Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

foute verlichting VIRm

Gestart door Wasmi zondag 20 december 2009, 14:16:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
foute verlichting VIRm
Toen ik vannacht (vanmorgenvroeg) om 01:25 langs Breda Prinsenbeek reed kwam er net een VIRM langs. Ik wist niet wat ik zag, maar de kop van de trein voerde twee rode lampen ipv het driepunts geel. Voor de zekerheid even gekeken toen íe voorbij was, de achterzijde voerde ook dubbel rood! Komt zoiets vaken voor of is dit gewoon een foutje van wie dan ook?

Walter
Re:foute verlichting VIRm
Brandde er ook de bovenste gele lamp, of alleen de 2 rode?


Jos.
Re:foute verlichting VIRm
Als een trein aankomt in een eindstation is het onderdeel van de routine om het frontsein uit te doen en de sluitseinen aan te zetten.
Op dat moment heb je dus aan beide zijden rood.
De machinist die daarna in de andere cabine stapt voor de terugreis, moet daar de sluitseinen uit zetten en de frontseinen inschakelen. Het lijkt er op dat de machinist dat in dit geval vergeten is.
Re:foute verlichting VIRm
Dit ding reed met een aardig gangetje richting Lage Zwaluwe! En er brandde allen de twee rode. Wat betekent 2 rood/1 geel???
Re:foute verlichting VIRm
2 rood en 1 geel dat is het gevarensein.


Jos.
Re:foute verlichting VIRm
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:foute verlichting VIRm
Krijgt de machinist dan geen signaal oid als hij gaat rijden met een verkeerd seinbeeld?
Re:foute verlichting VIRm
Nee, daar krijgt hij geen signaal van. Hij moet gewoon naar de schakelaars kijken.

Een trein die gevarensein toont zal over het algemeen stilstaan. Een trein met gevarensein die gewoon doorrijdt lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
Re:foute verlichting VIRm
Zo..... hartelijk dankvoor de reacties1 Weer wat geleerd :-) Het lijkt me dat de MCN het is vergeten. De MCN van trein in de tegenrichting een paar minuten later zal wel geschrokken zijn.... zie je ineens twee van die rooie pitten op je afkomen AAAHHHHHHH :o :o
Re:foute verlichting VIRm
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:foute verlichting VIRm
Valt wel mee hoor. Gewoon even melden via GSMR en dan zet hij het waarschijnlijk om. Gebeurt wel vaker, niets aan het handje.
Re:foute verlichting VIRm
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:foute verlichting VIRm
Citaat van: Laurent op zondag 20 december 2009, 16:38:01
Valt wel mee hoor. Gewoon even melden via GSMR en dan zet hij het waarschijnlijk om. Gebeurt wel vaker, niets aan het handje.

Indd, en die remming is (als ie er al is geweest) dan gewoon het zeker voor het onzekere.  :D