Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

VSM terug naar Toen 2009

Gestart door AnalogDriver zondag 06 december 2009, 16:17:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
VSM terug naar Toen 2009
AnalogDriver
gast

VSM terug naar Toen 2009
Regenachtige winteravonden en zondagen en ziedaar: video editing  :P

Ik ben wat video stukjes achter elkaar aan het zetten van VSM Terug naar Toen 2009 en Volldampf Dutch Holland 2x 01.10 in actie.

Helaas helaas, het toppic 'VSM "Terug naar Toen 2009" ' is alweer verdwenen van dit forum!

              Er is een fout opgetreden !
                 Het topic of board dat je zoekt bestaat niet


Heren modorators, nogmaals, zonde natuurlijk om dit weg te halen. Wie wil er nou niet eens terugkijken naar al mooie foto's en verslagen? In deze donkere dagen of volgend jaar te voorbereiding van de volgende editie?

En waarom? Ik weet dat het nog in de database staat, dus performance winst van server  zal het niet opleveren. En langere zoekresultaten: als je niet verder terug wilt zoeken stel je toch het aantal dagen in bij zoeken?


Goed, genoeg zurigheid hierover. Nieuw draadje dus maar weer over zelfde onderwerp.

Allereerst alle shots van de grijze BR 52:



Met dank aan '3rail' Edward: hierin zijn een aantal opnamen van hem verwerkt  :D

EDIT: in deze video zit na een aantal minuten een paar keer een fantastisch geluid van de vol optrekkende BR 52  :P.   Ik kreeg hier gelijk al reacties op op youtube, dus meldt het maar even.


Hopelijk straks morgen de rest van mijn TnT VSM shots en daarna Volldampf 01.10's
Re:VSM terug naar Toen 2009
toevallig had ik ook nog een filmpje (naja, gaat hier ook om het geluid) geupload, en zullen meer volgen.

http://www.youtube.com/watch?v=RB2r-wwlMc8
Re:VSM terug naar Toen 2009
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

offline
Re:VSM terug naar Toen 2009
Hier is mijn filmpje ook meteen even: :D

Re:VSM terug naar Toen 2009
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:VSM terug naar Toen 2009
Hoi Knarf

Dat is een mooi filmpje. Zo zie je maar weer je hoeft niet ver te rijden om de geur van vroeger weer te kunnen snuiven.
Ze hebben daar in Lieren heel veel mooi materieel staan.Ben blij dat ik in Deventer woon, en er regelmatig even langs kan rijden. De Stoomdagen zijn altijd zeer goed bezocht en het gaat allemaal in een gemoedelijke sfeer wat mij opvalt is dat er ook altijd erg veel kinderen op afkomen dat moet zo blijven dit mag niet verloren gaan in vergetelheid.
Indrukwekkend en zeer interessant om alles zo dicht bij werkend te zien.

Bedankt voor het plaatsen.
Groet Ruud
Re:VSM terug naar Toen 2009
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re:VSM terug naar Toen 2009
Hola
Zo leuk om te zien hoe die oude veelwielige dames zich bevallig over de ijzeren weg voortbewegen. Echt prachtig om te zien.
Mooie filmpjes ook.

In 2007 was ik zelf in Beekbergen en heb daar ondanks het slechte weer het volgende op de plaat weten te zetten

http://www.youtube.com/watch?v=vVSkrZSgCTM

Hasta la Pasta

Fred
Re:VSM terug naar Toen 2009
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

offline
Re:VSM terug naar Toen 2009
Citaat van: nkeer3 op maandag 07 december 2009, 13:31:19
Hoi Knarf

Dat is een mooi filmpje. Zo zie je maar weer je hoeft niet ver te rijden om de geur van vroeger weer te kunnen snuiven.
Ze hebben daar in Lieren heel veel mooi materieel staan.Ben blij dat ik in Deventer woon, en er regelmatig even langs kan rijden.
Hoi Ruud,

Het is alleen lastig om er te komen als je zelf geen auto hebt (het depot in Beekbergen bedoel ik). Ik zou ook niet weten of je er zomaar mag gaan kijken trouwens; tijdens de stoomdagen vroegen ze een enorm bedrag aan entreekosten, achteraf had ik er natuurlijk geen greintje spijt van maar ik denk niet dat ik mij dit vaak zal kunnen veroorloven.

Maar oh wat een mooi spul hebben ze daar hè? Die Br 01's in dubbeltractie vond ik nog wel de grootste blikvangers, wauw!
Re:VSM terug naar Toen 2009
AnalogDriver
gast

Re:VSM terug naar Toen 2009
Knarf,

Jij grote mede stoomliefhebber, dat is een pracht video die je gemaakt hebt! Met mooi uitgevoerde muziek er onder. Valt mij op dat jij vooral veel van het rangeerwerk hebt vastgelegd. En de diesels met hun mooie geluid. En het is met zijn beperkte lengte net een commercial.

