Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Nieuwe baan, nieuw topic.

Gestart door EKdesign dinsdag 12 april 2011, 20:08:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Bouw modelspoorbaan "Oberndorf" Filmpje status baan 1 december 2012.
Citaat van: d.vanaalst op maandag 03 december 2012, 17:25:20
Citaat van: EKdesign op maandag 03 december 2012, 16:36:44

Hoi Ronald,

Geen idee eerlijk gezegd, bij mij doet hij het gewoon en al mega veel kijkers gehad.
Is het niet zo dat je een windows systeem moet hebben om YouTube te kijken? Dacht dat het nooit werkte op een Ipad, misschien weet iemand dit?

Groet,
Erik

Hallo Erik,

YouTube is best te bekijken met een iPad oid. Maar als ik op het filmpje klik, zegt het apparaat dat de mobiele functie is uitgeschakeld door de uploader (jij ;))

Geeft voor mij niet, heb het filmpje op de laptop bekeken.

Groeten Dennis

Op mijn Android telefoon kan ik dit filmpje ook niet bekijken: an error occurred, please try again later.
Ook met wifi aan: an error occurred, please try again later.
Op de PC doet het filmpje het wel.

Kan het iets te maken hebben met de auteursrechten voor de achtergrondmuziek? Dat filmpjes zonder achtergrondmuziek het wel doen en fimpjes met (auteursrechterlijk beschermde) achtergrondmuziek door Youtube geblokkeerd worden voor mobiele diensten?

Re: Bouw modelspoorbaan "Oberndorf" Filmpje status baan 1 december 2012.
Citaat van: frank-103 op woensdag 05 december 2012, 15:45:26
Citaat van: d.vanaalst op maandag 03 december 2012, 17:25:20
Citaat van: EKdesign op maandag 03 december 2012, 16:36:44

Hoi Ronald,

Geen idee eerlijk gezegd, bij mij doet hij het gewoon en al mega veel kijkers gehad.
Is het niet zo dat je een windows systeem moet hebben om YouTube te kijken? Dacht dat het nooit werkte op een Ipad, misschien weet iemand dit?

Groet,
Erik

Hallo Erik,

YouTube is best te bekijken met een iPad oid. Maar als ik op het filmpje klik, zegt het apparaat dat de mobiele functie is uitgeschakeld door de uploader (jij ;))

Geeft voor mij niet, heb het filmpje op de laptop bekeken.

Groeten Dennis

Op mijn Android telefoon kan ik dit filmpje ook niet bekijken: an error occurred, please try again later.
Ook met wifi aan: an error occurred, please try again later.
Op de PC doet het filmpje het wel.

Kan het iets te maken hebben met de auteursrechten voor de achtergrondmuziek? Dat filmpjes zonder achtergrondmuziek het wel doen en fimpjes met (auteursrechterlijk beschermde) achtergrondmuziek door Youtube geblokkeerd worden voor mobiele diensten?

Nee hoor.

Citaat van: Seinwezen op dinsdag 04 december 2012, 09:00:46
Hier doet ie het ook op mijn iPhone. 

Mooi filmpje trouwens.

Groeten Sander.

Maar hebben jullie de nieuwste app van YouTube geïnstalleerd?

Groeten Sander.
Re: Bouw modelspoorbaan "Oberndorf" Filmpje status baan 1 december 2012.
Citaat van: Seinwezen op woensdag 05 december 2012, 16:05:15

Maar hebben jullie de nieuwste app van YouTube geïnstalleerd?

Groeten Sander.

Hoi Sander,

4.1.47 staat op mijn mobiel.

Vrgr

Frank
Re: Bouw modelspoorbaan "Oberndorf" Filmpje status baan 1 december 2012.
Bij mij 1.1.0.4136  :D

Maar ik heb iOS. Zal wel wat verschil tussen zitten.

Groeten Sander
Re: Bouw modelspoorbaan "Oberndorf" Filmpje status baan 1 december 2012.
Heb ook dit probleem. Zie wel dat er een Youtube filmpje staat als een blauw vlak maar kan hem niet starten. Is nogal vaag, omdat ik zojuist het filmpje dat Erik op de topic van Tilly heeft gezet wel gewoon kan bekijken.

