Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Re:De baan van Rick en Opa Ruud AFBRAAK

Gestart door nkeer3 zaterdag 26 december 2009, 23:34:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 27jan Camera bewaking :-) <---
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 27jan Camera bewaking :-) <---
En evt kun je voor de kids nog ergens een paar "speelsporen" leggen met een losse trafo, klein lokje en een paar handwissels!

En ruud, zolang je je rails niet definitief vast gaat leggen met een bedding ofzo, kun je altijd nog alles ombouwen naar electrisch met decoders enzo!

Roy
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 27jan Camera bewaking :-) <---
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 27jan Camera bewaking :-) <---
Hoi

@ Dani: Ja ik ken dat gevoel heel goed, Ik heb toen ik nog een veel kleinere jonge was ;) ook eens bij iemand een hele grote baan door de woonkamer gezien, en kan me nog goed herinneren dat toen we weer weg moesten, ik niet mee wou, die trein had een bepaalde macht over me zeg maar ;) En als ik dan nu het plezier van mijn kleinkinderen zie als ze hier spelen, dan ben ik gelukkig :D Natuurlijk doe ik het niet alleen voor hun hoor, ik zelf ben ook veel te trots dat er nu een zo grote baan ligt.

Mijn vrouw vind het ook heel mooi, en pakt de regelaar ook vaak ter hand, en zegt ik wil ff rijden, dus die geniet er op haar manier ook van :O.

@ Roy: Die speel sporen liggen aan de linker kant, daar waar de opstel/rangeer sporen liggen, daar kan ik of Rick mooi spelen... De hoofd baan is een traject van dik 2 minuten, en heb al een beetje met 3 treinen geëxperimenteerd, dat gaat (je moet wel de kop er bij houden i.v.m wisselstanden huhu :P) redelijk goed. Alhoewel het mij ook al een paar keer mis gegaan. Maar dat houd de spanning er wel in :D

Ik heb het 4e spoor nu liggen, en moet zeggen het was toch weer een heel gepas en gemeet, dan dacht ik weer, oh ik kom dit of dat pas stukje tekort, maar gelukkig is het met de passtukjes die ik had gelukt :O

Goederen trein, komt het station binnen rijden en kan nu om da koploper heen die langs het perron stilstaat. 

Nu vanaf de andere kant gezien


Heb een dik uur de wissels van alle kanten in gereden en het gaat allemaal goed... dus ben tevreden :P

Al met al weer een leuke dag gehad.

Gr Ruud

Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 1 Februarie 4e stations spoor <---
Hallo Ruud,

Eindelijk de tijd genomen om je topic even door te nemen en ben verbaasd over je hobbykunsten, met name de schilderkunsten heel gaaf je wolkenluchten, zelf met vliegtuig strepen. :thumbup:
Over de ondergrond (vloerbedekking) onder de rails zet ik nog even een vraagteken, waarom eventuele stogf of haren wat vanuit het vloerbedekking wat tussen de rails kan gaan komen.

Met het bekijken van de laatste twee foto's schrok ik even want ik dacht een ontsporing op het station te zien waarbij een Koploper zich in een shellwagon had geboord. ;)
let op dat je de modelbaan zo maakt dat je overal goed bij kunt, ookal heb je speciale vrouwengaten aangebracht. :thumbup:

Veel succes en vooral veel plezier al zal dat laatste zeker niet ontbreken met zoveel hulp en toeschouwers.

Groet Wim. 

Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 1 Februarie 4e stations spoor <---
Hallo Wim,

Bedankt voor je leuke reactie.

Je bent de zoveelste al, die de wolken lucht mooi vind... dank U  :D.
De vloerbedekking is gekozen om dat ik het mooier vind staan, omdat de zwarte geluid dempende platen (die er nu onder liggen) waren beschadigd en vies geworden van het morsen met verf, dit is ook makkelijk schoon te houden, en ik vind dat je zo niet veel last van op dwarrelend stof hebt.

De plaatsen waar wegen komen, daar komt iets over de vloerbedekking heen, of ik snij dat ter plekke weg.

