Nieuws: Regelmatig worden ook lokale Stamtafels georganiseerd! Kom gezellig een keertje bij jouw lokale stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!!
+  3rail Forum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Banenplan ontwerpen
| | |-+  Baan2 Osingastate
0 leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Baan2 Osingastate  (gelezen 3649 keer)

BasS

  • Gast
Baan2 Osingastate
« Gepost op: vrijdag 25 december 2009, 00:31:02 »

Na een paar jaar aan het tekenen geweest te zijn, hierbij mijn baanplan.



Hieronder de verschillende niveaus uitgesplitst. Niveau A is het laagste en D is het hoogste, maar de lus van D ligt weer onder niveau C.

niveau A

niveau B

niveau C

niveau D
« Laatst bewerkt op: vrijdag 25 december 2009, 10:37:19 door Blausee-Mitholz »
Gelogd

Rieske

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • Wie is hier spoorloos ??
Re:Baan2 Osingastate
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 25 december 2009, 07:30:00 »

BasS,

Ik vind het een VET baanplan, bouwen zou ik zeggen.
Hier wil ik meer van zien.

F.J.S.

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
  • I Train fan
Re:Baan2 Osingastate
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 25 december 2009, 09:44:17 »

Bas de plaatjes 800x600 maken ze zijn nu veel te groot.

Grt Frans
Gelogd

BasS

  • Gast
Re:Baan2 Osingastate
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 25 december 2009, 10:10:13 »

Bas de plaatjes 800x600 maken ze zijn nu veel te groot.

Grt Frans

Bij mij geen probleem, maar goed ik heb een beeldscherm van 26 inch. Ik probeer ik Picasa te vinden waar ik het aan kan passen, maar kan alleen kiezen tussen oorspronkelijk en breedtes van 1600, 1024, 640. En 640 is wel heel erg klein.
Gelogd

F.J.S.

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
  • I Train fan
Re:Baan2 Osingastate
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 25 december 2009, 10:26:11 »

Probeer windows picture manager werkt goed,verder ziet het er goed uit hoor succes met de baan.

Frans
Gelogd

BasS

  • Gast
Re:Baan2 Osingastate
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 25 december 2009, 10:33:48 »

Dat betekend allemaal dubbele bestanden en ik zit nu soms al te zoeken.
Gelogd

Blausee-Mitholz

  • Gast
Re:Baan2 Osingastate
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 25 december 2009, 10:39:15 »

Bas de plaatjes 800x600 maken ze zijn nu veel te groot.

Grt Frans

Bij mij geen probleem, maar goed ik heb een beeldscherm van 26 inch. Ik probeer ik Picasa te vinden waar ik het aan kan passen, maar kan alleen kiezen tussen oorspronkelijk en breedtes van 1600, 1024, 640. En 640 is wel heel erg klein.

Hallo Bas,

Het is regel hier op forum dat we geen grotere foto's plaatsen dan 800x600.

Met [img width=800] kun je het formaat ook in bedwang houden bij plaatsen.

Succes, Johan
Gelogd

Dirk-Jan

  • Speciale Gast
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
    • Baanplan (zonder plan)
Re:Baan2 Osingastate
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 25 december 2009, 10:50:19 »

Je kan ook IrfanView gebruiken. Prima progamma om plaatjes/foto's te bekijken en te bewerken. Gratis te downloaden voor alle Windowsversies en ook met Nederlandse tekst. Het Nederlandse tekstdeel moet je dan ook even downloaden en invoegen.

Dirk-Jan

BasS

  • Gast
Re:Baan2 Osingastate
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 25 december 2009, 11:43:07 »

Bas de plaatjes 800x600 maken ze zijn nu veel te groot.

Grt Frans

Bij mij geen probleem, maar goed ik heb een beeldscherm van 26 inch. Ik probeer ik Picasa te vinden waar ik het aan kan passen, maar kan alleen kiezen tussen oorspronkelijk en breedtes van 1600, 1024, 640. En 640 is wel heel erg klein.

Hallo Bas,

Het is regel hier op forum dat we geen grotere foto's plaatsen dan 800x600.

Met [img width=800] kun je het formaat ook in bedwang houden bij plaatsen.

Succes, Johan

Hier heb ik wel wat aan, bedankt.
Gelogd

Einte

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • De klei man.........
    • Modelspoorblog
Re:Baan2 Osingastate
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 25 december 2009, 12:46:22 »

Hallo BasS,

Indrukwekkend baanplan heb je gemaakt ben benieuwd wat dit gaat worden.

Gr Einte
Gelogd

Nieuwenhuis

  • Vaste Inboedel
  • ****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • Old Skool Märklin & Scratch Built scenery
Re:Baan2 Osingastate
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 25 december 2009, 14:06:30 »

Dag Bass,

wat een schitterend baanplan! Goed doordacht en een mooi landschap verloop. Ben heel erg benieuwd hoe je dit gaat aanpakken, ook wat betreft de bereikbaarheid boven en onder de baan. Wat wordt je thema en in welke epoche ga je rijden?