Groet, Ronald
Re: Bouw modelspoorbaan "Oberndorf" Filmpje status baan 1 december 2012.
Hallo allemaal,

Vandaag nieuw binnen gereden van het merk Roco de OBB 4010 013-3
Eerst op het programmeer spoor van de Ecos geplaatst, adres 66 toegewezen, de gehele trein op de baan gezet en op dit moment is hij lekker zijn rondjes aan het rijden om te leren optrekken en afremmen via koploper. De trein rijd fluister stil, echt een plaatje om te zien. Wel moeten de details er nog op maar dat komt binnenkort wel, eerst netjes rijden.
Ik heb er even snel een filmpje van gemaakt zodat jullie kunnen zien waar een gedeelte van de eindejaarsuitkering aan is besteedt (LOL)  :D






Tot de volgende update !!



Alvast fijne kerstdagen en een goed uiteinde van 2012.

Met vriendelijke groet,
Erik
Re: "Oberndorf" Filmpje OBB 4010 013-3 nieuw binnen gereden op 15/12/2012
Mooi treinstel :important: Leuke video :important:
Re: "Oberndorf" Filmpje OBB 4010 013-3 nieuw binnen gereden op 15/12/2012
Ey Erik,

Wat een prachtige treinset is dit zeg. Echt heel mooi. Goede besteding van je "uitkering" :thumbup:
(Gaat de rest op aan oliebollen en appelflappen :D)

Mooi filmpje. (alleen beetje zeeziek~~~~~~~~~~ ;))

Jij ook alvast hele prettige dagen toegewenst!

gr. Joachim
Re: "Oberndorf" Filmpje OBB 4010 013-3 nieuw binnen gereden op 15/12/2012
Schitterend treinstel.....
En een prachtige baan.

Mvg: Alex
Re: "Oberndorf" Filmpje OBB 4010 013-3 nieuw binnen gereden op 15/12/2012
Prachtig treinstel Erik en een leuk filmpje.

Tony
Re: "Oberndorf" Filmpje OBB 4010 013-3 nieuw binnen gereden op 15/12/2012
Mooi hoor :thumbup:.

Groet,

Tom
Re: "Oberndorf" Filmpje OBB 4010 013-3 nieuw binnen gereden op 15/12/2012
Mooi treinstel Erik. Is wel prachtig als je zulke lange treinen kunt laten rijden.

Veel plezier ervan.

Groet, Ronald
Re: "Oberndorf" Filmpje OBB 4010 013-3 nieuw binnen gereden op 15/12/2012
Mooi treinstel Erik! Rijdt heel erg mooi, zo'n Roco!
Re: "Oberndorf" Filmpje OBB 4010 013-3 nieuw binnen gereden op 15/12/2012
Heel mooi treinstel. Ik heb hem veel zien rijden in Oostenrijk ook nog in de blauwe uitvoering. Maar deze heb ik zelf ook. Weer een topfilm.

groet Bert
Re: "Oberndorf" Filmpje OBB 4010 013-3 nieuw binnen gereden op 15/12/2012
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: "Oberndorf" Filmpje OBB 4010 013-3 nieuw binnen gereden op 15/12/2012
Hoi Erik,

Veel plezier met deze mooie aanwinst.

Ik ben al jaren fan van Roco, rijd goed en je hoort hem amper  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: "Oberndorf" Filmpje OBB 4010 013-3 nieuw binnen gereden op 15/12/2012
Hallo Erik,

Je hebt een pracht aankoop gedaan, ik heb hem in het blauw.
Jaren lang hebben deze stellen de dienst Zurich - Wien ( Transalpin )
gereden. Nu verzorgd door een Railjet zug. OOk de dienst Linz - Graz werden
door deze mooie treistellen  gereden. En je film was weer genieten.

Grt Johan
Re: "Oberndorf" Filmpje OBB 4010 013-3 nieuw binnen gereden op 15/12/2012
Hallo allemaal,

Dank voor de mooie woorden, het is echt een super trein die fluisterstil zijn rondjes rijd, Roco is echt goed spul.  :D

Gisteren ben ik sinds lange tijd weer eens aan de gang gegaan met een stukje scenery rechts van het station, ik heb dit vanwege de lastige bereikbaarheid in module-vorm gemaakt. Dat betekent dat ik op een stuk multiplex de gehele scenery heb gemaakt aan mijn werk tafeltje in het midden van de kamer en dus niet op de baan zelf. De vorm staat erop wat betreft de achterzijde, bergwandje,  en aan de voorzijde ben ik bezig om 3 oude flat gebouwen zodanig op te kalefateren en aan te passen dat ze ook daadwerkelijk leuk staan op de baan.
Ik hoop hiervan vanmiddag nog wat foto`s van te plaatsen, ga zo eerst er nog mee verder aan de gang.

