Vandaag zijn we, mijn vrouw Henny en ik bij Gerda en AlbertJan op visite geweest om mijn Poppetjes en Lantaarntjes in ontvangst te nemen en een prive lesje elektronica en Koploper te krijgen

We hadden om 14:30 afgesproken dus waren we zo tegen 14:45 daar, tis toch behoorlijk afgelegen waar ze wonen en ondanks dat ik niet door een tomtom de verkeerde weg ben opgestuurd zijn we toch een paar keer verkeert gereden hihi.
We werden hartelijk verwelkomt en kwamen tijdens een lekker bakje koffie aan de klets!!!!!! over de paarden!!!! en de hondjes en van alles en nog wat.
Maar op een gegeven moment ging het plots over op de treinen hobby

)) hebben uitvoerig gesproken over mijn baan plan en hoe ik dat zou kunnen beveiligen met bezet melders in een bloksysteem> Nu moet ik gelijk zeggen dat ik er wel van gehoord had maar totaal niet begreep wat dit nu allemaal inhield laat staan hoe zo iets op mijn baan te realiseren zou zijn.
MAAR het is me nu een stuk duidelijker geworden! Maar wat wil je ook als je het je door zo een enthousiast iemand laat vertellen.
We moeten maar eens naar boven gaan dan kan ik je het aan de hand van het test baantje eens laten zien hoe het werkt zei
AJ.De vrouwen hadden ook genoeg te kletsen dus wij op naar boven. Nou is dat een hele opgaaf hoor want voor je het weet heb je je kop kapot of dikke bulten van het stoten hihi. De mensen die er wel eens zijn geweest weet wel wat ik bedoel.
Als je dan boven op de trein kamer komt is het jammer dat er geen mooie baan ligt, maar dat werd al snel goed gemaakt met al het mooie materieel AJ heeft, heb mijn ogen uitgekeken omdat ik me in een winkel waande hier een doos zo en daar dozen vol zo. Prachtig!
Het test baantje word helemaal met het programma "koploper" bestuurd iets wat ik ook nog nooit gezien had dus AJ begon uitvoerig te vertellen hoe het een en ander nu werkte en hoe ik de rails moet isoleren om blok tracés met bezet melding te maken.
Plots werd er van beneden geroepen jongens Koffieeeeee en we voelden ons eigenlijk een beetje gestoord in ons diepgaand gesprek hihi maar de koffie smaakt lekker dus naar beneden.
Het bleek al snel dat er nog genoeg te kletsen viel!! en et was inmiddels al dik 18:00 de tijd tikt sneller in huize AJ toen er door Gerda werd voorgesteld om te blijven eten.
Lekker ouderwetse Nijkerkse Erwten soep hmmmmm lekker.
Na te hebben gegeten toch maar weer ffkes naar boven want het programma koploper moest toch nog wel ff verder uitgelegd worden.
Mijn plan was altijd om Digitaal te gaan rijden en Analoog te gaan schakelen maar AJ heeft me nu ook enthousiast gemaakt voor Koploper.Dat ik nu in ieder geval al tijdens de opbouw van de baan het gelijk zover ga voorbereiden met bedrading dat als ik over wil stappen op Digitaal dat de rails kan blijven liggen.
Uiteindelijk zijn we ook weer naar beneden gegaan

en hebben nog lekker gekletst over treinen

) tot dat Gerda zei het sneeuwt al weer lekker tis al helemaal wit. Daar schrokken we wel een beetje van dus zijn na hartelijk afscheid te hebben genomen en om erger sneeuwval voor te zijn uiteindelijk zo tegen 21:15 vertrokken.
En omdat Rijkswaterstaat helemaal niks aan de A1 gedaan hadden

( waren we pas na een 70min weer in Deventer aangekomen.
AL met al een hele geslaagde middag en avond bij 2 hele fijne gastvrije mensen.Ik heb veel dingen geleerd en snap nu een aantal dingen veel beter.
AJ en Gerda heel erg bedankt. Dit is zeeeeeeeer zeker voor een herhaling vatbaar. Dus hopen dat Jullie snel hier eens aankomen om gezellig verder te gaan met waar we (nood gedwongen zijn opgehouden)
Mvg Henny en Ruud
Ik ken verder nog niemand persoonlijk van het forum en vind het geweldig mooi als je via een forum zulke contacten kunt maken. En zie dan ook uit naar de Elektronica dag in Amsterdam. Lkker gezellie