Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Baan2 Osingastate

Gestart door BasS vrijdag 25 december 2009, 00:31:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Baan2 Osingastate
BasS
gast

Baan2 Osingastate
Na een paar jaar aan het tekenen geweest te zijn, hierbij mijn baanplan.



Hieronder de verschillende niveaus uitgesplitst. Niveau A is het laagste en D is het hoogste, maar de lus van D ligt weer onder niveau C.

niveau A

niveau B

niveau C

niveau D
Re:Baan2 Osingastate
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Baan2 Osingastate
BasS,

Ik vind het een VET baanplan, bouwen zou ik zeggen.
Hier wil ik meer van zien.
Re:Baan2 Osingastate
Lid sinds: 2008

I Train fan

offline
Re:Baan2 Osingastate
Bas de plaatjes 800x600 maken ze zijn nu veel te groot.

Grt Frans
Re:Baan2 Osingastate
Citaat van: F.J.S. op vrijdag 25 december 2009, 09:44:17
Bas de plaatjes 800x600 maken ze zijn nu veel te groot.

Grt Frans

Bij mij geen probleem, maar goed ik heb een beeldscherm van 26 inch. Ik probeer ik Picasa te vinden waar ik het aan kan passen, maar kan alleen kiezen tussen oorspronkelijk en breedtes van 1600, 1024, 640. En 640 is wel heel erg klein.
Re:Baan2 Osingastate
Lid sinds: 2008

I Train fan

offline
Re:Baan2 Osingastate
Probeer windows picture manager werkt goed,verder ziet het er goed uit hoor succes met de baan.

Frans
Re:Baan2 Osingastate
Dat betekend allemaal dubbele bestanden en ik zit nu soms al te zoeken.
Re:Baan2 Osingastate
Blausee-Mitholz
gast

Re:Baan2 Osingastate
Citaat van: BasS op vrijdag 25 december 2009, 10:10:13
Citaat van: F.J.S. op vrijdag 25 december 2009, 09:44:17
Bas de plaatjes 800x600 maken ze zijn nu veel te groot.

Grt Frans

Bij mij geen probleem, maar goed ik heb een beeldscherm van 26 inch. Ik probeer ik Picasa te vinden waar ik het aan kan passen, maar kan alleen kiezen tussen oorspronkelijk en breedtes van 1600, 1024, 640. En 640 is wel heel erg klein.

Hallo Bas,

Het is regel hier op forum dat we geen grotere foto's plaatsen dan 800x600.

Met [img width=800] kun je het formaat ook in bedwang houden bij plaatsen.

Succes, Johan
Re:Baan2 Osingastate
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baan2 Osingastate
Je kan ook IrfanView gebruiken. Prima progamma om plaatjes/foto's te bekijken en te bewerken. Gratis te downloaden voor alle Windowsversies en ook met Nederlandse tekst. Het Nederlandse tekstdeel moet je dan ook even downloaden en invoegen.

Dirk-Jan
Re:Baan2 Osingastate
Citaat van: Blausee-Mitholz op vrijdag 25 december 2009, 10:39:15
Citaat van: BasS op vrijdag 25 december 2009, 10:10:13
Citaat van: F.J.S. op vrijdag 25 december 2009, 09:44:17
Bas de plaatjes 800x600 maken ze zijn nu veel te groot.

Grt Frans

Bij mij geen probleem, maar goed ik heb een beeldscherm van 26 inch. Ik probeer ik Picasa te vinden waar ik het aan kan passen, maar kan alleen kiezen tussen oorspronkelijk en breedtes van 1600, 1024, 640. En 640 is wel heel erg klein.

Hallo Bas,

Het is regel hier op forum dat we geen grotere foto's plaatsen dan 800x600.

Met [img width=800] kun je het formaat ook in bedwang houden bij plaatsen.

Succes, Johan

Hier heb ik wel wat aan, bedankt.
Re:Baan2 Osingastate
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan2 Osingastate
Hallo BasS,

Indrukwekkend baanplan heb je gemaakt ben benieuwd wat dit gaat worden.

Gr Einte
Re:Baan2 Osingastate
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Baan2 Osingastate
Dag Bass,

wat een schitterend baanplan! Goed doordacht en een mooi landschap verloop. Ben heel erg benieuwd hoe je dit gaat aanpakken, ook wat betreft de bereikbaarheid boven en onder de baan. Wat wordt je thema en in welke epoche ga je rijden?