Schitterend,

Hajo
Re:VSM terug naar Toen 2009
AnalogDriver
gast

Re:VSM terug naar Toen 2009
Zo, eindelijk zijn mijn video uploads ook klaar.

Allereerst een kort filmpje, 3 shots, waaronder een opname van Edward (die take is ook al eerder geplaatst), nu samen met inleidende gerelateerde opnamen van mij er bij en enigszins licht gecorrigeerd:



Met dank aan 3rail-Edward :)


Voor wie nog niet genoeg heeft: ik heb nog 33 minuten  :P   Edward en ik heb al onze video's van Terug naar Toen bijelkaar gelegd. Ik heb die nu geselecteerd, ingekort en waar nodig witbalans, gamma en  helderheid gecorrigeerd. Misschien zijn de shots hier en daar wat lang, dan spoel je maar door.


Deel 1 staat hier. Andere delen komen nog niet vanzelf in beeld na aflopen deel 1, daar werk ik nog aan.




Je ziet hierin o.a.

de vroege ochtend goederentreinen vanuit Apeldoorn

de krachtpatser BR44 die slipt op de natte (en vette?) rails licht glooiend omhoog en de goederentrein Beekbergen depot nauwelijks binnenkrijgt,

shots van optrekkende 3 cilinder 01.10 gezien vanaf de eerste wagon er achter (tender voor - ketel achter), net als in mijn filmpje van de BR 52.


Groet,
Hajo
Re:VSM terug naar Toen 2009
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

offline
Re:VSM terug naar Toen 2009
Citaat van: AnalogDriver op maandag 07 december 2009, 15:37:09Valt mij op dat jij vooral veel van het rangeerwerk hebt vastgelegd.
Ik heb gefilmd op station Beekbergen waar ze telkens stopten, dus je ziet vooral loks die rangeren, afremmen of juist optrekken om een nieuwe lading passagiers mee te nemen. Er was vlakbij wel een overweg waar veel mensen stonden te filmen (daar hoefde je geen entree te betalen dus dat was wel slim van hen), zij zullen vooral langsrijdende treinen hebben gefilmd.
Re:VSM terug naar Toen 2009
Lid sinds: 2009

offline
Re:VSM terug naar Toen 2009
Heren bedankt voor dit mooie verslag,volgend jaar ga ik zeker weer.
Ik heb genoten van jullie filmkunsten,zeker waar de trein over de camera heen reed in een woord Fantastisch :P :P

Groeten Michiel
Re:VSM terug naar Toen 2009
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:VSM terug naar Toen 2009
Ik zie dit nu pas. Ik moest een paar dingetjes weten van de BR52 in oorlogskleur. Die weet ik nu. Wel jammer, dat de camera van Hajo het geluid niet aan kan, bij de bordesrit.

Roy
Re:VSM terug naar Toen 2009
AnalogDriver
gast

Re:VSM terug naar Toen 2009
Citaat van: Big-Roy op maandag 21 december 2009, 19:12:30
Ik zie dit nu pas. Ik moest een paar dingetjes weten van de BR52 in oorlogskleur. Die weet ik nu.

Wel jammer, dat de camera van Hajo het geluid niet aan kan, bij de bordesrit.

Roy

Ja, maar gelukkig zit er een 3e shot in, er achter, waarschijnlijk is die gemaakt met de camera van Edward (3rail). In elk geval een andere camera dan de eerderer 'bordesrit' takes, en dat klinkt toch wel een stuk beter, zeker afgespeeld op grote kamer stereo installatie  :lol:.
Speel het nog maar eens af, kijken of je het ziet en hoort.

Hajo

Re:VSM terug naar Toen 2009
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:VSM terug naar Toen 2009
hhhmmm, kan het niet vinden.

Roy
Re:VSM terug naar Toen 2009
AnalogDriver
gast

Re:VSM terug naar Toen 2009
Ik was toch al een nieuwe versie van dit filmpje aan het maken, hierbij dan:

http://www.youtube.com/watch?v=pDjW29or65Q

Kleur en geluid correcties en verbeteringen en een extra take aan het eind: deze BR52 die twee 01.10-en 'opduwt'. Je ziet eerst die 2 01.10en, en dan draait de camere, wacht wat komt daar nog aan met veel bombarie: een ongeduldige 52er!

Helaas blijft het geluid van de bordesopnamen overstuurd, maar de take die rond 05:20 minuten start is beter. Die heb ik op 100% volume gelaten, de eerdere takes op minder volume wat helaas nog meer vervormd.