESU decoder in zit. Hij rijd nu samen met het koploper 4tje snorrend over de baan.
Ik kan zeggen, dat het plezier weer helemaal terug is, en dat er voor 2013 al weer een paar dingen in de planning staan  ;)

En dan komen aanstaande Donderdag, Rogier en Hans op bezoek, en zullen er ook weer een aantal gasten op de baan rijden!
O.a een paar stomers met geluid en rook! Ik verheug me er echt op mannen!!

Rest mij nog, om een ieder een hele fijne, en veilige jaarwisseling toe te wensen, en dat 2013 een gezond en een jaar met veel rijplezier mag worden!

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 25-Dec <---
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 25-Dec <---
Dat zal een gezellige dag gaan worden ruud. Doe rogier maar de groeten van me. En ik kom ook een keertje bij je kijken!

en succes met de 6021. Zal nog even oefenen worden, maar is zeker handiger als wat je nu hebt!

Roy
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---><---
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---><---
Hoi Roy, dat zal zeker gaan lukken, denk dat er ook wel een foto gemaakt gaat worden  ;) ;)

Beste wensen voor 2013
Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 25-Dec <---
Vandaag hebben mijn treinen gereden op de baan van Ruud (nkeer3) en Hans V200 was er ook met een aantal mooie locs.... Hieronder wat foto's:

























































:warning: Hans, Ruud en Rick bedankt voor de leuke dag! :warning:
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 25-Dec <---
geweldig materiaal weer dit

Rick heeft vast en zeker genoten van dit bezoekje

Mvg Danny
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 4Jan <---
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 4Jan <---
dat zal zekers een leuke dag geweest zijn!!!
Re: Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 4Jan <---
Citaat van: Rogier Loenen op donderdag 03 januari 2013, 22:26:07


Wil er iemand Ruud verwittigen dat er iets uit zijn mangat groeit en dat het er vrij gevaarlijk uit ziet a.u.b. ?
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 4Jan <---
Beste Dani,

Dat is de opgaande zon...... B)

Ook wat filmpjes gemaakt:







Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 4Jan <---
Leuke filmpjes Rogier.

Tony
Re: Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 4Jan <---
jullie heren hebben er een fijne tijd van gemaakt zo te zien.  Toch altijd mooi om te zien hoe jong en (nog niet eo echt) oud samen met de treinen bezig is en zich vermaakt....

Wie zei daar dat treinen voor kinderen zijn ?  Nah....  noppes !

Leuke filmpjes en een prachtige opgaande zon :-) :-) :-) :-)
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 4Jan <---
mooie filmpjes
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 4Jan <---
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 4Jan <---
leuke filmpjes, maar het geluid van die br52, daar klopt iets niet mee. Een br52 is een 2-cilinder, maar hij klinkt, alsof hij er 6 of 8 heeft! Ik hoor bij lage snelheid, veel teveel exhaustslagen!

Roy
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 4Jan <---
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 4Jan <---
Hallo Iedereen die nieuwsgierig was naar deze dag,

Het was gisteren letterlijk een Topdag!!

Bij Ruud langs gaan is zeker leuk om te doen,en dan ook nog eens kennismaken met Rick en Rogier,dat was ook een leuke aangelegenheid.

Namens deze weg wilde ik Ruud en zijn vrouw,bedanken voor de gastvrijheid en gezelligheid,want ook die is TOP.

Toch gebeurde er iets vanmiddag,waar men over het algemeen,niet vrolijk van wordt.

Ruud belde mij,of ik iets wou schrijven,want hij werd letterlijk bestookt met vragen,zoals waar de foto's bleven.

Hij belde mij ook niet voor niets,want er zijn dingen gebeurd met Ruuds vader,waardoor Ruud nu geen behoefte heeft,iets te plaatsen of te schrijven over deze donderdag.

Als Ruud er aan toe is,zal hij heus wat bijdrages plaatsen,maar heb ook begrip,dat het nu even niet zo makkelijk is.

Wil vanaf deze plaats Ruud en zijn vrouw,maar ook de overige familieleden veel sterkte toewensen voor de komende tijd.

Heb vanwege de serieuze toon van dit bericht,hier nog even geen foto's geplaatst.

Dus zullen we het voorlopig even moeten stellen,met de reeds geplaatste foto's.

M.v.g.

Hans V200.0



Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 4Jan <---
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 4Jan <---
hans,

ik had ook al zoiets vernomen. Netjes dat je dit zo schrijft, en dat je uit eerbied de foto's e.d. nog even laat voor wat het is.

Ook ik wens ruud en zijn familie veel sterkte.

Roy
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 4Jan <---
veel sterkte aan ruud en zijn familie