Ga dit beslist blijven volgen, groeten,

Erik
Re:Baan2 Osingastate
Hallo Bas,

Een heel mooi plan! Maar toch een paar opmerkingen:
- Niveau D, onderaan: Daar gaat het doorgaande spoor over een afbuigende wissel. Dat zou ik anders oplossing, zodat het doorgaande spoor de wissel in rechtuit stand volgt, en de aftakking over het afbuigende spoor.
- Niveau D, rechterkant: De wissel vlak voor de tunnel zou ik of in de tunnel leggen, of ruim voor de tunnel. Zo half in de tunnel als nu komt in de werkelijkheid (vrijwel) nooit voor.
- Niveau A, de draaischijf: Als je met stoomlocs wilt rijden, zal er bij de draaischijf wat meer verzorging moeten komen (kolen, water, ontslakken e.d.). Bij diesellocs zal minstens een tankplaats moeten komen. E-Locs en een draaischijf kan ook, maar heef ook zo zijn eigenaardigheden (bv. een "spin" boven de draaischijf, of een diesellocje om de e-locs naar hun plaats te brengen)
- Niveau A, de inrit van de het station aan de bovenkant: Als je nu rechts-rijdend bij het station aankomt, kun je niet naar het meest linkse perronspoor (of andersom als je links-rijdend wilt zijn). Dat kun je oplossen door de wisselverbinding die je nu na de 3-weg- & kruiswissel hebt, ervoor te leggen.

Maar verder wel een heel mooi, indrukwekkend plan hoor!
Re:Baan2 Osingastate
Citaat van: EgMaf op vrijdag 25 december 2009, 22:01:10
Hallo Bas,

Een heel mooi plan! Maar toch een paar opmerkingen:
- Niveau D, onderaan: Daar gaat het doorgaande spoor over een afbuigende wissel. Dat zou ik anders oplossing, zodat het doorgaande spoor de wissel in rechtuit stand volgt, en de aftakking over het afbuigende spoor.
Heb je wel gelijk in, misschien laat ik dat spoor ook wel weg

Citeer
- Niveau D, rechterkant: De wissel vlak voor de tunnel zou ik of in de tunnel leggen, of ruim voor de tunnel. Zo half in de tunnel als nu komt in de werkelijkheid (vrijwel) nooit voor.
Klopt, is puur praktisch. De tunnel zelf is vrij lastig te bereiken vanwege de kap (schuine wand). Vandaar dat het spoor niet in de tunnel ligt, maar verstopt zit achter een rotspartij. Wissel is dus niet te zien.
Misschien verandert dit nog in de praktijk, maar voor ik op dat niveau ben met bouwen zijn wel al weer even verder.

Citeer
- Niveau A, de draaischijf: Als je met stoomlocs wilt rijden, zal er bij de draaischijf wat meer verzorging moeten komen (kolen, water, ontslakken e.d.). Bij diesellocs zal minstens een tankplaats moeten komen. E-Locs en een draaischijf kan ook, maar heef ook zo zijn eigenaardigheden (bv. een "spin" boven de draaischijf, of een diesellocje om de e-locs naar hun plaats te brengen)
Ik ga met stoomlocs rijden. Echter we zitten onder tussen in tijdperk 4 (vraag van Erik ook beantwoordt). Stoomlocs is dus voornamelijk museumbedrijf en dat betekend dat er jammer genoeg al het één en anders is opgebroken (goh je moet wat doen om je ruimte gebrek te verantwoorden  :lol:). Voor de historische e-locs is er een köf, de draaischijf wordt niet van bovenleiding voorzien. Het huidige DB-bedrijf maakt geen gebruik meer van het depot.

Citeer
- Niveau A, de inrit van de het station aan de bovenkant: Als je nu rechts-rijdend bij het station aankomt, kun je niet naar het meest linkse perronspoor (of andersom als je links-rijdend wilt zijn). Dat kun je oplossen door de wisselverbinding die je nu na de 3-weg- & kruiswissel hebt, ervoor te leggen.
Ik rijdt rechts en dat perronspoor (spoor 2) is maar in één richting te berijden. De Rheingold bestaat uit een stoomloc met een stam van 6 rijtuigen, totale lengte ongeveer 180cm (ik heb er nog meer die ongeveer even lang zijn). Dit wordt al krapt, wissels omdraaien gaat dus niet lukken vanwege de ruimte.

Citeer
Maar verder wel een heel mooi, indrukwekkend plan hoor!
Bedankt.