Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

inspraak in Nederlandse modelen

Gestart door FV woensdag 16 december 2009, 22:13:55

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:NIEUWE ENQUÊTE
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:NIEUWE ENQUÊTE
NIEUWE ENQUÊTE


Hallo Allemaal,

Vanaf nu kunnen jullie weer stemmen op jullie Nederlandse wensmodellen op de site van Märklinstore Amsterdam. Ga naar de site en klik op "Store Enquête". Het betreft een compleet nieuwe enquête, met in totaal 9 keuzemogelijkheden.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Heb gestemd als 2de op NS 1300


groeten minitreintje/Dylan
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Ik heb zelf gestemd op de SLT. Dat lijkt mij een prachtig model voor Märklin, zeker gezien het feit dat niemand dit model tot nu toe heeft gemaakt.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Ik heb gestemd op de SLeT.
Best lelijk, maar toch Nederlands genoeg om te kopen.
Ik hoop dat deze het wordt, maar niet voor een te hoge prijs.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: MarklinKoen op woensdag 26 januari 2011, 19:04:55
Ik heb gestemd op de SLeT.
Best lelijk, maar toch Nederlands genoeg om te kopen.
Ik hoop dat deze het wordt, maar niet voor een te hoge prijs.

"Best lelijk"???? Ik vind het één van de mooiste NS-treinen van de afgelopen jaren :P :D. Smaken verschillen dus duidelijk.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
ik heb gestemt op stuurstand. Waarom een 1300? Rivarossi brengt ze dit jaar weer uit met nieuwe nummers.

1100 zonder botsneus is leuk, maar zijn er ook al veel van.

Roy
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: RoWi op woensdag 26 januari 2011, 19:15:36
Waarom een 1300? Rivarossi brengt ze dit jaar weer uit met nieuwe nummers.

Omdat er ook mensen zijn die alleen maar Märklin willen kopen ;). We kunnen in ieder geval kijken wat er uit de poll gaat komen. Als blijkt dat plotseling meer dan 100 mensen op die loc stemmen, kunnen we het altijd proberen bij Märklin.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Wederom stuurstand gestemd. Wat is er eigenlijk van de vorige enquete terecht gekomen?
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: peterpan op woensdag 26 januari 2011, 19:36:08
Wederom stuurstand gestemd. Wat is er eigenlijk van de vorige enquete terecht gekomen?

Die is uiteindelijk ingeleverd bij Märklin op de beurs in Nürnberg (2010). Wat Märklin er mee doet, dat moeten ze zelf weten. Als ze verstandig zijn, luisteren ze naar de fans.

Overigens is de "stuurstand" de enige "oude bekende". Dit heb ik gedaan, omdat dit de winnaar van de vorige poll was. De rest van de poll is nieuw.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
waarom staat er op zo´n lijst niet eens een nederlandse stoomloc? Of een oersik ofzo? Nederland heeft meer locs gehad dan alleen 1100-1200-1300-1600....
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: RoWi op woensdag 26 januari 2011, 19:40:34
waarom staat er op zo´n lijst niet eens een nederlandse stoomloc? Of een oersik ofzo? Nederland heeft meer locs gehad dan alleen 1100-1200-1300-1600....

Ik heb geprobeerd om een redelijk "haalbaar" lijstje te maken. Een Nederlandse stoomloc gaat waarschijnlijk teveel kosten en er zijn al teveel Sik-varianten van de grote concurrent Roco geweest. Een SLT is ook duur, maar voor zover ik weet kan men onderdelen daarvan ook gebruiken voor (ik dacht) de nieuwe Talent-2 van de DB (efficiënt dus). Bovendien heeft verder nog geen enkel ander merk deze trein gemaakt.

Eerst eens kijken of Märklin wat gaat doen met de resultaten van deze nieuwe poll. Zo ja, dan kunnen we over een jaar weer een nieuwe samenstellen.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Laat marklin maar met een complete benelux komen incl lok en stuurstand..