De goederen trein gaat nu keurig om de koploper heen;) Dat extra spoor met wissels is nu een veel leuker speel traject geworden. :P

En ik kan me via de vrouwen gaten aardig redden  ;) , waarschijnlijk doel je op een grote plaat links op de baan? maar die moet nog in vorm gezaagd worden. nu kan ik hem aftekenen en ligt er voorlopig even, zodat ik nog wat met extra sporen kan stoeien hoe ze moeten komen te liggen.

Ja Wim plezier staat hier hoog in het vaandel.

Vandaag een begin gemaakt met solderen van rails, voor extra baan spannings-punten  ;)

Gr Ruud

Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Update 1 Februarie 4e stations spoor <---
Hallo volgers van mijn draadje,

Ik weet niet of ik de komende tijd zin heb, om met de bouw van de baan bezig te blijven???  :( Maar mijn vader die  ernstig vaatlijder is, word morgen opgenomen, Hij gaat niet zo goed met hem, heeft ernstige pijnen i.v.m necrose plekken aan zijn voet, waar nu ook een ontsteking bij is ontstaan :( Dus hij word sowieso daaraan geopereerd, alleen is het de grote vraag, in hoe verre zijn been verder nog van bloed word voorzien? of het nog verantwoord is voor een grote operatie, gezien zijn leeftijd (85) en conditie???  :-(

Dus het word een onzekere moeilijke tijd....

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud -> Mischien even geen zin meer in baanbouw <-
Hallo Ruud,

ik maak min of meer een soortgelijk iets mee met mijn moeder van 77 , Afasie na CVA,
en het is niet meer dan logisch dat door zoiets je hobby even niet bestaat, echter is het diezelfde hobby die je de zo broodnodige afleiding ! kan geven, even weg van de dagelijkse ellende, al is het maar een uurtje per week ;)

Succes en sterkte !

Mvg Gert
Re:Re:De baan van Rick en Opa Ruud -> Mischien even geen zin meer in baanbouw <-
breng gewoon nu zo veel mogelijk tijd door met je vader, Ruud....  die treinbaan wacht wel op jou.

Het gaat nu in de eerste plaats om je pa, man !   Die zal je steun kunnen gebruiken, en wat er ook gebeurt, hoe het ook afloopt...  hij zal je daar dankbaar voor zijn, geloof me.   We duimen mee dat hij er toch nog weer een stukje bovenop komt in de mate dat hat kan, en dat hij nog een poosje bij jullie kan blijven.

FAMILY FIRST, man !!  STERKTE voor jou en je gezin maar zeker voor je vader. 
Re:De baan van Rick en Opa Ruud -> Mischien even geen zin meer in baanbouw <-
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud -> Mischien even geen zin meer in baanbouw <-
Inderdaad Ruud, zoals de heren hierboven al zeggen. Die treinbaan wacht wel. Probeer er maar zoveel mogelijk voor je vader te zijn!!! Sterkte ermee

Roy
Re:De baan van Rick en Opa Ruud -> Mischien even geen zin meer in baanbouw <-
Beste Ruud,

Ook sluit ik me aan bij het eerder geschreven.
Wens je heel veel sterkte toe.

Gr. Arno
Re:De baan van Rick en Opa Ruud -> Mischien even geen zin meer in baanbouw <-
Hoi |Ruud,

sterkte ermee, laten we hopen dat het toch nog goed gaat komen. de hobby kan altijd wachten.

gr. Henk
Re:De baan van Rick en Opa Ruud -> Mischien even geen zin meer in baanbouw <-
Hoi Ruud,

Sterkte voor jou, maar vooral beterschap voor je vader.

Willie
Re:De baan van Rick en Opa Ruud -> Mischien even geen zin meer in baanbouw <-
Hoi Ruud,

Vervelend nieuws. In ieder geval beterschap  voor je vader en jullie sterkte.

Die baan die loopt echt niet weg hoor dat is nu even minder belangrijk.