Fijne zondag en tot later.

Groet,
Erik
Re: "Oberndorf" Filmpje OBB 4010 013-3 nieuw binnen gereden op 15/12/2012
Hoi Erik.

Mooi treinstel inderdaad.Met die modulebouw ben je inderdaad slim bezig.Wij hebben zo laatst een wijnberg gemaakt.Je kan er veel makkelijker van alle kanten bij dus werk je een stuk plezieriger.

We zien de resultaten tegemoet.  ;)

Harald & Alex
Re: "Oberndorf" Filmpje OBB 4010 013-3 nieuw binnen gereden op 15/12/2012
Hallo Erik,

Prachtig treinstel, mooie video.

Gr.
Piwie.
Re: "Oberndorf" Filmpje OBB 4010 013-3 nieuw binnen gereden op 15/12/2012
Hallo Erik,

Prachtig treinstel, leuke video welke decoder zit in de Roco?

Groet Hubert
Re: "Oberndorf" Filmpje OBB 4010 013-3 nieuw binnen gereden op 15/12/2012
Hoi Erik,

Is dit de 69041?
Re: "Oberndorf" Filmpje OBB 4010 013-3 nieuw binnen gereden op 15/12/2012
Erik,

heel mooie aanwinst, ik vind het een indrukwekkend treinstel, met 6 wagons! Wow! :thumbup:
Leuk filmpje ook weer.

Groeten Dennis
Re: Modelspoorbaan "Oberndorf" 2013
Hoi Erik,

Erg leuk om weer een filmpje te zien op je inspirerende baan. Geweldig mooi treinstel, een waardige aanvulling op je toch al mooie materiaal.  :thumbup:

Groeten Ronald  :)
Modelspoorbaan "Oberndorf" afgebroken.
Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste post op mijn draadje van dit jaar en voor de meeste een niet zo leuke.

Modelspoorbaan Oberndorf is afgebroken en alles is opgeslagen in dozen.

Ook deze baan was niet wat ik wilde, stomweg rondjes rijden is niet wat ik wilde en de meeste tijd dat een trein onderweg was, was ook nog eens uit het zicht. :?
Ik had deze baan zo gemaakt dat ik ondanks mijn problemen met mijn rug toch lekker kon werken aan de baan, dat kon ook prima maar gaf niet de voldoening om er nog vele uren en geld in te steken.
Pluspunt is wel dat het zeer goed gaat met mijn rug en de klachten zijn momenteel nihil.

Ik ben al 5 maanden met een ander plan bezig op de achtergrond in wintrack waar wel vele mogelijkheden inzitten wat rangeren betreft, draaischijf, groot station en berglandschap. Of deze baan ooit gebouwd gaat worden weet ik op dit moment nog niet. Wat ik wel weet is dat er niets verkocht gaat worden. Dit is de reden waarom er geen updates kwamen, er is niets meer om te melden. Het forum volg ik uiteraard wel al post ik niet zo vaak als vroeger, de betrokkenheid is wat minder op het moment.

Ik wil iedereen hartelijk danken voor zijn reacties, medeleven als het minder ging met mijn rug maar vooral de positieve berichtgevingen. Mijn YouTube en eigen website blijven gewoon online en worden aangepast als er inderdaad weer gebouwd gaat worden.

Ik hoop dat ik in de toekomst weer een mooie baan kan laten zien maar voor nu  "tot ziens"

Met vriendelijke groet,
Erik.
Re: Modelspoorbaan "Oberndorf" afgebroken, The End..
Hoi Erik,

Het is jouw spoortafel en moet helemaal naar jouw zin zijn, je hebt dus groot gelijk als je deze afbreekt als het niet naar je zin is! Maar het zag er wel heel fraai uit allemaal, dus ik ben benieuwd naar de volgende spoorbaan die je gaat bouwen.

