Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Ombouw Liliput BR92 L131352

Gestart door Elvejer woensdag 23 december 2009, 15:45:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ombouw Liliput BR92 L131352
Onlangs dit lokje nieuw gekocht voor ombouw naar ~. Is eenvoudiger dan je denkt: op het printje in de kabine bevindt zich links een schakeling "JP1" (even zwarte verf wegkrabben).  Soldeerbruggetje 4-3 wegnemen,  2+4 en 1+3 verbinden, schroefje door het gaatje linksvoor in de print naar de massa (chassis): de lok is nu geschikt voor 3-railvoeding. Volgens mij zijn alle loks Liliput voor zowel 2-als 3railvoeding uitgerust met deze JP1.  Er dient nu nog een sleper en clip bij Bachmann besteld en een 21-pinsdecoder. De lok rijdt super! Alleen als je pech hebt en nog met "oude" Märklin wissels (type 22..) opgescheept zit zoals ik dien je ook de wielen te vervangen wegens te smalle flenzen, reken hiervoor op een extra 25?. Ombouwen loont enkel als de lokprijs het toelaat, anders toch maar beter de 3-railuitvoering kopen indien leverbaar.
Ik bouwde in het verleden al vele merken om voor 3-railvoeding, maar een "echte" Märklin  rijdt nog steeds compromisloos op die rotmotor na natuurlijk.

Re:Ombouw Liliput BR92 L131352
Blausee-Mitholz
gast

Re:Ombouw Liliput BR92 L131352
Citaat van: Elvejer op woensdag 23 december 2009, 15:45:44
maar een "echte" Märklin  rijdt nog steeds compromisloos op die rotmotor na natuurlijk.

Wat is er zo rot aan die motor dan, leg eens uit  :roll:

Mvg, Johan
Re:Ombouw Liliput BR92 L131352
Ik denk dat 'ie die 3-polige jongens bedoelt.............
Gewoon een Permanent magneet met een ESU 52610 er in, motor verder orgineel! :D
Je kent die "rot motoren" niet meer terug! 8)