Die kunnen ze goed verkopen binnen nederland en belgie
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Even een tussenstand:

NS 1100      - 1
NS 1300      - 2
NS 6400      - 0
NS mP3000  - 1
NS ICMm     - 3
NS SLT         - 5
Tulpenloc    - 0
Stuurstand - 5
Kiepwagen   - 0

** LET OP: Ik heb hier geen volledige omschrijvingen gegeven van de modellen.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Ik stem voor de SLT
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: RoWi op woensdag 26 januari 2011, 19:15:36
Waarom een 1300? Rivarossi brengt ze dit jaar weer uit met nieuwe nummers.

EEN BEETJE CAMPAGNE VOOR DE NS 1300.  :)

Waarom toch steeds Rivarossi 1300-en? Het schijnt dat deze brandgevaarlijk zijn bovendien. Ik wil niet stoken (hè wat ontoepasselijk bij een electrisch-treinstel) onderzoek moet dat nog wel uitwijzen maar ja, waar rook is, is vuur. Dat is inmiddels al wel uit het onderzoek uitgelekt. :D

Wat is er eigenlijk tegen op een M* 1300? Kan qua detaillering alleen maar beter worden. En zeer grote kans op een metalen kap EN....Franse variant(en). Wat wil M*(volop kansen om het model "uit te melken") en Men nog meer?

Zie de detaillering van de M* 1600 ten opzichte van de R* 1600. Niet dat Roco nou lelijke of slechte modellen maakt. Integendeel. Ik heb ook enkele prachten van Roco in bezit. Maar eerlijk is recht: wat 1600 betreft wint M* duidelijk van R*. Zet ze naast elkaar en je ziet het verschil direct.

Ja, ja, als het om een M* 1300 gaat ben ik daar wel voor te porren hoor!

Beste allen: STEMT NS 1300 graag...


PS: mensen die op die verschrikkelijke SLeT stemmen: volgens mij mag je meerdere keuzes aangeven..... :)
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
SLT, en als die komt moet ie wel rijden blijve, ook in de winter :lol:
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: Hans Biere op woensdag 26 januari 2011, 19:57:36
Volgens mij mag je meerdere keuzes aangeven..... :)

Was eigenlijk niet de bedoeling, maar zo zit die software nu eenmaal in elkaar :?.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: RMW op woensdag 26 januari 2011, 20:03:19Was eigenlijk niet de bedoeling, maar zo zit die software nu eenmaal in elkaar :?.

Hmmm, wist ik niet. Ik heb, uiteraard, op de 1300 gestemd. En op de Bs. Trek die laatste er dan maar af.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
De enquete is te manipuleren, je kunt een eindeloos aantal keren blijven stemmen. Da's toch niet goed?

Gr, Ben.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Hey Ben,

Dat is toch goed? Kunnen we lekker een niet-correcte pol bij marklin brengen en dan brengen ze meteen dat model uit :lol:
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Heb al 6 keer gestemd. :mrgreen:
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: Spoorman op woensdag 26 januari 2011, 20:08:11
De enquete is te manipuleren, je kunt een eindeloos aantal keren blijven stemmen. Da's toch niet goed?

Zolang men "eindeloos" op de NS 1300 blijft stemmen heb ik daar geen problemen mee.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Wat is er eigenlijk met de resultaten van de vorige enquete gebeurd.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
NS 1100 (   1    3%
NS 1300   4    14%
NS 6400    0    0%
NS mP3000)   1    3%
NS ICMm   3    11%
NS SLT   9    33%
BR 189    0    0%
NS Stuurstandrijtuig BDs   6    22%
NS Kiepwagon bruin   3    11%

dit is de tussenstand. SLeT staat duidelijk voor. (met maar 9 stemmen)
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: Hans Biere op woensdag 26 januari 2011, 20:14:43
Citaat van: Spoorman op woensdag 26 januari 2011, 20:08:11
De enquete is te manipuleren, je kunt een eindeloos aantal keren blijven stemmen. Da's toch niet goed?

Zolang men "eindeloos" op de NS 1300 blijft stemmen heb ik daar geen problemen mee.

Dit is nu precies de reden waarom een fabrikant als Märklin dit niet serieus neemt :(

Er kan namelijk lukraak gestemd worden,en dan zeggen de cijfers niets meer,en gooi je dus je eigen ruiten in.

Wil je echt iets bereiken hiermee,kom dan met een poll die meer draagkracht/vlak heeft.