Vriendelijke groet

Frank
Re: Modelspoorbaan "Oberndorf" afgebroken, The End..
Hallo Erik,

Zo snel als je de baan hebt gebouwd, zo snel heb je deze ook weer afgebroken.
Ik heb fraaie stukjes modelbaan gezien, een volgende baan wordt ongetwijfeld nog mooier. Hopelijk gaat het er nog van komen.

Groet,
Ronald
Re: Modelspoorbaan "Oberndorf" afgebroken, The End..
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Modelspoorbaan "Oberndorf" afgebroken, The End..
Hoi Erik, het is natuurlijk jouw beslissing en die respecteer ik dan ook, maar ik begrijp hem niet. Als ik jouw baan zie dan zie ik iets waar de meeste alleen, maar van kunnen dromen. Het leukste is natuurlijk het bouwen aan een baan, want als die af is valt er alleen nog maar te rijden. Soms ging je zo snel dat het gevaar ontstaat dat je ineens afstompt op een hobby door er bijna alle vrije tijd in te stoppen. Je had al zoveel moois bereikt en het was natuurlijk nog niet af. Je bent al een paar keer opnieuw begonnen. Loop je nu niet tegen het probleem aan dat je niet goed weet wat je wilt met een bouwplan waardoor je telkens het risico loopt dat je na verloop van de tijd niet tevreden bent over je bouw.
In ieder geval succes met het uitwerken van je nieuwe plan en hopelijk mogen we ooit weer een nieuwe baan van je aanschouwen. Leuk dat je in ieder geval het forum nog wel blijft volgen.

Groet, Ronald
Re: Modelspoorbaan "Oberndorf" afgebroken, The End..
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Modelspoorbaan "Oberndorf" afgebroken, The End..
Hoi Erik,

Jammer jammer jammer, je had een super mooie baan, maar als jij er niet tevreden mee bent begrijp ik dat je er niet mee verder gaat.

Ik hoop dat je na de zomer de kriebels weer te pakken krijgt en toch weer aan de slag gaat, want jij weet als geen ander hoe je een mooie baan moet bouwen.

Wel goed te lezen dat je rugpijn tot het verleden behoort.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Modelspoorbaan "Oberndorf" afgebroken, The End..
Hallo Erik,

Na een stap terug is daar altijd weer een grote stap voorwaarts!
Je vindt wel weer een concept waar je voor kunt gaan.

groet,
Michiel

Re: Modelspoorbaan "Oberndorf" afgebroken, The End..
Hey Erik,

Ik begrijp je overwegingen en geef je groot gelijk. Als het niet is wat je zoekt, maak je gewoon iets anders. Goed te horen dat het creatieve proces met Wintrack al op gang is. Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen.

Vast tot ziens!
Re: Modelspoorbaan "Oberndorf" afgebroken, The End..
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Modelspoorbaan "Oberndorf" afgebroken, The End..
Ha Erik!
Ik genoot van je baan, de prachtige filmpjes de je er van maakte, en de schitterende details. Een van de andere forumleden schreef het al: een niveau waar ik vooralsnog alleen maar van kan dromen.

Goed om te horen dat het goed gaat met je rug.
En als de zin er weer is, neem ik aan dat we te wel weer merken op dit forum.
Bedankt voor het laten meeleven met wel en wee, maar vooral je vakmanschap.
Re: Modelspoorbaan "Oberndorf" afgebroken, The End..
Ha die Erik.
Jammer van het afbreken van je prachtige baan in aanbouw maar fijn om te horen dat het goed gaat met je rug (dankzij deze bouw? :P) en weer een nieuwe baan gat bouwen.
Meestal wordt de volgende baan doordachter, mooier en aantrekkelijker, dus dat wordt zeker een mooie uitdaging.

Succes met het ontwerp.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Modelspoorbaan "Oberndorf" afgebroken, The End..
Hoi Erik.

