Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Vraag over Artitec

Gestart door Tomm vrijdag 25 december 2009, 13:41:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Vraag over Artitec
Tomm
gast

Vraag over Artitec
Een vraag over Artitec. Tot op heden was ik niet echt bekend met het merk vandaar mijn vraag hoe het over het algemeen met de kwaliteit gesteld is? Ik overweeg een stam van 2 tot 3 Plan E personenwagons aan te schaffen (periode IV met blauwe reclamebanen zoals vermeld op hun site) en ben zodoende benieuwd naar jullie ervaringen. De verkoop advies prijs van 50 euro is redelijk aan de prijzige kant te noemen, al is het niet meer dan logisch dat een serie productie voor de Nederlandse markt nu eenmaal niet erg groot zal zijn waardoor de stukprijs gemiddeld genomen wat hoger komt te liggen.

Naar allerwaarschijnlijkheid is een dergelijke vraag al eens eerder beantwoord, dus misschien dat iemand me de link van dat desbetreffende topic kan doormailen?

Groet,

Tom
Re:Vraag over Artitec
Kroko14253
gast

Re:Vraag over Artitec
Hoi,

Ik heb geen Plan E rytuigen, maar sinds kort een van de recent geleverde koelwagens. Ik vind hem er heel mooi uitzien, goed gedetailleerd. Eem zeer fraai model. Ik heb de plan E wel eens in de doos gezien, en ook die zien er zeer fraai uit. Wat mij betreft: zeker het geld waard.

Groetjes

Harry

PS, ja ik weet het.....ik moet nog een foto van deze nieuwe aanwinat maken
Re:Vraag over Artitec
woutje
gast

Re:Vraag over Artitec
Als je op een beurs als Houten komt liggen er plan E's al vanaf ongeveer ?37, nieuw.

De adviesprijs van ?50 is niet zo bijzonder, de te kleine rijtuigen van M* kosten dat ook.

Zelf heb ik een stam van 5 plan E's en ben er zeer content mee.

Gr, Ben.
Re:Vraag over Artitec
Lid sinds: 2023

offline
Re:Vraag over Artitec
Ben,

Wat voor wielen heb jij eronder zitten ? Toch niet de originele RP 25 denk ik ?

Grt peter
Re:Vraag over Artitec
woutje
gast

Re:Vraag over Artitec
Piko 56060 wisselstroomwielen, gaat prima. De 2-railers heb ik verkocht.

Ten tijde van de aanschaf had Artitec nog geen oplossing voor 3-railers. Inmiddels wel geloof ik maar ben niet zeker. Daarnaast is gratis omruilen niet mogelijk voor zover ik weet.

Gr, Ben.
Re:Vraag over Artitec
Lid sinds: 2023

offline
Re:Vraag over Artitec
De mijne zijn inderdaad ook nog uit de tijd dat Artitec er geen oplossing voor had.. :( Inmiddels ook WS wielen eronder zitten, meen Fleischmann, moest wel even met een sleutelvijltje aan de gang....

Maar ik heb ook nog een paar Plan W rijtuigen van de eerste generatie, daar krijg ik maar geen goed passende wielen onder. Artitec doet geloof ik iets met een vulring bovenop het draaistel.... :shock: Nog suggesties ? De wielen die ik heb geprobeerd lopen allemaal tegen de onderkant van de bak aan wegens de hogere flens....

Grt peter
Re:Vraag over Artitec
woutje
gast

Re:Vraag over Artitec
Het probleem van aanlopen tegen de onderkant van de bak herken ik wel. Had dat ook bij m'n Roco Blokkendoos rijtuigen 1e versie. Wielen met een lagere diameter nemen b.v. 9mm. Je kunt ze o.a. hier aanschaffen:

http://www.das-service.de/modellbahn-radsatz/index.php

Ik heb geen ervaring met de plan W. Stuur eens een mailtje naar Artitec en vraag eens naar hun oplossing.

Gr, Ben.

Re:Vraag over Artitec
jeweve
gast

Re:Vraag over Artitec
Citaat van: woutje op zaterdag 26 december 2009, 07:51:58
Piko 56060 wisselstroomwielen, gaat prima. De 2-railers heb ik verkocht.

Ten tijde van de aanschaf had Artitec nog geen oplossing voor 3-railers. Inmiddels wel geloof ik maar ben niet zeker. Daarnaast is gratis omruilen niet mogelijk voor zover ik weet.

Gr, Ben.

Ik heb 7 plan E rijtuigen gekocht bij Somberg (25 euro per stuk!); hij heeft er gratis ws wielen ondergezet voor me. Geen idee welk merk, maar geen problemen.
Re:Vraag over Artitec
Kroko14253
gast

Re:Vraag over Artitec
Hoi,

Wat betreft de wielen:

Ik heb er Roco wisselstroomwielen eronder gedaan. Was even lastig, om ze erin te krijgen, maar lopen toch netjes vrij in de lagers.

Groetjes

Harry