Groet, Ronald
Re:De baan van Rick en Opa Ruud -> Mischien even geen zin meer in baanbouw <-
Ruud,


samen zijn en elkaar steunen is dan pas wat telt, hou er de moed in !!  ;)


In elk geval snel beterschap,

Groeten
Caponordtraveller - Steven.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud -> Mischien even geen zin meer in baanbouw <-
hoi ruud

sterkte voor jou en je vader

mvg gerard-ns
Re:De baan van Rick en Opa Ruud -> Mischien even geen zin meer in baanbouw <-
Hallo Mannen,

Even op het forum kijken, en ben erg verrast, door al jullie oppeppers, allen hartelijk dank hiervoor.

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud -> Mischien even geen zin meer in baanbouw <-
veel sterkte met je vader.

Dat gaat zeker voor(heel de familie he)

greetz bartv
Re:De baan van Rick en Opa Ruud -> ..... <-
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud -> ..... <-
Hoi Mensen,

Ik heb mijn Vader vrijdagmiddag, weer uit het ziekenhuis mogen ophalen.
Ze hebben gelukkig het been weten te redden, en hebben de bloedsomloop in het onderbeen enigszins kunnen herstellen. Zijn vaat probleem (aderverkalking) word hier natuurlijk niet meer beter door. Jammer genoeg zit het door heel het lichaam. En krijgt hij daardoor nu ook last van kleine Tia's... een van zijn halsslagaders zit ook al voor 80% dicht... Dus ja we zijn dankbaar en blij, dat hij weer bij mijn moeder thuis is, maar het blijft een hele spannende tijd, hoelang het duurt voordat...... vul zelf maar in, Moet er ook maar even niet aan denken.

Ik wil jullie nog maal hartelijk bedanken voor de fijne reacties, deze worden erg gewaardeerd!

Ik ben ook een paar keer op de trein kamer geweest, en heb 2 elektrische wissels aan gesloten op een 7271, maar kon de kop er toch niet bij houden.

Gelukkig was Rick er vanmiddag ook nog even, en kon samen met hem, toch weer even lekker spelen, Hij zei Opa  dat met die drukknopjes vind ik een goed idee  ;) :D :D :D :D

Dus, we moeten de draad weer oppakken  ;)

Gr Ruud




 
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Foto update 9-Januarie <---
Beste Ruud,

Ik heb ook zo'n BR212 maar dan van de Brandweer. Bij mij was hetzelfde probleem(ook een slipbandje kapot).
dus toen ik hem open maakte viel ook het H-asje eruit  hihi


Groetjes Maikel van der Velde (Maikel's Marklinbaan)
Re:De baan van Rick en Opa Ruud -> Mischien even geen zin meer in baanbouw <-
Hoi Maikel,

Kijk ik ben dus niet de enige die zoiets overkomt :P ik neem aan dat je het ook snel weer hebt kunnen oplossen, zodat de lok weer zijn rondjes kan draaien.

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud -> Mischien even geen zin meer in baanbouw <-
Dat is een van de beter locs van mij ja. Ik heb er maar drie: (BR 34, BR185 MRCE en de BR212 Brandweer
Re:De baan van Rick en Opa Ruud -> Mischien even geen zin meer in baanbouw <-
Hoi Ruud.
Fijn om te lezen dat er toch weer een aantal goede beslissingen zijn genomen, tenslotte staat het (speel) plezier toch voorop!
Daar bij staat de familie toch altijd voorop en wordt de hobby regelmatig even terzijde geschoven maar altijd fijn om daarna weer verder te kunnen gaan.

Hopelijk gaat het met je vader weer wat beter, het ouder worden gaat helaas vaak gepaard met kleine en grote mankementen.
Beterschap en sterkte voor je vader en veel plezier met Rick en baan toegewenst.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud -> Mischien even geen zin meer in baanbouw <-
Hoi AlbertJan,

Leuk om ook weer een reactie van jou te lezen.

Je hebt gelijk, als ik zo eens mijn draadje door lees, zijn er inderdaad al wel veel onderbrekingen geweest, en zijn er ook veel beslissingen genomen, waar ik achteraf wel blij mee ben.
Zo kun je altijd weer met de hobby verder gaan, als ook de gedachten weer op een rijtje staan.