Ga dit beslist blijven volgen, groeten,

Erik
Gelogd

  Topic index  @ Scratch Built           Märklin  -  M-rail  -  Modelbaan

EgMaf

  • Gast
Re:Baan2 Osingastate
« Reactie #11 Gepost op: vrijdag 25 december 2009, 22:01:10 »

Hallo Bas,

Een heel mooi plan! Maar toch een paar opmerkingen:
- Niveau D, onderaan: Daar gaat het doorgaande spoor over een afbuigende wissel. Dat zou ik anders oplossing, zodat het doorgaande spoor de wissel in rechtuit stand volgt, en de aftakking over het afbuigende spoor.
- Niveau D, rechterkant: De wissel vlak voor de tunnel zou ik of in de tunnel leggen, of ruim voor de tunnel. Zo half in de tunnel als nu komt in de werkelijkheid (vrijwel) nooit voor.
- Niveau A, de draaischijf: Als je met stoomlocs wilt rijden, zal er bij de draaischijf wat meer verzorging moeten komen (kolen, water, ontslakken e.d.). Bij diesellocs zal minstens een tankplaats moeten komen. E-Locs en een draaischijf kan ook, maar heef ook zo zijn eigenaardigheden (bv. een "spin" boven de draaischijf, of een diesellocje om de e-locs naar hun plaats te brengen)
- Niveau A, de inrit van de het station aan de bovenkant: Als je nu rechts-rijdend bij het station aankomt, kun je niet naar het meest linkse perronspoor (of andersom als je links-rijdend wilt zijn). Dat kun je oplossen door de wisselverbinding die je nu na de 3-weg- & kruiswissel hebt, ervoor te leggen.

Maar verder wel een heel mooi, indrukwekkend plan hoor!
Gelogd

BasS

  • Gast
Re:Baan2 Osingastate
« Reactie #12 Gepost op: zaterdag 26 december 2009, 10:54:49 »

Hallo Bas,

Een heel mooi plan! Maar toch een paar opmerkingen:
- Niveau D, onderaan: Daar gaat het doorgaande spoor over een afbuigende wissel. Dat zou ik anders oplossing, zodat het doorgaande spoor de wissel in rechtuit stand volgt, en de aftakking over het afbuigende spoor.
Heb je wel gelijk in, misschien laat ik dat spoor ook wel weg

Citaat
- Niveau D, rechterkant: De wissel vlak voor de tunnel zou ik of in de tunnel leggen, of ruim voor de tunnel. Zo half in de tunnel als nu komt in de werkelijkheid (vrijwel) nooit voor.
Klopt, is puur praktisch. De tunnel zelf is vrij lastig te bereiken vanwege de kap (schuine wand). Vandaar dat het spoor niet in de tunnel ligt, maar verstopt zit achter een rotspartij. Wissel is dus niet te zien.
Misschien verandert dit nog in de praktijk, maar voor ik op dat niveau ben met bouwen zijn wel al weer even verder.

Citaat
- Niveau A, de draaischijf: Als je met stoomlocs wilt rijden, zal er bij de draaischijf wat meer verzorging moeten komen (kolen, water, ontslakken e.d.). Bij diesellocs zal minstens een tankplaats moeten komen. E-Locs en een draaischijf kan ook, maar heef ook zo zijn eigenaardigheden (bv. een "spin" boven de draaischijf, of een diesellocje om de e-locs naar hun plaats te brengen)
Ik ga met stoomlocs rijden. Echter we zitten onder tussen in tijdperk 4 (vraag van Erik ook beantwoordt). Stoomlocs is dus voornamelijk museumbedrijf en dat betekend dat er jammer genoeg al het één en anders is opgebroken (goh je moet wat doen om je ruimte gebrek te verantwoorden  :lol:). Voor de historische e-locs is er een köf, de draaischijf wordt niet van bovenleiding voorzien. Het huidige DB-bedrijf maakt geen gebruik meer van het depot.

Citaat
- Niveau A, de inrit van de het station aan de bovenkant: Als je nu rechts-rijdend bij het station aankomt, kun je niet naar het meest linkse perronspoor (of andersom als je links-rijdend wilt zijn). Dat kun je oplossen door de wisselverbinding die je nu na de 3-weg- & kruiswissel hebt, ervoor te leggen.
Ik rijdt rechts en dat perronspoor (spoor 2) is maar in één richting te berijden. De Rheingold bestaat uit een stoomloc met een stam van 6 rijtuigen, totale lengte ongeveer 180cm (ik heb er nog meer die ongeveer even lang zijn). Dit wordt al krapt, wissels omdraaien gaat dus niet lukken vanwege de ruimte.

Citaat
Maar verder wel een heel mooi, indrukwekkend plan hoor!
Bedankt.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Powered by MySQL Powered by PHP SMF 2.0.19 | SMF © 2019, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.03 seconden met 25 queries.