M.v.g.

Hans V200.0
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Ik kan niet 2 keer stemmen hoor.
Weet niet hoe dat moet. Maar het lukt iig niet.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Bij mij staat "cookies" standaard uit in m'n browser. Dan kun je eindeloos stemmen (wat niet de bedoeling is).

Gr, Ben.
Re:NIEUWE ENQUÊTE - OPROEP!!!
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:NIEUWE ENQUÊTE - OPROEP!!!
Citaat van: Hans V200.0 op donderdag 27 januari 2011, 00:45:34
Er kan namelijk lukraak gestemd worden,en dan zeggen de cijfers niets meer,en gooi je dus je eigen ruiten in.

:warning: :warning: :warning:

Dat is helaas de mentaliteit van de mensen. Ze nemen hiermee de poll (die ik door de software niet anders kan instellen) en Märklin niet serieus. Stel dat Märklin nu wel gebruik gaat maken van deze poll en er vervolgens achterkomt dat de nieuwe modellen toch niet zo goed verkopen, dan hoeven we nooit meer een nieuwe ontwikkeling te verwachten voor Nederland. "Verpest" het nu niet voor je mede-Märklin-genoten. Toon dat je van Märklin houdt op een serieuze manier. Gooi niet de ruiten van anderen in!!!


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Ik heb ook maar 1 keer gestemd maar in mijn onwetendheid wel op twee modellen.

Van de Bs kan wat mij betreft 1 stem af. Die op de NS 1300 handhaaf ik natuurlijk.  :)
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: Hans Biere op donderdag 27 januari 2011, 10:59:22
Ik heb ook maar 1 keer gestemd maar in mijn onwetendheid wel op twee modellen.

Van de Bs kan wat mij betreft 1 stem af. Die op de NS 1300 handhaaf ik natuurlijk.  :)

Ik zou er alleen voor kunnen kiezen om geheel opnieuw te beginnen. Het is met deze software niet mogelijk om bv. 1 stem te verwijderen.

Maar even aan iedereen: stem maar 1 keer en houd het eerlijk. Als we meerdere keren gaan stemmen heeft niemand wat aan deze poll, die goed bedoeld is.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:inspraak in Nederlandse modelen
SLT, die is in ieder geval nog bij geen enkel ander merk te krijgen.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Even een nieuwe tussenstand:

NS 1100      - 1
NS 1300      - 9
NS 6400      - 0
NS mP3000  - 1
NS ICMm     - 3
NS SLT         - 15
Tulpenloc    - 3
Stuurstand  - 12
Kiepwagen   - 5

** LET OP: Ik heb hier geen volledige omschrijvingen gegeven van de modellen.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Hop, weer een stem voor de 1300 erbij.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
I.p.v. het via een shop te doen, zou het niet veel logischer zijn om e.e.a. kenbaar te maken bij een importeur? Dit heeft in het verleden er wel toe geleid dat Roco de Nederlandse markt serieus begon te nemen. Shops hebben niks in te bengen want Märklin bepaalt wat er verkocht mag worden. Dat is gewoon een een nadeel als je Märklin shop bent.

Grt, Ronald.
Re:NIEUWE ENQUÊTE - OPROEP!!!
Citaat van: RMW op donderdag 27 januari 2011, 10:53:27
Citaat van: Hans V200.0 op donderdag 27 januari 2011, 00:45:34
Er kan namelijk lukraak gestemd worden,en dan zeggen de cijfers niets meer,en gooi je dus je eigen ruiten in.

:warning: :warning: :warning:

Dat is helaas de mentaliteit van de mensen. Ze nemen hiermee de poll (die ik door de software niet anders kan instellen) en Märklin niet serieus. Stel dat Märklin nu wel gebruik gaat maken van deze poll en er vervolgens achterkomt dat de nieuwe modellen toch niet zo goed verkopen, dan hoeven we nooit meer een nieuwe ontwikkeling te verwachten voor Nederland. "Verpest" het nu niet voor je mede-Märklin-genoten. Toon dat je van Märklin houdt op een serieuze manier. Gooi niet de ruiten van anderen in!!!


M.v.g.