Over de gezondheid van mijn vader (en ook moeder) moeten we maar niet klagen, het is zoals het is. Maar zoals je ook al schrijft, is het ouder worden geen pretje. We zijn dankbaar dat beide ouders nog onder ons zijn.
Ook al is het soms wel heeeeeeeeel moeilijk  ;) omdat ze ook zo eigenwijs worden  :P maar goed, daar kun je soms ook wel weer om lachen. Maar ik vraag me soms ook wel eens af, wat moeten wij zelf nog wel niet mee maken als we oud zijn? :(

Dank je voor de goede wensen AJ, en ja als mijn kop weer in de goede richting staat, dan hebben Rick en ik veeeeeeel plezier met de treinbaan :D

Ik hoop ook dat er bij jou nu snel eens rust komt, zodat ook jij je wat meer kunt richten op de modelspoor hobby...

Gr Ruud


Re:De baan van Rick en Opa Ruud -> Mischien even geen zin meer in baanbouw <-
Hallo,

Even weer een kleine update, ;)

Allereerst ben ik blij dat het weer redelijk goed gaat met mijn vader (dus ook met mij) de vaat chirurg is tevreden, en ik mag de pijn medicatie voor mijn vader geleidelijk gaan afbouwen. 300mg tramadol was ook wel erg veel voor iemand van 85.

Verder, ben ik ook weer een beetje met de bouw bezig geweest, en heb nog een stuk of 5 wissels op van die rood/groene moment knopjes aangesloten. Al hangt het allemaal nog wel als experiment, dus draadje hier en draadje daar.


Ook had ik 2x een 24630 overgenomen van Leon (kijkhoek rbf ) welke nu ook in de baan ingepast zijn. Had er 1 eigenlijk voor het station bedacht, maar wat ik bedacht had paste van geen kanten  :P Dus nu maar een eigenlijk ook mooiere oplossing bedacht.


Het gaat om het achterste stations spoor, achter de (seinpost) dat is een doodlopend spoor aan het station, die ik als pendelspoor heb bedacht, alleen moet de pendel dan wel weer op het hoofd spoor terug kunnen komen, en heb dit nu door middel van 2 bocht wissels gerealiseerd...


En ja ik weet dat er van een wissel en een bocht stuk een heel stuk plastic mist, dit zijn dus nog rails van et oude type... die moeten uiteraard nog vervangen worden.

De beide 24630ers heb ik nu op een andere plek op de baan gelegd, waarvan een gebruikt is om de opstel sporen uit te breiden met wat meer spoor.
Ik had ik een paar maand terug, nog eens 2 Lima koploper 3tjes tegen een scherpe prijs gekocht op MP, er moet nog wel een decoder in gezet worden, ( nu zijn het race treinen) maar een line-up  is toch wel heel leuk.
Kunnen jullie gelijk het idee van mijn opstel sporen zien.
v.l.n.r Br81, Koploper 4tje, Koploper 3tje, Hondekop, Koploper 3tje, en een 3072.



Zo langzamer hand is de baan nu wel gelegd, alhoewel ik toch nog wel een stuk of 3 a 4 wissels zou kunnen opnemen, zodat er nog een paar extra rangeer sporen bij kunnen komen  :P je bedenkt steeds weer wat nieuws he, hebben jullie dat ook?
Maar dat kan altijd nog, we kunnen nu beginnen met het definitief vast leggen van rails, en definitieve soldeer verbindingen maken op de ringleiding.
En dan, tja.... dan komt de scenery om de hoek kijken denk ik, gelukkig komt er nu eerst de lente en de zomer eraan :D dan gaan we eerst weer lekker karper vissen, en komt de baanbouw wat op de achtergrond. MAAR gereden word er natuurlijk wel, daar zorgt Rick wel voor  :D :D

Gr Ruud



Re:De baan van Rick en Opa Ruud -> foto Update vrijdag 2 Maart <-
hallo

ik las net even je draadje door echt een fantastische baan
ben blij voor je dat het beter gaat met je vader
komen er ook nog wegen bij of grasmatten?

mvg oetbeem
Re:De baan van Rick en Opa Ruud -> foto Line-Up Update vrijdag 2 Maart <-
Hoi Ruud

Ik heb alles net even doorgelezen
Je hebt een leuke baan zeg.
Goed dat het weer beter gaat met je vader dat is het belangrijkst.
Hoop dat je snel weer een update plaatst. :thumbup:

Tony ;)
Re:De baan van Rick en Opa Ruud -> foto Line-Up Update vrijdag 2 Maart <-
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud -> foto Line-Up Update vrijdag 2 Maart <-
Hallo Oetje en Tony bedankt voor jullie reacties...

