Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Roco RGP 825

Gestart door HP TEE donderdag 24 december 2009, 21:45:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco RGP 825
HP TEE
gast

Roco RGP 825
Heren en wellicht dames,

Ik wil een ROCO RGP825 in TEE versie ombouwen naar wisselstroom. Wie heeft hier ervaring mee?
Re:Roco RGP 825
woutje
gast

Re:Roco RGP 825
Geen ervaring mee.

De truuk zal zijn: hoe krijg je er een sleper onder. De motorwagen heeft aan beide zijden de aandrijving dus daar wordt het lastig zo te zien.

Er staat een bespreking van het stel op Groterdam.

Gr, Ben.
Re:Roco RGP 825
stefant4
gast

Re:Roco RGP 825
ik heb ook geen ervaring,maar misschien dat je 2 slepers kunt bouwen, die dan omschakelt met de rijrichting en dan een redelijk zware decoder plaatsen voor het aansturen van 2 motoren.
anders zou je 2 dezelfde decoders moeten nemen en die instellen op 1 adres,als het ware 2 treinen maar dan verenigd in 1 treinstel.
het laatste wat ik me kan bedenken is 1 motor eruit, en dan laten lopen op 1 motor,maar ik weet niet of dat sterk genoeg is i.v.m hobbels/bergen in je baan
Re:Roco RGP 825
Joost B.
gast

Re:Roco RGP 825
Stefan,

Beide draaistellen aangedreven is iets heel anders dan 2 motoren.
De Motor bevind zich in het midden van het treinstel en meestal door middel van cardan assen worden 2 assen aangedreven.

Simpel uitgelegd: Er lopen 2 staafjes naar het draaistel waar tandwielen elk draaistel word aangedreven.

Gr Joost
Re:Roco RGP 825
HP TEE
gast

Re:Roco RGP 825
Heren,

Het lampje ging branden, ik dook in m'n bladenarchief, zie daar in een 'oud' 3-Leiter Magazin staat de klus geklaard. Een blokje messing onder een draaistel een sleper eronder, decoder er in en rijden maar.

Hoe zal het rijden gaan. Volgens 3LM gaat dit prima.

Wel zullen zien!

Bedankt voor de reacties, ideen blijven welkom.