Maikel (RMW)
Gezien de vorige poll doet M* er toch niets mee.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Er schijnen anders wel serieuze overwegingen te zijn voor de winnaar van de vorige poll :O ;) !!! Of hij er ook echt gaat komen, blijft natuurlijk afwachten, zeker nu met de financiële toestand van het bedrijf.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: Kermit65 op donderdag 27 januari 2011, 11:19:36
Hop, weer een stem voor de 1300 erbij.

:D Hopenlijk begint het "campagne voeren" door mij toch nog wat vruchten.... uuh, NS 1300-stemmen af te werpen... :)
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: Ronald69 op donderdag 27 januari 2011, 11:19:51
I.p.v. het via een shop te doen, zou het niet veel logischer zijn om e.e.a. kenbaar te maken bij een importeur? Dit heeft in het verleden er wel toe geleid dat Roco de Nederlandse markt serieus begon te nemen. Shops hebben niks in te bengen want Märklin bepaalt wat er verkocht mag worden. Dat is gewoon een een nadeel als je Märklin shop bent.

Grt, Ronald.

Welke importeur?
Het is gewoon een publiciteitsstuntje van de store in Amsterdam. Werkt goed aan dit draadje te zien.
Maar Märklin heeft er niets mee te maken en trekt zich er ook geen bal van aan.
Re:NIEUWE ENQUÊTE - OPROEP!!!
Lid sinds: 2007

offline
Re:NIEUWE ENQUÊTE - OPROEP!!!
Citaat van: RMW op donderdag 27 januari 2011, 10:53:27
Citaat van: Hans V200.0 op donderdag 27 januari 2011, 00:45:34
Er kan namelijk lukraak gestemd worden,en dan zeggen de cijfers niets meer,en gooi je dus je eigen ruiten in.

:warning: :warning: :warning:

Dat is helaas de mentaliteit van de mensen. Ze nemen hiermee de poll (die ik door de software niet anders kan instellen) en Märklin niet serieus. Stel dat Märklin nu wel gebruik gaat maken van deze poll en er vervolgens achterkomt dat de nieuwe modellen toch niet zo goed verkopen, dan hoeven we nooit meer een nieuwe ontwikkeling te verwachten voor Nederland. "Verpest" het nu niet voor je mede-Märklin-genoten. Toon dat je van Märklin houdt op een serieuze manier. Gooi niet de ruiten van anderen in!!!


M.v.g.

Maikel (RMW)

Neem jij die poll zelf niet een beetje te serieus?
Re:inspraak in Nederlandse modelen
En sinds wanneer neemt Märklin de Nederlandse markt echt serieus? Het enige wat ze geproduceerd hebben zijn een 1200, ICM, 16/17/1800, Plan E(of wat het daar op leek), ICR en wat goederenwagons.
Trouwens, iemand een idee wat het kost om een geheel nieuw product op de markt te zetten? In dat getal zitten in ieder geval 6 nullen!
Iets voor een bedrijf wat in de financiële problemen zit/zat niet echt iets om zomaar even te doen of is uit te leggen aan de raad van bestuur en kleine afzetmarkt.

Grt, Ronald.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
@ Henk,
Hij neemt het zeker serieus omdat hij daar indirect belang bij heeft.

Grt, Ronald.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Dat snap ik wel.
Maar uit zijn verhaal begrijp ik dat als we die vage poll niet serieus nemen dat we het dan verpesten voor onze mede-hobbyïsten en niet van Märklin houden.   :O
Kom, kom.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: Ronald69 op donderdag 27 januari 2011, 12:01:36
Hij neemt het zeker serieus omdat hij daar indirect belang bij heeft.

Ik heb er geen (indirect) belang bij, zoals eerder gemeld. Waarom wordt dat altijd gezegd als "ik" wat op het forum plaats? Hier vóór heeft MSA ook al zo'n poll gehad en toen werd hij wel serieus genomen (zie de eerste pagina van dit topic).


Citaat van: henkv op donderdag 27 januari 2011, 12:07:19
Maar uit zijn verhaal begrijp ik dat als we die vage poll niet serieus nemen dat we het dan verpesten voor onze mede-hobbyïsten en niet van Märklin houden.   :O
Kom, kom.