@oetje natuurlijk moeten er wegen komen, alleen ben ik nog niet zover. Ik doe rustig aan, dan breekt het lijntje ook niet huhu

@Tonny hou het maar in de gaten huhu

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud -> foto Line-Up Update vrijdag 2 Maart <-
Hoi Ruud, mooie line-up en leuke baan :thumbup:
Ook erg fijn om te horen dat het beter gaat met je vader :thumbup:

Gr, Myron
Re:De baan van Rick en Opa Ruud -> 1e filmpje ;-) <-
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud -> 1e filmpje ;-) <-
Hallo,

Vandaag is mijn kleinzoon weer gezellig geweest, en had zijn camera meegenomen voor filmpjes te maken.

Hij zal er zelf ook wel een paar in zijn topic plaatsen, maar ik heb er voor mijn draadje ook maar gelijk een gemaakt toen hij achter de knopjes zat.
We hebben wel weer schik gehad samen ook al om dat er verschillende onverwachtse dingen gebeurden. O.a dat de koploper er als een snel trein van door gaat, dat komt omdat er toch wat te weinig spanningspunten onder de rails zitten. Op dit moment nog maar 2 aansluitpunten, waarop de 2 Delta's lok's prima rijden, maar de digitale Lima koploper dus niet altijd.

En ik kreeg een groot trein ongeluk, lette even niet op  ;) gelukkig niks stuk, maar je schrikt wel even....
Ik geloof dat Rick er zelfs nog een foto van had gemaakt...



Gr Ruud
Re:Re:De baan van Rick en Opa Ruud -> 1e filmpje <-
Leuk filmpje alweer, Ruud en Rick.
Het is toch elke keer weer genieten hee. Man, ik ga moeten een hogere versnelling inschakelen, ik wil ook rondjes gaan rijden op mijn baantje.
Toch knap hoe je het allemaal op relatief korte tijd zo netjes voor mekaar hebt.

Ik kan je maar 1 raad geven ivm de stroomvoorziening : een aansluitpunt heb je nooit te veel ;-)
Re:De baan van Rick en Opa Ruud -> 1e filmpje <-
Hoi Rick en Ruud

Dat was een leuk filmpje.
Vooral leuke beelden in het donker.
Toch leuk rick als je zo met je opa bezig kan zijn met de treinen.
Het is toch een groote baan zeg. ;) ;) ;)
Het wachten is weer tot de volgende update. :thumbup:

groet Tony
Re:De baan van Rick en Opa Ruud -> 1e filmpje <-
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud -> 1e filmpje <-
hoi mannen,

@Dani Ja samen genieten daar is het mij om begonnen, dat wil niet zeggen dat ik alleen niet zou genieten van de baan hoor :P Elke dag rij ik wel ff minimaal een half uurtje... En ja als je eenmaal de gehele baan kunt berijden dat geeft wel een kick  :D

@Tony Huhu ja jammer genoeg merk je pas achter af dat het natuurlijk weer veel te donker was voor de camera  :( omdat het er zo helder uitzag op het camera schermpje heb ik de filmpjes dus niet ter plekke bekeken.
Maar dat is dan gelijk een reden dat Rick weer moet  komen voor film opnames, zal hij heel erg vinden  ;) :D

Gr Ruud


Re:De baan van Rick en Opa Ruud -> 1e filmpje <-
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud -> 1e filmpje <-
Leuke filmpjes, maar idd wat aan de donkere kant. Maar ja, dat maakt niet.

Veel plezier!
Re:De baan van Rick en Opa Ruud -> 1e filmpje <-
Donkere filmpjes kunnen ook leuk zijn.

