Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Ballastlegger

Gestart door Willem E woensdag 16 december 2009, 22:18:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ballastlegger
Lid sinds: 2006

Ooit.....

offline
Ballastlegger
L.S.,

In één van de Nederlandse treinbladen, Railhobby geloof ik, stond een artikel pver een railballastlegger. Dit apparaatje is een bakje met borsteltjes waarmee je over de (K-) rails schuift en een ballastbed wordt gelegd in een goede vorm, waarna alleen bevochtigen en lijmen nodig is.
Nu ging het in dit geval over een 2-rail uitvoering. Het is een bouwpakketje.

Zoiets als deze :  KLIK
Is er hier iemand met ervaring hiermee? Het artikeltje klonk vrij enthousiast, maar dit kan ook "advertorial" zijn...

mvg.
Willem.
Re:Ballastlegger
glamo
gast

Re:Ballastlegger
ik hou nog het meest van de gewone manier van ballast leggen, maar als je er natuurlijk enkele 10 tallen meters moet leggen word het gauw vervelend. het toestel zelf had ik nog nooit gezien. ben dan ook benieuwd naar de reactie's van andere leden hier.
Re:Ballastlegger
rocofan
gast

Re:Ballastlegger
Citaat van: Willem E op woensdag 16 december 2009, 22:18:49
L.S.,

In één van de Nederlandse treinbladen, Railhobby geloof ik, stond een artikel pver een railballastlegger. Dit apparaatje is een bakje met borsteltjes waarmee je over de (K-) rails schuift en een ballastbed wordt gelegd in een goede vorm, waarna alleen bevochtigen en lijmen nodig is.
Nu ging het in dit geval over een 2-rail uitvoering. Het is een bouwpakketje.

Zoiets als deze :  KLIK
Is er hier iemand met ervaring hiermee? Het artikeltje klonk vrij enthousiast, maar dit kan ook "advertorial" zijn...

mvg.
Willem.

werkt perfect en is voor de verschillende schalen inmiddels te krijgen
stond een half jaar geleden ook al in de MIBA

Re:Ballastlegger
KlaasZ
gast

Re:Ballastlegger
Als je begint bij hun hoofdpagina, http://www.digitalzentrale.de/ en dan doorklikt naar >>Modell-Modulbau>>Hilfsmittel, dan zie je dat ze alleen voor H0 al 22 varianten van dit boxje hebben. Voor elke railsoort en elke situatie een oplossing.
Re:Ballastlegger
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Ballastlegger
Ik heb ook eens ergens een artikel gelezen over een zelfbouw ballastwagen van plexiglas, met messing wielstellen eronder.
Dit wagenstje zat vrij vernunftig in elkaar.
Maar ik weet niet meer waar ik het heb gelezen/gezien.
Iemand?
Re:Ballastlegger
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Ballastlegger
denk dat dat ooit eens in modelspoormagazine heeft gestaan.Staat in modelspoormagazine 5.
Re:Ballastlegger
Gerard
gast

Re:Ballastlegger
Citaat van: Kappa op donderdag 17 december 2009, 11:43:50
Ik heb ook eens ergens een artikel gelezen over een zelfbouw ballastwagen van plexiglas, met messing wielstellen eronder.
Dit wagenstje zat vrij vernunftig in elkaar.
Maar ik weet niet meer waar ik het heb gelezen/gezien.
Iemand?
Had Ron v.d. Broek niet zoiets geknutseld? Of was het forumlid Varenkamp?
Re:Ballastlegger
PeterBrz
gast

Re:Ballastlegger
Je zou onder dat bakkie wieltjes moeten plaatsen :D
Hup achter een loc hangen en gaan met die banaan  :lol:

Groeten, Peter
Re:Ballastlegger
woutje
gast

Re:Ballastlegger
Plaatje van het ding:


Bron: Railhobby online.

Gr, Ben.
Re:Ballastlegger
jordi
gast

Re:Ballastlegger
hoi,

ik heb wel eens ergens hier gelezen (weet even niet waar) dat iemand die bij modelspoorzaak Vleugels in Sittard had gekocht. Maar die hebben ze daar niet meer. Er stond bij dat het al een aantal jaren terug was geweest.

mvg, jordi
Re:Ballastlegger
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Ballastlegger
hhmmm, wel een leuk idee. Wellicht kan ik hier iets voor gaan maken. Ik zit in de metaal, en natuurlijk zou het wagonnetje dan van metaal gaan worden. Een paar wandjes laten lasersnijden, asjes eronder, .....

Roy