Het ging mij er om dat mensen elkaar op gingen roepen om zoveel mogelijk keren te stemmen. Dat is niet de bedoeling en daarmee neem je de poll en Märklin (waar we ten slotte deze poll willen inleveren) niet serieus. Dit was zeker niet persoonlijk bedoeld. Het was een gewone, algemene opmerking.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Omdat jij heel veel reclame maakt met het feit dat jij of je vader bij MSA werkt. En i.p.v. dit soort nutteloze polls hier te deponeren, kun je beter dit soort stellingen bij de importeur neerleggen want die zou enige invloed kunnen hebben.

Grt, Ronald.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2006

NS & DB ,. mijn "OK"

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
 :P :idea:
Marklin heeft geen importeur meer........
Alles gaat rechtstreeks met Duitsland....
Men heeft nog wel een vertegenwoordiger...
Die is nieuw en per 1 -1 -2011 in dienst, de oude is er uitgegooid door Duitsland.

Groet, jan
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: Ronald69 op donderdag 27 januari 2011, 12:34:12
Omdat jij heel veel reclame maakt met het feit dat jij of je vader bij MSA werkt. En i.p.v. dit soort nutteloze polls hier te deponeren, kun je beter dit soort stellingen bij de importeur neerleggen want die zou enige invloed kunnen hebben.

Ronald.

Dat mensen, in jouw ogen nutteloze, polls organiseren laat die ff lekker gaan zeg. Kom op nou zeg. Of het later allemaal "zoden aan de dijk zal zetten"  zal de toekomst leren. Ik denk eerlijk gezegd van niet maar werk er toch met graagte aan mee. En dat Maikel er trots op is dat hij bij MSA werkt mag van mij ook. Ik geloof niet dat hij daar kwade bedoelingen mee heeft.

Ga alsjeblieft niet vervelend lopen doen tegen deze jonge enthousiatelingen! Nergens voor nodig.

Als het je dan zo irriteert bekijk dit draadje dan niet meer.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
@ Jan,
Dat zegt al genoeg.
@ Hans,
Kwestie van logisch nadenken en simpel redeneren, meer niet. Zie onderstaande berekening.
@ Maikel,
Even de hoera stemming over de SLT temperen met wat koele cijfers:
We gaan er vanuit dat het ontwikkelen ?2.000.000,- gaat kosten;
Tot nu toe: 15 stemmen, model kost +/- ?400,- in het gunstige geval, opbrengst = ?6000,-.
Om uit de ontwikkelingskosten te komen moeten er 5000 exemplaren verkocht worden.
Dan zijn de andere kosten nog niet eens meegeteld. Haalbare kaart, toch?

Grt, Ronald.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Citaat van: Ronald69 op donderdag 27 januari 2011, 12:54:55
Even de hoera stemming over de SLT temperen met wat koele cijfers:
We gaan er vanuit dat het ontwikkelen ?2.000.000,- gaat kosten;
Tot nu toe: 15 stemmen, model kost +/- ?400,- in het gunstige geval, opbrengst = ?6000,-.
Om uit de ontwikkelingskosten te komen moeten er 5000 exemplaren verkocht worden.
Dan zijn de andere kosten nog niet eens meegeteld. Haalbare kaart, toch?

De SLT is voor zover ik weet voor een zeer groot deel gebaseerd op de nieuwe DB Talent-2. Haalbaar? Misschien dan wel!!! Vergeet niet dat we ook nog (voor zowel een mooie Talent-2 als de SLT) de 2-railers erbij krijgen + nog een hoop 3-railers in verschillende landen. De SLT kan men zeker ook nog wel aan personen in andere landen (verzamelaars) verkopen en de Talent-2 natuurlijk helemaal.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Welke bedoel jij? BR 442 of 644.

Talent-2 BR 442

Bombardier Talent BR 644

SLT

Grt, Ronald.
Re:inspraak in Nederlandse modelen
Als Roco met plan T kan komen, kan Märklin of om het even welke fabrikant, natuurlijk met SLT komen. Lijkt me ook en kwestie van tijd.
Alleen niet vanwege zo'n poll.
Dat is een leuke publiciteitsstunt van de store en met enig succes. Ook grappig, wat mij betreft.