Tony
Re:De baan van Rick en Opa Ruud -> 1e filmpje <-
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud -> 1e filmpje <-
Hoi Hoi,

Ben de afgelopen dagen met het veranderen van de baan bezig geweest, ze zeggen wel eens iedere verandering is geen verbetering, maar dat gaat hier nu niet op ;) Heb nu een meter of 4 meer spoor gelegd waardoor ik de 6 Opstelsporen die allen doodliepen, veranderd heb ik 1 doodlopend spoor en 3 opstelsporen die nu weer door gekoppeld worden met de hoofdbaan, en dan gelijk naar de keerlus onder de tafel verdwijnt.

Heb een paar foto's gemaakt om te proberen een en ander duidelijk te maken....

Zo was het eerst, 6 opstelsporen die doodliepen waardoor ik achteruit en dan weer vooruit moest rijden om weer op de hoofd baan terug te kunnen komen, dat beviel me niet.


Zo is het nu geworden, rechts van het koploper 4tje komt een klein stationnetje voor een pendel trein ;)
Het kan zijn dat ik de sporen nog of met 1 uitbreid of dat ik de sporen nog iets anders wil leggen, maar dat gaat nu even niet om dat ik passtukjes te kort kom :( ja ja je hebt nooit genoeg :D
Nu kan ik dus treinen daar opstellen, met de mogelijkheid om een andere trein de baan op te sturen
Achter op zie je de 2 boogbruggen dat is het spoor die direct van het Centraal station afkomt maar kan nu of de opstelsporen/pendelstation kiezen, of kan via de lus en een omweg weer terug naar het Centraal station,




Ik moet nu wel onder de baan doorkruipen zoals je ziet, maar eens zien of we daar wat op vinden een verwijder baar stukje spoor, van zeg een cm of 70, of een klapbrug  :P maar dat is voor latere zorg. Maar kan nu de kamer rond rijden  :P


Wat vinden jullie ervan?

Groeten Ruud




Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Foto update 16 maart <---
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Foto update 16 maart <---
Ruud en Rick,

zo, nu kun je pas écht rondrijden! Zo krijg je toch een mooie grote baan toch? Ziet er goed uit. Ik zou wel snel even het brugdeel voorzien van vangrails, want een treinstel wat op de grond valt is toch wel erg jammer.

Goed bezig!

Roy
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Foto update 16 maart <---
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Foto update 16 maart <---
Hoi Roy,

Bedankt voor je reactie.

Ja dat rond rijden is echt gaaf, het geeft ineens veel meer rij plezier en mogelijk heden. Wat ook mooi uit kwam is, dat ik ongeveer 10cm moest dalen, maar daar een meter of 4 over kan doen voordat ik weer op niveau 0 ben, mooi netjes binnen de grenzen toch, en ook heb ik nog steeds geen enkele 24130 nodig gehad in de baan. Dus weer een goede vooruitgang.

Je hebt gelijk dat er natuurlijk wel wat moet worden gedaan aan die gapende afgrond, dus of vangrail  ;) of van die lage brug delen, moet maar eens kijken.

Groeten Ruud

Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Foto update 16 maart <---
Het word zo echt een hele mooie groote baan nu je helemaal rond kunt rijden.

tony
Re:Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Foto update 16 maart <---
leuk dat je nu rond kan rijden.   Zo zie ik het graag !
Vangrails zijn inderdaad wel aan de orde nu, hoewel een mooie brug ook niet zou misstaan.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Foto update 16 maart <---
hey opa Ruud

wat lllllleeeuuuukkkkkkkk zeg , ik had het al eens eerder gezien  8o toen je het wou uittesten .
maar nu is het echt klaar  , heel leuk . :D

kan ik nog een keer een afspraak maken bij uw treinbaan .
schrijf het dan (als je het goed vind) een privébericht .

knuf
Rick (trein02) ;)
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Foto update 16 maart <---
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Foto update 16 maart <---
Hoi Rick,