Jammer dat het naar jouw idee geen geslaagd plan was.Op het eind is het naar onze mening toch wel zo dat je of heen en weer rijdt of rondjes dat kan je niet voorkomen?Je kan van alles bedenken maar dat blijft het toch echt in de basis.........Jouw niveau van bouwen is zoals anderen ook al aangeven wel zo dat het altijd een lust is om naar te kijken  :thumbup:

We hopen dan ook dat je een compromis vindt in je banenplan en ons weer gaat voorzien van updates  ;)

Harald & Alex
Re: Modelspoorbaan "Oberndorf" afgebroken, The End..
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: Modelspoorbaan "Oberndorf" afgebroken, The End..
Hoi Erik,

Heldere uitleg, hopelijk kun je in de toekomst je uitgebroede plannen omzetten tot een nieuwe baan.
Het ga je goed en mogelijk tot ziens,

vr gr Arie
Re: Modelspoorbaan "Oberndorf" afgebroken, The End..
Ey Erik,

Zo, jij laat er geen gras (meer) over groeien zeg. Maar goed, wanneer iets niet is wat je graag wil, dan is het tijd voor maatregelen.

In ieder geval bedankt voor de bijdrage's die je tot op heden hebt laten zien. Ik ben erg gecharmeerd van je werkwijze en de manier waarop je dit hebt laten zien hier op het forum. Duidelijk en leerzaam  :thumbup:

Mooi om te horen dat je rug je geen parten meer speelt op dit moment. Da's goed nieuws!

Hoop in de toekomst weer te kunnen genieten van je nieuwe baan.

Tot die tijd veel succes en plezier met alles.

Gr. Joachim
Re: Modelspoorbaan "Oberndorf" afgebroken, The End..
Erik, wat jammer de plaatjes van jouw baan waren zo realistisch, echt een motivatie en vo orbeeld voor velen. Ach als je, je ei er niet in kwijt kan dan....

Sterkte, bedankt en tot ziens
Groet Frans
Re: Modelspoorbaan "Oberndorf" afgebroken, The End..
Hoi Erik,

Jammer van je prachtige baan. Het was echt een juweeltje.
Ja, het is waar, het blijft altijd rondjes rijden, wat je ook verzint.
Ben heel benieuwd waar je in de toekomst eventueel weer mee komt,

Het is in het algemeen iets wat mij opvalt op het forum, dat er prachtige banen zijn met gigantische schuduwstations en bijna eindeloze spiralen. De treinen rijden enorme afstanden waar je niets van ziet.
Technische hoogstandjes...,maar
het nut hiervan ontgaat mij wel eens een beetje, maar dat kan best aan mij liggen...

Gr. Leo.    http://forum.3rail.nl/index.php?topic=24964.msg711573#msg711573


Re: Modelspoorbaan "Oberndorf" afgebroken.
Citaat van: EKdesign op zondag 24 februari 2013, 21:47:01

Ik hoop dat ik in de toekomst weer een mooie baan kan laten zien maar voor nu  "tot ziens"


Jammer voor je dat de lol er even af is. Maar het kan weer komen toch?

Misschien moet je gaan module bouwen en lekker met de hand gaan rijden. Geen lange trajecten en automatisch rijdende treintjes meer. Keep is simple, terug naar het speel plezier en toch aan modelbouw doen. :)

Gr, Ben.
Re: Modelspoorbaan "Oberndorf" afgebroken, The End..
Hallo allemaal,

Wow, wat een reacties, dat had ik niet verwacht eerlijk gezegd. Maar ja, opgeruimd is de kamer inmiddels wel, het enige wat er nog staat zijn de opstelsporen en de klimspiraal, rest zijn dozen, lol.

Ik ben het met jullie eens dat rondjes rijden inderdaad niet anders kan in een kamer, maar ik had me gewoon vergist in de opzet van de baan wat rangeren betreft e.d., ik had meer de voorzichtigheid ingebouwd voor mijn rug dan speel plezier, achteraf verkeerde keuze, gelukkig maar want dat betekent dat het beter gaat, maar daar ga ik het verder niet meer over hebben.

Ik ben nog steeds druk met een plan, al een zeer lange tijd eerlijk gezegd en ook daar komt rondjes rijden uiteraard in voor maar wel veeeeeel meer mogelijkheden. :D
Ik zal komend weekend het plan in concept vorm hier plaatsen in een nieuw topic, het zal denk ik een andere naam gaan krijgen maar ook dat weet ik nog niet zeker.

Iedereen in ieder geval bedankt voor jullie reacties, geeft wel weer een extra stimulans om het plan verder uit te werken, zodra het geplaatst is mogen jullie erop schieten.

Groet,
Erik