Je hebt dus nu al gezien hoe et geworden is, fijn dat je het mooi vind :P ik heb inmiddels ook nog 2 wissels bij gelegd voor 2 toekomstige lange opstel sporen.
En ja natuurlijk kun je komen, daar hoef je geen afspraak voor te maken gekkie... Ik had het als een verrassing voor je bewaard, maar je bent nu vaak met je vriendjes buiten aan het spelen door het mooie weer, en omdat Britt ziek is :(, zien we jullie nu wat minder vaak.
Ik stuur je ook nog wel even een privé bericht  :P

dikke knuffel Opa

Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Foto update 16 maart <---
Citaat van: nkeer3 op donderdag 22 maart 2012, 18:48:17
Hoi Rick,

Je hebt dus nu al gezien hoe et geworden is, fijn dat je het mooi vind :P ik heb inmiddels ook nog 2 wissels bij gelegd voor 2 toekomstige lange opstel sporen.
En ja natuurlijk kun je komen, daar hoef je geen afspraak voor te maken gekkie... Ik had het als een verrassing voor je bewaard, maar je bent nu vaak met je vriendjes buiten aan het spelen door het mooie weer, en omdat Britt ziek is :(, zien we jullie nu wat minder vaak.
Ik stuur je ook nog wel even een privé bericht  :P

dikke knuffel Opa



lieve opa Ruud :)

fijn dat ik vanmiddag kan komen ,
het is ook leuk dat er nu 2+ wissels liggen . 8o
super Opa Ruud . :thumbup:

groetjes Rick , jou kleinzoon . ;) :D
Re:Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Foto update 16 maart <---
Maak er een leuke namiddag van jongens...   de trein brengt mensen dichter bij elkaar ;-)

De baan is inmiddels al een fink stuk  trein-architectuur geworden zie ik.  Dat vraagt gewoon om speeltijd !
Re:Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Foto update 16 maart <---
Citaat van: dani op zaterdag 24 maart 2012, 13:33:39
Maak er een leuke namiddag van jongens...   de trein brengt mensen dichter bij elkaar ;-)

De baan is inmiddels al een fink stuk  trein-architectuur geworden zie ik.  Dat vraagt gewoon om speeltijd !

bedankt dani

ik en opa Ruud hebben een leuke middag van gemaakt.
het is wel anders rijden omdat de brug er zit ...
ik boste er al bijna tegen aan  :|
maar het was wel leuk .

groetjes Rick (trein02)
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Foto update 16 maart <---
"ik boste " ? Ik en opa ruud is onbeleefd men schrijft toch opa ruud en ik.
Re:Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Foto update 16 maart <---
Voor een 10 jarige vind ik dit al behoorlijk getikt....
Die taalfoutjes nemen we der bij, dat komt immers goed mettertijd. Ik ken 50-jarigen die ertgere fouten maken dan dat hoor
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Foto update 16 maart <---
Hoi Ruud.

hoe staat het met de baan?
is er nog beweging in of zijn ze in staking >:-D >:-D
gr.Ton
Re:Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Foto update 16 maart <---
ik denk dat er bij Rick en Ruud vooral gespeeld wordt tegenwoordig, dat heb ik recent vernomen uit een vrij betrouwbare bron ;-)
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Foto update 16 maart <---
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Foto update 16 maart <---
Hoi Ton en Dani,

Ja rijden en plezier maken doen we nog geregeld hoor. Maar inderdaad het bouwen ligt een beetje stil, komt ook door et weer. Tis wel koud, maar karpervissen is ook een grote passie, dus ben zomers veel aan de waterkant te vinden, en bij slecht weer en de wintermaanden meer aan de bouwerij zeg maar.

Groeten Ruud

Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Foto update 16 maart <---
hoi Opa Ruud

hoe gaat het met oma & u  :help: ?
hoe is het met de treinbaan  :help:?
rijd de stoom loc weer goed :help:?
ik vindt het leuk dat is zaterdag op zondag mag logeren + met de treinbaan mag spelen  (misschien)

knuffel Rick  :D
Re:De baan van Rick en Opa Ruud ---> Foto update 16 maart <---
 :) Dat mag vast wel. Veel plezier gewenst alvast voor komend weekend!

Dirk-Jan